abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138818126
Zojuist maakte ik een situatie mee, die ik tot nu toe alleen nog maar op het Fok! forum voorbij heb zien komen. Regelmatig openen jongens/mannen met liefdesverdriet hier topics over het feit dat hun vriendin het heeft uitgemaakt, omdat ze beiden zijn gaan studeren. Het motief: Zij wilde meer vrijheid tijdens hun studententijd en twijfelde of ze wel bij elkaar passen.

Zoals gezegd, maakte ik deze situatie gister van dichtbij mee. Een 'maat' van mij (alhoewel ik hem nog maar zelden zie) had al ruim drie/vier jaar een relatie. Zij was gaan studeren in een andere stad en hij in zijn eigen stad. Ze leken heel gelukkig met elkaar en ik verwachtte dat ze de studententijd wel door zouden komen. Een relatiestatus update op Facebook ( :') ) bewees echter het tegendeel. Het was uit, zomaar opeens. Toen ik hem vroeg wat de reden was kreeg ik 'de reden' te horen die ook zo vaak op het Fok! forum wordt vermeld. Mevrouw wilde meer vrijheid, wilde zich niet binden tijdens haar studententijd enz. Deze situatie(s) verbazen met enigszins en ik vraag me af of de relatie dan wel ooit veel waard is geweest.

Had zij tijdens haar middelbare schooltijd alleen een relatie uit verveling? Of is haar 'studentenleven' zo overweldigend dat haar 'serieuze' relatie toch minder belangrijk werd?.

Als het laatste het geval is, wat o wat gebeurt er dan in het studentenleven waardoor je 'serieuze' relatie en gevoelens voor de ander ineens verdwijnen?. Stijgt de behoefte om een ander te neuken dan plotseling zo erg? Want dit gebeurt heel vaak.
pi_138818165
Ze komt gewoon andere mannen tegen die ze wil neuken. Vrouwen lijken best veel op mannen.
  zondag 13 april 2014 @ 10:08:13 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138818226
Vlgs mij is het vnml een kwestie van gewoon in een compleet andere levensfase komen. In persoonlijkheid groeien. Andere interesses krijgen. Iets nieuws willen.

Het is toch ook totaal niet realistisch om te denken dat je op je 17e volledig uitgekristalliseerd bent als persoonlijkheid? Dan is het toch ook niet logisch dat de partner die je dan hebt, dat je die dan for life hebt?
Dat gebeurde vroeger wel, maar toen was het leven volgens mij veel minder complex met veel minder zelfontplooiing etc.
pi_138818260
Simpel; als je gaat studeren (vooral indien in een andere stad dan je vriend) leer je nieuwe mensen kennen, ga je meer uit, zie je je vriend minder.. allemaal bevorderende factoren voor nieuwsgierigheid naar iets anders. En als je dan nog je eigen ontwikkeling in acht neemt (doordat je studeert, op eigen benen komt te staan, nieuwe hobby's krijgt..) kan ik me voorstellen dat je ook snel verandert en misschien sneller uit elkaar groeit.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_138818307
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 10:05 schreef Tja..1986 het volgende:
Ze komt gewoon andere mannen tegen die ze wil neuken. Vrouwen lijken best veel op mannen.
pi_138818353
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 10:05 schreef Tja..1986 het volgende:
Hypocriete vrouwen ook :D
pi_138818847
Vrijheid is niet alleen buiten de deur neuken... wat je vaak ziet bij je studententijd is dat mensen voor het eerst zelfstandig worden en er een wereld voor ze open gaat. Ze denken dat ze de hele wereld aan kunnen en dat er zoveel mogelijkheden zijn dat ze amper kunnen kiezen. Het hebben van een relatie ontneemt een deel van die vrijheid, omdat je altijd enigszins rekening met iemand moet houden. Je wil vaak op twee plaatsen tegelijk zijn en dat werkt frustrerend. Tijdens de middelbare school periode ervaar je dit veel minder en zit je vast in een bepaald ritme. Vandaar dat veel relaties uit gaan. Daarnaast groeien mensen op deze leeftijd gewoon snel uit elkaar.
"The past is our definition. We may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it." - Wendell Berry
pi_138819018
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 10:02 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Zojuist maakte ik een situatie mee, die ik tot nu toe alleen nog maar op het Fok! forum voorbij heb zien komen. Regelmatig openen jongens/mannen met liefdesverdriet hier topics over het feit dat hun vriendin het heeft uitgemaakt, omdat ze beiden zijn gaan studeren. Het motief: Zij wilde meer vrijheid tijdens hun studententijd en twijfelde of ze wel bij elkaar passen.

