abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138864694
iemand hier toevallig ervaring met het installeren van een usb videograbber op een raspberry pi?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_138875202
quote:
0s.gif
Op zondag 13 april 2014 11:52 schreef Quihico het volgende:
Hallo mensen,
Spam?

Na aanmelding 1 post plaatsen met meerdere links en dubieuze .zip bestanden?

quote:
0s.gif
Op vrijdag 11 april 2014 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Eens kijken of ik de (stof happende) Pi met camera board kan omtoveren naar een snapsnot camera.

Ofwel bij beweging een foto (of meerdere) maken. Ophangen bij de voordeur. Alleen netwerk en stroom is nog een probleem.
Zal geen vaste oplossing zijn (gewoon een project, meer niet) dus waarschijnlijk gewoon een stroomkabel vanuit m'n raam leggen.
Netwerk zit niets anders op dan een wifi-dongle; dus waarschijnlijk de Edimax EW-7811Un ergens proberen op te scharrelen (een bekende dongle die geen extra voeding nodig heeft).
Gelukkig is de voordeur vlakbij de router dus wifi zal niet zo'n probleem zijn.

Oh, en het geheel moet ik dan nog in een of andere behuizing proppen...
*O*

Up and running. Bij beweging wordt er zowel een foto gemaakt als een video...geloof ik.
Threshold stond vrij laag en zijn er dus heel veel files aangemaakt.
Kijk net even; 1171 files (videos en foto's) :')

Heb het nu op 1024*720 staan (deelbaar door 16 schijnt beter te zijn) met 15fps en CPU usage schommelt rond de 55-98% voor Motion alleen. Live feed zit flinke vertraging in ook.

Dus gooi je kant-en-klare 720P/1080P IP-camera nog niet weg; een Raspberry Pi is dus nog niet geschikt voor dit doel.
Bewegingsdetectie, filmen en streamen is dus (nog) zwaar voor de Pi.
Misschien als het zover komt dat Motion in de gaten houdt of er beweging is en deze dan het Raspivid command aanstuurt dat het dan nog eens een 720p/1080p IP-camera kan worden.
  maandag 14 april 2014 @ 19:27:58 #28
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138876445
resultaten zijn wat wisselend met dit soort setups. Denk dat 720P stream naar NAS moet gaan lukken maar we gaan het zien :D. Motion zelf boeit mij niet zo veel, dat kan mijn NAS ook wel :P.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138876694
quote:
0s.gif
Op maandag 14 april 2014 19:27 schreef RobertNL het volgende:
resultaten zijn wat wisselend met dit soort setups. Denk dat 720P stream naar NAS moet gaan lukken maar we gaan het zien :D. Motion zelf boeit mij niet zo veel, dat kan mijn NAS ook wel :P.
Als je bewegingsdetectie niet door de Pi laat doen kan resultaat inderdaad beter worden.
Ik kon immers probleemloos een 1080p 30fps netwerkstream opzetten (bekabeld).

Maar dit is voor mij ook gewoon wat uitproberen. Wil de CPU van m'n NAS hier liever niet voor gebruiken...
pi_138900869
quote:
0s.gif
Op maandag 14 april 2014 18:56 schreef Iemand91 het volgende:
Spam?

Na aanmelding 1 post plaatsen met meerdere links en dubieuze .zip bestanden?
Mijn excuses, kan me voorstellen dat het zo overkomt maar het is geen spam.
Ik lees dit forum al wat langer maar had nog geen account en dus ook geen posts.
Ik ben wat actiever op andere fora, grotendeels over xbmc/openelec en de raspberry pi.
De 1e link gaat naar wat screenshots.
Het zip-bestand bevat enkel een image voor de raspberry pi die ik voor mezelf en familie & vrienden gebruik en waarmee je de pi als mediacenter en pc kunt gebruiken.
De andere link gaat naar een forum met meer info over het bridgen van ethernet en wifi op de pi (errug handig).
Ik gebruik deze image dagelijks en met veel plezier en wilde dat graag delen.
pi_138901935
quote:
0s.gif
Op dinsdag 15 april 2014 12:27 schreef Quihico het volgende:

[..]

Mijn excuses, kan me voorstellen dat het zo overkomt maar het is geen spam.
Ik lees dit forum al wat langer maar had nog geen account en dus ook geen posts.
Ik ben wat actiever op andere fora, grotendeels over xbmc/openelec en de raspberry pi.
De 1e link gaat naar wat screenshots.
Het zip-bestand bevat enkel een image voor de raspberry pi die ik voor mezelf en familie & vrienden gebruik en waarmee je de pi als mediacenter en pc kunt gebruiken.
De andere link gaat naar een forum met meer info over het bridgen van ethernet en wifi op de pi (errug handig).
Ik gebruik deze image dagelijks en met veel plezier en wilde dat graag delen.
gebruik jij ook een usb tv grabber?
ik ben namelijk bezig om een ambilight systeem van mijn RPI te maken maar krijg die usb tv video grabber niet aan de praat.
I am a child of God
God is not dead.
pi_138903988
quote:
0s.gif
Op dinsdag 15 april 2014 12:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
gebruik jij ook een usb tv grabber?
Ik heb er ergens nog wel een liggen...
Kweet het exacte type niet maar hij ziet er in mijn herinnering uit als een van deze. Zal hem zo een zoeken en kijken of ik em aan d praat krijg.
Welke heb jij precies?
En heb je die nodig om ambi-light te maken?
Ik meen dat je ws2801 ledstrips op de gpio aan kan sluiten en dan zijn er meerdere addons beschikbaar voor XBMC/OpenELEC/RASPBMC, toch?
pi_138912101
Jeuj, de motion.conf wat verbeterd. Vreemd genoeg stond threshold* op 100 waardoor dat ding dus elke seconde een foto zat te maken. 2217 om precies te zijn. :')

Anywho; threshold verhoogd (naar 1500), resolutie even lager gezet naar 640*480 voor testing purposes en zo lijkt het al heel wat. Bij voldoende beweging een keurige foto (welke kun je zelf kiezen; best, first enz.) en een filmpje.

Best geinig zo. :P

* Threshold: minimum aantal pixels dat moet veranderen (door beweging bijvoorbeeld) om camera in te laten schakelen.
pi_138933521
quote:
0s.gif
Op dinsdag 15 april 2014 17:22 schreef Iemand91 het volgende:
RaspiMJPEG al geprobeerd? Heeft ook een webinterface gemaakt. Werkte goed toen ik probeerde maandje geleden...
pi_138941340
quote:
0s.gif
Op dinsdag 15 april 2014 13:41 schreef Quihico het volgende:

[..]

Ik heb er ergens nog wel een liggen...
Kweet het exacte type niet maar hij ziet er in mijn herinnering uit als een van deze. Zal hem zo een zoeken en kijken of ik em aan d praat krijg.
Welke heb jij precies?
En heb je die nodig om ambi-light te maken?
Ik meen dat je ws2801 ledstrips op de gpio aan kan sluiten en dan zijn er meerdere addons beschikbaar voor XBMC/OpenELEC/RASPBMC, toch?
als je ambilight wilt gebruik tijdens tv kijken heb je inderdaad zo'n grabber nodig.

ik heb zelf deze: New Easycap 4 Channel 4CH USB 2.0 DVR Video Audio Capture Adapter Card
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

en ik probeer hem op raspbmc te installeren en heb inderdaad ook een ws2801 digitale led strip.
zonder die grabber kun je alleen ambilight gebruiken bij films die je op de pi afspeelt.
I am a child of God
God is not dead.
pi_138942703
Ik ben op zoek naar een hdmi -> vga adapter om retro games ook weer te geven op een ouderwets pauperbeeldscherm voor extra retro gevoel ;). Ik las ergens dat je dan een speciaal type nodig hebt, maar het is me niet helemaal duidelijk of dat echt zo is. Iemand die hier meer over weet? :)
pi_138942705
Iemand al een DC motor gehangen aan zijn rPi? Ik wil binnenkort eens experimenteren, heb voor nu een breadboard, jumper wires, resistors en een servo motor gekocht. Zal wel 3 weken duren voordat het binnen is.... zoek dus nog een DC motor
pi_138942764
quote:
0s.gif
Op woensdag 16 april 2014 14:40 schreef Bluurgh het volgende:
Ik ben op zoek naar een hdmi -> vga adapter om retro games ook weer te geven op een ouderwets pauperbeeldscherm voor extra retro gevoel ;). Ik las ergens dat je dan een speciaal type nodig hebt, maar het is me niet helemaal duidelijk of dat echt zo is. Iemand die hier meer over weet? :)
Kost je wel 30 euro, als het nier meer is. Signaal moet namelijk omgezet worden.
pi_138943040
quote:
0s.gif
Op woensdag 16 april 2014 14:42 schreef xaban06 het volgende:
Kost je wel 30 euro, als het nier meer is. Signaal moet namelijk omgezet worden.
Kheb er een in gebruik van adafruit website, plaatje hier, was 20 $ maar met verzendkosten zit je idd rond 30 eur. Beter ff op dealextreme zoeken, wel opletten dat het niet alleen kabel is, dus ook convert of convertion als zoekterm, zijn vanaf 8/9 euro te krijgen, verzenden gratis maar wel weken wachten...
pi_138943234
quote:
0s.gif
Op woensdag 16 april 2014 14:00 schreef sjoemie1985 het volgende:
ambilight wilt gebruik tijdens tv kijken heb je inderdaad zo'n grabber nodig.
Aha, ok.. Ja, weet je, ik kijk al jaar of 3 helemaal geen kabel meer, downloadde eerst alles automatisch met nieuwsgroepen maar ben nu alleen maar aan het streamen, ik vind het ideaal. Heb zelf een philips 3d tv met ambilight dus nog niet noodzakelijk bezig geweest met ledstrips. Lijkt me wel leuk om monitortje met ambilight te maken voor de kids, zou mooi in de schouw passen...
Jouw usb-grabber heeft component ingang, niet? Dus FullHD signaal mogelijk? Ik heb de mijne nog niet gelocaliseerd maar kweet bijna zeker dat die geen component had...
pi_138943322
quote:
0s.gif
Op woensdag 16 april 2014 14:40 schreef xaban06 het volgende:
Iemand al een DC motor gehangen aan zijn rPi? Ik wil binnenkort eens experimenteren, heb voor nu een breadboard, jumper wires, resistors en een servo motor gekocht. Zal wel 3 weken duren voordat het binnen is.... zoek dus nog een DC motor
Geen ervaring met een DC motor aan een Pi, maar DC motors zijn vrij eenvoudig. Met PWM kun je de snelheid regelen. Houd wel het stroomverbruik in de gaten; wat grotere DC motors kunnen snel meer verlangen dan je pi kan leveren en als je een model hebt wat >5v nodig heeft, dan zul je al snel een motor driver nodig hebben, ook een stuk makkelijker als je beide kanten op wil draaien. Maar misschien is het wel een leuk experiment om zelf een driver te maken met een paar transistors.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:01:22 #42
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138943407
quote:
0s.gif
Op dinsdag 15 april 2014 17:22 schreef Iemand91 het volgende:
Jeuj, de motion.conf wat verbeterd. Vreemd genoeg stond threshold* op 100 waardoor dat ding dus elke seconde een foto zat te maken. 2217 om precies te zijn. :')

