abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139025924
Fokkers, ik zit met het volgende probleem. Ik wil een master Sociologie gaan doen aan de UvA. Omdat ik van het hbo af kom, moet ik een schakeljaar volgen. Dit schakeljaar bestaat uit 60 studiepunten en dat maakt mij een contractstudent. Dit schakeljaar kost me 2800 zoveel euro. Dit heb ik er voor over. Maar omdat ik een contractstudent ben, kan ik dus geen geld lenen bij DUO, omdat ik geen recht heb op stufi (lenen valt ook onder dat recht).

Volgens de UvA kan ik simpelweg niet als voltijd student worden ingeschreven, wat een vereiste is voor DUO om een lening toe te kennen. Zoals het er nu naar uit ziet ben ik de lul, want ik kan het geld niet van iemand lenen (wil ik ook liever niet, gaat bij elkaar nog wat duizendjes meer dan 2800 euro worden, door reiskosten, boeken, onderhoud etc). En nee, ook geen rijke ouders.

Heeft iemand nog een idee, een tip, een maas in de wet waar ik gebruik van kan maken zodat ik wel dat geld kan lenen (bij DUO)?
pi_139025972
Kun je je niet gewoon inschrijven als bachelorstudent? Ik bedoel... Je volgt dezelfde vakken als normale studenten, dus waarom niet als normale student inschrijven?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_139026009
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:32 schreef Hoplahopla het volgende:
Kun je je niet gewoon inschrijven als bachelorstudent?
Hoe zou dat kunnen als ik me in moet schrijven als contractstudent voor het schakeljaar? Ik ben totaal onbekend met een eventuele constructie, kan je het toelichten?

edit: omdat het me anders wellicht geen toegang tot de master verleent?

edit2: daarnaast, ik heb een hbo bachelor afgerond. 2e bachelor betekent als ik het goed heb instellingsgeld, dat is nog wel even wat meer dan 2800 euro.
pi_139026057
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:32 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Hoe zou dat kunnen als ik me in moet schrijven als contractstudent voor het schakeljaar? Ik ben totaal onbekend met een eventuele constructie, kan je het toelichten?
Een studiegenoot van mij volgde dezelfde vakken als ik. Terwijl ik gewoon bachelorstudent ben en hij een schakeljaar deed (premaster), dus er is nogal wat overlap. Maar is een schakeljaar iets anders?
pi_139026131
9.000 euro instellingsgeld om precies te zijn.
pi_139026193
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:33 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Een studiegenoot van mij volgde dezelfde vakken als ik. Terwijl ik gewoon bachelorstudent ben en hij een schakeljaar deed (premaster), dus er is nogal wat overlap. Maar is een schakeljaar iets anders?
Mij is ook verteld dat er overlap is en dat je colleges zult volgen tussen bachelor studenten. Maar even uit m'n hoofd krijg je ook stof puur vanuit het schakeljaar zeg maar.
pi_139026441
Op de site van de UvA staat dat je eventueel een minor kan volgen op het HBO, heb je dat al bekeken?
pi_139026516
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:40 schreef Hoplahopla het volgende:
Op de site van de UvA staat dat je eventueel een minor kan volgen op het HBO, heb je dat al bekeken?
Ben al afgestudeerd, behoort helaas niet meer tot de mogelijkheden. De keuze om door te studeren is vooral gekomen tijdens het werken bij een onderzoeksbureau, vandaar.
pi_139026563
Dan houdt het al snel op denk ik zo. De enige truuk die ik kan bedenken is een bachelor gaan volgen en dan heel achterbaks de juiste vakken uitkiezen.
  vrijdag 18 april 2014 @ 21:46:08 #10
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_139026671
D'r zijn universiteiten die geen instellingscollegegeld vragen bij een tweede bachelor, zoals tu delft, misschien is er een uni zonder die gelden die sociologie aanbiedt.
pi_139026724
Sowieso bestaat de UvA uit een bende geldwolven. Dus daar kun je beter niet je heil zoeken.
pi_139026953
Het lastige hier is dat dezelfde master ook aan de VU is te volgen. Zij vragen maar 930 euro voor het schakeljaar, en dat bestaat uit 30 studiepunten. Dan ben ik ineens wel een voltijdstudent en kan ik wel lenen. Maar ik heb lang nagedacht en ben op de UvA uitgekomen, om meerdere redenen. De VU spreekt me totaal niet aan.

Maar dat wordt dus een master bij de VU. Hier kan ik beter een ander topic voor aanmaken misschien, maar hoe is de VU naar jullie mening?
pi_139027047
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:53 schreef no1uknow het volgende:
Het lastige hier is dat dezelfde master ook aan de VU is te volgen. Zij vragen maar 930 euro voor het schakeljaar, en dat bestaat uit 30 studiepunten. Dan ben ik ineens wel een voltijdstudent en kan ik wel lenen. Maar ik heb lang nagedacht en ben op de UvA uitgekomen, om meerdere redenen. De VU spreekt me totaal niet aan.

Maar dat wordt dus een master bij de VU. Hier kan ik beter een ander topic voor aanmaken misschien, maar hoe is de VU naar jullie mening?
Ik weet alleen dat de UvA niks is. De VU schijnt ook een zooitje te zijn. Dus het zal wel vergelijkbaar zijn.
pi_139027074
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:55 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat de UvA niks is. De VU schijnt ook een zooitje te zijn. Dus het zal wel vergelijkbaar zijn.
Kan je dat toelichten? Ik weet dat de UvA qua organisatie en regelwerk een zooi is, bedoel je dat?
pi_139027110
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:55 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Kan je dat toelichten? Ik weet dat de UvA qua organisatie en regelwerk een zooi is, bedoel je dat?
Dat. En ze stellen de meest onwaarschijnlijk slechte docenten aan die je kan bedenken.
pi_139027155
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:43 schreef Hoplahopla het volgende:
Dan houdt het al snel op denk ik zo. De enige truuk die ik kan bedenken is een bachelor gaan volgen en dan heel achterbaks de juiste vakken uitkiezen.
Dan moet hij alsnog z'n P halen, zit hij niet op te wachten, want anders wordt hij eraf getrapt en ben je weer bij het begin.
pi_139027234
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:56 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dan moet hij alsnog z'n P halen, zit hij niet op te wachten, want anders wordt hij eraf getrapt en ben je weer bij het begin.
Hij betaalt per vak... Dus als hij gewoon slim inkoopt kan het nog gunstig uitpakken.
pi_139027404
Dat werkt trouwens ook niet bedenk ik me net. Een tweede bachelor mag niet meer van vadertje staat. Dus dan betaal je alsnog de volle klap.
pi_139027455
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:56 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Dat. En ze stellen de meest onwaarschijnlijk slechte docenten aan die je kan bedenken.
Lol, geldt dat ook voor de VU?
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:00 schreef Hoplahopla het volgende:
Dat werkt trouwens ook niet bedenk ik me net. Een tweede bachelor mag niet meer van vadertje staat. Dus dan betaal je alsnog de volle klap.
Dan krijg je inderdaad het instellingsgeld, i.p.v. wettelijk collegegeld. Dat geldt alleen voor eerste bachelor en eerste master over het algemeen.
pi_139027489
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:01 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Geen idee.
pi_139032812
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:01 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Nee sociologie op de VU is best goed
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_139112901
Je bent al afgestudeerd, dus je zou kunnen werken mocht het hele plan in duigen vallen. Je hebt al gewerkt bij een onderzoeksbureau, hebt wat ervaring en in een richting waar werk in is. Je hebt ook een duidelijk plan. Dat klinkt in mijn oren als iemand die later een lening af zou kunnen betalen; kun je het niet proberen bij een bank? Als ABN AMRO al 120k verstrekt aan losers die een pilotenopleiding doen maar gegarandeerd geen werk zullen vinden, is 6000 euro dan zo moeilijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')