abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2014 @ 11:46:28 #251
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138973978
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Ik zeg ook nergens dat de NAVO en EU heilig is.

2: Welnee, De Russische bevolking hebben allemaal een hekel aan het westen. Waarom? gewoon, omdat de Russische nieuwszenders zeggen dat ze gemeen zijn.

Het is nog net geen Noord-Korea, maar toch.
Net als hier wordt gezegd dat Rusland gemeen is en de Nederlandse bevolking een hekel heeft aan Rusland. Maar het gaat over de Russische regering en die is niet eens zo anti-westers. Ze stemde ook gewoon in met de NAVO actie in Libië.
Anti-Turkije
pi_138973983
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Een dictatuur van de meerderheid is beter dan een dictatuur van de minderheid zolang de rechten van de minderheden beschermt worden.

Het is juist de NAVO en EU dat steeds de grens verschuift. In 1990 werd er nog belooft dat de NAVO niet verder dan West-Duitsland ging.
Een dictatuur opleggen leidt dus altijd tot conflictsituaties. Maakt niet zoveel uit welke kant dat initieert.

De NAVO is geen land. De grenzen van een militair pact verleggen is wat anders dan de grenzen van een land verleggen. Als persoon hoef ik mij niet aan wetten en regels van de NAVO te houden. Wel van het land waarin ik leef. Als een meerderheid van Nederland zich bij België aan zou willen sluiten zou ik ook op de barricades springen, als emigratie naar een betere plek geen optie is.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:47:08 #253
421524 SadPanda
pi_138973999
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:45 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is terecht, voordat het Kremlin weer miljoenen gaat vermoorden.
:')
Anti-Turkije
pi_138974014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Behalve de ligging kan je dit ook allemaal zeggen van Arabië.

Amerikanen zijn Europeanen, allemaal geëmigreerd naar de VS tot in de jaren '60 aan toe. Al zeker 80 jaar is de Amerikaanse popcultuur de dominante cultuur. Stellen dat we meer gemeen hebben met de Russen vereist iets meer onderbouwing dan het cultuurhistorisch argument.
Wij hebben natuurlijk ook wel veel gemeen met Amerikanen maar Russen verwijten Amerikanen vaak oppervlakkig te zijn en nep. Russen kunnen heel asociaal overkomen in het buitenland en ja ze zijn decadent. Maar Russen zijn aan de andere kant ook veel warmere mensen waarmee je oprecht vrienden kunt worden. Ze lachen alleen niet zoals Amerikanen in het publieke leven maar een Rus die lacht is een oprechte lach. Ze hebben vaak grote interesse in muziek, sport, cultuur, historie, kunst, filosofie, literatuur enz. Zou elke Europeaan moeten fascineren.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:48:04 #255
421524 SadPanda
pi_138974024
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:45 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Irak en Afghanistan zijn nu Amerikaans grondgebied?

Ik ken eigenlijk maar één land dat de afgelopen tien jaar steevast zijn grondgebied aan het uitbreiden is :)
Irak werd bezet en Afghanistan is nu bezet. Ook Kosovo is een soort van Amerikaanse kolonie.

Vertel me dat eens, ik zie bij Rusland alleen de Krim.
Anti-Turkije
pi_138974028
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Emigreer dan?
Waarom moet ik emigreren? Huis in NL en in Rusland lijkt me mooier.
pi_138974029
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Net als hier wordt gezegd dat Rusland gemeen is en de Nederlandse bevolking een hekel heeft aan Rusland. Maar het gaat over de Russische regering en die is niet eens zo anti-westers. Ze stemde ook gewoon in met de NAVO actie in Libië.
Nee.
pi_138974031
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:34 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Nee maar ik moet zeggen dat het een ongekend geraffineerde vent is in mijn ogen.
Ach, het is een typische dictator. Wel een met een visie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_138974041
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:48 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Waarom moet ik emigreren? Huis in NL en in Rusland lijkt me mooier.
Koop dan een tweede huis in Rusland.
pi_138974068
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Koop dan een tweede huis in Rusland.
Doe ik dat en nodig ik jou uit.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:49:36 #261
421524 SadPanda
pi_138974074
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Een dictatuur opleggen leidt dus altijd tot conflictsituaties. Maakt niet zoveel uit welke kant dat initieert.

De NAVO is geen land. De grenzen van een militair pact verleggen is wat anders dan de grenzen van een land verleggen. Als persoon hoef ik mij niet aan wetten en regels van de NAVO te houden. Wel van het land waarin ik leef. Als een meerderheid van Nederland zich bij België aan zou willen sluiten zou ik ook op de barricades springen, als emigratie naar een betere plek geen optie is.
Ik bedoelde dus gewoon democratie, de stem van de meerderheid geldt.

Ik geloof dan ook niet dat het oosten en zuiden bij de Russische Federatie komt. Eerder onafhankelijk en lid van de Euraziatische Unie.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 11:49:54 #262
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138974081
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:18 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Omdat hij weet dat het nodig kan zijn en hij is erg slim.
Wil je ophouden met die soort propaganda.
The view from nowhere.
pi_138974082
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:49 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Doe ik dat en nodig ik jou uit.
Oh, Rusland is een prachtig land met erg vriendelijke mensen hoor.

Ik zal dat nooit ontkennen.
pi_138974084
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:47 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Wij hebben natuurlijk ook wel veel gemeen met Amerikanen maar Russen verwijten Amerikanen vaak oppervlakkig te zijn en nep. Russen kunnen heel asociaal overkomen in het buitenland en ja ze zijn decadent. Maar Russen zijn aan de andere kant ook veel warmere mensen waarmee je oprecht vrienden kunt worden. Ze lachen alleen niet zoals Amerikanen in het publieke leven maar een Rus die lacht is een oprechte lach. Ze hebben vaak grote interesse in muziek, sport, cultuur, historie, kunst, filossofie, literatuur. Zou elke Europeaan moeten fascineren.
Ik kan met beide uitstekend vriendjes worden. Waarom sluit het ene het ander uit? Er zijn waanzinnig oppervlakkige Amerikanen, net als hele intelligente en kritische. Zelfde geldt voor Russen.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:50:06 #265
421524 SadPanda
pi_138974086
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg en goed onderbouwd tegen argument.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 11:50:16 #266
421524 SadPanda
pi_138974096
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:49 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee.
Anti-Turkije
pi_138974107
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Een dictatuur van de meerderheid is beter dan een dictatuur van de minderheid zolang de rechten van de minderheden beschermt worden.

Het is juist de NAVO en EU dat steeds de grens verschuift. In 1990 werd er nog belooft dat de NAVO niet verder dan West-Duitsland ging.
Rare uitspraak, logica dicteert namelijk dat bij een dictatuur van de minderheid waarbij de rechten van de meerderheid beschermt worden een identieke situatie is.

De NAVO en de EU hebben niet echt hun grenzen 'verplaatst', er hebben andere landen zichzelf aangemeld om bij de alliantie te komen (hun goed recht), het mag duidelijk zijn dat als je tussen de EU en Rusland in ligt je je toch een beetje onveilig kan voelen, dat de keuze dan niet voor Rusland wordt gemaakt is vervelend voor Rusland maar geen reden om maar landen in te gaan pikken.
pi_138974150
quote:

[..]

Ik zou dat niet als propaganda zien. Obama zei laatst dat Poetin zn intenties hij niet belangrijk vindt om te doorgronden maar alleen kijkt naar zn acties. Dat is dus het hele probleem in dit verhaal. Amerikanen snappen erg weinig van sentimenten. Europeanen meer maar alleen Duitsland heeft door haar speciale band en Angela Merkel zeker een zekere radar voor Poetin zn plannen.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:52:52 #269
421524 SadPanda
pi_138974164
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:50 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Rare uitspraak, logica dicteert namelijk dat bij een dictatuur van de minderheid waarbij de rechten van de meerderheid beschermt worden een identieke situatie is.

De NAVO en de EU hebben niet echt hun grenzen 'verplaatst', er hebben andere landen zichzelf aangemeld om bij de alliantie te komen (hun goed recht), het mag duidelijk zijn dat als je tussen de EU en Rusland in ligt je je toch een beetje onveilig kan voelen, dat de keuze dan niet voor Rusland wordt gemaakt is vervelend voor Rusland maar geen reden om maar landen in te gaan pikken.
Nee, dat is het niet want bij de meerderheid hoort het bij Rusland en bij de minderheid bij Oekraïne.

De Krim heeft zich ook aangemeld om lid te worden van de Russische Federatie.
Anti-Turkije
pi_138974184
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh, Rusland is een prachtig land met erg vriendelijke mensen hoor.

Ik zal dat nooit ontkennen.
Is ook zo. Alleen het is zo vermoeiend als één kant wordt belicht. Want Russen zijn natuurlijk ook vaak lomp, agressief, racistisch in situaties. Maar dat zijn inderdaad sommigen die zo zijn. Het is allemaal wat extremer dan in het veilige West-Europa.
pi_138974225
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat eerste is natuurlijk niet nodig. Het tweede en derde is alleen nog bij het stemhokje. Bij de Krim was dat ook zo.

Onzin vergelijking met Rotterdam.
Leg uit waarom Rotterdam een onzin vergelijking is, ik bedoel jij wilt puur op demografische data een referendum afdwingen.

De 2e en 3e is ook nodig buiten het stemhokje, mensen moeten zich veilig voelen dat hun politieke voorkeur hun geen schade berokkent en dit kan niet als er geweld is dat gericht is op voor of tegenstanders van een politieke stroming.

Bij het Krim waren er geen echte keuzes (2, weg A en weg B die allebei bij punt C uit zouden komen), daarnaast hebben veel mensen zich onthouden van stemmen en is de uitslag verre van plausibel. Dit komt doordat de omstandigheden rondom het referendum niet eens dicht bij minimaal- acceptabel lagen.
pi_138974280
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:53 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Is ook zo. Alleen het is zo vermoeiend als één kant wordt belicht. Want Russen zijn natuurlijk ook vaak lomp, agressief, racistisch in situaties. Maar dat zijn inderdaad sommigen die zo zijn. Het is allemaal wat extremer dan in het veilige West-Europa.
Dat begrijp ik maar al te goed.

Het punt is alleen dat het hier niet gaat om hoe de Russen als bevolking zijn, maar om Poetin dat een land probeert over te nemen.

En om het feit dat jij zij dat wij juist zouden moeten samenwerken. Rusland verschilt veel te veel van het westen daarvoor. Nu moet ik toegeven dat de VS ook geheel anders is dan West Europa.. maja, het leger van de VS he.

En de VS zit nu eenmaal in de NAVO.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:57:57 #273
421524 SadPanda
pi_138974282
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:55 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Leg uit waarom Rotterdam een onzin vergelijking is, ik bedoel jij wilt puur op demografische data een referendum afdwingen.

De 2e en 3e is ook nodig buiten het stemhokje, mensen moeten zich veilig voelen dat hun politieke voorkeur hun geen schade berokkent en dit kan niet als er geweld is dat gericht is op voor of tegenstanders van een politieke stroming.

Bij het Krim waren er geen echte keuzes (2, weg A en weg B die allebei bij punt C uit zouden komen), daarnaast hebben veel mensen zich onthouden van stemmen en is de uitslag verre van plausibel. Dit komt doordat de omstandigheden rondom het referendum niet eens dicht bij minimaal- acceptabel lagen.
Ik heb het volgens mij al een keer tegen jou gezegd.

De stemming is geheim.

Dat laatste is complete onzin dat heb ik ook al meerdere keren gezegd.
Join the Russian Federation
Restore the 1992 constitution and remain as a part of Ukraine
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_status_referendum,_2014

A deputy Stanislav Berkovec reported that the voting was free and the foreign deputies could move freely. According to his dialogs with people even the Tatars inclined towards Russia.[136] Another deputy Milan ¦arapatka reported that the referendum was formally regular and that there was no evidence of pressure on voters.[137] According to Miloslav Sou¨ek (the Vysoké Mýto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.[138]

Die Miloslav Sou¨ek is van een moderne Tsjechische sociaaldemocratische partij die lid van dezelfde Europese fractie als de PvdA. Milan ¦arapatka is lid van een Tsjechische directe democratie partij. Stanislav Berkovec van een Tsjechische liberale partij.
Anti-Turkije
pi_138974311
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:52 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet want bij de meerderheid hoort het bij Rusland en bij de minderheid bij Oekraïne.

De Krim heeft zich ook aangemeld om lid te worden van de Russische Federatie.
Ah je bedoelt dus, zolang de dictator wil wat jij persoonlijk als goed ziet is het beter, nog steeds een hele rare uitspraak. Je wil iets heel nobel laten klinken terwijl het eigenlijk onzin is en niet eens weerspiegelt wat je bedoelt.
pi_138974334
quote:

[..]

Hoeft niet, iedereen weet hier inmiddels dat Panda een jeugdige cheerleader van Poetin is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')