abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138905186
Hallo allemaal. sinds dat ik klein ben en weet dat er zoiets is als straaljagers wil ik bij de Luchtmacht. Ik weet dat je je daarvoor helemaal moet inzetten omdat je niet zomaar Vlieger wordt.
Zelf doe ik dat ook en ik ben goed op weg en elk voordeel dat je kan nemen neem ik.
Maar nu heb ik een lastige beslissing, ik zit nu in 3 VWO en heb mijn profielkeuze doorgegeven, ik ben voor Economie en Maatschappij gegaan, (mocht ik niet Vlieger kunnen worden door een of andere reden) dan lijkt Economie mij wel wat.

Alleen heb ik van mensen gehoord dat je Natuurkunde MOET hebben wil je piloot worden.
Mijn Decaan kon hier niet echt een duidelijk antwoord op geven.
Ik heb dit opgezocht en het klopt dat je bij de KLM Flight Academy inderdaad Natuurkunde nodig hebt om piloot te worden, is dit ook bij de Klu?. Dus mijn vraag is : Heb ik Natuurkunde in mijn pakket nodig om mijn droom waar te kunnen maken bij de Klu???!!! Ik heb nog 3 dagen de tijd om iets te kunnen veranderen dus als het moet, dan moet het maar, Natuurkunde is niet echt mijn vak, ik haal er 6en en 7's voor maar daar blijft het bij.

Aangezien je tegenwoordig ook Vlieger kunt worden met HAVO leek het mij niet een 'must', maar ik had toch wat twijfel.

Alvast bedankt voor het lezen! :)
pi_138905428
Www.werkenbijdefensie.nl en uiteraard, bel werving en selectie.
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:21:15 #3
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_138905495
Jup...nt of ng profiel vereist.
dit wegens de wiskunde en natuurkunde die je krijgt tijdens de opleiding en benodigd is voor navigeren.

daarnaast zou ik ook heel veel oefenen op coordineren van handen en voeten. Bedienen van pedalen zeg maar. En ruimtelijk inzicht. Multitasken. Heb zelf ook eens geprobeerd. Maar 90% valt in de eerste ronde al af. Daarom wil je goed voorbereid zijn.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_138905548
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:21 schreef awiebo het volgende:
Jup...nt of ng profiel vereist.
dit wegens de wiskunde en natuurkunde die je krijgt tijdens de opleiding en benodigd is voor navigeren.

daarnaast zou ik ook heel veel oefenen op coordineren van handen en voeten. Bedienen van pedalen zeg maar. Heb zelf ook eens geprobeerd. Maar 90% valt in de eerste ronde al af.
Dit en nog een extra gratis tip voor de TS. Train je selectief gehoor
pi_138905638
quote:
Je hebt minstens een havo-diploma, een overgangsbewijs van vwo-5 naar vwo-6 of een mbo-4 diploma en minstens een 6 als eindcijfer voor Nederlands, Engels en wiskunde. Voor hbo'ers geldt dat zij examen moeten hebben gedaan in wiskunde op ten minste mbo-4 of havo-niveau met een eindcijfer van 6 of hoger (hbo techniek voldoet aan die eis). Voor een buitenlands diploma geldt dat het niveau ten minste vergelijkbaar moet zijn met bovenstaande eisen en dat je Nederlands en Engels als examenvak hebt gedaan of Nederlands als tweede taal (NT2) op niveau 4.
En als je het zeker wilt weten, neem contact op met werving & selectie..

Als je echt vlieger wilt worden moet je toch wat vindingrijker worden, dit alles is namelijk in twee tellen op de site van de KLu te vinden..
pi_138906163
Uiteraard heb ik allang gekeken op werkenbijdefensie.nl, maar daar staat juist niet dat Natuurkunde een vereiste is, elke site met info over het Vlieger worden en elk filmpje wat erover is heb ik gezien, maar precies het gene wat ik wil weten kon ik nergens vinden en daarom vroeg ik het maar eens even.
Ik heb zelf ook al gemaild naar de KLu, maar geen reactie. Als reactie op JAY-T, ik geloof niet dat het wat te maken heeft met ''vindingrijker worden'', daarnaast kan je uit zo'n kort stukje niet beoordelen hoe iemand is... maar een rare reactie.
Op werkenbijdefensie.nl staat bijvoorbeeld ook niet dat je persé Wiskunde B nodig hebt, maar dus wel?
Dan zouden ze maar eens even de site moeten gaan aanpassen.

p.s Ruimtelijk inzicht heb ik wel op wiskundige manier. Maar hand-voet coördinatie weet ik eigenlijk niet, en hoe kan je dat oefenen?
pi_138906296
Antwoord op mijn eigen vraag over Hand-Oog-Voet coördinatie al gevonden. :)
pi_140392110
Is er iemand die weet hoe streng ze zijn met de eisen, ik heb namelijk een HAVO diploma, engels en nederlands beide een 6 maar helaas op wiskunde een 5. Nou heb ik dit jaar een HBO-studie gedaan alleen ik vond het niks, heb altijd al een functie bij defensie geambieerd dus ben benieuwd en vlieger is natuurlijk ieders jongens droom!
Landmacht lijkt me persoonlijk ook wel wat, maar helaas de officiers functies hebben de eis dat je een HBO of WO opleiding moet hebben afgerond. (iemand die misschien nog een ander alternatief heeft, bij de landmacht?)

Alvast bedankt mensen!
pi_140424151
iemand??
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:39:54 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_140424294
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:36 schreef JoostUSA het volgende:
iemand??
Bureau Werving en Selectie. Die mensen worden betaald om dit soort vragen te beantwoorden. Bel ze eens voor de grap.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_140427911
Zoals al eerder aangegeven is natuurkunde niet noodzakelijk, echter is het tijdens de opleiding een grote plus. Er wordt behoorlijk wat aandacht besteed aan instrumenten en aerodynamica, wat zoveel inhoudt als veel formules en verbanden. Er zaten jongens bij die geen natuurkunde hebben gehad, en die hebben die vakken tijdens de opleiding keurig gehaald, maar hebben er wel hard voor moeten blokken.

Officieel is het vereiste voor officier een HBO/WO opleiding, echter is dit altijd enigszins aan verandering onderhevig. Voor vlieger was (en is vooralsnog) een havo diploma voldoende om aan selectie te kunnen beginnen.

Als je vragen wilt stellen over eisen en mogelijkheden, ben je van harte welkom op de luchtmachtdagen op Gilze-Rijen dit jaar (vrijdag 20 en zaterdag 21 juni), de nadruk ligt op werving en selectie.

Mocht je andere vragen hebben over de opleiding of andere vragen over vlieger, stuur me een PM of mailtje.

Ik heb paar jaar geleden zelf de selectie doorlopen en ben sinds enige jaren actief als Apache vlieger op Vlb Gilze-Rijen.
pi_140438152
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Dat doet me echt goed dit te horen, ik zal 20 en 21 juni in mijn agenda zetten!:)
Bedankt en ik stuur je een PM als iets niet duidelijk is;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')