Goede tip!quote:Op donderdag 10 april 2014 23:08 schreef RobertNL het volgende:
Geen idee of OE het ook doet maar ik zou eerder inversteren in een goede USB 3.0 stick en een SD kaart die alleen voor de boot nodig is, dat is zelfs nog veel sneller.
Echt waar? Dat is het overwegen ook wel waard. En hoe stel je dat in dan met OpenELEC, want je library bewaart ie dan op de USB stick lijkt me? Dat lijkt me trouwens ook een stuk minder gevoelig voor corruptie e.d.! (multiple win!)quote:Op donderdag 10 april 2014 23:08 schreef RobertNL het volgende:
Geen idee of OE het ook doet maar ik zou eerder inversteren in een goede USB 3.0 stick en een SD kaart die alleen voor de boot nodig is, dat is zelfs nog veel sneller.
Qua SD kaart zou ik kijken naar een goede Sandisk / Samsung kaart (class 10) zijn over het algemeen wel betrouwbaar.
Niet veel, denk niet dat mensen een management server hebben draaien puur om een radpberry eens per jaar te voorzien van een OS.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:57 schreef devzero het volgende:
[..]
Goede tip!
* devzero vraagt zich af hoeveel mensen puppet gebruiken om snel een nieuwe SD kaart in gebruik te nemen en zich niet druk te maken over configuratie files
Ja, alleen de boot files staan dan op de USB dacht ik. Voor de rest is het USB.quote:Op vrijdag 11 april 2014 01:02 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Echt waar? Dat is het overwegen ook wel waard. En hoe stel je dat in dan met OpenELEC, want je library bewaart ie dan op de USB stick lijkt me? Dat lijkt me trouwens ook een stuk minder gevoelig voor corruptie e.d.! (multiple win!)
een paar weken geleden ook deze setup gemaakt met een USB3 8gb van Philips. Stond versteld van het snelheids verschil van het RaspBMC menu. Films worden rapper geladen, Icefilms laadt de serie/film lijsten veel sneller. Alleen maar voordelen imho. Zonder te overclocken was de USB al veel sneller dan een overclockte SD-installatie. Maar als ik nu wil overclocken dan wordt de PI instabiel en doet ie elke keer een reboot als ik omschakel van tuner naar het HDMI kanaal.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:08 schreef RobertNL het volgende:
Welke Philips 8 GB USB 3.0 stick heb je gekocht?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
een paar weken geleden ook deze setup gemaakt met een USB3 8gb van Philips. Stond versteld van het snelheids verschil van het RaspBMC menu. Films worden rapper geladen, Icefilms laadt de serie/film lijsten veel sneller. Alleen maar voordelen imho. Zonder te overclocken was de USB al veel sneller dan een overclockte SD-installatie. Maar als ik nu wil overclocken dan wordt de PI instabiel en doet ie elke keer een reboot als ik omschakel van tuner naar het HDMI kanaal.
Read wel, maar write zit meestal rond de 10-15 MB/s, kortom ruim onder de max. throughput van USB2. Of je moet echt een high-end stick kopen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:15 schreef RobertNL het volgende:
USB 3.0 omdat de meeste 2.0 sticks trager zijn en dus nog niet het maximale er uit halen.
Met een USB 3.0 ben je vrij zeker dat je stick een schrijf/leessnelheid heeft die de USB 2.0 verbinding vol trekt.
Altijd minstens voor class 10 gaan inderdaad. Helaas zegt dat alleen iets over de sequentiele schrijfsnelheid, in de random access time (wat eigenlijk veel belangrijker is) schijnt gigantisch veel verschil te zitten per merk/type SD-kaart. En helaas is dat niet of nauwelijks terug te vinden, dus da's een beetje een gok.quote:Zou gewoon een Sandisk 8GB class 10 kaartje kopen, verder maakt het type daarbij niet zo heel veel uit denk ik.
gekregen met Sinterklaasquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:04 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Welke Philips 8 GB USB 3.0 stick heb je gekocht?
Op aanraden van de community een 3.0, omwille van de reden die RobertNL dus zei.:)quote:Waarom trouwens een USB 3.0 stick, de Raspberry Pi heeft toch gewoon een 2.0 USB connector? (ik heb één van de allereerste lichtingen). Welke SD kaart raden jullie aan bij een dergelijke (OpenELEC op USB) setup?
quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:33 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
gekregen met Sinterklaas
En het is deze.
[..]
Op aanraden van de community een 3.0, omwille van de reden die RobertNL dus zei.:)
Wow!quote:De USB stick heeft een moderne kleur gecombineerd met wit en geeft licht als deze in gebruik is.
SPOILER: Onderdelen2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hudige staat:2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lens moet dus nog binnen komen, dan zou ik hem in elkaar kunnen zetten.SPOILER: Uiterlijk2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met GUI. Als je een monitor of tv met HDMI ingang hebt, kun je er prima op browsen (met Chromium bijvoorbeeld) en tekstverwerken (met LibreOffice). Geen snelheidsmonster maar prima bruikbaar, vergelijk het met een smartphone.quote:
o zo'n raspberry pi lijkt me wel leuk om mee te prutsen als ik ooit mijn laptop nog terug zie tenminste. Ik ga het gewoon eens proberen, Zo moeilijk kan Linux toch niet zijn, als je het alleen gebruikt om applicaties te openen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:24 schreef eleusis het volgende:
[..]
Met GUI. Als je een monitor of tv met HDMI ingang hebt, kun je er prima op browsen (met Chromium bijvoorbeeld) en tekstverwerken (met LibreOffice). Geen snelheidsmonster maar prima bruikbaar, vergelijk het met een smartphone.
Je moet wel zin hebben om Linux te leren; wil je snel aan de slag met je bestaande applicaties zonder gezeik dan kan je misschien beter een cheap-ass Windows minisysteem ergens vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop