abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139056416
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:44 schreef trovey het volgende:

[..]

De kat of "de hoer"? :+
Die hoer. :{ En de poes. ;(

Ik en m'n zus kwamen terug van schoolkamp en toen vertelden ze doodleuk dat ze Pepper naar het asiel hadden gebracht. :'(

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 22:25:14 ]
pi_139056576
Wij gingen naar het asiel toe voor een bepaalde hond en kwamen met een kat thuis. Op de foto leek de hond 'op kniehoogte' maar het ding kwam tot heuphoogte :') dat gaat niet werken in een appartementje.

De kat (2 jaar oud) lag lekker in het zonnetje en al het bezoek van t asiel kom dr gestolen worden want t beestje zat er al even. Ze zou kieskeurig zijn met eten, nooit wat van gemerkt. Zo'n ding gekocht waarin voedsel vanzelf door drukt naar beneden. En voor water ook zo iets. Een keer per dag wat keutels scheppen en eens per week kattebakvulling verversen ook niet.

De kat bepaalde verder zelf wanneer ze aandacht wilde en dat was eigenlijk alleen bij je voeteneind komen liggen als je sliep. Dus kon prima lang de deur uit. Als wij wel thuis waren dan liep ze wel eens het balkon op om een beetje te zonnen.

naar buiten mocht ze niet van het bazinnetje want dan konden andere buurtkatten dr wel een ziekte bijten :') echter toen later het bazinnetje zelf ging werpen werd ze gestresst want wat als de kat de baby ging krabben :( en van gestresste lui wordt een kat ook gestresst. Gelukkig hebben we haar (de kat :') ) kunnen onderbrengen bij een ander huishouden. Erg jammer maar misschien maar beter zo.

mijn reactie op dit waargebeurd verhaal: aan mijn oude beetje bekrabde meubels denk ik niet meer aan terug, die eigengereide kat wel ;)

niet elke kat is een schootkat. Een gezelschapsdier is een ruim begrip. Je hebt er genoeg tussen die een heel behoorlijke mate hun eigen gang moeten kunnen gaan. Qua speelgoed heb ik best wat uitgegeven maar een propje aluminumfolie deed de rest vergeten :') of een kastdeur die we vergeten waren dicht te doen :)

Als ik dit zo van te voren geweten had dan was ik er niet aan begonnen. Nu het toch zo is gelopen ben ik iig blij dat dat beestje niet in het asiel is geëindigd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hineni op 19-04-2014 22:48:16 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_139056822
Ben je wel gewoon elke dag thuis? En ga je niet direct naar bed? Mijn kat ligt echt heel de dag te luieren en gaat s avonds druk doen/spelen en dan gaat ie soms naar buiten.
  zondag 20 april 2014 @ 11:51:24 #54
244933 trovey
Nachtoele
pi_139068124
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:23 schreef Myrr het volgende:

[..]

Die hoer. :{ En de poes. ;(

Ik en m'n zus kwamen terug van schoolkamp en toen vertelden ze doodleuk dat ze Pepper naar het asiel hadden gebracht. :'(
Dat is waardeloos. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_139069895
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:34 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

(even off-topic)
:D!! Dit droom ik ook zó vaak. Ik heb wel katten, en voor zover ik het kan overzien hebben ze een goed leven bij mij. Overigens heb ik dezelfde droom ook wel eens in een andere variant, dan blijk ik mijn pasgeboren baby niet gevoed te hebben. :X Ik heb geen kinderen en ik ben niet zwanger.
Heel herkemnbaar! Ik droom ook vaak dat ik mijn baby/ babies/ twee of drie kinderen ben vergeten eten te geven. En ik heb in het echt geen kinderen.
pi_139070585
TS loop jij ook rond in een plastic pak omdat je bang bent dat iets vies word?
De meiden lopen ook bij je weg zeker.
pi_139154585
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn huis/leven is niet compleet zonder kat(ten).
De koningin die wij nu bedienen komt bij een gezin vandaan waar ze weg moest omdat ze niet met de andere katten kon, dus voorlopig alleen haar en samen met de honden zijn zij onze huisvulling! In augustus komt de baby daarbij, ben benieuwd hoe ze dat vind.

Ik hoop dat je ooit zover komt dat je eventueel ongewenst gekrab kunt accepteren en zelf dienaar kunt worden van een kat. O+
Je situatie klinkt heel leuk. Gezellig en levendig.

Helaas zal ik waarschijnlijk als persoon niet veranderen. Mijn 'netheid' is alleen maar toegenomen sinds ik op mijzelf woon. Even een korte beschrijving van mij, zodat de puzzelstukjes wat meer op hun plaats vallen.

Mijn karakter;

- Pietje precies
- verzorgd
- Erg gesteld op hygiene (elke week dweilen, kleding wassen na 2 keer gedragen te hebben, 2 keer per dag douchen)
- Control Freak
- Erg zuinig op mijn bezittingen, tot het autistische af.

Dan hoe mijn huis eruit ziet;

- Geordend tot op het symmetrische af
- Schoon
- Opgeruimd
- Zakelijk / steriele uitstraling
- Ruikt lekker schoon / fris
- Loop niet met schoenen binnen

Ik weet dat een huis is om te leven, en dat doe ik ook absoluut, maar ik voel mij niet prettig in een 'smerig' huis. Ter vergelijking, in elk ander huis vind wel iets wat ik 'smerig' vind. Enige waar ik dat niet heb is het ouderlijk huis, maarja, mijn moeder gaat hier nog een stapje verder in.

