oke. ik dacht dat ie wel gezekerd zou zijn.quote:Op zondag 13 april 2014 20:57 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik heb nagelezen dat de startmotor nooit gezekerd is, in een auto ook niet.
Ik begreep dat de stromen tot 300A kunnen oplopen daar dus daar is ook niet echt een zekering voor.
En het is maar een meter kabel.
quote:Op zondag 13 april 2014 20:57 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
oke. ik dacht dat ie wel gezekerd zou zijn.
Bedankt.quote:Op zondag 13 april 2014 20:58 schreef daNpy het volgende:
Startmotor idd niet zekeren, maar alleen de draad naar de motor niet en dus wel die naar het relais (via het contact).
Verder zou ik er idd wat relais tussen zetten, alles via het contactslot is vragen om problemen.
En je schema kan idd wel wat duidelijker als je iets van elektro weet
In een schema loopt stroom van links naar rechts, van boven naar beneden iig vergetenquote:Op zondag 13 april 2014 21:02 schreef junkiexp het volgende:
Dit zijn de herinneringen van LTS zwakstroom 15 jaar geleden
Nee die zekering klapt niet, dit is gebaseerd op schema van de leverancier.quote:Op zondag 13 april 2014 21:07 schreef blup het volgende:
Als je op je huishoudaccu start klapt die 100a zekering.
Bovendien kan je -niet- starten met een tractieaccu, (ik neem aan dat je huishoudaccu tractie is) die kan geen korte klap van 300a+ geven. Er gebeurd gewoon niets.
Je zou hem dan een kwartiertje halfuurtje op 'contact' moeten laten staan zodat het stroom van de huishoudaccu naar de startaccu loopt. Dan startie wel. (ervaring)
Wat voor laadstroomverdeler heb je in gedachte? Diode of een gewoon relais? Diodes hebben vaak een input en 2/3/4x output... Hier zitten ze aan elkaar geknoopt
Walstroom laadt de startaccu niet?
Ah gewoon relais, die had ik ook in mijn bus. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik mijn startaccu leeg had.. (koelbox op constant 12 van busquote:Op zondag 13 april 2014 21:19 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nee die zekering klapt niet, dit is gebaseerd op schema van de leverancier.
Als je de schakelaar gebruikt zet hij de accu's parralel.
Het gaat om deze: http://www.dewitschijndel(...)-i-scheidingsrelais/
Tractie accu heb ik geen idee van, het wordt gewoon een normale accu denk ik.
Het hoeft allemaal niet hi-tech te zijn.
Nee walstroom puur voor hh accu, startaccu zit bijna altijd vol, wij varen vrij veel het hele seizoen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |