abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:56:58 #276
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_139054958
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:23 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

:Y het is zeker niet slecht betaald maar makkelijk is het ook zeker niet, lichamelijk is het lekker maar geestelijk....8/9 uur per dag alleen in je gesloten cabine zitten waar je eigenlijk geen seconde afgeleid kan en mag worden, zovele ongelukken die je per dag voorkomt door onoplettende weggebruikers. Ik rij wel met 40 meter (50.000 kilo) door de stad met fietsers en voetgangers die denken dat iedereen voor hun stopt.
Heb een marge van punt a naar b van 1,5 minuut. Ik rij 50 door de stad en daarbuiten 80. 3 zware aanrijdingen gehad waarbij ik alle keren niet-verwijtbaar ben gesteld na onderzoek door HTM, Justitie en ILT.
Daarbij zijn de wisseldiensten best zwaar die wekelijks wisselen, zeker omdat je je volledige concentratie en focus nodig hebt en niet zoals bij vele functies even een ommetje kan maken om er weer bij te blijven. Werken tijdens vakanties, weekenden en feestdagen. Vrije dagen worden al bijna 3 jaar voor 90% afgewezen ivm personeelstekort (bezuinigingen)
Tel daarbij de agressie (verbaal en fysiek) van passagiers en storingen bij op dan vind ik het wel marktconform eigenlijk.
Ziektepercentage is wel eens 16% geweest, enkel door burn-out, depressie, overspannen enzo.

[..]

Telefoon is ons communicatiemiddel, voor je diensten te bekijken, vrije dagen aanvragen, communicatiemiddel tijdens de dienst. Alle bedrijfscommunicatie gaat per internet/intranet. Wijzigingen, dienstenpakketten, afspraken en alles.
Werk 8 uur per dag, maar meestal worden het er 9/10 ivm de lijnen waar je rijdt.
Ik zou het niet kunnen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:05:55 #277
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_139055459
01: Bedrijfstak: Web
02: Functie: Webdeveloper
03: Opleiding: HBO Communicatiesystemen
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 28
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 1440 (weet ik niet eens precies)
09: Netto maand salaris: 1279
10: Overuren betaald: Compensatie door vrije dagen
11: Werkervaring: 0.5 jaar.
12: Goodies: Macbook
13: Tevreden?: Ja. Zeer flexibele werktijden en relaxte sfeer. Ik werk er nog als ZZP-er naast en 28 uur werken vind ik lekker zo. Ik kan prima rondkomen zonder zelf er bij te klussen dus als ik er zo'n 20 uur zelf naast werk heb ik een zeer prima inkomen voor iemand van 25.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_139055887
Vele kunnen het niet al lijkt het soms wel als je soms collega's ziet :') maar voorafgaand komt er een lichamelijke keuring, psychologische keuring, concentratie en focustesten. Daarna 4 maanden 5 dagen in de week van 0700 tot 1700 theorie en praktijktraining. Daarna 2 maanden met een oefenmeester mee die je dan nog gaat beoordelen of je wel geschikt alles in de praktijk brengt :')
Tijdens mijn training toendertijd waren er 82 sollicitanten en uiteindelijk was ik de enige die overal doorheen is gekomen. Vorig jaar hadden we 260 nieuwe sollicitanten van ING die daar boventallig waren. Daarvan zijn er 15 doorheen gekomen en uiteindelijk hebben er 10 ontslag genomen binnen een half jaar.
Maar ja ach zolang ik er nog plezier in heb blijf ik deze functie doen of ga ik intern schuiven
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:41:59 #279
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_139057057
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vele kunnen het niet al lijkt het soms wel als je soms collega's ziet :') maar voorafgaand komt er een lichamelijke keuring, psychologische keuring, concentratie en focustesten. Daarna 4 maanden 5 dagen in de week van 0700 tot 1700 theorie en praktijktraining. Daarna 2 maanden met een oefenmeester mee die je dan nog gaat beoordelen of je wel geschikt alles in de praktijk brengt :')
Tijdens mijn training toendertijd waren er 82 sollicitanten en uiteindelijk was ik de enige die overal doorheen is gekomen. Vorig jaar hadden we 260 nieuwe sollicitanten van ING die daar boventallig waren. Daarvan zijn er 15 doorheen gekomen en uiteindelijk hebben er 10 ontslag genomen binnen een half jaar.
Maar ja ach zolang ik er nog plezier in heb blijf ik deze functie doen of ga ik intern schuiven
Ik verbaas me er altijd wel over dat zoiets zo streng is terwijl er wel gewoon dikkertjes van 120kg rondlopen als 'politieagent'. Hoe kan een tramopleiding zo streng zijn en een politieopleiding / keuring blijkbaar zo zwak.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_139057158
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:41 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik verbaas me er altijd wel over dat zoiets zo streng is terwijl er wel gewoon dikkertjes van 120kg rondlopen als 'politieagent'. Hoe kan een tramopleiding zo streng zijn en een politieopleiding / keuring blijkbaar zo zwak.
Met de keuring bij de politie is niets mis. Daar kom je als 120kg dikkertje echt niet doorheen. :)