Ik had niet verwacht dat katten zoveel rotzooi kunnen veroorzaken. Begrijp me niet verkeerd, ik zou er dolgraag een verzorgen, maar mijn karakter en het karakter van een kat is als water en vuur.

Wel jammer, want als ik op bezoek kom bij mensen die kitten houden, hebben ze altijd veel interesse in mij. Ze komen zomaar op mij liggen en ik heb het altijd erg gezellig. Waarschijnlijk iets met lusten en lasten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ben je wel gewoon elke dag thuis? En ga je niet direct naar bed? Mijn kat ligt echt heel de dag te luieren en gaat s avonds druk doen/spelen en dan gaat ie soms naar buiten.
Ik ben wel elke dag thuis ja, maar gemiddeld maar 3 uur per dag 'wakker' thuis. Dat kan zijn 20:00 thuis en 23:00 slapen, of 22:00 thuis en 01:00 slapen. Hangt een beetje van mijn schema af.

Direct naar bed kan ik niet. Minimaal 1 uur relaxen / tot rust komen thuis. Soms kom ik 02:00 thuis, maar ga ik rond 03:00 naar bed.

quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:24 schreef CaptainSushi het volgende:
TS loop jij ook rond in een plastic pak omdat je bang bent dat iets vies word?
De meiden lopen ook bij je weg zeker.
Neuh, totaal niet eigenlijk. Ik heb wel 'last' van smetvrees, maar dat belemmert mij niet in het dagelijkse leven. Meiden, of vrouwen als je het over mijn leeftijdscategorie hebt, heb ik totaal geen problemen mee. Sterker nog, ik moet ze nog net niet van me af slaan.

Ondanks ik erg gesteld ben op hygiene en structuur, ben ik los daarvan wel een echte vent, alsdus de dames, dus nee, wat dat betreft heb ik totaal niet te klagen. Scheelt misschien, dat ik ook goed kan luisteren. Vrouwen willen over het algemeen gehoord worden, je hoeft geen concrete oplossingen aan te dragen. Alleen maar luisteren en hen begrijpen. Als je daarnaast over een goede dosis humor beschikt, met een goede uitstraling icm een leuk uiterlijk gaat alles vanzelf ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Alt-tab op 22-04-2014 19:36:33 ]
pi_139169648
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:19 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Je situatie klinkt heel leuk. Gezellig en levendig.

Helaas zal ik waarschijnlijk als persoon niet veranderen. Mijn 'netheid' is alleen maar toegenomen sinds ik op mijzelf woon. Even een korte beschrijving van mij, zodat de puzzelstukjes wat meer op hun plaats vallen.

Mijn karakter;

- Pietje precies
- verzorgd +1
- Erg gesteld op hygiene (elke week 2x dweilen, kleding wassen na 1 keer gedragen te hebben, 1 keer per dag douchen)
- Control Freak +1
- Erg zuinig op mijn bezittingen, tot het autistische af.

Dan hoe mijn huis eruit ziet;

- Geordend tot op het symmetrische af
- Schoon +1 al kun je niet vd vloer eten ;)
- Opgeruimd +1 meestal
- Zakelijk / steriele uitstraling
- Ruikt lekker schoon / fris +1

Even +1 gedaan op n aantal van je punten.
Ik moet wel even kwijt dat onze honden meer troep maken dan de kat, ja ze gooit graag dr kattenbakkorrel naast de bak en met brokjes gooien is de bom!! Maar verder...

Maar nogmaals ik.vind t goed van je dat je er eerst over nadenkt!
S. 2014
J. 2016
pi_139170460
Doe echt maar niet TS. :P Neem een aquarium, serieus. ;)
Optimist tot in de kist
pi_139172236
Of een terrarium met een baardagame.
  woensdag 23 april 2014 @ 10:19:47 #61
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139173726
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 02:10 schreef trovey het volgende:
Doe maar zelf een keus maken op basis van verstrekte informatie TS, serieus!

Mijn god, een aantal mensen hier zijn wel heel erg paternalistisch bezig zeg!

Vertel gewoon dat een kat wat haren laat vallen. Een kat die buiten komt ook wat zand meeneemt. Een kat die niet buiten komt aandacht gaat trekken o.a. door meubilair te krabben.En dat veel katten liever de enige kat in huis zijn, dat is in tegenstelling tot wat het baasje (m/v) denkt. Mijn mening is dat als je zelf maar een paar uur per dag thuis bent door de week dat de kat er gelukkiger van wordt als ie zelfstandig in en uit (een deel van het) huis kan komen, een kattenluik dus,. Dat scheelt je dan gelijk ook in krabplekken en in het schoonmaken van de kattenbak en de directe omgeving daarvan. Nadeel van je kat buiten laten komen is dat je kans loopt dat een bemoeizuchtige over-sentimentele buur (m/v) je volkomen tevreden kat zielig vind en gaat bijvoeren e.d..

TS heeft allang al beslist en dat is zijn keus. Die hoeft een ander toch niet voor hem te maken.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  woensdag 23 april 2014 @ 11:44:06 #62
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_139175734
Ik schiet katten het liefst kapot. KUT beesten man
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  woensdag 23 april 2014 @ 11:48:22 #63
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_139175865
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:19 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik ben wel elke dag thuis ja, maar gemiddeld maar 3 uur per dag 'wakker' thuis. Dat kan zijn 20:00 thuis en 23:00 slapen, of 22:00 thuis en 01:00 slapen. Hangt een beetje van mijn schema af.

Direct naar bed kan ik niet. Minimaal 1 uur relaxen / tot rust komen thuis. Soms kom ik 02:00 thuis, maar ga ik rond 03:00 naar bed.

Door het hele topic heen dacht ik "doen", totdat ik het bovenstaande stukje las. Dat is echt te weinig tijd om een kat te houden, ze willen ook wel eens wat aandacht van je! Al helemaal als je besluit om een kitten te nemen.

Ik woon ook alleen (man, begin/medio 20) en ik heb ook een kat. Mijn loft is schoon, opgeruimd en ruikt ook fris. Ondanks de kater. Ja je zult wat vaker moeten stofzuigen dan dat je gewend bent, omdat je de haren kwijt moet raken. Ik stofzuig 2 keer in de week eventjes snel en 1 keer maak ik het grondig schoon met dweilen etc. De kat kun je africhten, mijn meubels laat hij met rust.
Buiten (op straat) komt hij niet, alleen op mijn loggia en dakterras, maar dat is voldoende. Hij tevreden, ik tevreden. Ik ben stapelgek op dat beessie.
Als ik een filmpje kijk komt hij lekker op schoot of naast me liggen. Hij slaapt ook graag bij mij (op de dekens, niet eronder), maar als ik 'slapers' heb niet. Maar iedere dag heeft hij ook z'n 'dolle uurtje' dat hij met een dikke staart door het huis heen sprint en met vanalles en nog wat gaat spelen.

Het enige nadeel is wanneer je voor een lange tijd weg gaat. Langer dan een weekend dan, want dat kan een kat prima alleen af.
pi_139177061
Om je interieur te besparen zou je ook de nagels van een kat kunnen knippen (niet te verwarren met eruit trekken, dat is zielig uiteraard). Het knippen van de nagels bij een kat doet het beestje niet pijn, mits juiste nagelschaar en niet te kort afknippen. Dat laatste is mij nog nooit overkomen, maar zal waarschijnlijk hetzelfde effect hebben als wanneer je je eigen nagels te kort afknipt.

En daarnaast is als oplossing nog de bekende plantenspuit. Toen ik net (4.5 jaar geleden) in mijn appartement ging wonen en de kat meenam, sprong ze ter ontdekking op de eettafel, iets wat ik niet wil hebben. Ze had toen ook nog geen kennis gemaakt met de plantenspuit (beestje was nog maar 1 jaar oud) en de plantenspuit had ik al klaar staan. Toen ze op de eettafel liep, pakte ik de spuit erbij. Nieuwsgierig als ze was ging ze eraan ruiken zoals alle katten dat doen bij nieuwe dingen. 1 keer knijpen en die kat is nooit meer op tafel geweest. En daarna voor andere dingen die ze niet mocht doen was 1 keer schudden met de plantenspuit al voldoende om te laten merken dat ze iets deed wat niet mocht.
pi_139177510
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:19 schreef BartNH het volgende:

[..]

Doe maar zelf een keus maken op basis van verstrekte informatie TS, serieus!

Mijn god, een aantal mensen hier zijn wel heel erg paternalistisch bezig zeg!

Vertel gewoon dat een kat wat haren laat vallen. Een kat die buiten komt ook wat zand meeneemt. Een kat die niet buiten komt aandacht gaat trekken o.a. door meubilair te krabben.En dat veel katten liever de enige kat in huis zijn, dat is in tegenstelling tot wat het baasje (m/v) denkt. Mijn mening is dat als je zelf maar een paar uur per dag thuis bent door de week dat de kat er gelukkiger van wordt als ie zelfstandig in en uit (een deel van het) huis kan komen, een kattenluik dus,. Dat scheelt je dan gelijk ook in krabplekken en in het schoonmaken van de kattenbak en de directe omgeving daarvan. Nadeel van je kat buiten laten komen is dat je kans loopt dat een bemoeizuchtige over-sentimentele buur (m/v) je volkomen tevreden kat zielig vind en gaat bijvoeren e.d..

TS heeft allang al beslist en dat is zijn keus. Die hoeft een ander toch niet voor hem te maken.
Heb jij wel gezien hoe TS is met zijn meubilair? Niets mis mee maar geen omgeving voor een kat, daar gaat TS zich verschrikkelijk aan ergeren, ik kijk meer naar de kat dan naar TS in deze. Die kat moet ook eens lekker haar kunnen verliezen (en ze kunnen handen vol verliezen), kunnen kotsen en eens op een meubelstuk kunnen springen zonder dat TS zich dood zit te ergeren aan het dier. ;)
Optimist tot in de kist
pi_139177533
Past toch beter in F&F :)
Ja doei.
pi_139177782
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:28 schreef Cornelis83 het volgende:
Om je interieur te besparen zou je ook de nagels van een kat kunnen knippen (niet te verwarren met eruit trekken, dat is zielig uiteraard). Het knippen van de nagels bij een kat doet het beestje niet pijn, mits juiste nagelschaar en niet te kort afknippen. Dat laatste is mij nog nooit overkomen, maar zal waarschijnlijk hetzelfde effect hebben als wanneer je je eigen nagels te kort afknipt.

En daarnaast is als oplossing nog de bekende plantenspuit. Toen ik net (4.5 jaar geleden) in mijn appartement ging wonen en de kat meenam, sprong ze ter ontdekking op de eettafel, iets wat ik niet wil hebben. Ze had toen ook nog geen kennis gemaakt met de plantenspuit (beestje was nog maar 1 jaar oud) en de plantenspuit had ik al klaar staan. Toen ze op de eettafel liep, pakte ik de spuit erbij. Nieuwsgierig als ze was ging ze eraan ruiken zoals alle katten dat doen bij nieuwe dingen. 1 keer knijpen en die kat is nooit meer op tafel geweest. En daarna voor andere dingen die ze niet mocht doen was 1 keer schudden met de plantenspuit al voldoende om te laten merken dat ze iets deed wat niet mocht.
Nagels knippen maakt de nagels korter maar ook botter, katten gaan vaak meer krabben om ze weer scherper te maken. Ik knip alleen nageltjes die te lang worden, wat eigenlijk alleen nodig is bij mijn oudere kat, en laat ze de rest zelf doen aan verschillende krabpalen.

En plantenspuit is een beetje achterhaald (los van dat sommige katten er geen bal om geven :P), dit filmpje legt dat prima uit en geeft ook andere opties :)
pi_139177953
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:58 schreef Holyme het volgende:
En plantenspuit is een beetje achterhaald
Achterhaald of niet, werkt prima. Toen mijn kat klein was heeft hij daarmee goed geleerd wat wel en niet mag.
pi_139178269
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:06 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Achterhaald of niet, werkt prima. Toen mijn kat klein was heeft hij daarmee goed geleerd wat wel en niet mag.
Toch heeft die kerel in het filmpje wel een punt. De eettafel in mij geval, staat in de kamer. Als ik weg ga, sluit ik de deur naar de kamer zodat mijn kat daar niet kan komen. Maar soms staat die deur nog open als ik weg ga, en als ik dan weer terug kom, dan weet ik dat die kat wel op de tafel is geweest. Hoe ik dat weet? Nou, de AH stuifvrije korrels is niet zo stuifvrij als ze beweren. Op het moment dat ze naar de kattenbak is geweest, dan laat ze de eerste zoveel meter een spoor van kattenpootjes af en diezelfde spoor is dan ook opeens op de eettafel.
pi_139178369
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:58 schreef Holyme het volgende:

[..]

Nagels knippen maakt de nagels korter maar ook botter, katten gaan vaak meer krabben om ze weer scherper te maken. Ik knip alleen nageltjes die te lang worden, wat eigenlijk alleen nodig is bij mijn oudere kat, en laat ze de rest zelf doen aan verschillende krabpalen.

En plantenspuit is een beetje achterhaald (los van dat sommige katten er geen bal om geven :P), dit filmpje legt dat prima uit en geeft ook andere opties :)
Mijn katten vonden zo'n douche wel heerlijk....als het überhaupt door hun dikke vacht heenkwam. :')
Ja, katten zijn trainbaar....tot je je even niet oplet(even druk bezig zijn met wat anders of de kamer verlaten) en ze precies doen wat je net verboden hebt. _O-
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 april 2014 @ 13:36:57 #72
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139178697
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Heb jij wel gezien hoe TS is met zijn meubilair?
Jazeker wel. TS is zuinig op meubilair en overwoog een kat. Daar moet TS een balans voor opmaken.
quote:
daar gaat TS zich verschrikkelijk aan ergeren,
De kans is aanwezig dat TS zich daar aan gaat ergeren. Mijn punt is dat je TS wel kan waarschuwen voor die kans maar jij en anderen trouwens ook maken alvast een keus voor TS die hij prima zelf kan maken op basis van o.a. jouw best wel nuttige bijdrage.

Het zal wel aan mij liggen maar ik stoorde me vanmorgen ff aan het feit dat TS kant en klare conclusies krijgt voorgeschoteld in plaats van feiten en eventueel meningen waaruit hij zelf een besluit kan destilleren.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_139179697
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:23 schreef trovey het volgende:

[..]

Mijn katten vonden zo'n douche wel heerlijk....als het überhaupt door hun dikke vacht heenkwam. :')
Ja, katten zijn trainbaar....tot je je even niet oplet(even druk bezig zijn met wat anders of de kamer verlaten) en ze precies doen wat je net verboden hebt. _O-
Yep, dat zegt ie ook, maar ik geloof wel dat bv zo'n automatische luchtspray wat ie laat zien, wel werkt. Al zullen er ook wel weer katten zijn die daar weinig om geven en 't meer als een lekker verkoelend briesje zien ofzo :P
pi_139189397
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 00:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Even +1 gedaan op n aantal van je punten.
Ik moet wel even kwijt dat onze honden meer troep maken dan de kat, ja ze gooit graag dr kattenbakkorrel naast de bak en met brokjes gooien is de bom!! Maar verder...

Maar nogmaals ik.vind t goed van je dat je er eerst over nadenkt!
Leuk van je dat je +1'tjes heb gegeven. Ongevraagde observaties van het vrouwelijke geslacht zijn altijd welkom, daar kan ik alleen mijn voordeel mee doen (Beschouw de volgende zin als een disclaimer). Ik ben geen 'player' en heb oprecht respect voor vrouwen. Als het klikt, kunnen we altijd kijken of er meer uit voort kan komen. Geen one-night stands en niet dronken voeren, maar puur op basis van tijd met elkaar doorbrengen, en zien of we 'de klik' naar het 'next level' kunnen tillen. (voorgaande zin zou kunnen insinueren dat ik 'tips' op prijs stel zodat ik daar mijn 'sexueel voordeel mee kan doen).

Als ik eerlijk ben zou ik 'liever' een hond hebben. Lijkt me geweldig om samen tijd door te brengen, hem scherp te houden met spelletjes, en flinke wandelingen (zeg anderhalf uur). Helaas weet ik bij voorbaat dat ik hier de tijd niet voor heb, en schijnbaar geeft het ook meer rommel. Helemaal een no-go dus. Zonde... ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 02:10 schreef trovey het volgende:
Ik snap waar je vandaan komt, maar dit is niets voor mij. Een collega van mij heeft een prachtig aquarium met exotische vissen, en ondanks dit prachtig is om te zien doet het mij verder niets. Ik wil interactie met mijn huisdier, en als het kan wil ik hem ook wat leren (geen kunstjes maar gedrag)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:48 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Door het hele topic heen dacht ik "doen", totdat ik het bovenstaande stukje las. Dat is echt te weinig tijd om een kat te houden, ze willen ook wel eens wat aandacht van je! Al helemaal als je besluit om een kitten te nemen.

Ik woon ook alleen (man, begin/medio 20) en ik heb ook een kat. Mijn loft is schoon, opgeruimd en ruikt ook fris. Ondanks de kater. Ja je zult wat vaker moeten stofzuigen dan dat je gewend bent, omdat je de haren kwijt moet raken. Ik stofzuig 2 keer in de week eventjes snel en 1 keer maak ik het grondig schoon met dweilen etc. De kat kun je africhten, mijn meubels laat hij met rust.
Buiten (op straat) komt hij niet, alleen op mijn loggia en dakterras, maar dat is voldoende. Hij tevreden, ik tevreden. Ik ben stapelgek op dat beessie.
Als ik een filmpje kijk komt hij lekker op schoot of naast me liggen. Hij slaapt ook graag bij mij (op de dekens, niet eronder), maar als ik 'slapers' heb niet. Maar iedere dag heeft hij ook z'n 'dolle uurtje' dat hij met een dikke staart door het huis heen sprint en met vanalles en nog wat gaat spelen.

Het enige nadeel is wanneer je voor een lange tijd weg gaat. Langer dan een weekend dan, want dat kan een kat prima alleen af.
Zo dit is zuur. Zoals jij het beschrijft zag ik het ook. Ik ben meer dan bereid de consessies te doen die jij ook doet. Helaas is tijd zo te zien het breekpunt.

Algemene opmerking

Echt onwijs, maar dan ook onwijs bedankt voor het voorkomen van deze misstap voor mij. Ondanks ik de opvolgende posts enorm waardeer, heeft dit niet echt toegevoegde waarde, indien aan mij gericht. Ik heb afgelopen vrijdag namelijk al besloten af te zien van de aanschaf van een kat.

Toekomstige reacties, 'verplichten' mij alleen hier op te reageren, iets wat 'zinloos' is daar ik mijn besluit met behulp van julllie al genomen heb. Verder discussieren vind ik prima, maar ik hoef niet meer zonodig betrokken te worden hierin.

Anyways, bedankt voor een ieders advies. Dat waardeer ik zeer :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Alt-tab op 23-04-2014 19:31:24 ]
pi_139203500
Katten zijn ontzettend leuke beesten, maar denk ook aan de nadelen.
Life is a game made for everyone.
  donderdag 24 april 2014 @ 03:50:57 #76
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_139204045
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:38 schreef Alt-tab het volgende:
Wellicht op het eerste oog een topic wat in het verkeerde subforum is geplaatst, maar dit heb ik bewust gedaan.

Ik ben mij ongeveer sinds een jaar aan het orienteren op een huisdier. Het is voor duidelijk dat dit een kat wordt. Een hond vind ik geweldig, maar ik kan dat beest niet de aandacht geven die het verdiend.

Katten vind ik ook erg leuk. Sierlijke mooie dieren die nogal opzich zelf zijn. Ik twijfel hier echter alleen enorm over. De redenen hiervoor zijn als volgt.

- Sinds ik dit wil, droom ik af en toe, over een huisdier (kat), welke ik stelsematig (dus in iedere droom) vergeet te voeren en eigenlijk 'vergeet' dat ik een huisdier heb. Na een week kom ik erachter dat ik een huisdier heb en ga angstig op zoek naar hem, en ik vrees altijd dat het dier al dood is wegens verwaarlozing. Zijn best nare dromen.
- Ik heb het erg druk
- Bijn weinig thuis
- Hou van orde en netheid in mijn huis. Geen vieze luchtjes en ellende.

Echter wil ik ook graag een kat, de redenen daarvoor zijn als volgt

- Ik hou van van katten
- Ik wil een kat (als ik hem haal, dan uit het asiel) een goed leven geven
- Ben bereid daarvoor te investeren qua geld en tijd (voeding, speeltjes, luxe kattenbak en aandacht)

Jammer genoeg, zijn mijn voors en tegens nogal tegenstrijdig. Ik vermoed dat ook, dat ik niet geschikt ben hiervoor. Echter ben ik wel benieuwd naar de meningen van anderen. Helaas zijn er in mijn kennisenkring, geen representatieve gezinssituaties. De samenstelling van mensen die een huisdier hebben, verschilt enorm met mijn situatie, vandaar dat ik het hier vraag. Ik heb een eenpersoonshuishouden. Ik heb een eigen huis, vast contract, auto, dat soort shit, maar in tegenstelling tot 'huisdierbezitters' woon ik alleen.

