abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139190785
Ik heb een auto gekocht en een kentekenbewijs op creditcard formaat gekregen van de RDW. Sinds Januari 2014 gaan ze dus over op kentekenbewijzen op card formaat.

Nu ben ik van plan om in juli a,s, naar het buitenland te gaan. Onder andere naar de landen Kroatië, Servië en Bulgarijë.

Is deze card nu ook geldig in deze landen? Ik ben bang dat ik problemen ga krijgen bij de grens. Ik heb geen zin om helemaal terug te rijden naar Nederland omdat ze deze card niet accepteren.

Iemand enig idee of dit kentekenbewijs internationaal geldig is?
  woensdag 23 april 2014 @ 19:58:40 #2
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_139190935
Lijkt mij wel?

zou dom zijn dat ze zoiets invoeren als het internationaal niet accepteren.

maar een concreet antwoord heb ik ook niet.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_139191164
Ik denk dat het geen probleem is, maar ook ik weet het niet precies. Even contact opnemen met de RDW, lijkt me?
http://www.rdw.nl/overrdw/Paginas/Contact-met-de-RDW.aspx
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139191235
Alle gegevens staan er gewoon op en Nederland gaat natuurlijk geen dingen uitgeven voor een auto waarmee je de grens niet overkomt dan zouden we er nu wel wat over gehoord hebben. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_139191240
http://www.rdw.nl/kenteke(...)-heb-ontvangen-.aspx
quote:
Mag ik rijden als ik mijn kentekencard nog niet heb ontvangen?
Heeft u het voertuig op naam gezet, maar de kentekencard nog niet in huis? Dan mag u nu al wel de Nederlandse weg op. De Nederlandse politie kan direct in het kentekenregister kijken voor uw gegevens. U moet 14 dagen na het op naam zetten van het voertuig de kentekencard kunnen tonen.
Let op: U mag niet zonder kentekencard met uw voertuig de weg op in het buitenland
Die laatste zin impliceert dat je mét kentekencard de weg dus wél op mag in het buitenland.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139191345
Nee, mag niet. Dit is n complot van de overheid om alle automobilisten binnen Nederland te houden! :+
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2014 @ 20:12:47 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  woensdag 23 april 2014 @ 20:19:48 #8
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_139191825
Beetje gekke vraag ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 23 april 2014 @ 20:20:10 #9
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_139191835
Het is toch gewoon de vervanger voor het papieren bewijsje. Doet exact hetzelfde.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_139191968
Is geen gekke vraag. Want in deze landen doen ze vaak moeilijk om de domste dingen. Ook al is het bekend bij hun. Maar bedankt voor de antwoorden. Ik zal morgen contact opnemen met de RDW om zeker te zijn.
pi_139191978
Als je een "geschikt voor buitenland" kenteken hebt gekregen wel.
pi_139192075
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:23 schreef delapoko het volgende:
Is geen gekke vraag. Want in deze landen doen ze vaak moeilijk om de domste dingen. Ook al is het bekend bij hun. Maar bedankt voor de antwoorden. Ik zal morgen contact opnemen met de RDW om zeker te zijn.
Ik kreeg in Zweden niet eens een nieuw Zweeds kenteken zonder eerst het pasje in te leveren (had de oude papieren al opgestuurd). Dus hoe eigenwijs je ook bent, van de RDW krijg je hetzelfde antwoord als ik je nu geef.

Natuurlijk is het nieuwe formaat kenteken geldig in het buitenland.
pi_139196198
Belangrijker is je groene kaart
pi_139196202
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:08 schreef DW457 het volgende:
Nee, mag niet. Dit is n complot van de overheid om alle automobilisten binnen Nederland te houden! :+
Zodat ze ook netjes in Nederland tanken inderdaad. :Y)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:23 schreef delapoko het volgende:
Goh, en dat doen ze niet omdat ze denken: "He, daar heb je weer zo'n domme Hollander, laten we hem eens wat geld afhandig maken", denk je?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 23 april 2014 @ 22:12:23 #15
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_139197012
Ik geloof dat er wel wat verwarring was bij sommige landen/buitenlandse agenten en dat je een flyer kon downloaden/afdrukken vanaf de site van de RDW.

Zie https://www.nkc.nl/actuee(...)orgt-voor-problemen/ en http://www.rdw.nl/echthei(...)htheidkenmerken.aspx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')