Wat opvallend is, is dat men de afgelopen jaren de aspiranten tijdens de opleiding echt zwaarder ziet worden (dit is geen grap). Daarnaast is de FVT (Fysieke Vaardigheidstoets) iets dat je jaarlijks moet doen, maar waarvoor het geen vereiste is dat deze gehaald wordt. Als dat zou gaan gebeuren, zul je zien dat er voortaan 10 tot 20% minder agenten op straat zijn.

Maar binnen de politie zijn simpelweg verschillende functies. Een wijkagent is een agent met heel andere werkzaamheden dan iemand in de DHV (noodhulp). Daar zul je dan ook minder 'dikkertjes' tegenkomen. Een wijkagent loopt niet de hele dag te rennen en te vliegen. Die heeft heel andere capaciteiten nodig.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:52:23 #281
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_139057407
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Met de keuring bij de politie is niets mis. Daar kom je als 120kg dikkertje echt niet doorheen. :)

Wat opvallend is, is dat men de afgelopen jaren de aspiranten tijdens de opleiding echt zwaarder ziet worden (dit is geen grap). Daarnaast is de FVT (Fysieke Vaardigheidstoets) iets dat je jaarlijks moet doen, maar waarvoor het geen vereiste is dat deze gehaald wordt. Als dat zou gaan gebeuren, zul je zien dat er voortaan 10 tot 20% minder agenten op straat zijn.

Maar binnen de politie zijn simpelweg verschillende functies. Een wijkagent is een agent met heel andere werkzaamheden dan iemand in de DHV (noodhulp). Daar zul je dan ook minder 'dikkertjes' tegenkomen. Een wijkagent loopt niet de hele dag te rennen en te vliegen. Die heeft heel andere capaciteiten nodig.
Duidelijke uitleg! Thanks!

Zal ook wel aan mijn onwetendheid liggen dat ik de politie die ik in Nederland op straat zie over het algemeen behoorlijk 'knullig' vind overkomen vergeleken met de landen om ons heen. Volgens mij heb ik in Spanje nog nooit iemand in een politieuniform gezien met ook maar een gram overgewicht. :D
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_139057486
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:41 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik verbaas me er altijd wel over dat zoiets zo streng is terwijl er wel gewoon dikkertjes van 120kg rondlopen als 'politieagent'. Hoe kan een tramopleiding zo streng zijn en een politieopleiding / keuring blijkbaar zo zwak.
Omdat ze geen 120 kilo wegen als ze binnenkomen. Lichamelijke keuring is dan wel ogen, bloeddruk, hartslag, suiker en bloedonderzoek naar voornaamste ziektes. Daarbij is het welbekend dat doordat we een zittend beroep hebben je best wel snel aan kunnen komen wat dan ook bij velen gebeurt.
Herkeuring is om de 5 jaar.
pi_139057657
die gasten van de politie komen binnen en dan zijn ze topfit

Maar als je eenmaal binnen bent dan maakt die conditie blijkbaar niet zoveel meer uit...

Geld ook vaak in militaire functies....
pi_139057768
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:52 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Duidelijke uitleg! Thanks!