Ik benieuwd hoe jullie hierover denken. Ik wil namelijk erg graag een kat, maar voorwaarde hiervoor is wel dat ik hem een goed leven kan geven. Als ik dat niet kan, wat wel mijn verwachting is, zie ik hier van af.
Ik kan je niet vanuit hier lezen... kortom ik weet niet of je echt een kat groot wilt brengen.

Mijn poes zal binnen een maand wel enkele jongen werpen... en die geef ik niet zomaar aan iedereen mee!
Deze jongen geef ik pas mee na een weekje of 13 en pas nadat ik deze kittens gecastreerd/ gesteriliseerd heb en ook ingeent heb.

Dus ja, wie dan ook krijgt deze kittens mee als ze al deze kosten hebben betaald... want alleen weet ik zo dat deze kittens niet zomaar aan iemand worden meegegeven... in elk geval dat ze niet worden meegegeven aan mensen die deze kittens na de zomervakantie weer aan hun lot overlaten.

Mensen die alleen kittens nemen voor een paar maanden... die zouden geen kittens moeten nemen..Maar deze mensen zullen alleen gratis kittens willen.
En alleen daarom zullen ze verder geen cent willen betalen... en daarom zullen de echte liefhebbers wel moeten betalen voor de kittens die ik heb (en in laten enten en castreren of steriliseren).
Een echte kattenliefhebber heeft dit hiervoor over!!!
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  roze donderdag 24 april 2014 @ 10:26:49 #77
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_139207782
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:44 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Hier hoef je helemaal niet bang voor te zijn, als je een kat vergeet te voeren herinnert die je daar luidkeels aan :D
Dit is helemaal waar
Your beauty never ever scared me.
pi_139207911
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 03:50 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Ik kan je niet vanuit hier lezen... kortom ik weet niet of je echt een kat groot wilt brengen.

Mijn poes zal binnen een maand wel enkele jongen werpen... en die geef ik niet zomaar aan iedereen mee!
Deze jongen geef ik pas mee na een weekje of 13 en pas nadat ik deze kittens gecastreerd/ gesteriliseerd heb en ook ingeent heb.

Dus ja, wie dan ook krijgt deze kittens mee als ze al deze kosten hebben betaald... want alleen weet ik zo dat deze kittens niet zomaar aan iemand worden meegegeven... in elk geval dat ze niet worden meegegeven aan mensen die deze kittens na de zomervakantie weer aan hun lot overlaten.

Mensen die alleen kittens nemen voor een paar maanden... die zouden geen kittens moeten nemen..Maar deze mensen zullen alleen gratis kittens willen.
En alleen daarom zullen ze verder geen cent willen betalen... en daarom zullen de echte liefhebbers wel moeten betalen voor de kittens die ik heb (en in laten enten en castreren of steriliseren).
En wat nou als niemand je gesteriliseerde kittens wil overnemen voor 100 euro? Of heb jij een "goedkoop" adresje waar je je kittens kunt laten steriliseren? :{

Geen idee wat castreren kost, ik heb nog nooit een kater (en nee, daarmee bedoel ik niet de drank kater variant) gehad, dus ook niet één hoeven laten castreren.
  donderdag 24 april 2014 @ 22:52:01 #79
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_139234076
Als niemand ze wil overnemen voor dat bedrag, dan moet ik maar hopen dat het een heel klein nestje wordt.
En nee, een goedkoop adresje heb ik niet helaas. Castreren kan al vanaf ongeveer 65 euro. Dat is goedkoper omdat niet iedereen de noodzaak ervan inziet bij katers.
Overigens is dat vaak een kwestie van shoppen bij dierenartsen... ;)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_139234677
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:52 schreef EricOscuro het volgende:
Als niemand ze wil overnemen voor dat bedrag, dan moet ik maar hopen dat het een heel klein nestje wordt.
En nee, een goedkoop adresje heb ik niet helaas. Castreren kan al vanaf ongeveer 65 euro. Dat is goedkoper omdat niet iedereen de noodzaak ervan inziet bij katers.
Overigens is dat vaak een kwestie van shoppen bij dierenartsen... ;)
En wat nou als iemand geen gesterriliseerde of gecastreerde kat wil? Omdat ze bijv zelf nog een nestje willen maken?...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 april 2014 @ 23:21:52 #81
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_139235696
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

En wat nou als iemand geen gesterriliseerde of gecastreerde kat wil? Omdat ze bijv zelf nog een nestje willen maken?...
Dan zou ik zeggen; neem dan alle kittens. Dan ben je ineen keer klaar.! 8-)
  vrijdag 25 april 2014 @ 00:12:07 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_139238020
quote:

[..]

Geen enkele dierenarts castreert/steriliseert kittens van 12/13 weken. Geen enkele.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_139238146
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geen enkele dierenarts castreert/steriliseert kittens van 12/13 weken. Geen enkele.
Dat is idd ook nog ns waar.... 6 maanden minimaal dacht ik...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 25 april 2014 @ 00:20:40 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_139238313
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat is idd ook nog ns waar.... 6 maanden minimaal dacht ik...
Naar mijn weten ook idd. Castreren dan (ik heb alleen katers), maar hoor ook wel eens 9 maanden. Weet niet meer exact hoe oud mijn katers waren toen (zijn nu 13 en bijna 11 en het staat niet in entingsboekje/dierenpaspoort), maar eerder 9 maanden dan 6 maanden..
  vrijdag 25 april 2014 @ 00:33:28 #85
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_139238716
quote:

[..]

