ik doe het nu nog via sudo update-rc.d naamscript defaultsquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Door een & achter de aanroep van je script te zetten, dan draai je het op de achtergrond. Als je dat op de commandline doet krijg je ook meteen de prompt weer terug.
Zie http://www.cyberciti.biz/(...)e-run-in-background/
quote:Op woensdag 30 april 2014 00:52 schreef Chandler het volgende:
Snap ik heel goed, zou het liefst bij ons thuis een paar schakelaars willen hebben zodat ik bv bepaalde kamers in 1x kan afsluiten van't stroom (ivm besparing) zonder eerst bergen met stekkers uit stopcontacten te trekken maar helaas..
quote:
Geschakelde stopcontacten.quote:Op donderdag 1 mei 2014 09:52 schreef Chandler het volgende:
Ja zoiets maar dan niet in de meterkastonze meterkast zet namelijk gelijk meerdere kamers uit
Je kan toch ssh'en met open-elec?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:05 schreef kree het volgende:
Ok pakketje gehad.
Alleen nu staat er openelec voorgeinstalleerd op, werkt prima allemaal daar niet van.
Maar ik wil er een beetje mee klooien ook.
Welk operating system is dan handig?
In principe wil ik er ook wel xbmc op, maar onderhand ook kunnen werken met apt-get etc linux style en dat ondersteund openelec niet.
User: rootquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:05 schreef kree het volgende:
Ok pakketje gehad.
Alleen nu staat er openelec voorgeinstalleerd op, werkt prima allemaal daar niet van.
Maar ik wil er een beetje mee klooien ook.
Welk operating system is dan handig?
In principe wil ik er ook wel xbmc op, maar onderhand ook kunnen werken met apt-get etc linux style en dat ondersteund openelec niet.
Klopt dat lukt ook, maar als ik bv apt-get probeer dan krijg ik een balbal verhaal van niet supported door open elec gebruik XBMC etc.quote:
Misschien begrijp ik het helemaal verkeerd hoor.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik doe het nu nog via sudo update-rc.d naamscript defaults
maar waar moet ik die aanroeping van het script plaatsen dan?
Die ga ik nog even proberen.quote:
Yepquote:Op zondag 4 mei 2014 20:36 schreef Djurres het volgende:
Sorry, maar maak ik hier uit op dat je het wifi van de buren gebruikt om te kunnen internetten?
Vind het een beetjequote:Op zondag 4 mei 2014 21:25 schreef kree het volgende:
Haha dat is het niet. Heb geen eigen adres dus kan geen abo nemen.
Verhuurders willen hun internet niet delen. Ook niet als ik ervoor betaal.
Bij buren gevraagd ook tegen betaling maar nee.
Tijd Vodafone 3G stick gehad veels te duur.
Ziggo wifispots code geleend. Die ontvang ik namelijk wel. Net te weinig berijk voor een goede verbinding.
Ok out of opties dan. Dus toen heb ik de wpa2 code maar gekraakt. Geen idee van wie ik nu internet leen.
Maar het werkt in ieder geval.
Gebruik t ook niet om extreem te downloaden. Dus die paar kb die ik leen merken ze niks van.
Echt netjes is het niet. Had liever een eigen abonnement maar dat kan dus niet. En de particuliere huur is hoog zat dus ik 'neem' dit maar gewoon. Verder tja
Jaja weet t.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:03 schreef Djurres het volgende:
En trouwens, je leent geen MB's want je geef ze niet terug. Dus probeer jezelf niet recht te praten.
https://www.robinmobile.nl/productenquote:Op zondag 4 mei 2014 21:25 schreef kree het volgende:
Ziggo wifispots code geleend. Die ontvang ik namelijk wel. Net te weinig berijk voor een goede verbinding.
Ok out of opties dan. Dus toen heb ik de wpa2 code maar gekraakt. Geen idee van wie ik nu internet leen.
Gebruik t ook niet om extreem te downloaden. Dus die paar kb die ik leen merken ze niks van.
Echt netjes is het niet. Had liever een eigen abonnement maar dat kan dus niet. En de particuliere huur is hoog zat dus ik 'neem' dit maar gewoon. Verder tja
ik had ook zo'n buurman. Dus heb zijn verkeer getapt en een aantal van zijn account onderschept, misbruikt en vervolgens verwijderd.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:25 schreef kree het volgende:
Dat zie ik ze nog niet zo snel doen hier.quote:Op zondag 4 mei 2014 23:26 schreef wootahH het volgende:
[..]
ik had ook zo'n buurman. Dus heb zijn verkeer getapt en een aantal van zijn account onderschept, misbruikt en vervolgens verwijderd.
heb jij eventueel een andere manier om het script automatisch op te starten zo gauw ik de pi inschakel en dat hij dan ook gewoon naar het inlog scherm gaat?quote:Op zondag 4 mei 2014 00:09 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik het helemaal verkeerd hoor.
Maar als je op die manier een script aanroept is het niet vreemd dat-ie niet doorstart; dan staat-ie te wachten op je wachtwoord.
Yup, werkt perfect icm 16/32gb kaartjesquote:Op zondag 4 mei 2014 21:44 schreef PestPiloot het volgende:
Iemand ervaring met deze dingen ?
http://www.ebay.com/itm/T(...)&hash=item1c3e96ecdf
[ afbeelding ]
Verkleinen de SDkaart, tot onder de helft, en gebruikt een microSDkaart als medium
Ik wil deze gebruiken, icm een USBstick voor XBMC
Hier staan wat manieren beschreven om een script als root te draaien; dan heb je sudo niet meer nodig.quote:Op maandag 5 mei 2014 11:26 schreef sjoemie1985 het volgende:
heb jij eventueel een andere manier om het script automatisch op te starten zo gauw ik de pi inschakel en dat hij dan ook gewoon naar het inlog scherm gaat?
(...)
Net dit gevonden Getting a Python script to run in the background (as a service) on boot voor eigen doeleinden maar lijkt me ook erg handig voor jouquote:Op maandag 5 mei 2014 11:26 schreef sjoemie1985 het volgende:
heb jij eventueel een andere manier om het script automatisch op te starten zo gauw ik de pi inschakel en dat hij dan ook gewoon naar het inlog scherm gaat?
Als je doelt op de terminal, uhuh, dat kan, zelf doe ik dat ook, 1tje open met filebeheer, 1tje open om te 'editen' en zelfs 1tje openen om uit te voerenquote:is het ook mogelijk hem gewoon op een 2e tty scherm automatisch te laten starten?
zodat ik op tty1 andere dingen kan doen?
waaronder bijvoorbeeld het scrip stoppen als dat nodig is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |