abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138879582
Serietopic zonder spoilers is hier te vinden

Het gaat hier dus over de serie Game of Thrones, maar dan wel met de kennis van de eerste vijf boeken uit de A Song of Ice and Fire reeks. Verzoek om alles over The Winds of Winter dus wel achter spoilers te houden!

Game of Thrones of een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie Song of Ice and Fire/Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, en momenteel is seizoen 3 bezig.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.

http://www.youtube.com/user/GameofThrones

- http://www.reddit.com/r/gameofthrones/ Reddit
- http://awoiaf.westeros.org/ A wiki of fire and ice, heel veel info (heel veel spoilers ook)
- http://wicnet.tumblr.com/ Tumblr met leuke plaatjes
- http://winteriscoming.net/ Engelse fanbase
- http://www.winteriscoming.nl/ Nederlandse fan base
- http://img11.imageshack.us/img11/6163/mapkz.png (copy/paste deze link) Grootste kaart die er te vinden is, met speculaties
- http://www.youtube.com/pl(...)51E9307&feature=plcp Extra's vanaf de blu-ray box
- http://www.youtube.com/user/GameofThrones HBO kanaal over GoT

OP gestyled door door .aeon
--------------------------------

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:47 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ze splitsen meteen al op, bij Winterfell. Inderdaad Maester Luwin's idee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:48 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:51 schreef Matty___ het volgende:

[..]

en vooral groter en dikker.
  maandag 14 april 2014 @ 20:38:32 #2
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_138879632
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 14:44 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Nee dat is too much, Bronn moet gewoon met Lollys trouwen en er klaar mee zijn.
Ik denk dat ze Bronn er wat langer in willen houden, populair karakter. Daarnaast nu Wilko Johnson terminale kanker heeft kunnen ze op deze wijze Bronn er in houden en hoeven ze uit respect voor hem het karakter van Ilyn Payne niet te recasten.

Shae zal gewoon terug komen, Tywin vroeg niet voor niets of ze naar de tower of the hand gebracht kon worden na het huwelijk, dus die zal wel iemand er achteraan hebben gestuurd om haar van de boot te houden. Olenna Tyrell hint daar nog naar met haar: "je moet eens wat leuks proberen voor je dood gaat".

Overigens is in de serie ook te zien hoe Olenna Tyrell één van de kristalletjes van Sansa's ketting haalt als ze haar condoleert met Rob.
pi_138879967
Shae HEEFT maar terug te komen, ik wil dat viesige ding vermoord zien worden. Vanaf het eerste moment een hekel aan dat mens gehad :r
pi_138879979
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:38 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ik denk dat ze Bronn er wat langer in willen houden, populair karakter. Daarnaast nu Wilko Johnson terminale kanker heeft kunnen ze op deze wijze Bronn er in houden en hoeven ze uit respect voor hem het karakter van Ilyn Payne niet te recasten.

Shae zal gewoon terug komen, Tywin vroeg niet voor niets of ze naar de tower of the hand gebracht kon worden na het huwelijk, dus die zal wel iemand er achteraan hebben gestuurd om haar van de boot te houden. Olenna Tyrell hint daar nog naar met haar: "je moet eens wat leuks proberen voor je dood gaat".

Overigens is in de serie ook te zien hoe Olenna Tyrell één van de kristalletjes van Sansa's ketting haalt als ze haar condoleert met Rob.
Net zitten kijken en alhoewel ik de boeken gelezen heb vond ik het beeld van een dode Geoffrey nu al een van de beste uit de serie _O_
  maandag 14 april 2014 @ 21:03:33 #5
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_138881184
Ik had trouwens best moeite met hoe Mace Tyrell wordt neergezet. Het leek net alsof het een onzeker mannetje is.
Deathlift or Die.
pi_138882233
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:27 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Waarom is hij niet terug gegaan dan? :?

In het boek komt het pas naar voren als Selmy zichzelf bekend maakt, dat was in de serie ook anders.
Omdat hij verliefd op d'r is geworden, de sentimentele oude dwaas.

In het boek wordt alles vanuit POV (Point of view) verteld en daarom kom je er dan pas achter.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_138882554
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:19 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Omdat hij verliefd op d'r is geworden, de sentimentele oude dwaas.

In het boek wordt alles vanuit POV (Point of view) verteld en daarom kom je er dan pas achter.
Nu snap ik het weer ;)

Jorah :')
pi_138883852
Wat heeft iedereen met episode 9? Wat gaat er dan gebeuren?
pi_138883915
Oh dat is zeker omdat s1 t/m s3 een climax hadden in ep9 of niet :@
pi_138884005
quote:
11s.gif Op maandag 14 april 2014 21:03 schreef Ethanolic het volgende:
Ik had trouwens best moeite met hoe Mace Tyrell wordt neergezet. Het leek net alsof het een onzeker mannetje is.
Dat idee had ik in de boeken ook hoor, dat Mace een enorme sul is. De hele Tyrell familie wordt door de vrouwen geleid.
pi_138884020
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:43 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh dat is zeker omdat s1 t/m s3 een climax hadden in ep9 of niet :@
Juist :P

Dit seizoen zal het wel de battle for the Wall zijn, gok ik.
pi_138884240
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:44 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Juist :P

Dit seizoen zal het wel de battle for the Wall zijn, gok ik.
Met Stannis! :7

Ik ben er nog steeds niet over uit of ik hem wel of niet mag.. dilemma dilemma..
pi_138884447
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Met Stannis! :7

Ik ben er nog steeds niet over uit of ik hem wel of niet mag.. dilemma dilemma..
Met Stannis inderdaad :7

Ik mag Stannis wel, interessant karakter en niet echt een bad guy zoals Joffrey bv
En natuurlijk vanwege deze scene:
pi_138884572
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:44 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Dat idee had ik in de boeken ook hoor, dat Mace een enorme sul is. De hele Tyrell familie wordt door de vrouwen geleid.
:Y Granny-powerrrr ~O>
pi_138884826
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:50 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Met Stannis inderdaad :7

Ik mag Stannis wel, interessant karakter en niet echt een bad guy zoals Joffrey bv
En natuurlijk vanwege deze scene:
[ afbeelding ]
Zonder Melissandre is het best een leuke vent.. Daarom ben ik er nog niet over uit.
Wordt ze nog eens aan de kant gezet door hem?
  maandag 14 april 2014 @ 21:56:10 #16
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_138884828
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:44 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Niet perse, ik had het gevoel dat Mace zijn dagen vervlogen zijn maar ooit wel een baas was. Hij liet zich niet zo de mond snoeren volgens mij, maar correct me if im wrong.
Deathlift or Die.
pi_138885023
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:56 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Niet perse, ik had het gevoel dat Mace zijn dagen vervlogen zijn maar ooit wel een baas was. Hij liet zich niet zo de mond snoeren volgens mij, maar correct me if im wrong.
Hij dacht vooral dat hij baas was.. :Y ;) Het is in de serie wel iets uitvergroot maar dat is logisch. Veel minder ruimte om de nuances uit te leggen natuurlijk.
pi_138885416
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:56 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ze noemen hem in de boeken ook continu big oaf. En altijd als mensen iets van de tyrells willen gaan ze naar margeary en voorel Olenna had ik het idee.
pi_138887201
Gaan ze Penny nou negeren in de serie, offeh? Had haar wel een beetje verwacht :P.
Amen.
pi_138887294
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:27 schreef Jivis het volgende:
Gaan ze Penny nou negeren in de serie, offeh? Had haar wel een beetje verwacht :P.
Die had dan toch op de bruiloft moeten zijn? Of herinner ik me dat verkeerd?
  maandag 14 april 2014 @ 22:29:06 #21
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_138887307
quote:
11s.gif Op maandag 14 april 2014 14:22 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Misschien dat Bronn in de serie Tyrion gaat verraden, dat zou de schok nog groter maken (als hij gelogen heeft over dat Shae weg is).
Hierbij krijg ik gelijk het beeld voor me dat Tyrion de kamer van Tywin insluipt en dat Bronn dan op bed ligt met alleen de chain of the Hand aan :') :')
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  maandag 14 april 2014 @ 22:29:22 #22
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_138887319
Waar gaat dit over? :?

Net klaar met school-gebeuren, nu eindelijk even GoT 2e aflevering van seizoen 4 kijken O+ Hopelijk gaat er veel gebeuren _O_
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_138887385
quote:
99s.gif Op maandag 14 april 2014 22:29 schreef darkmond het volgende:
Waar gaat dit over? :?

Net klaar met school-gebeuren, nu eindelijk even GoT 2e aflevering van seizoen 4 kijken O+ Hopelijk gaat er veel gebeuren _O_
Verkeerde topic much?
  maandag 14 april 2014 @ 22:32:31 #24
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_138887518
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 22:28 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Die had dan toch op de bruiloft moeten zijn? Of herinner ik me dat verkeerd?
Was niet één van de dwergen een vrouw misschien?
Ze kunnen van Penny ook nog wel een kerel maken, alleen dan is de sneuheid van de verhaallijn met haar wel wat weg.
Of misschien dat Penny uiteindelijk zich voorstelt als "de zus van een van de bruiloftsdwergen" en dat het daarmee ook klaar is. Hoeft niet zo'n probleem te zijn. Ik vind de introductie van Dontos ook al slecht gelukt uiteindelijk; veel te vroeg langsgekomen en daarna weer heel lang van het podium verdwenen. (Al is het ook wel weer leuk dat ze met hem nog enigszins trouw aan de boeken blijven)
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  maandag 14 april 2014 @ 22:33:03 #25
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_138887557
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:30 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Verkeerde topic much?
Uwh, excuseer me :* :@
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')