Zal ook wel aan mijn onwetendheid liggen dat ik de politie die ik in Nederland op straat zie over het algemeen behoorlijk 'knullig' vind overkomen vergeleken met de landen om ons heen. Volgens mij heb ik in Spanje nog nooit iemand in een politieuniform gezien met ook maar een gram overgewicht. :D
Ook in Spanje zie je voornamelijk mensen uit de noodhulp/guardia civil. De reguliere wijkagent heeft daar met dezelfde zaken te maken (en die lopen daar ook echt wel rond). Gemiddeld zie je daar ook de jongere collega's rondlopen. Veel ouder dan een jaar of veertig zullen ze niet zijn (datzelfde geldt hier, al merk ik dat de collega's die langere tijd in de wijk gelopen hebben, graag vanwege de actie wel weer in de noodhulp terecht willen komen)

Maar goed: je ziet de actieve dienders vaak in de toeristische gebieden, natuurlijk. Het zal er in het binnenland waarschijnlijk iets anders uitzien. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_139079952
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Veel geld zeg, zeker gelet op het aantal uren.
Onregelmatig en buiten kantooruren. Dat tikt wel aan.
pi_139141373
01: Bedrijfstak: Adviseur subsidies (commercieel bedrijf)
02: Functie: IT subsidie adviseur
03: Opleiding: HBO Informatiedienstverlening- en management
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40 (realiteit: 45)
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 2250
09: Netto maand salaris: ¤ 1760 (+ goede kilometer vergoeding)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: standaard nokia telefoon
13: Tevreden?: Eerste echte baan na HBO studie. Ben tevreden, leer hier veel en kom bij veel bedrijven langs, in gesprek met directeuren en blijf dicht bij de IT techniek/innovaties.
pi_139141487
Kun jij niet adviseren om al die onzinsubsidies af te schaffen?
pi_139141950
Zodat bedrijven weer technisch personeel uit Polen halen, of daar alle werkzaamheden laten uitvoeren?
pi_139142008
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:14 schreef Jaapvaak het volgende:
Zodat bedrijven weer technisch personeel uit Polen halen, of daar alle werkzaamheden laten uitvoeren?
Ja, niks mis mee en dat laatste los je op middels het fiscale systeem, niet middels subsidies.
pi_139142029
Oke, zal ik doen!
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:09:36 #291
62913 Blik
The one and Only!
pi_139147028
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij hebt 't over een helpdeskfunctie als ik 't zo hoor. De IT is meer dan dat, dat snap je hopelijk zelf wel toch? Of ga jij, om maar eens wat te noemen, een SAP implementatie door een of ander bedrijfje in India op afstand laten doen?

Juist, dat gaat dus niet, daar praat je over serieuze projecten met looptijden van een jaar of langer. Dat is óók IT, en dan praat je echt wel over hele andere salarissen dan waar jij nu mee komt.
90% van het werk bij een SAP-implementatie wordt ook door juniors gedaan die door een ervaren projectmanager bijgestuurd worden. Die juniors verdienen gewoon marktconform zoals bij elke detacheerder, en je verdient dan prima, maar ook echt geen 2 x modaal. Alleen die ervaren projectmanager zal wat meer verdienen
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 15:28:44 #292
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_139147549
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:09 schreef Blik het volgende:

[..]

90% van het werk bij een SAP-implementatie wordt ook door juniors gedaan die door een ervaren projectmanager bijgestuurd worden. Die juniors verdienen gewoon marktconform zoals bij elke detacheerder, en je verdient dan prima, maar ook echt geen 2 x modaal. Alleen die ervaren projectmanager zal wat meer verdienen
Ja Juniors ja, lui die net van school zijn die het tikwerk doen. Maar het (be)denkwerk wordt door mediors en Seniors gedaan, en dan praat je toch echt wel over andere salarissen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_139151315
Iemand poste deze link:
http://www.beteronderwijs(...)het-b%C3%A8ta-tekort

En ik denk dat het wel waar is, als je soms ziet wat ze betalen voor iemand met een master toegepaste natuurkunde kun je beter bijna beter ergens administratief werk gaan doen.

quote:
Als werkgevers zeggen dat er een tekort is, bedoelen ze mogelijk dat ze geen Nederlanders kunnen krijgen tegen de lonen die ze bieden. Buitenlandse werknemers zijn daar nog wel voor te vinden. Nu al gaat meer dan de helft van de afgestudeerde bètas in andere sectoren werken.
Ondanks dat ik blij bend at ik voor een TU heb gekozen ben ik ook blij dat ik mijn leven ontzettend moeilijk heb gemaakt door hardcore beta te gaan.

quote:
"Schreeuwend tekort aan natuurkundigen", dit moet zich wel vertalen in fikse salaris-claims. Ook daar biedt het ROA-rapport duidelijkheid over, U moet wel goed kijken, het betreft de tabel: "De tien laagste inkomens onder pas afgestudeerden". Natuurkunde staat op 2 na op de laagste plaats. Met gemiddeld ¤ 1686,-- bruto moeten de helden van de kenniseconomie het mee doen, hadden ze anders maar een vak moeten leren. Laten ze blij zijn dat ze met high-tech mogen spelen. We moeten dit bedrag nog even corrigeren: een aantal afgestudeerden zoekt hun toevlucht naar lucratieve banen buiten de natuurkunde, die trekken het gemiddelde omhoog. Zoals uit de tabel blijkt, met geschiedenis, kunstgeschiedenis, archeologie, cultuurstudies etc. verdient men meer. Waarom dit lage salaris? Laat ik eens vanuit mijn ervaring spreken. Onze managers (meestal niet-bèta's) zitten dichter bij de directeur, dus dichter bij het geld. Wij zijn maar een kostenpost. Wij doen ons werk toch wel want we houden van ons vak. Slecht betaalde tijdelijke banen worden door ons gezien als een opstap naar betere banen. Toch in de praktijk is het vaak 'end of the road'. Zin in een zwaar onderbetaalde 50 uur/week a.i.o. baan? Of een stressige nauwelijks betaalde part-time vervangingsbaan als natuurkundedocent? Of een minimumloon werkervaringsbaan zonder uitzicht op vast bij Philips Medical Systems ? Of toch maar iets buiten de natuurkunde?

Landelijk post-doc platform Lees *hier*:

wetenschappelijk onderzoek in Nederland in toenemende mate draait op wegwerp-, klapstoel- en vliegtuigstoelonderzoekers die worden geconfronteerd met veel slechtere belonings-, arbeidsvoorwaarden- en carrièreperspectieven dan docerend of administratief personeel, of dan posities elders bij de overheid en het bedrijfsleven.
Om het één en ander in perspectief te zetten.

[ Bericht 29% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 22-04-2014 17:35:38 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_139153955
Ik vind dat ik meer moet gaan verdienen.

Ik ga van de week naar me baas print heel die zooi van die trambestuurder uit en vraag hoe kan dit????

Iemand die gas geeft verdient meer als ik????
pi_139153978
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:05 schreef Xaxax het volgende:
Ik vind dat ik meer moet gaan verdienen.

Ik ga van de week naar me baas print heel die zooi van die trambestuurder uit en vraag hoe kan dit????

Iemand die gas geeft verdient meer als ik????
Het waren toch allemaal leugens? :')
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:06:36 #296
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139153980
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:05 schreef Xaxax het volgende:
Ik vind dat ik meer moet gaan verdienen.

Ik ga van de week naar me baas print heel die zooi van die trambestuurder uit en vraag hoe kan dit????

Iemand die gas geeft verdient meer als ik????
dan ik.

En vervolgens schopt 'ie je de deur uit.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_139154022
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:05 schreef Xaxax het volgende:
Ik vind dat ik meer moet gaan verdienen.

Ik ga van de week naar me baas print heel die zooi van die trambestuurder uit en vraag hoe kan dit????

Iemand die gas geeft verdient meer als ik????
Misschien omdat ik het verdien :D
pi_139154130
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:05 schreef Xaxax het volgende:
Ik vind dat ik meer moet gaan verdienen.

Ik ga van de week naar me baas print heel die zooi van die trambestuurder uit en vraag hoe kan dit????

Iemand die gas geeft verdient meer als ik????
Wat ben jij een mongool. Ga lekker in de haven werken ofzo, hoe durf je zo laatdunkend te spreken over iemand die gewoon eerlijk z'n centen verdiend, en het dubbel en dwars verdiend als je z'n post leest over waar ze allemaal mee te maken hebben.
pi_139154138
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:07 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Misschien omdat ik het verdien :D
Ik denk dat mijn job met jou job niet te vergelijken is.

Ik denk dat bij mijn de moeilijkheidsgraad vele malen hoger is.

Bij jou zal de fysieke inspanning en concentratie vermogen misschien gemiddeld wat hoger liggen.

Bovendien jij bent een soort ambtenaar die krijgen toch altijd meer. Of is de HTM tegenwoordig een zelfstandig bedrijf?
pi_139154192
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wat ben jij een mongool. Ga lekker in de haven werken ofzo, hoe durf je zo laatdunkend te spreken over iemand die gewoon eerlijk z'n centen verdiend, en het dubbel en dwars verdiend als je z'n post leest over waar ze allemaal mee te maken hebben.
Je bent zelf een mongool.....

WEET JE WEL WAAR IK ALLEMAAL MEE TE MAKEN HEB???
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')