De mijne doet dat in elk geval ook niet... inderdaad. En daardoor is mijn poes nu ook zwanger. Want toen ze de zes maanden naderde was het geld (spaarpotje) op en moest ik nog een maand wachten voordat ik mijn geld terug kreeg. :{
En toen was het te laat... was er al een heerschap (donkerbruine vacht, witte sokjes en een witte bef) overheen geweest. -O-
En die heeft direct raak geschoten in die amper 2 minuten dat ik de poes uit het oog was verloren.

Schandalig trouwens hoeven mensen hun katers niet castreren.. Het leek wel alsof Ali Baba en de veertig rovers zich in mijn tuin ophielden. :X
  vrijdag 25 april 2014 @ 00:35:50 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_139238779
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:33 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

De mijne doet dat in elk geval ook niet... inderdaad. En daardoor is mijn poes nu ook zwanger. Want toen ze de zes maanden naderde was het geld (spaarpotje) op en moest ik nog een maand wachten voordat ik mijn geld terug kreeg. :{
En toen was het te laat... was er al een heerschap (donkerbruine vacht, witte sokjes en een witte bef) overheen geweest. -O-
En die heeft direct raak geschoten in die amper 2 minuten dat ik de poes uit het oog was verloren.

Schandalig trouwens hoeven mensen hun katers niet castreren.. Het leek wel alsof Ali Baba en de veertig rovers zich in mijn tuin ophielden. :X
Dus kloppen je voorwaarden niet ;)
Of je moet de kittens (dan niet meer zo heel erg kitten) pas na een half jaar meegeven..
  vrijdag 25 april 2014 @ 00:44:59 #87
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_139239008
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus kloppen je voorwaarden niet ;)
Of je moet de kittens (dan niet meer zo heel erg kitten) pas na een half jaar meegeven..
In dat geval zal ik ze in elk geval alle inentingen laten geven door de D.A.
De nieuwe eigenaren moeten in elk geval niet denken dat een kat niets kost. Ik wil er niets aan verdienen dus doe ik het kostendekkend... maar ik wil niet dat ze bij iemand terecht komen die ze in augustus binnenhaalt, en volgend jaar juni deze kittens weer de straat op schopt omdat ze geen oppas kunnen regelen tijdens de vakantie.

Desnoods hou ik ze allemaal zelf, al kost me dat wel een rib uit mijn lijf. Maar goed, daarom mijn eerdere opmerking... hopen dat het een klein nestje wordt. :@
  vrijdag 25 april 2014 @ 00:48:33 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_139239095
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:44 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

In dat geval zal ik ze in elk geval alle inentingen laten geven door de D.A.
De nieuwe eigenaren moeten in elk geval niet denken dat een kat niets kost. Ik wil er niets aan verdienen dus doe ik het kostendekkend... maar ik wil niet dat ze bij iemand terecht komen die ze in augustus binnenhaalt, en volgend jaar juni deze kittens weer de straat op schopt omdat ze geen oppas kunnen regelen tijdens de vakantie.

Desnoods hou ik ze allemaal zelf, al kost me dat wel een rib uit mijn lijf. Maar goed, daarom mijn eerdere opmerking... hopen dat het een klein nestje wordt. :@
Ik snap je je ze niet zo maar wil dumpen. En ben het daar volledig mee eens. Maar sommige dingen ku nnen niet (zoals castreren/steriliseren bij 12/13 weken). Spreek dan liever af dat ze altijd naar jou terug moeten/kunnen als de nieuwe "eigenaar" er vanaf wil. Zoals veel asiels vaak doen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 01:02:54 #89
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_139239398
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik snap je je ze niet zo maar wil dumpen. En ben het daar volledig mee eens. Maar sommige dingen ku nnen niet (zoals castreren/steriliseren bij 12/13 weken). Spreek dan liever af dat ze altijd naar jou terug moeten/kunnen als de nieuwe "eigenaar" er vanaf wil. Zoals veel asiels vaak doen.
Dat wordt wat erg lastig met mijn huidige katten... kijk als ze van kleins af aan binnen dit huis opgroeien dan wennen ze er beiden aan... maar als naar 9 maanden ineens weer een of twee katten hier in huis komen, dan zijn ze weer vreemden...

Ik zou er wel aan kunnen denken om de service te bieden dat ik betreffende katten tijdens vakanties van hun baasjes te eten en te drinken geef... al dan niet tegen een kleine onkostenvergoeding.
pi_139241416
quote:

[..]

Jawel hoor, ze doen 't lang niet allemaal dus je moet misschien even zoeken, maar vroegcastratie wordt ook hier wel 'ns gedaan :)
  roze vrijdag 25 april 2014 @ 12:52:33 #91
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_139248113
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 06:35 schreef Holyme het volgende:

[..]

Jawel hoor, ze doen 't lang niet allemaal dus je moet misschien even zoeken, maar vroegcastratie wordt ook hier wel 'ns gedaan :)
Huisgenoot haar kat is te vroeg gesteriliseerd, die heeft nu een uitgehangen baarmoeder
Your beauty never ever scared me.
pi_139248478
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:52 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Huisgenoot haar kat is te vroeg gesteriliseerd, die heeft nu een uitgehangen baarmoeder
Ik zeg niet dat vroegcastratie wel of niet goed is, ik zeg alleen dat 't wel degelijk gedaan wordt :)
Ik lees wel steeds vaker dat er geen lichamelijk of geestelijk verschil is bij vroegcastratie tegenover castratie op de standaard leeftijd, maar goed, ik heb me niet in die studies verdiept en heb er zelf geen ervaring mee (wel onder de 6mnd maar niet onder de 16 weken).
Maar ik weet niet precies wat je bedoeld met uitgehangen baarmoeder, een hangbuikje? Dat krijgen sommige katten nou eenmaal helaas, ook als je ze later castreert (zoals mijn poes ook bewijst :+).

[ Bericht 0% gewijzigd door Holyme op 25-04-2014 13:16:53 ]
pi_139249511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:05 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat vroegcastratie wel of niet goed is, ik zeg alleen dat 't wel degelijk gedaan wordt :)
Ik lees wel steeds vaker dat er geen lichamelijk of geestelijk verschil is bij vroegcastratie tegenover castratie op de standaard leeftijd, maar goed, ik heb me niet in die studies verdiept en heb er zelf geen ervaring mee (wel onder de 6mnd maar niet onder de 16 weken).
Maar ik weet niet precies wat je bedoeld met uitgehangen baarmoeder, een hangbuikje? Dat krijgen sommige katten nou eenmaal helaas, ook als je ze later castreert (zoals mijn poes ook bewijst :+).
Wat Holyme zegt :Y .

Deze week nog over gehad in de les; het wordt inderdaad wel eens gedaan op 12/13 weken. En het risico zit hem niet zozeer in het steriliseren/castreren zelf maar in het narcose- risico; vooral het hart moet het wel aankunnen. Dus vandaar dat het nog wel eens op iets latere leeftijd gedaan wordt, maar vanaf 12 weken na de geboorte - wanneer de poes of de teef eigenlijk al 'af' is en enkel nog lekker moet groeien - zou het in theorie moeten kunnen.
Sterker nog; hoe jonger het dier is, hoe makkelijker en sneller de operatie vaak gaat.

Ook schijnt het inmiddels achterhaald te zijn dat problemen zoals incontinentie veroorzaakt worden door een te vroege sterilisatie/castratie. (Dan heb ik het dus over vanaf 12 weken na de geboorte).

(Althans, dit alles is mij verteld door een DA. Ik ben zelf geen DA. ;) )
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:26:48 #94
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139260515
quote:
Dus jij mag wel van een nestje katten genieten maar een ander niet?
pi_139261923
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:40 schreef Alt-tab het volgende:
@Jahr00n

Absoluut niet. Dit is voor het dier zelf erg vreemd. Telkens een verschillende omgeving. Ik waardeer het meedenken, en praktisch gezien is dit een prima oplossing, maar ik wil dit een dier niet aandoen.

[..]

Op je eerste vraag: Geen idee. Ik ken geen alleenstaanden die een kat hebben. Tweede vraag, een huisdier is genoeg. Ik wil er geen meerdere. Ik waardeer overigens het meedenken, bedankt :)
Vind een kat alleen maar leuk. Even tijdje op vakantie, ergens logeren.
Life is a game made for everyone.
pi_139262995
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:06 schreef TripleFruity het volgende:

[..]

Vind een kat alleen maar leuk. Even tijdje op vakantie, ergens logeren.
Nee hoor is juist niet goed,geeft alleen maar stress voor een dier.
Regel dan een oppas.
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:04:28 #97
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_139266043
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:26 schreef BartNH het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om. Kijk mensen die een poes willen hebben die kunnen overal wel terecht.
Het aanbod van kittens is elk jaar groter dan de vraag.

De meeste poezen krijgen jongen omdat hun baasjes te laks, te onwetend of te onverschillig waren om hun poes te steriliseren...
En die kittens worden zomaar aan iedereen meegegeven die er belangstelling voor heeft.

Nou zo'n baasje ben ik niet.

Mijn poes is zwanger door een ongelukkige samenloop van omstandigheden... en ik loop niet weg voor de verantwoordelijkheid. Dus ik geef "mijn" kittens alleen mee aan mensen die zelf ook goed weten waar ze aan beginnen (naar mijn beste inschatting natuurlijk).
pi_139270278
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:26 schreef BartNH het volgende:

[..]

Het mag inmiddels toch wel algemeen bekend zijn dat er een overschot aan jonge katten is, als je zonodig van jonge katten wilt genieten zijn er mogelijheden te over.
Dus, castereren of sterileren van een kat is een goed idee.
  zaterdag 26 april 2014 @ 09:30:49 #99
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139272467
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 april 2014 01:49 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Het mag inmiddels toch wel algemeen bekend zijn dat er een overschot aan jonge katten is, als je zonodig van jonge katten wilt genieten zijn er mogelijheden te over.
Dus, castereren of sterileren van een kat is een goed idee.
Helemaal met je eens. Alleen is het nogal krom dat Eric die verantwoordelijkheid een ander niet gunt/toevertrouwd terwijl hij zelf het kennelijk zelf niet in de hand had.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:04 schreef EricOscuro het volgende:
Mijn poes is zwanger door een ongelukkige samenloop van omstandigheden...
  zondag 27 april 2014 @ 00:29:47 #100
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_139292755
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 09:30 schreef BartNH het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Alleen is het nogal krom dat Eric die verantwoordelijkheid een ander niet gunt/toevertrouwd terwijl hij zelf het kennelijk zelf niet in de hand had.

[..]

Als je de discussie verder had gevolgd dan had je kunnen weten hoe het precies zat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')