Zoals gezegd, maakte ik deze situatie gister van dichtbij mee. Een 'maat' van mij (alhoewel ik hem nog maar zelden zie) had al ruim drie/vier jaar een relatie. Zij was gaan studeren in een andere stad en hij in zijn eigen stad. Ze leken heel gelukkig met elkaar en ik verwachtte dat ze de studententijd wel door zouden komen. Een relatiestatus update op Facebook ( :') ) bewees echter het tegendeel. Het was uit, zomaar opeens. Toen ik hem vroeg wat de reden was kreeg ik 'de reden' te horen die ook zo vaak op het Fok! forum wordt vermeld. Mevrouw wilde meer vrijheid, wilde zich niet binden tijdens haar studententijd enz. Deze situatie(s) verbazen met enigszins en ik vraag me af of de relatie dan wel ooit veel waard is geweest.

Had zij tijdens haar middelbare schooltijd alleen een relatie uit verveling? Of is haar 'studentenleven' zo overweldigend dat haar 'serieuze' relatie toch minder belangrijk werd?.

Als het laatste het geval is, wat o wat gebeurt er dan in het studentenleven waardoor je 'serieuze' relatie en gevoelens voor de ander ineens verdwijnen?. Stijgt de behoefte om een ander te neuken dan plotseling zo erg? Want dit gebeurt heel vaak.
Schoolrelaties zijn ook weinig waard.

Sommige vrouwen kunnen daarbij heel berekenend zijn: de relatie stelde inderdaad niet zoveel voor (gewoon voor de heb en seks) dus dan is de beslissing in de studententijd snel gemaakt :) Of ze vinden dat een vriendje uit de schoolperiode niet bij een cosmopoliet past en dus een vriendje uit de collegebanken wel (lekker gaan met de praeses van de roeiclub, dan pas ben je als vrouw echt wat :') )...

Achja, allemaal beslissingen van een jong meisje die denkt alles van de wereld al te weten. Uiteindelijk gaan er nog 3 vriendjes voorbij en niet zelden gaat men na het afstuderen terug naar het kutdorp waar ze vandaan komen en trouwen ze alsnog hun schoolvriend :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 13 april 2014 @ 12:17:27 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_138821329
quote:
14s.gif Op zondag 13 april 2014 10:48 schreef Godshand het volgende:

[..]

Sommige vrouwen kunnen daarbij heel berekenend zijn: de relatie stelde inderdaad niet zoveel voor (gewoon voor de heb en seks) dus dan is de beslissing in de studententijd snel gemaakt :) Of ze vinden dat een vriendje uit de schoolperiode niet bij een cosmopoliet past en dus een vriendje uit de collegebanken wel (lekker gaan met de praeses van de roeiclub, dan pas ben je als vrouw echt wat :') )...

Achja, allemaal beslissingen van een jong meisje die denkt alles van de wereld al te weten. Uiteindelijk gaan er nog 3 vriendjes voorbij en niet zelden gaat men na het afstuderen terug naar het kutdorp waar ze vandaan komen en trouwen ze alsnog hun schoolvriend :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 13 april 2014 @ 12:43:59 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138822048
het hoort allemaal bij het proces van volwassen worden, relaties uit je tienerjaren houden zelden stand ook al denk je je soulmate gevonden te hebben, such is reality
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 13 april 2014 @ 14:56:50 #11
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_138826491
Daarom geen relatie.
Kapitein Høken was een monster kearl
  zondag 13 april 2014 @ 15:03:21 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138826737
quote:
3s.gif Op zondag 13 april 2014 12:43 schreef Re het volgende:
het hoort allemaal bij het proces van volwassen worden, relaties uit je tienerjaren houden zelden stand ook al denk je je soulmate gevonden te hebben, such is reality
Dat dus.

Iedereen wil wel een periode even lekker de bloemetjes buiten zetten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_138826870
quote:
99s.gif Op zondag 13 april 2014 14:56 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Daarom geen relatie.
pi_138826890
quote:

[..]

Ervaring mee?
ROBODEMONS..................|:(
pi_138827032
quote:
10s.gif Op zondag 13 april 2014 15:06 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ervaring mee?
Bij meiden op de studievereniging vroeger wel :D

Als ik dan vroeg waarom ze met die bestuursjongen gingen nadat ze hadden verteld dat ze hun vriendje thuis hadden verlaten was het: omdat het met hem nergens naar toe gaat. X de praeses, assessor is een man met toekomst :')

En paar maal gehoord van mensen uit mijn buurt dat ze weer terug zijn met hun jeugdliefde en getrouwd etc..

