Ik denk slijtage. Probleem speelt al jaren, maar de laatste tijd wordt het wel erger.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ben wel benieuwd waardoor dat komt. Mijn Yamaha heeft namelijk precies dezelfde klachten.
Mijn versterker is een jaartje of tien oud. Het is hier geen slijtage maar ik vermoed een probleem in de eindtrap ergens.quote:Op zaterdag 12 april 2014 14:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk slijtage. Probleem speelt al jaren, maar de laatste tijd wordt het wel erger.
Hopelijk is dat nog te repareren en als dat te duur wordt dan kijk ik dat ik eenzelfde op marktplaats kan scoren voor een paar tientjes ofzo
Kraakt het en gaat het volume in horten en stoten als je aan de volume of balance knop draait?quote:Op zaterdag 12 april 2014 14:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk slijtage. Probleem speelt al jaren, maar de laatste tijd wordt het wel erger.
Hopelijk is dat nog te repareren en als dat te duur wordt dan kijk ik dat ik eenzelfde op marktplaats kan scoren voor een paar tientjes ofzo
Dit is je oplossing. Contactspray in de volumepotmeter spuiten. Paar keer knop heen en weer draaien (alles doen met de stekker UIT het stopcontact) en waarschijnlijk gaat hij daarna weer als een zonnetje.quote:
Als hij alsnog stuk gaat, dan zet je er voor een paar lullige euro's een nieuwe in.quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:37 schreef LuieDonder het volgende:
Contactspray in een potmeter is meestal geen goed idee, soms helpt het in eerste instantie maar doordat het ding meestal een aardige laag braggel heeft verzameld gaat ie op een later moment alsnog stuk, bovendien verwijder je met contactspray de smering die de pot al heeft, als de contactspray opdroogt doet ie het helemaal niet meer.
Dit lijkt me ook niet perse iets met de volumeknop te maken hebben (je verwacht dan dat het in beide kanalen hetzelfde effect zou hebben), het lijkt me eerder dat het verschil in vermogen veroorzaakt door de draai aan de volumeknop bepaalde spanningen door het apparaat laat lopen die condensatoren beinvloeden o.i.d. Het lijkt me dan ook op lekkende/kapotte condensatoren, versleten relais of een kapotte regulator ergens.
Ik ken geen adresjes daar (wel hier in het noorden), maar een goede hifi-zaak heeft nog wel een reparatiedienst of kan je in elk geval aan een adres helpen.
quote:Over jouw verwachting dat het in beide kanalen hetzelfde effect zou hebben: onzin!
Zou ik wel eerst even uitzoeken of die pot nog ergens te krijgen is, anders ben je straks nog verder van huis. Volgens mij is het ook nog een gemotoriseerde (want afstandsbediening).quote:Begin maar eens met de contactspray. Als het dan goed werkt, dan laat je er over een jaar een nieuwe pot in zetten.
Nee nog niet. Ik had nog een klein versterkertje staan waar mijn speakers het eigenlijk best aardig op doen.quote:
Hoe kun jij reageren op een reactie die 2 jaar voor het topic gepost is??quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee nog niet. Ik had nog een klein versterkertje staan waar mijn speakers het eigenlijk best aardig op doen.
Voor mn koptelefoon heb ik destijds een Schiit Magni gekocht, maar daar ben ik als ik eerlijk ben niet heel tevreden over in combinatie met mijn DT770 pro 250 ohm.
Bovendien heb ik mijn vriendin onlangs een Beyer Custom One Pro Plus cadeau gedaan voor de kerst, maar op haar computer (onbekend welk moederbord met onboard geluidskaart) klinkt dat eigenlijk niet heel tof.
Dus ik ben nu aan het denken om mijn vriendin mijn Magni te geven (want haar koptelefoon doet het daar een stuk beter op dan de mijne. Waarschijnlijk ivm veel minder ohms) en er de Schiit Modi 2 DAC bij te kopen zodat zij voorzien is zegmaar en dan zelf ofwel een nieuwe headphone amp te kopen (Schiit Asgard 2 wellicht) ofwel toch eens die Marantz te laten repareren.
Als ik voor dat laatste opteer dan moet ik ook weer eerst een nieuw bureau hebben want mn huidige is te klein daarvoor.
Keuzes keuzes. Ik ben er nog niet uit
Omdat ik 2 jaar daarvoor al hetzelfde topic had; toen nog met een andere nickquote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:40 schreef hoas het volgende:
[..]
Hoe kun jij reageren op een reactie die 2 jaar voor het topic gepost is??
Magic!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Omdat ik 2 jaar daarvoor al hetzelfde topic had; toen nog met een andere nick
Ik had ze allebei open staan en reageerde per abuis in deze
Jij wisselt om de 100.000 posts van account?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Omdat ik 2 jaar daarvoor al hetzelfde topic had; toen nog met een andere nick
Ik had ze allebei open staan en reageerde per abuis in deze
Jij niet?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:09 schreef vaduz het volgende:
[..]
Jij wisselt om de 100.000 posts van account?
Poulissen in Roermond?quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:51 schreef Geralt het volgende:
Hoi ik zit hier met een oude Marantz PM53 versterker die wat issues heeft. Het rechter kanaal valt soms even weg.
Een zwiep aan de volumeknop geven lost het meestal op. Het linkerkanaal kraakt soms, maar wat spelen met het volume lost dat ook op.
Heeft iemand een adresje in de buurt van Weert/Roermond waar ik dat ding heen kan brengen en voor een schappelijke prijs kan laten repareren?
zat me al af te vragen well account je bedoelde toen je zei dat je je oude ui weer had genomen. Maar nu weet ik t weer. Delta had je toch?quote:
DeltaHF, kooba, vosss, -Xerxes- en vele anderen.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zat me al af te vragen well account je bedoelde toen je zei dat je je oude ui weer had genomen. Maar nu weet ik t weer. Delta had je toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |