abonnement Unibet Coolblue
pi_403355
From: info@dierenbescherming.nl
Subject: big brother klacht

Beste mensen,

Dankzij uw oplettendheid en het indienen van uw klacht, zal de LID overgaan
tot een klachtenprocedure.
Helaas is het zo dat wij niet bezitten over de beelden van de gewraakte
uitzending.
De LID heeft bewijsmateriaal nodig. Misschien zijn er mensen via Internet
praatgroep(en) nog te bereiken.
Het is ook in Kopspijkers te zien geweest.
Misschien zijn er mensen die dit opgenomen hebben, en zo vriendelijk zouden
zijn ons dit materiaal ter beschikking te geven.

Bij voorbaat hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,

Vera van der Valk
Landelijk bureau Dierenbescherming

pi_403383
Wat een mierenneukerij zeg!! Was een foute actie van Robin maar hoe er nu gereageerd wordt is echt overdreven..We hadden al een topic over die kip actie..lijkt me meer dan genoeg. Hij wordt nu neergezet als gevaarlijke dierenbeul die 30 jaar in de gevangenis moet gaan zitten! en reakties van "ik sla hem helemaal kapot als hij uit het big brother huis komt" en "hij moet dood" vind ik echt beangstigend.

een foute actie en je bent direct een dierenbeul for life?? Robin is z'n hele leven al een dierenvriend. Van eendjes opvoeden tot het grootbrengen van een gevonden ratje.

pi_403394
WAren dat niet zijn ouders die een gevonden rat hebben grootgebracht? (ongeveer 1.75 m groot )
pi_403406
quote:
Op 19 oktober 2000 17:15 schreef Lurky het volgende:
From: info@dierenbescherming.nl
Subject: big brother klacht

Helaas is het zo dat wij niet bezitten over de beelden van de gewraakte
uitzending.
Vera van der Valk
Landelijk bureau Dierenbescherming


Dan hoop ik maar dat ze er wel over beschikken.....
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_403408
Dit is gewoon te zielig voor woorden! Robin had het helemaal niet zo bedoeld, hij dacht er gewoon even niet bij na. Die Kip leeft toch nog, dus er is niks aan de hand!

[Dit bericht is gewijzigd door basst op 19-10-2000 17:53]

| You should have no expectation of privacy! |
pi_403423
Ach, die dierenbescherming kan toch geen ene reed doen. wat een bullshit zeg
I am powerful... I am immortal... I can do anything... I am cursed... I am the Darkness.
  Moderator donderdag 19 oktober 2000 @ 18:11:25 #7
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_403431
En dit gaaaaaaaaaaaaaat maar door hè... Als jullie niet ophouden met die onzin dan geef ik mijn hond een harde schop zometeen en gooi ik de goudvis in de plee(misschien dat dit helpt bij doorgedraaide diertjes-fundamentalistjes)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_405310
Om de dieren bescherming nou 'doorgedraaid' te noemen: ze willen het gewoon met eigen ogen zien. Dan kunnen ze gelijk zien hoe Robin het had bedoeld. Ze willen hem heus niet 'de doodstraf' geven. Hooguit VOO aanspreken op shows met dieren.
Dat een dyslectische medewerker van de DB het briefje geeft getypt maakt het juist authentiek. Het leek mij correct om post uit de buitenwereld bestemd voor dit forum hierheen door te sturen. Wat men er verder van vindt moet ieder voor zich weten. De discussie daarover heeft al plaats gevonden in topic ‘Robin is niet goed wijs------>kip’.
Het bericht van deze ‘dierenbescherming’ oproep is gewoon een verzoek van de Dierenbescherming waarin misschien een Fokker zich voelt aangesproken.
Ik ben slechts de postbode van deze oproep.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 20-10-2000 19:02]

pi_424444
uit de prive van deze week bron: www.prive.nl

"Ach, wat zielig...! De trouwe kijkers van het Big Brother huis zijn verontwaardigd. De kippen in het huis worden mishandeld, zo vinden zij. Zo zou ROBIN bewust een bal keihard tegen een van de kippen hebben getrapt. De dierenbescherming is ingeschakeld en zal hoogstwaarschijnlijk proces verbaal opmaken..."

  zaterdag 28 oktober 2000 @ 13:41:13 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_424450
quote:
Helaas is het zo dat wij niet bezitten over de beelden van de gewraakte
uitzending.
Ik heb het nog wel ergens op video dacht ik. Maak er zo een real video bestandje van

Ahah Wat zal de dierenbescherming voor lul staan als ze dat doorzetten

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_424603
quote:
Op 19 oktober 2000 17:15 schreef Lurky het volgende:
Dankzij uw oplettendheid en het indienen van uw klacht, zal de LID overgaan
tot een klachtenprocedure.
Ben ik even blij dat ik geen donatie aan die zogenaamde dierenbeschermingsorganisatie gegeven heb. Dit gaat hun onnodig veel geld en tijd kosten dat veel beter besteed had kunnen worden aan echt nuttige zaken.
  maandag 30 oktober 2000 @ 13:56:04 #12
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428476
30-10-2000

Kijkers sluiten Cindy in hun armen

Cindy, het lieftallige geitje in Big Brother, zit net een week in Big Brother en nu al komen er regelmatig e-mails binnen van dierenvrienden die zijn begaan met het lot van het geitje. Vooral de streamwatchers zijn 'ernstig bezorgd'. De dierenbescherming heeft veel klachten binnen gekregen, maar staan het oogluikend toe.

De reden waarom Cindy in het huis is geplaatst, kun je terugleiden naar het ‘back-to-basic’ principe. Naast de aanwezigheid van de kippen leek het Big Brother een goed idee om de bewoners te leren hoe een geit lief te hebben. "Het gaat erom dat de bewoners beseffen dat ze deze aarde moeten delen met veel meer wezens, die allemaal de nodige liefde en aandacht vragen", zegt hoofdredacteur Hummie van der Tonnekreek. "Wat je niet weet, kun je ook vaak niet beminnen." Immers bij het verzorgen van een geit komt veel kijken. De bewoners hebben ook niet voor niets de nodige regels meegekregen en er wordt streng gelet op de naleving ervan.

Verzorging en liefde

Als de bewoners constateren dat het slecht met Cindy gaat, wordt er direct een dierenarts ingeschakeld. Ze hebben hiervoor een lijst met kenmerken gehad. Gaat het onverhoopt echt verkeerd met de gezondheid van haar, dan is Big Brother genoodzaakt Cindy uit het huis te halen. De logeerpartij kan ook door andere redenen worden gestopt, bijvoorbeeld wanneer het te koud wordt voor haar, te slecht weer is of - in het ergste geval - wanneer er op het laatst geen bewoners zijn die goed voor haar kunnen zorgen.

Om dit te voorkomen slaapt het geitje in een windvrij hok met stro. Er wordt ook speciaal voer en melk voor Cindy geleverd, waar de bewoners zelf niets van mogen gebruiken. Dit gebeurt, uiteraard, buiten het weekbudget om. Het beestje kan ook los rondlopen in de tuin en heeft momenteel nog aan de bewoners tien speelkameraadjes. De kijkers van het programma twijfelen hier echter aan. “Ik kan het niet aanzien hoe dat beestje zielig en alleen hopeloos door de tuin ronddartelt, op zoek naar gezelschap”, aldus een streamwatcher. “Annet is de enige die zich bekommert over Cindy, maar ja hoe lang zit Annet nog in het huis?”

De BB-kijkers maken zich ook zorgen over wat er moet gebeuren met Cindy als het programma is afgelopen. Hummie garandeert echter dat ze goed terecht komt. De vorige eigenaar, die geiten fokt voor kinderboerderijen, heeft gezegd dat ze weer terug mag komen. Wanneer er een goede kinderboerderij in haar geïnteresseerd is, krijgt ze daar een plekje. Ze is omgang met mensen gewend, want ze is met de fles grootgebracht.

Klachten ongegrond

De dierenbescherming vindt dat het allemaal meevalt. "Zolang de bewoners zich gewoon aan de regels houden en haar op tijd voeden en verzorgen, is er niets aan de hand. Maar ze mogen haar geen pijn doen en moeten goed met haar omgaan. Wanneer dat allemaal zo blijft, staan we dit oogluikend toe", aldus Maaike Wermer van de Dierenbescherming Nederland. Ze zijn wel van mening dat het gebruik van dieren voor televisieprogramma's nooit een goede stap is. "Je moet dieren nooit gebruiken voor het opleuken van een programma." Ze vindt dan ook dat er niet nog een dier Cindy gezelschap moet houden.

Big Brother zal de bewoners blijven attenderen over de verzorging van Cindy wanneer deze ergens te wensen over laat. Maar ze moeten wel een goede kans krijgen om aan haar te wennen. Volgens Hummie wordt het geitje goed verzorgd door de bewoners: "Robin is inmiddels een echt speelkameraadje geworden van Cindy en welke ander geit wordt door Annet toegedekt?"

M.V.

Van de BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
  maandag 30 oktober 2000 @ 15:04:17 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_428628
Volgens mij is de dierenbescherming gewoon gedwongen een aanklacht te doen n.a.v. de vele reacties en zouden ze dit normaal gesproken niet doen, Maar omdat een of andere media-geile vuilnisman het voor elkaar heeft gekregen dat de prive/story ('k weet effe niet meer precies welke) het 'verhaal' heeft gepubliceerd. (Is overigens vast niet veel moeite voor nodig geweest, gezien de honger naar 'nieuws' bij dat soort blaadjes)
***
pi_436587
quote:
Op 30 oktober 2000 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is de dierenbescherming gewoon gedwongen een aanklacht te doen n.a.v. de vele reacties en zouden ze dit normaal gesproken niet doen, Maar omdat een of andere media-geile vuilnisman het voor elkaar heeft gekregen dat de prive/story ('k weet effe niet meer precies welke) het 'verhaal' heeft gepubliceerd. (Is overigens vast niet veel moeite voor nodig geweest, gezien de honger naar 'nieuws' bij dat soort blaadjes)
Blijkbaar toch niet helemaal ongegrond dat onderzoek gezien de huidige "ontwikkelingen" (je moet wat hebben om over te l*llen als die duffe bende zelf niet in actie komt. De geit is inmiddels zo'n beetje de actiefste en meest interessante figuur in het huis) omtrent de geit.

En terecht ook trouwens, want bij VOO zien ze de claims van de dierenbescherming al tegemoet, omdat de bewoners niet eens fatsoenlijk met een dier om kunnen gaan.

Alles is ze teveel en dan durft luizebol Robin nog te beweren dat ie oververmoeid is en daarom geen aandacht aan de geit kan geven?????? Hoe ziek en triest ben je dan.....

.....als je maar wiiiiiiiiil
  donderdag 2 november 2000 @ 10:50:26 #15
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_436825
quote:
Op 30 oktober 2000 13:56 schreef Harry het volgende:
30-10-2000


Klachten ongegrond

De dierenbescherming vindt dat het allemaal meevalt. "Zolang de bewoners zich gewoon aan de regels houden en haar op tijd voeden en verzorgen, is er niets aan de hand. Maar ze mogen haar geen pijn doen en moeten goed met haar omgaan.
Van de BB-site


Koos heeft dus gelijk. Een geit is geen huisdier maar VEE. Je moet ze voederen en in de gaten houden zoals een goede hoeder en de rest is allemaal geneuzel.
pi_439494
Ach die geit heeft ook aandacht nodig hoor.... en wat hebben ze in vredesnaam anders te doen?! Pim pam petten?

Come on mensen, ik zou je me juist uit verveling compleet op die dieren gaan storten, kippen ook die kun je net zo hard dingen leren als een geit daar kun je lol mee hebben....

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')