Beetje kort door de bocht dit.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:36 schreef INViCTuS het volgende:
Grotendeels is het gewoon eigen schuld...zal de komende jaren, net als in de uk, heus nog wel vaker gebeuren
quote:The warning of dangerous overflowing of Bulgaria's Ogosta, Iskar and Yantra rivers is still valid for the next few days.
Bulgaria's Ministry of Environment and Waters has already warned of possible overflowing of major rivers flowing through the northern part of the country, Tuesday.
Due to the expected heavy rains in the upcoming days, the rivers Ogosta, Iskar and Yantra – tributaries of the Danube – might overflow and cause floods, said the ministry, quoting the European Flooding Awareness System (EFAS).
The heavy hail and downpours have flooded villages in the southern Bulgarian Smolyan region, causing serious damage and almost entirely destroying all crops. Dozens of houses were flooded.
The pouring rain in northeastern Shumen region has brought a 4-meter-high wave sweeping across a local village, Nova Tv reports.
quote:A level 2 was issued for Southern Serbia, Macedonia and Bulgaria mainly for large hail, severe wind gusts and excessive precipitation.
Er zijn geen dijken. Geen ruimte voorquote:Op woensdag 18 juni 2014 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel filmen hoe de dijken overstromen hè
Timelapse dan?quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zijn geen dijken. Geen ruimte voorAls ik het zo zie kan het hier in de stad voor flinke problemen zorgen. In ieder geval voor de lagere delen. Als ik zie hoe de rivierstand momenteel is en gezien de hoeveelheid regen die de komende dagen gaat vallen denk ik dat we de beelden van 2005 gaan overtreffen..
Kan geen foto maken, te ver van de rivier. Normaal kan je er doorheen waden zonder natte knieen te krijgen. Nu is het al zwemmen.. Vanaf morgen tot en met zaterdag in een pit.. Ben er vrij zeker van dat er doden gaan vallen als dit doorzet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Timelapse dan?
Hoe ziet het er nu trouwens uit?
Waar ligt het dan aan dat men daar in 8/9 jaar tijd niks heeft geleerd en geen maatregelen heeft genomen? Dat daar dan wellicht weer overstromingen plaats zullen vinden vind ik dus deels eigen schuld, ook al is dat vanaf hier makkelijk gezegd, maar je leert er toch van? Weer doden en overstromingen...quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zijn geen dijken. Geen ruimte voorAls ik het zo zie kan het hier in de stad voor flinke problemen zorgen. In ieder geval voor de lagere delen. Als ik zie hoe de rivierstand momenteel is en gezien de hoeveelheid regen die de komende dagen gaat vallen denk ik dat we de beelden van 2005 gaan overtreffen..
Hoe neem je maatregelen tegen water dat vanuit de bergen een rotsachtig dal instroomt? Er is geen ruimte voor uiterwaarden. Er is geen ruimte voor dammen en dijken. Omgevingsfactoren zijn totaal verschillend aan die van Nederland. Er is een bergmassief van 600 KM breed. De 200 MM die ze verwachten in de komende dagen stroomt allemaal hetzelfde dal in. Hoe wil je daar tegenop boksen?quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar ligt het dan aan dat men daar in 8/9 jaar tijd niks heeft geleerd en geen maatregelen heeft genomen? Dat daar dan wellicht weer overstromingen plaats zullen vinden vind ik dus deels eigen schuld, ook al is dat vanaf hier makkelijk gezegd, maar je leert er toch van? Weer doden en overstromingen...
Wat is dit voor ongelooflijke situatie, waar is het van heel Europa het warmst? Finland!!!!!!!!!!quote:Op maandag 19 mei 2014 13:58 schreef aloa het volgende:
Hoge temperaturen, maar ook onweer nu in Finland.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Komt wel vaker voor in het voorjaar.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:47 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Wat is dit voor ongelooflijke situatie, waar is het van heel Europa het warmst? Finland!!!!!!!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |