abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 april 2014 @ 12:22:20 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138938224
Voor al uw feedback...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138938353
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:05 schreef Ouder1 het volgende:
Ik mag hopen dat Five-Horizons zijn notes en post-verwijderingen wat minder op de man gaat spelen. Ik word hier al vanaf het begin stelselmatig gebashed door een paar figuren, maar daar eens een tik aan terug uitdelen levert een note op. Zeer bijzonder aangezien ik juist van WGR zo verwachten dat ze meer waarde hechten aan inhoudelijk goede en nuttige reacties dan het eeuwige gebash wat sommigen hier alleen maar doen naast wat geheel verkeerde adviezen geven.
Ik zou dus graag zien dat hij ook eens in gaat grijpen bij die figuren.
Als het nodig is, grijp ik in.

Dat is vrij vaak bij jou het geval. Dat anderen daarop reageren, is niet heel vreemd. Ik mik soms hele discussies uit topics. Kost mij alleen wat vinkjes en een klik op een knop. (veel efficiënter dan elke post leeghalen en 'foei' roepen).

Ik zou zeggen: zoek het probleem eens wat meer bij jezelf. Je weet topics vaak zo te draaien dat het vooral om je eigen sores gaat. Daar ben ik (maar vooral de users) wel een pietsje klaar mee...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 16 april 2014 @ 12:29:06 #3
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_138938439
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:26 schreef Five_Horizons het volgende:
Je weet topics vaak zo te draaien dat het vooral om je eigen sores gaat. Daar ben ik (maar vooral de users) wel een pietsje klaar mee...
een ietsiepietsie meer ook wel..
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_138938503
Zo, het postquotum voor [WGR] feedback is wel weer bereikt. Het vorige topic duurde 8 maanden en vier dagen. Lijkt me een prima tempo....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 17 april 2014 @ 15:50:32 #5
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_138981177
OK dan naar FB zoals verzocht :)

WGR / Hoeveel onder vraagprijs bieden

Ik vind dat er binnen WGR niet op deze wijze plaats kan zijn voor een topic als dit.
Is het wel verstandig om iemand (ook al vraagt die er zelf om) advies te geven waarbij dat advies helemaal niet gebaseerd kan zijn op goede info?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_138981356
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat je niet moét reageren, zijn er zat dingen te verzinnen die in zo'n topic aan bod kunnen komen: vervolgstappen, de verkoper doet een tegenbod, noem maar op. Er zijn zat dingen te verzinnen.

Niks mis met deze topics :)

Wanneer je er last van hebt, dan klik je er maar gewoon voorbij :)
Eens dat het best een leuk WGR topic kan zijn, maar je mag toch ook wel iets meer input vanuit TS verwachten, het is nu gewoon een topic met 'een huis moet dit kosten, wat kan ik bieden'? Dat heeft verder totaal geen zin, 0 onderbouwing, iedereen roept maar wat verder. Verwacht wel dat TS met een linkje komt, wellicht iets over z'n budget, en dan kan je eens leuk kijken wat er mogelijk zou kunnen zijn. Maar sowieso is hier niet echt een stelregel op toe te passen, dus het blijft ALTIJD natte vingerwerk, omdat je niet in het hoofd van de kopers kan kijken.
pi_138981409
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
OK dan naar FB zoals verzocht :)

WGR / Hoeveel onder vraagprijs bieden

Ik vind dat er binnen WGR niet op deze wijze plaats kan zijn voor een topic als dit.
Is het wel verstandig om iemand (ook al vraagt die er zelf om) advies te geven waarbij dat advies helemaal niet gebaseerd kan zijn op goede info?
Een user moet zelf weten wat hij/zij met het 'advies' doet. Dat geldt natuurlijk voor élk onderwerp.

Eigenlijk geldt voor élk onderwerp dat een TS zeker weet dat wat er in een topic geroepen wordt, ook daadwerkelijk klopt. Dus dat argument gaat niet op, vrees ik.

Maar zoals ik al zei: je hoéft niet te reageren (ik zie mensen in dat topic roepen dat het 'die kuttopics ook altijd' zijn. Belachelijke drama-reactie, vind ik dat). Als jij denkt dat je er niets over kán zeggen, dan ga je naar de topiclijst om een ander topic te bezoeken.

Je kunt ook om meer informatie vragen, op een normale manier (daarmee bedoel ik jou niet)...

Hoe zouden anderen users dit aanpakken wanneer ze in dezelfde situatie zitten?

En wanneer een user geen verdere input geeft, dan laat je het toch zitten? Posts die dan geplaatst worden om een TS af te zeiken mik ik er dan gewoon uit. Verloren moeite. Het staat TS immers vrij om een topic te openen en niets met adviezen te doen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 17 april 2014 @ 16:00:29 #8
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_138981520
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Een user moet zelf weten wat hij/zij met het 'advies' doet. Dat geldt natuurlijk voor élk onderwerp.
Ik vind het sowieso raar dat je voor de aankoop van een huis, de grootste aankoop van je leven, te rade gaat bij een internetforum waarvan je wéét dat er mensen zitten die geen kennis van zaken hebben.

Uiteraard is FOK niet verantwoordelijk voor wat iemand post, maar als het om iets groots als een huis gaat... is wat strenge moderatie natuurlijk ook niet ongepast, toch?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_138981614
Kom op zeg, je mag toch ook wel IETS meer van een TS verwachten. Niet 'ik wil huis van x bedrag kopen, wat moet ik doen'. En dat dan de users asje-asjeblieft moeten gaan vragen of TS, als het schikt, iets meer informatie kan verstrekken?
pi_138981668
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:00 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso raar dat je voor de aankoop van een huis, de grootste aankoop van je leven, te rade gaat bij een internetforum waarvan je wéét dat er mensen zitten die geen kennis van zaken hebben.
Ik begrijp dat jij van mening bent dat je altijd een aankoopmakelaar nodig hebt?

Er lopen zat mensen die wél kennis van zaken hebben. Daarnaast geldt dat voor élk advies dat hier gevraagd wordt. Zat mensen die zich bemoeien met zaken waar ze geen kennis van hebben (ik noem even geen namen :{ ;( ). Dat is aan de TS.

Waarom je niet om hulp kunt vragen, begrijp ik echt niet. Zo ingewikkeld lijkt me de aankoop van een woning ook niet. Ook al is het de grootste aankoop die je in je leven doet.
quote:
Uiteraard is FOK niet verantwoordelijk voor wat iemand post, maar als het om iets groots als een huis gaat... is wat strenge moderatie natuurlijk ook niet ongepast, toch?
Nee, ik ga me niet inhoudelijk bemoeien met OP's. Juist dán begeef ik me op heel glad ijs. En daarnaast: het is een hobby, hoor. [WGR] loopt prima, is al jaren één van de best bezochte fora en eigenlijk gaat het nooit mis. Ik denk echt dat je een probleem maakt van iets dat geen probleem is.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_138981725
quote:
2s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:04 schreef Loveless85 het volgende:
Kom op zeg, je mag toch ook wel IETS meer van een TS verwachten. Niet 'ik wil huis van x bedrag kopen, wat moet ik doen'. En dat dan de users asje-asjeblieft moeten gaan vragen of TS, als het schikt, iets meer informatie kan verstrekken?
We zitten niet op Tweakers. :)

Die laagdrempeligheid voor een TS is juíst wat zo fijn is. Daarom word ik knettergestoord van die antwoorden als 'en wat zei XXXXXX toen je ze belde?'.

Als je niet wilt helpen, dan niet. Geen probleem, toch? Waarom moet een TS gedwongen worden om álle, volgens jou (want wat voor jou relevant is, hoeft dat voor mij niét te zijn), relevante informatie te geven? Wanneer hij dat niet doet en er komt dan geen advies, dan is dat toch zijn probleem?

Niet het mijne, in elk geval. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_138981782
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

We zitten niet op Tweakers. :)

Die laagdrempeligheid voor een TS is juíst wat zo fijn is. Daarom word ik knettergestoord van die antwoorden als 'en wat zei XXXXXX toen je ze belde?'.

Als je niet wilt helpen, dan niet. Geen probleem, toch? Waarom moet een TS gedwongen worden om álle, volgens jou (want wat voor jou relevant is, hoeft dat voor mij niét te zijn), relevante informatie te geven? Wanneer hij dat niet doet en er komt dan geen advies, dan is dat toch zijn probleem?

Niet het mijne, in elk geval. :)
Een TS hoeft niet alle relevantie informatie te geven (alhoewel, waarom zou hij niet?), maar wát meer informatie zou wel praktisch zijn. Hier kan je toch niks mee. Dan kan ik ook een topic openen in PTA 'Mijn auto is stuk, hoe maak ik hem'. Zonder verder te vermelden welk type auto, en wát er stuk aan is. Dan gaattie gewoon op slot hoor. Zelfde geld voor dat soort geintjes in DIG of F&F, of wáár dan ook.

Snap best dat je het laagdrempelig wil houden, maar dat hoeft niet te betekenen dat je van een TS totaal niks kan verwachten of ze vriendelijk doch dringend kan verzoeken íets meer informatie te verstrekken in hun OP.
pi_138981886
quote:
2s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Een TS hoeft niet alle relevantie informatie te geven (alhoewel, waarom zou hij niet?), maar wát meer informatie zou wel praktisch zijn. Hier kan je toch niks mee. Dan kan ik ook een topic openen in PTA 'Mijn auto is stuk, hoe maak ik hem'. Zonder verder te vermelden welk type auto, en wát er stuk aan is. Dan gaattie gewoon op slot hoor. Zelfde geld voor dat soort geintjes in DIG of F&F, of wáár dan ook.
Wat ze daar doen, moeten ze echt zelf weten. (althans: nee. Slotjes omdat het onderwerp/invulling daarvan de mod of de users niet aanstaat, horen niet op slot te gaan. Dat doen de collega's, wanneer ze dat dan doen, niet correct (maar daar ga ik me verder niet mee bemoeien).

Topics zakken vanzelf weg, wanneer ze niet interessant zijn. Slotjes zijn meestal een laatste redmiddel. En dit verzin ik niet zelf, dat doet Danny. En ik ben het daar ook gewoon mee eens.

quote:
Snap best dat je het laagdrempelig wil houden, maar dat hoeft niet te betekenen dat je van een TS totaal niks kan verwachten of ze vriendelijk doch dringend kan verzoeken íets meer informatie te verstrekken in hun OP.
Dat is míjn taak niet. :)

Dat is de taak van users (waar ik ook onder kan vallen). Ik vind deze topics nooit zo interessant, dus je zult mij hier niet snel zien reageren, maar het staat je vrij om meer info te vragen, zonder de TS te bashen wanneer blijkt dat 'ie niet reageert of je van meer informatie voorziet.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_138981919
Mjah prima, dat kan beleid zijn. Persoonlijk vind ik het zeker geen verrijking voor je forum, en laagdrempeligheid staat echt niet gelijk aan 'geen verwachtingen'.
pi_138981970
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:16 schreef Loveless85 het volgende:
Mjah prima, dat kan beleid zijn. Persoonlijk vind ik het zeker geen verrijking voor je forum, en laagdrempeligheid staat echt niet gelijk aan 'geen verwachtingen'.
Dat mag je vinden, natuurlijk. Niets mis mee :)

Het forum loopt op deze manier al heel wat jaartjes meer dan prima. Daarnaast heb ik er ook gewoon geen last van, persoonlijk. Ik snap best als anderen dat wél hebben. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  † In Memoriam † maandag 21 april 2014 @ 22:58:35 #16
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139131381
Spam.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139131851
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:58 schreef 2cv het volgende:
Spam.
Weg en dicht.
pi_139177892
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, natuurlijk. Niets mis mee :)

Het forum loopt op deze manier al heel wat jaartjes meer dan prima. Daarnaast heb ik er ook gewoon geen last van, persoonlijk. Ik snap best als anderen dat wél hebben. :)
Wat vind je dan van vragen welke beantwoord worden zodra je de TT letterlijk copy-pasted in google? Daar erger ik me wel eens aan :D
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_139178169
Vaak is de kwestie toch uitgebreider dan de TT.. Of is het stiekem niet de bedoelde vraag.

(En we zijn GOT niet toch?)
dag
pi_139183819
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:03 schreef Maax het volgende:

[..]

Wat vind je dan van vragen welke beantwoord worden zodra je de TT letterlijk copy-pasted in google? Daar erger ik me wel eens aan :D
Dan blijft m'n antwoord hetzelfde: dan klik je er voorbij en reageer je niet óf mik je de TT in Google voor de TS en haal je daar het antwoord uit. Soms leiden dat soort antwooden ook tot een discussie... Allemaal niks mis mee.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator vrijdag 25 april 2014 @ 23:08:34 #21
257132 crew  Awsom
pi_139266191
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:04 schreef Xaxax het volgende:

[..]

ik ga neuken nu..
Kan iemand wat aan hem doen?
  maandag 28 april 2014 @ 20:48:05 #22
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139352906
Kan iemand Ouder1 ff pauze geven ofzo? Zowat ieder topic wordt eigenlijk door haar (en haar persoonlijke situatie) vervuild.
Hallon!
pi_139359204
quote:
13s.gif Op maandag 28 april 2014 20:48 schreef BlueMage het volgende:
Kan iemand Ouder1 ff pauze geven ofzo? Zowat ieder topic wordt eigenlijk door haar (en haar persoonlijke situatie) vervuild.
Amen.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:23:07 #24
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_139370344
Mag mijn. Wespennest topic naar f&f? Was een foutje (A)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_139371175
quote:
13s.gif Op maandag 28 april 2014 20:48 schreef BlueMage het volgende:
Kan iemand Ouder1 ff pauze geven ofzo? Zowat ieder topic wordt eigenlijk door haar (en haar persoonlijke situatie) vervuild.
Beter geeft iemand haar een baan dat laat zij FOK! wel met rust.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')