Persoonlijk dus zelf niet nee :)
  zondag 13 april 2014 @ 17:17:56 #16
165633 eriksd
The grand facade...
pi_138832411
Hoor ook zat verhalen dat het wel goed gaat. Grotere hobbel lijkt het te zijn als beiden erg veel gaan werken (begin van carrière).
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_138833001
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 15:09 schreef Godshand het volgende:
omdat het met hem nergens naar toe gaat. X de praeses, assessor is een man met toekomst :')
:')

Met alle respect, maar ik zie direct een enorme kakker met een net truitje voor me :P
  zondag 13 april 2014 @ 17:43:41 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138833424
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 17:31 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

:')

Met alle respect, maar ik zie direct een enorme kakker met een net truitje voor me :P
Jij ziet een kakker met een net truitje, een meisje ziet geld.

Hoeren zijn het, allemaal! Hoe durven ze te genieten van hun vrijheid.
Resistance is futile.
  zondag 13 april 2014 @ 18:32:06 #19
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_138835520
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 15:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Bij meiden op de studievereniging vroeger wel :D

Als ik dan vroeg waarom ze met die bestuursjongen gingen nadat ze hadden verteld dat ze hun vriendje thuis hadden verlaten was het: omdat het met hem nergens naar toe gaat. X de praeses, assessor is een man met toekomst :')

Logisch wel toch? Ten opzichte van een gast die de hele week druk bezig is met mooie dingen doen steekt de gemiddelde bankhangende sjonnie vrij karig af.
pi_138836928
quote:
10s.gif Op zondag 13 april 2014 17:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jij ziet een kakker met een net truitje, een meisje ziet geld.

Hoeren zijn het, allemaal! Hoe durven ze te genieten van hun vrijheid.
Internationale Vrouwendag is al geweest, dus toen hebben we weer genoeg de vrouwen in het zonnetje gezet :P
pi_138838026
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 10:02 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

waarom is elke vrouw nou zo sletterig zeg :( zorgt ervoor dat ik nooit meer een relatie wil
no
pi_138838536
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 10:42 schreef StrawberrySwing het volgende:
Vrijheid is niet alleen buiten de deur neuken... wat je vaak ziet bij je studententijd is dat mensen voor het eerst zelfstandig worden en er een wereld voor ze open gaat. Ze denken dat ze de hele wereld aan kunnen en dat er zoveel mogelijkheden zijn dat ze amper kunnen kiezen. Het hebben van een relatie ontneemt een deel van die vrijheid, omdat je altijd enigszins rekening met iemand moet houden. Je wil vaak op twee plaatsen tegelijk zijn en dat werkt frustrerend. Tijdens de middelbare school periode ervaar je dit veel minder en zit je vast in een bepaald ritme. Vandaar dat veel relaties uit gaan. Daarnaast groeien mensen op deze leeftijd gewoon snel uit elkaar.
Dit eigenlijk.

Als je jong een relatie neemt, dan ben je ook naïever in het nemen van je relatie. Als in dat je nog niet weet wat je wil doen met je leven en is je persoonlijkheid nog niet helemaal ontwikkeld, daarom neem je als je jong bent vaker een relatie met de verkeerde persoon en besef je pas jaren later dat je toch niet bij elkaar past.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_138838855
quote:
Uiteindelijk gaan er nog 3 vriendjes voorbij en niet zelden gaat men na het afstuderen terug naar het kutdorp waar ze vandaan komen en trouwen ze alsnog hun schoolvriend :P
En die schoolvriendjes maar wachten zeker. Meh, geloof er niet zo in. Je ontwikkelt je als mens en je komt tijdens je studententijd en werktijd nog heel veel leuke mensen tegen. Schoolvriendjes worden dan wel vergeten lijkt me.
pi_139036981
Ik denk sowieso dat heel veel mensen een relatie hebben als stok achter de deur tegen eventuele eenzaamheid, of in ieder geval zodat ze altijd iemand hebben voor op de vrijdagavond om iets te doen oid..

Heb het om me heen ook zo vaak uitgemaakt ; Mensen die jaren lang een relatie hebben gehad, maar die dan opeens uitgaat omdat vriend of vriendin 4 maandjes in Berlijn gaat studeren ofzo :')

Bij mijn nichtje is het ook onlangs gebeurd : Al vanaf 2009 samen met haar vriend, samen ontelbare keren op vakantie geweest, die vriend altijd over de vloer bij familieaangelegenheden etc, maar toen mijn nichtje eenmaal voor een paar maanden naar het buitenland ging kon hij zich nog niet eens een maand inhouden zonder vriendin en ging hij vreemd :')
pi_139037007
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Fierce. het volgende:

[..]

En die schoolvriendjes maar wachten zeker. Meh, geloof er niet zo in. Je ontwikkelt je als mens en je komt tijdens je studententijd en werktijd nog heel veel leuke mensen tegen. Schoolvriendjes worden dan wel vergeten lijkt me.
Ik vind dit altijd zo'n arrogante uitdrukking..

Alsof je partner zich niet ontwikkelt gedurende diezelfde tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')