abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138972734
Is er een makkelijke manier om een nes emulator erop te draaien? Of een atari 5200?
pi_138977090
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:00 schreef blessed19 het volgende:
Is er een makkelijke manier om een nes emulator erop te draaien? Of een atari 5200?
Yep, begin eens hier.
Retropie is echt een aanrader voor retro-gaming. De gpio-adapter is redelijk simpel zelf te maken en niet vereist: als je breadboard en wat draadjes hebt liggen is het ook een kwestie van half uurtje om je oude controllers op de gpio aangesloten te krijgen. Je kan ook gewoon voor usb/draadloze-controllers gaan natuurlijk.
pi_138977497
quote:
Op donderdag 17 april 2014 09:02 schreef Quihico het volgende:
Dat ziet er goed uit, en voor een kwart van de prijs van HifiBerry, Bijna te cheap om te laten liggen..
Ik heb 'm dus ook niet laten liggen.
pi_138977770
quote:
6s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:50 schreef Treinhomo het volgende:
'm dus ook niet laten liggen.
Mooi, want ik wilde wat erover vragen: staat dat ie USB1.1 compatible is, maak dat iets uit/merk je daar iets van? En kun je hem makkelijk vastmaken? Heb je toevallig een foto? Als ie in mijn case past, bestel ik hem meteen...
pi_138978225
quote:
Op donderdag 17 april 2014 13:59 schreef Quihico het volgende:
Mooi, want ik wilde wat erover vragen: staat dat ie USB1.1 compatible is, maak dat iets uit/merk je daar iets van? En kun je hem makkelijk vastmaken? Heb je toevallig een foto? Als ie in mijn case past, bestel ik hem meteen...
In je case gaat-ie (zonder dremelen) niet passen.
Met een beetje handigheid kun je 'm er wel bovenop schroeven. Ik heb 'm gewoon los naast de raspberry liggen.
Van die compatibiliteit heb ik niks gemerkt; kwestie van inpluggen en gáán.

pi_138999531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:36 schreef Quihico het volgende:

[..]

Yep, begin eens hier.
Retropie is echt een aanrader voor retro-gaming. De gpio-adapter is redelijk simpel zelf te maken en niet vereist: als je breadboard en wat draadjes hebt liggen is het ook een kwestie van half uurtje om je oude controllers op de gpio aangesloten te krijgen. Je kan ook gewoon voor usb/draadloze-controllers gaan natuurlijk.
Ah! En de xbox controllerset een usb dongel kunnen daarvoor makkelijk gebruikt worden? ik ga me maar eens inlezen.
pi_139009568
http://www.dx.com/p/jtron(...)-276224#.U1EJG_l_uSo

Zou je hiermee een auto kunnen laten rijden? Er worden 5 stuks geleverd, draaiend op 3.7V, precies goed voor mijn accu. Een 4-wiel aangedreven auto? :P
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:48:47 #58
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_139019548
Denk dat je servos daar beter voor kan gebruiken. Die heb en meer kracht doordat ze een overbrenging hebben met tandwielen. Weet niet of die dat ook heeft.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_139020735
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:04 schreef devzero het volgende:

[..]

Dat zou erg mooi zijn, maar zal waarschijnlijk de Pi een stukje duurder maken.
tsja, veel films hebben dts als geluidsbron. Als het signaal dan via hdmi in de tv komt en je stuurt hem door naar je surround systeem ben je wel erg afhankelijk of je tv dts ondersteunt. Zo niet is de Pi erg waardeloos.

Hoe veel meer zou het kosten dan denk je om spdif toe te voegen?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_139020829
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:13 schreef Quihico het volgende:

[..]

Khad ook graag spdif gezien... Is trouwens wel te krijgen met HifiBerry maar ben je weer 30 EUR lichter.
Als je je pi graag of veel voor muziek gebruikt is volumio wellicht iets?
dat valt echt mee. Nee ik ben niet op zoek, had hem wel op het oog maar geen spdif was een afknapper omdat mijn tv zelf geen dts ondersteunt.

Zelf een htpc gebouwd, wilde ik eigenlijk toch al om gewoon alles op te kunnen met downloaden e.d. Want ik heb geen nas oid.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_139021509
Iedereen raspberrypi.org al in de favorieten?
: toekomstige desktop for raspbian, ziet er goed uit..
, soort van siri for raspberry, klinkt vet...
van LEGO
pi_139024325
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:24 schreef spierbal het volgende:

[..]

tsja, veel films hebben dts als geluidsbron. Als het signaal dan via hdmi in de tv komt en je stuurt hem door naar je surround systeem ben je wel erg afhankelijk of je tv dts ondersteunt. Zo niet is de Pi erg waardeloos.

Het zal geen schokkend bedrag zijn, maar op een $35 ding is $5-10 al snel een hoop voor iets wat niet zo heel veel mensen zullen gebruiken (is denk ik de veronderstelling van de pi designers).
pi_139027120
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:24 schreef spierbal het volgende:

[..]

reciever met hdmi poorten _O_
pi_139035252
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:17 schreef xaban06 het volgende:
http://www.dx.com/p/jtron(...)-276224#.U1EJG_l_uSo

Zou je hiermee een auto kunnen laten rijden? Er worden 5 stuks geleverd, draaiend op 3.7V, precies goed voor mijn accu. Een 4-wiel aangedreven auto? :P
Denk persoonlijk dat die een te laag koppel hebben bij jouw snelheid.

Met een goede overbrenging misschien wel mogelijk.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_139035397
Zijn hier ook mensen die hun Raspberry Pi hebben ge 'hacked' en dan doel ik voornamelijk op het minder stroom verbruiken? zoals de chip verwijderen van LAN/USB? vervangen van de lineaire regelaar voor een geschakelde versie? of hoe ze dat ook willen noemen? :D

http://www.briandorey.com(...)el-A-vs-Model-B.aspx

[ Bericht 18% gewijzigd door Chandler op 19-04-2014 01:57:27 ]
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_139036119
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 01:51 schreef Chandler het volgende:
Zijn hier ook mensen die hun Raspberry Pi hebben ge 'hacked' en dan doel ik voornamelijk op het minder stroom verbruiken? zoals de chip verwijderen van LAN/USB? vervangen van de lineaire regelaar voor een geschakelde versie? of hoe ze dat ook willen noemen? :D

http://www.briandorey.com(...)el-A-vs-Model-B.aspx
Door. }:|

Niet 'voor', niet 'met'.
'Vervangen door' en niks anders.

TaalNazi FTW. *O*
pi_139036129
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 03:37 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Door. }:|

Niet 'voor', niet 'met'.
'Vervangen door' en niks anders.

TaalNazi FTW. *O*
en dat op de vroege ochtend! *) Bedankt! :+ maar als je nu nog even inhoudelijk op mijn vraag reageert, zou 't helemaal cool zijn. B-)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_139036145
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 03:40 schreef Chandler het volgende:
En dat op de vroege ochtend! *) Bedankt! :+ maar als je nu nog even inhoudelijk op mijn vraag reageert, zou 't helemaal cool zijn. B-)
Ik heb koelprofieltjes geplakt.
Dat vond ik al spannend genoeg. :@
pi_139036164
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 03:44 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ik heb koelprofieltjes geplakt.
Dat vond ik al spannend genoeg. :@
Haha, maar snap het wel *) nu nog 1 chipje los föhnen! :)
Like trump...
pi_139042841
Grappig dingetje wel die Pi :)

Maar iedereen gebruikt het zo'n beetje als xbmc media speler?
Of nog iemand die er iets leuks mee in elkaar heeft geflanst?
Do what you love, love what you do!
pi_139043497
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:33 schreef kree het volgende:
Grappig dingetje wel die Pi :)

Maar iedereen gebruikt het zo'n beetje als xbmc media speler?
Of nog iemand die er iets leuks mee in elkaar heeft geflanst?
Ik lees mijn slimme meter uit en maak hier een grafiek van.

Is nog buggy, moet het een en ander nog fixen.

/edit
Laatst een hoop elektronica spullen besteld terwijl ik nog nooit een multimeter heb gehad of aangeraakt :D Ik zie wel hoe ver ik kom. Doel is om een bestuurbaar auto (of wellicht boot of heli) te maken.
pi_139043652
Leuk hoor, krijg altij zin om een te gaan knutselen dan ermee.
Misschien eens eentje bestellen.

Voor een media speler lijkt het me ook nog wel handig en goedkoop.
Maar zou met wireless moeten dan.
En mijn laatste aanvaring met linux en wireless was nou niet echt positief te noemen :')

Maar ok, dat is al een tijdje terug, tegenwoordig gaat het geloof ik wat beter met ondersteuning.
Do what you love, love what you do!
pi_139044086
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:11 schreef kree het volgende:

Voor een media speler lijkt het me ook nog wel handig en goedkoop.
En mijn laatste aanvaring met linux en wireless was nou niet echt positief te noemen :')

Maar ok, dat is al een tijdje terug, tegenwoordig gaat het geloof ik wat beter met ondersteuning.
Plug and play. Nou ja, misschien even apt-get install <driverpakket>, maar zo veel werk is dat dus niet.
pi_139044657
quote:
Met OpenELEC is het met elk wifi-stickie wat ik heb geprobeerd (4) idd plug&play, soms moet je bij 1e keer opstarten wat lang wachten voor ie mogelijk netwerken laat zien en soms krijg je bij 1e verbindingspoging een foutmelding maar 2e keer is bij mij altijd raak.
Met die image die ik recent geshared heb kun je je wifi en ethernet bridgen:
Dus dan maakt je pi verbinding via wifi en kan die verbinding delen via zijn ethernetpoort. Heb ik momenteel in gebruik om tv te updaten of voor die zeldzame momenten dat ik de smartfunctie wil gebruiken.
pi_139047915
quote:
Meteen doen, zul je echt geen spijt van krijgen.
Is bij meeste mycoms direct af te halen. Ethernet-kabel/wifi-dongle, HDMI-kabel, USB adapter en USB-microUSB-kabel heb je allemaal waarschijnlijk wel nog ergens liggen (anders cheap bij action/euroland ofzo). Beetje TV heeft CEC en dan kun je meteen aan de slag als mediaspeler, als jouw TV USB-poort heeft, zou je die als power kunnen gebruiken maar dat werkt niet altijd goed, als het wel werkt is het wel vet handig want dan kun je je pi uit/aanzetten door je tv uit/aan te zetten.
Krijg je van mij tegen verzendkosten (1EUR) een IR-receiver met 3 draadjes en een IR-ledje, kun je al meteen willekeurig welke ir-afstandbediening die je nog hebt liggen gebruiken (iedereen heeft een favoriete afstandbediening, toch?)
Als je zelf dan nog een NPN-transistor (2N2222 of BC548) en twee weerstandjes (10Kilo ohm & 330 ohm) weet te scoren (uit oude apparatuur of kopen, is centenwerk) kun je ook nog gaan IR-blasten oftewel al je apparatuur met een ir-afstandbediening gaan bedienen dmv je pi ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')