Anywho; threshold verhoogd (naar 1500), resolutie even lager gezet naar 640*480 voor testing purposes en zo lijkt het al heel wat. Bij voldoende beweging een keurige foto (welke kun je zelf kiezen; best, first enz.) en een filmpje.

* Threshold: minimum aantal pixels dat moet veranderen (door beweging bijvoorbeeld) om camera in te laten schakelen.
Niet de foto's opslaan op je SD, heb er al ééntje naar de bliksum geholpen op deze manier.
pi_138943647
quote:
0s.gif
Op woensdag 16 april 2014 14:56 schreef Quihico het volgende:

[..]

Aha, ok.. Ja, weet je, ik kijk al jaar of 3 helemaal geen kabel meer, downloadde eerst alles automatisch met nieuwsgroepen maar ben nu alleen maar aan het streamen, ik vind het ideaal. Heb zelf een philips 3d tv met ambilight dus nog niet noodzakelijk bezig geweest met ledstrips. Lijkt me wel leuk om monitortje met ambilight te maken voor de kids, zou mooi in de schouw passen...
Jouw usb-grabber heeft component ingang, niet? Dus FullHD signaal mogelijk? Ik heb de mijne nog niet gelocaliseerd maar kweet bijna zeker dat die geen component had...
die van mij heeft 4 van die gele composiet aansluitingen en 1 witte.
die gele is dus analoog.
I am a child of God
God is not dead.
pi_138948981
Snap niet dat ze er geen spdif in het mobi hebben. Nu ben je wel erg afhankelijk van je tv.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_138949477
quote:
1s.gif
Op woensdag 16 april 2014 17:56 schreef spierbal het volgende:
Snap niet dat ze er geen spdif in het mobi hebben. Nu ben je wel erg afhankelijk van je tv.
Khad ook graag spdif gezien... Is trouwens wel te krijgen met HifiBerry maar ben je weer 30 EUR lichter.
Als je je pi graag of veel voor muziek gebruikt is volumio wellicht iets?
pi_138949617
quote:
0s.gif
Op woensdag 16 april 2014 15:09 schreef sjoemie1985 het volgende:
die gele is dus analoog.
self-duh, natuurlijk: 4-channel, dus 4x composite..
pi_138953728
quote:
1s.gif
Op woensdag 16 april 2014 17:56 schreef spierbal het volgende:
Dat zou erg mooi zijn, maar zal waarschijnlijk de Pi een stukje duurder maken.
pi_138962084
quote:
Op woensdag 16 april 2014 18:13 schreef Quihico het volgende:
Khad ook graag spdif gezien... Is trouwens wel te krijgen met HifiBerry maar ben je weer 30 EUR lichter.
Als je je pi graag of veel voor muziek gebruikt is volumio wellicht iets?
Er zijn goedkopere alternatieven.

Volumio is inderdaad geweldig. ^O^
pi_138969976
quote:
6s.gif
Op woensdag 16 april 2014 22:39 schreef Treinhomo het volgende:
Er zijn goedkopere alternatieven.
Dat ziet er goed uit, en voor een kwart van de prijs van HifiBerry, Bijna te cheap om te laten liggen..
pi_138970802
quote:
0s.gif
Op woensdag 16 april 2014 18:18 schreef Quihico het volgende:

[..]

self-duh, natuurlijk: 4-channel, dus 4x composite..
maar ik had ook al gelezen dat deze volgens mij niet helemaal door arm-processors ondersteunt wordt :( dus ik denk dat ik een andere moet bestellen. ;(
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop