abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138894051
Ik weet dat een volledig examen (alle vakken) voor één schoolsoort maximaal ¤ 567,- per jaar kost. Stel ik ga N&T havo volgen, hoeveel geld moet ik dan totaal betalen ? (incl. 2ehands boeken, laten we zeggen de helft van de nieuwprijs). Komen er nog andere kosten bij? Ik ben 16 jaar oud dus ik krijg nog geen vergoeding.

Als iemand nog ervaringen heeft die hij wil vertellen over staatsexamens, ik lees ze graag.
  dinsdag 15 april 2014 @ 07:40:14 #2
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_138894267
Hoezo krijg jij geen vergoeding dan?
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_138894288
Je hoeft helemaal niks voor je opleiding te betalen. :')
pi_138894799
Waarom staatsexamen? Je krijgt je scholing gewoon nog van de overheid :')
-XOXO-
pi_138894866
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 06:49 schreef OneRambo het volgende:
Ik weet dat een volledig examen (alle vakken) voor één schoolsoort maximaal ¤ 567,- per jaar kost. Stel ik ga N&T havo volgen, hoeveel geld moet ik dan totaal betalen ? (incl. 2ehands boeken, laten we zeggen de helft van de nieuwprijs). Komen er nog andere kosten bij? Ik ben 16 jaar oud dus ik krijg nog geen vergoeding.

Als iemand nog ervaringen heeft die hij wil vertellen over staatsexamens, ik lees ze graag.
Meen je dit serieus? In dat geval kun je beter het examen laten voor wat het is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138903046
Staatsexamen moet je toch altijd zelf betalen? Wat heb ik gemist?
pi_138903193
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:22 schreef OneRambo het volgende:
Staatsexamen moet je toch altijd zelf betalen? Wat heb ik gemist?
Kun je dit niet gewoon op een school doen, dan?

quote:
nee
Waarom niet?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_138903247
Je bent gewoon leerplichtig?

Waarom ga je niet naar school?
pi_138903267
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Kun je dit niet gewoon op een school doen, dan?

[..]

Waarom niet?
Door psychologische problemen.
pi_138903403
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:27 schreef OneRambo het volgende:

[..]

Je gaat proberen examens te halen zonder lessen te volgen? Enig idee wat het kost als de leerplichtambtenaar langskomt?
pi_138903463
Wat een reacties zeg :')
pi_138903485
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je gaat proberen examens te halen zonder lessen te volgen? Enig idee wat het kost als de leerplichtambtenaar langskomt?
Ooit gehoord van examenbundels? lesboeken? thuisstudie? discipline?
pi_138903533
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:27 schreef OneRambo het volgende:

[..]

Heb je vrijstelling van de leerplicht?
pi_138903590
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:31 schreef OneRambo het volgende:

[..]

Ooit gehoord van examenbundels? lesboeken? thuisstudie? discipline?
Je kúnt natuurlijk normaal reageren. :)

Ik neem aan dat je weet dat er zoiets als een leerplicht is en dat het vrij lastig is om zoiets zonder uitleg van een docent te doen? Discipline.... welke psychologische problemen hebben we het hier over?
pi_138903625
Mensen, laat maar!
pi_138903645
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:34 schreef OneRambo het volgende:
Mensen, laat maar!
Zo kom je er wel. :)
pi_138903697
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zo kom je er wel. :)
Jij bent echt deprimerend weet je, zak.
pi_138903744
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:35 schreef OneRambo het volgende:

[..]

Ben inmiddels al iets minder benieuwd naar die problemen. Ik denk dat ik het wel weet :)
pi_138903750
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:34 schreef OneRambo het volgende:
Mensen, laat maar!
Het gaat niet naar je zin en je gaat gelijk zeuren. Ga gewoon naar school. Wat ben je voor een druif.
pi_138903771
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:35 schreef OneRambo het volgende:

[..]

Veel succes met je examens en de leerplichtambtenaar. ;')
pi_138903960
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ben inmiddels al iets minder benieuwd naar die problemen. Ik denk dat ik het wel weet :)
Die problemen gaan jou niks aan. Ik ben alleen boos omdat mensen hier zo triest reageren. Ik vroeg alleen een vraag en krijg allemaal reacties waar ik niks aan heb. Mensen kunnen ook gewoon inderdaad normaal reageren en zeggen dat het niet mogelijk is, wat ik dus niet wist. Maar dit blijkt toch een waardeloze site voor zulke vragen te zijn, dus weer wat geleerd!
pi_138904040
Wanneer wil je examen gaan doen?
pi_138904087
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:41 schreef OneRambo het volgende:

[..]

Die problemen gaan jou niks aan. Ik ben alleen boos omdat mensen hier zo triest reageren. Ik vroeg alleen een vraag en krijg allemaal reacties waar ik niks aan heb. Mensen kunnen ook gewoon inderdaad normaal reageren en zeggen dat het niet mogelijk is, wat ik dus niet wist. Maar dit blijkt toch een waardeloze site voor zulke vragen te zijn, dus weer wat geleerd!
FOK! is een prima site voor dit soort vragen. Maar je mag verwachten dat mensen het bijzonder vinden dat iemand van 16, die verplicht is naar school te gaan, niet naar school gaat (terwijl je anderhalf jaar terug wél op school zat (TL).

Niemand begint hier te schelden, behalve jij. Er is niemand die zegt dat het niet mogelijk is; dat maak jij ervan.

Misschien niet zo snel aangebrand reageren... dat scheelt vast in de hulpvaardigheid.
pi_138904117
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

FOK! is een prima site voor dit soort vragen. Maar je mag verwachten dat mensen het bijzonder vinden dat iemand van 16, die verplicht is naar school te gaan, niet naar school gaat (terwijl je anderhalf jaar terug wél op school zat (TL).

Niemand begint hier te schelden, behalve jij. Er is niemand die zegt dat het niet mogelijk is; dat maak jij ervan.

Misschien niet zo snel aangebrand reageren... dat scheelt vast in de hulpvaardigheid.
Oke.
pi_138904205
Van half oktober tot en met 31 december kunt u zich aanmelden voor een staatsexamen. De schriftelijke examens vinden plaats in mei en/of juni, het mondelinge college-examen in juli.

Je kan dus vanaf oktober aanmelden voor de examenperiode 2015.

Je moet alle werkstukken, profielwerkstukken en oriëntatie apart aanmelden en dit laten beoordelen.

http://www.rijksoverheid.(...)oor-volwassenen-vavo

Misschien is dat wel iets voor je.
pi_138915862
¤567,- voor een volledig pakket.

bron

quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:31 schreef DonnieDarkno het volgende:
Ik leg over ± 1 maand examens af om een vwo-diploma te behalen via staatsexamens. De eerste tip die ik je wil meegeven is geen boeken aan te schaffen die bij het regulier lesprogramma (VO) worden aangeboden. Er zijn veel betere alternatieven beschikbaar, al dan niet Engelstalig. Verder is het handig om jezelf periodiek te monitoren; vraag jezelf af wat je geleerd hebt in de afgelopen maand. Was de gehanteerde methode handig? Wat kan beter etc.

Om goed te kunnen reflecteren, zul je ook doelen moeten stellen. Wees hierbij realistisch en kritisch, calculus (tot zover op de middelbare school behandeld wordt) in een week leren zal helaas niet gaan. Over een periode van 3 maanden is dit echter zeer goed te doen. Verdeel een vak dus in kleinere stukjes, Natuurkunde (tot zover behandeld wordt op de middelbare school) kan verdeeld worden in 4 deelonderwerpen:

• Elektriciteit en elektromagnetisme (o.a. Inductie en wisselstromen);
• Mechanica (Arbeid, energie, krachten etc.);
• Thermodynamica (Gedrag van atomen in vloeistoffen, gassen, effect van een warmere omgeving...);
• Trillingen en golven (Licht, radioactiviteit);

Als je het manipuleren en afleiden van formules beheerst, wordt Natuurkunde een stuk aangenamer. Dus ik raad je aan met wiskunde te beginnen.

Voor wiskunde raad ik je aan een Engelstalig calculusboek te gebruiken. In de eerste 6 hoofdstukken worden de onderwerpen die op de middelbare school (havo/vwo) geëxamineerd worden verklaard. Zorg er wel voor dat je niet aan zit te modderen, maar wel echt de opgaven maakt. Terwijl je bezig bent jezelf de triviale dingen van de disciplines der natuur aan te leren, kan het voorkomen dat je niet meer kan stoppen en dagenlang in je kamer doorbrengt om dat ene concept te bestuderen. Probeer een balans te vinden tussen de vakken die je gaat doen, anders kan het voorkomen dat je affectie zich na een aantal zure appels omkeert naar onterechte aversie jegens een vak, wat ten koste gaat van je tempo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')