hmmm ja en nee... natuurlijk is er ook seks, just for fun.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:51 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind dat er erg kinderachtig over het aantal sekspartners gedaan wordt. In feite zegt het alleen met hoeveel mensen je geslachtsgemeenschap gehad hebt.
Iemand die heel kritisch is bij het zoeken naar een partner voor een relatie, kan daarnaast met veel mensen seks hebben gewoon voor het vertier.
Als die persoon dan iemand voor een relatie tegenkomt wil dat dan niet zeggen dat diegene een van de velen is.
Als je het goed kunt scheiden betekent het niet dat je het niet tegelijk kunt hebben...quote:Op donderdag 10 april 2014 16:13 schreef jpg97 het volgende:
[..]
hmmm ja en nee... natuurlijk is er ook seks, just for fun.
Maar als iemand seks en gevoel makkelijk kan scheiden dan heb ik daar ook wel eens bedenkingen bij.
Daarbij, stel dat het op alle vlakken klikt, maar op seksueel vlak niet/minder.. hoe belangrijk is het ene ten opzichte van het andere?
Nee dat is zeker waar. Seks waarbij gevoel komt kijken vind ik zelf altijd fijner. Wat weer niet betekent dat je met degene waar je verliefd op bent niet eens een keer keiharde geile seks kunt hebben, afgewisseld met tedere seks..quote:Op donderdag 10 april 2014 16:19 schreef Typisch het volgende:
[..]
Als je het goed kunt scheiden betekent het niet dat je het niet tegelijk kunt hebben...
Oke laat ik daar dan antwoord op geven.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:25 schreef Limez het volgende:
Oké, misschien had ik dit hele topic anders moeten starten. Ik kan niet op meiden vallen die aan ONS doen, is dit onredelijk. Dit beschrijft beter wat ik bedoel namelijk.
Ik heb het niet over eens een keer. Ik heb het over als ze het in het verleden vaak heeft gedaan maar nu niet meer wil.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:32 schreef Limez het volgende:
[..]
En dat gaf ik eerder aan, het is niet erg als zij wel eens een ONS heeft gehad, iedereen moet daar achter komen. Maar als zij dat prettig vind voel ik mij daar niet goed bij, als zij zoiets heeft van ''dit doe ik niet meer'' dan heb ik er eigenlijk geen problemen meer mee.
Dat risico loop je altijd, mijn eerste serieuze vriendin had ook maar één ONS gehad en vond dit niks, toch was zij niet te vertrouwen, mijn nu sinds kort ex-vriendin had twee ONS gehad en was weer wel te vertrouwen. Maar ik denk zeker dat dat er diep van binnen wel mee te maken heeft.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:48 schreef Lienekien het volgende:
Even daargelaten dat TS moet doen waar hij zich goed bij voelt.
Ik vraag me toch af of hij een soort garantie zoekt, het risico dat zijn vriendin zal vreemdgaan wil beperken.
Zijn vrouwen met een geschiedenis van ONS's minder trouw dan vrouwen die daar minder ervaring mee hebben?
Ik denk eigenlijk dat jij het het allerbeste verwoord wat ik voel! Thanks.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:48 schreef Westerling het volgende:
[..]
Oke laat ik daar dan antwoord op geven.
Nee, het is niet onredelijk. Ten eerste is bij partnerkeuze niets onredelijk, immers alles is op vrijwillige basis. Waarom je daar een topic over opent snap ik dus niet helemaal.
Ik snap echter om dezelfde reden al helemaal niets van wat je hier allemaal over je heen krijgt. Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat zeker niet de enige bent en kan het best wel begrijpen. De meeste mannen hebben in min of meerdere mate (meestal wel mindere) dit soort gevoelens. Besef je wel dat je je jezelf beperkt op deze manier.
Ook voor mij geldt dat het bij mij bij vrouwen die makkelijk zijn met seks, het ook vooral daarom gaat. Als relatie zie ik dat niet zo zitten. Maar mijn geheugen is niet zo grenzeloos als dat van jou (simpelweg alles tellen), gaat mij meer om hoe makkelijk ze op dat moment is.
Vermoedelijk verandert je visie/gevoel nog wel en zo niet, dan ben je nog echt niet abnormaal ofzo.
Maar dat hoeft niet. Mensen kunnen terwijl ze vrijgezel zijn met volle teugen genieten van betekenisloze seks en op het moment dat ze een relatie hebben hondstrouw zijn.quote:Op donderdag 10 april 2014 17:45 schreef Limez het volgende:
[..]
Dat risico loop je altijd, mijn eerste serieuze vriendin had ook maar één ONS gehad en vond dit niks, toch was zij niet te vertrouwen, mijn nu sinds kort ex-vriendin had twee ONS gehad en was weer wel te vertrouwen. Maar ik denk zeker dat dat er diep van binnen wel mee te maken heeft.
Zo'n eis heeft weinig zin. Een eis is normaal verbonden met iets waar de ander invloed op heeft, bijvoorbeeld "Je niet elke dag klem zuipen" of "Gezond leven." Jij eist dingen waar de ander 0,0 invloed meer op heeft omdat het gaat om zaken uit het verleden. Dus in die zin ben je onredelijk ja.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:18 schreef Limez het volgende:
Helleau,
Ik zit al een tijdje met deze vraag. Na mijn vorige twee relaties ben ik tot de conclusie gekomen dat ik geen relatie met iemand aan kan gaan wanneer een meisje veel andere jongens voor mij gehad heeft (het bed gedeeld). Ik ben zelf 20 jaar en ik doe echt nooit aan one-nightstands, dit is twee keer voorgekomen maar voor mij geeft dit geen voldoening, ook komt dit voort uit het motto ''wat u niet wilt dat u geschied..''
Bij veel moet je denken aan 6/7+, natuurlijk is het niet erg als zij een keer een one-nightstand gehad heeft, maar toch vind ik het moeilijk wanneer dit er heel veel voor mij zijn geweest.
Ben ik hier heel onredelijk in of is dit gewoon een redelijke eis?
Wat weinig mensen begrijpen, is dat het echt een gevoel is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:09 schreef KataStrofe het volgende:
Verder is het zoals gezegd je goed recht om een gelijkgestemde als partner te zoeken hoor. En die zijn er zeker genoeg.
Maar de redenatie veel seks ervaring = slecht relatiemateriaal is een beetje krom in mijn ogen.
Ik vind dat altijd zo lachwekkend, omdat het het verleden is dat het niet uitmaakt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:21 schreef Operc het volgende:
Jij eist dingen waar de ander 0,0 invloed meer op heeft omdat het gaat om zaken uit het verleden. Dus in die zin ben je onredelijk ja.
Ik snap het niet. Als je een relatie gaat starten dan zijn de ONS toch sowieso verleden tijd? Dus dan zegt ze toch sowieso "Dit doe ik niet meer."quote:Op donderdag 10 april 2014 14:32 schreef Limez het volgende:
[..]
En dat gaf ik eerder aan, het is niet erg als zij wel eens een ONS heeft gehad, iedereen moet daar achter komen. Maar als zij dat prettig vind voel ik mij daar niet goed bij, als zij zoiets heeft van ''dit doe ik niet meer'' dan heb ik er eigenlijk geen problemen meer mee.
Tuurlijk, ik snap het gevoel ook ergens wel, het hoeft alleen niet per se een indicatie te zijn dat iemand niet deugt, dat is alles wat ik ermee probeer te zeggen. Zat mensen die ooit even flink aan het feesten zijn geweest en daarna in een vaste relatie settelen en zich prima gedragen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:25 schreef conso888 het volgende:
[..]
Wat weinig mensen begrijpen, is dat het echt een gevoel is.
Daarmee zijn die mensen niet slecht of zo, het is puur een gevoel naar die andere toe.
Heb het zelf ook en ben nog altijd bezig met aanvaarden van dat gevoel, want mijn partner heeft er over gelogen.
Zoals eerder al gezegd, iemand die vaak een ONS heeft, kan in een relatie gewoon 100% trouw zijn. In de relatie heb je dus geen 'last' van het aantal bedpartners dat je partner heeft gehad voor jou. En zoals gezegd kan er niets meer aan worden veranderd. Vergelijk het met iemand die perse geen roker als vriend(in) wil en vervolgens iemand afwijst die vroeger gerookt heeft en al 5 jaar jaar geen sigaret meer heeft aangeraakt. Gevoelsmatig kun je dan nee zeggen, maar dat heeft echt geen enkele zin.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:25 schreef conso888 het volgende:
Ik vind dat altijd zo lachwekkend, omdat het het verleden is dat het niet uitmaakt.
Het verleden heeft meer invloed op een mens dan je zou kunnen denken: het maakt de mens.
Je hebt er geen invloed op, dat is waar, maar hoe die persoon er mee omgaat, daar draait het wel om.
De ene leert er uit, de andere niet.
BULLquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:41 schreef Operc het volgende:
[..]
Zoals eerder al gezegd, iemand die vaak een ONS heeft, kan in een relatie gewoon 100% trouw zijn. In de relatie heb je dus geen 'last' van het aantal bedpartners dat je partner heeft gehad voor jou. En zoals gezegd kan er niets meer aan worden veranderd. Vergelijk het met iemand die perse geen roker als vriend(in) wil en vervolgens iemand afwijst die vroeger gerookt heeft en al 5 jaar jaar geen sigaret meer heeft aangeraakt. Gevoelsmatig kun je dan nee zeggen, maar dat heeft echt geen enkele zin.
Ah ja, anders laten we vooral Maurice de Hond ons vertellen met welke criteria we onze partners moeten kiezenquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:46 schreef Karbkronkel het volgende:
[..]
BULL
SHIT
Hoe meer partners je hebt gehad, hoe groter de kans op een scheiding. Zal het onderzoekje even opzoeken.
Lees het onderzoek.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:49 schreef KataStrofe het volgende:
[..]
Ah ja, anders laten we vooral Maurice de Hond ons vertellen met welke criteria we onze partners moeten kiezen![]()
Sowieso is dat een kromme vergelijking en zal ook van veel meer factoren afhankelijk zijn dan trouw.
Basisles statistiek: Statistieken over een populatie kun je niet 1 op 1 omrekenen naar een kans voor een individu.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:46 schreef Karbkronkel het volgende:
[..]
BULL
SHIT
Hoe meer partners je hebt gehad, hoe groter de kans op een scheiding. Zal het onderzoekje even opzoeken.
Basisles wiskunde: de kans dat het gebeurt is groter.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:52 schreef Operc het volgende:
[..]
Basisles statistiek: Statistieken over een populatie kun je niet 1 op 1 omrekenen naar een kans voor een individu.
Om nog maar niet te spreken over allerlei randvariabelen die dit kunnen veroorzaken in plaats van het aantal bedpartners.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |