abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 28 april 2014 @ 14:00:32 #101
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_139339623
Gisteren bockbier tour gehad. De bieren :

Alken-Maes - Mort subite : Geen idee waarom je dit in godsnaam op een BOCKbier tour schenkt, maar goed :') Kriek dus. Tjah, ik heb diepe haat aan krieken, maar deze was voor een kriek wel te doen.

Het Anker - Anker lentebock : Goeie bock! 1 van de beste van die dag. Gewoon erg lekker. Zachte bock met kruidige afdronk.

Helderse Jongens - Helderse lente : Als je die ooit tegenkomt, laat maar liggen :') Ze hadden hem speciaal voor de lente gebrouwen (duh) en met de tour was het de primeur.. :') Van tap, eerste wat me opviel was de geur. Alsof ik met mijn neus boven mijn doucheput stond. Wat een ranzige geur. De smaak was ook echt niet veel beter. Zuuuuuuur, met een vage bittere rare afdronk. Hij proefde echt zoals hij rook. Kraag sloeg binnen 2 sec helemaal dood... Het was echt niks. Moest wel lachen want een vriend van me die zei : "Godverdomme Q, jouw eerst gebrouwen bier smaakte beter dan dit" _O-

Niet in de tour, wel gedronken want ik had hem nog niet gehad: La trappe - Isid'or. Geweldig biertje. Heerlijke caramel afdronk, licht zoetig en lekker een beetje noterig :Y

Brand - Brand lentebock : :') Nee. Gewoon nee.

Hertog Jan - Hertog Jan lentebock : Tsjah. Niet bijzonder. Niet vies, ook niet lekker.

Klein duimpje - Tulpenbock : Had ik veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer van verwacht. Kruiden overheersen teveel. Desondanks met de Anker lentebock beste biertje want rest was gewoon echt niet bijzonder (la trappe niet meegeteld)

Texelse Bierbrouwerij - Springtij : Tjah. Voor uit de Texelse lijn drama. Niet bijzonder, wel prima te doen maar niks boeiends.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_139354762
De oogst van een dagje Brussel:
Troubadour Magma
Gueuze Tilquin
Alvinne Mad Tom
Alvinne Sigma
Struise Cuvee Delphine

Stuk voor stuk toppers en allemaal van de tap _O_

Saind is jaloers ;)
pi_139356661
Welk cafe is dat dan, waar cuvee delphine op tap zit?!
pi_139357076
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:11 schreef mckroket het volgende:
Welk cafe is dat dan, waar cuvee delphine op tap zit?!
Restaurant Nüetnigenough heeft hem nu op de wisseltap.
pi_139362750
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:31 schreef opperkleurder het volgende:
De oogst van een dagje Brussel:
Troubadour Magma
Gueuze Tilquin
Alvinne Mad Tom
Alvinne Sigma
Struise Cuvee Delphine

Stuk voor stuk toppers en allemaal van de tap _O_

Saind is jaloers ;)
:9

Vooral de Tilquin _O_ Afgelopen zaterdag de geuze van de tap en de oude quetsche daarvan op, goddelijk.
  dinsdag 29 april 2014 @ 08:49:32 #106
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_139365161
Misschien dat 1 van jullie me wil en kan helpen :

Ik heb een soort van discussie met een vriend van me over het verschil tussen een Triple en Gran Cru.
In mijn optiek is een triple een vast gesteld brouwproces en is de Gran Cru verzamelnaam voor de "high-end" van een brouwerij.
Een triple kan een Grand cru zijn maar een grand cru hoeft niet per se een triple te zijn (zie een Rodenbach)
Hoe ver zit ik er naast?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_139366223
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 08:49 schreef Qwea het volgende:
Misschien dat 1 van jullie me wil en kan helpen :

Ik heb een soort van discussie met een vriend van me over het verschil tussen een Triple en Gran Cru.
In mijn optiek is een triple een vast gesteld brouwproces en is de Gran Cru verzamelnaam voor de "high-end" van een brouwerij.
Een triple kan een Grand cru zijn maar een grand cru hoeft niet per se een triple te zijn (zie een Rodenbach)
Hoe ver zit ik er naast?
Grand Cru betekent bij bier inderdaad niets anders dan een complexere, "betere", duurdere versie van een ander bier volgens mij.
pi_139366810
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:42 schreef Saind het volgende:
Gaan er nog mensen morgen naar Leuven?
www.zbf.be
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 12:58 schreef Saind het volgende:
Gisteren wat lekkere bieren op joh _O_
Vooral onder de indruk van de Struise Brouwers. Vijf bieren van op en allemaal top.
Festival was de moeite waard dus? Nice! Wat moet ik me er bij voorstellen?
Welke heb je op van Struise?
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:12 schreef Mgolovic het volgende:
Gisteren een Gregorius op, viel me toch een beetje tegen. Hij valt als Trappist wat buiten de boot, hij is qua smaak en kleur zo donker dat het bijna een stout lijkt.

Vanavond eens wat milders proberen.
Ik heb nog een Gregorius en een Benno staan, ik zal ze binnenkort eens proberen.

Laatst overigens in de Bierschuur geweest. Ze hebben er een paar biertjes die je niet gauw ergens anders tegenkomt, dus dat is wel grappig, maar verder vind ik het vooral een benauwd en onpraktisch klein hok. Dan is het Bierparadijs in Meer toch wel een stuk prettiger opgezet.
Schip ahoy!
pi_139368708
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:25 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]


[..]

Festival was de moeite waard dus? Nice! Wat moet ik me er bij voorstellen?
Welke heb je op van Struise?

[..]

Ik heb nog een Gregorius en een Benno staan, ik zal ze binnenkort eens proberen.

Laatst overigens in de Bierschuur geweest. Ze hebben er een paar biertjes die je niet gauw ergens anders tegenkomt, dus dat is wel grappig, maar verder vind ik het vooral een benauwd en onpraktisch klein hok. Dan is het Bierparadijs in Meer toch wel een stuk prettiger opgezet.
Was een topbeurs idd :Y

Er waren zo'n 100 brouwers met allemaal een even grote stand, ik denk een meter of drie breed. Best een leuke opstelling, dat een hele kleine brouwerij dus evenveel plek heeft als bijvoorbeeld Duvel Moortgat.

Struise had wel een opvallende stand met een groot spandoek met alle bieren en 30(!) kranen eronder.
Ik heb de Pannepeut, Weltmerz, Double Black, Porchoc en Danko Power van ze op.
pi_139372955
Tripel (niet triple) is ook nauwelijks vast gedefinieerd volgens mij.
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:56:45 #111
244673 Psjentje
Je weet wel, die ene baas
pi_139377623
Blond of amber kleurige bier binnen 7 tot 9% wordt over het algemeen beschouwd als tripel.
Westmalle tripel wordt over het algemeen beschouwd als leidraad.
Dus nee vast regels als binnen het reinheidtsgebot zijn er idd niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Psjentje op 29-04-2014 16:17:23 (triple>tripel) ]
Signatures are overrated
pi_139377819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:56 schreef Psjentje het volgende:
Blond of amber kleurige bier binnen 7 tot 9% wordt over het algemeen beschouwd als triple.
Westmalle triple wordt over het algemeen beschouwd als leidraad.
Dus nee vast regels als binnen het reinheidtsgebot zijn er idd niet.
Er zijn ook wel dingen die een beetje dom zijn.
Waarom is een Duvel bijv geen tripel maar een zware blonde?
pi_139378342
vandaag wat leuk spul gekocht
pi_139379005
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:17 schreef mckroket het volgende:
vandaag wat leuk spul gekocht
[ afbeelding ]
die mikkeller single hops zijn echt goed! Citrahop is een veilige keuze. Volgende keer de mosaic als je hem kan vinden, die is echt hemels!

Die viven vind ik niet zo geweldig, wel goed hoor, maar iets te 'donker' van smaak voor een ipa wat mij betreft. Mist wat van een frisse tegensmaak.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_139390180
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 01:03 schreef Saind het volgende:

[..]

:9

Vooral de Tilquin _O_ Afgelopen zaterdag de geuze van de tap en de oude quetsche daarvan op, goddelijk.
Vandaag bij Morte Subite nog een geuze op gist en een perzik van het vat gedronken. Perzik was wel eens lekker voor een keer. Geuzes heb ik beter gedronken.
pi_139390951
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:35 schreef WJMW het volgende:

[..]

die mikkeller single hops zijn echt goed! Citrahop is een veilige keuze. Volgende keer de mosaic als je hem kan vinden, die is echt hemels!

Die viven vind ik niet zo geweldig, wel goed hoor, maar iets te 'donker' van smaak voor een ipa wat mij betreft. Mist wat van een frisse tegensmaak.
Ze hadden verder alleen simcoe en nelson. Dit zijn trouwens de imperial ipa series, niet de normale. Citra vind ik persoonlijk wel een van de lekkerste hop. Die viven heb ik al eerder op, is een vaste in mn assortiment. Ik snap wat je bedoelt, hij is niet echt fruitig ofzo maar o zo bitter. In de meest bittere ipa's mis ik sowieso vaak wel het echte fris fruitige. Of jij of iemand anders heeft een suggestie? Het moet wel een beetje verkrijgbaar en betaalbaar zijn.
pi_139396932
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:12 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Vandaag bij Morte Subite nog een geuze op gist en een perzik van het vat gedronken. Perzik was wel eens lekker voor een keer. Geuzes heb ik beter gedronken.
Vind het ook geen hele lekkere zelf, te zoet

Net een Oud Beersel geuze op, die kan ik wel waarderen :Y

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2014 23:08:59 ]
pi_139406464
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:23 schreef mckroket het volgende:

[..]

Ze hadden verder alleen simcoe en nelson. Dit zijn trouwens de imperial ipa series, niet de normale. Citra vind ik persoonlijk wel een van de lekkerste hop. Die viven heb ik al eerder op, is een vaste in mn assortiment. Ik snap wat je bedoelt, hij is niet echt fruitig ofzo maar o zo bitter. In de meest bittere ipa's mis ik sowieso vaak wel het echte fris fruitige. Of jij of iemand anders heeft een suggestie? Het moet wel een beetje verkrijgbaar en betaalbaar zijn.
Tja betaalbare imperial ipa's dat is een beetje lastig, is voornamelijk Amerikaans of idd Mikkeller. Die viven idd, maar die is dus niet echt geweldig. Ik had trouwens ook de imperial van mikkeller met mosaic hop. Wat ik echt meesterlijke ipa's vind zijn de noblesse XO, belle fleur en de extase van de dochter van de korenaar. Als je ze in België haalt dan zijn ze best betaalbaar. Verder de Duvel tripel hop 2014 (niet echt ipa natuurlijk, maar wel vrij hoppig en lekker fris). Emelisse heeft ook lekkere ipa's en extreme varianten daarop, maar is wel wat prijziger.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  woensdag 30 april 2014 @ 11:44:39 #119
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_139406771
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:23 schreef mckroket het volgende:

[..]

Ze hadden verder alleen simcoe en nelson. Dit zijn trouwens de imperial ipa series, niet de normale. Citra vind ik persoonlijk wel een van de lekkerste hop. Die viven heb ik al eerder op, is een vaste in mn assortiment. Ik snap wat je bedoelt, hij is niet echt fruitig ofzo maar o zo bitter. In de meest bittere ipa's mis ik sowieso vaak wel het echte fris fruitige. Of jij of iemand anders heeft een suggestie? Het moet wel een beetje verkrijgbaar en betaalbaar zijn.
Ik heb even in m'n eigen lijst gekeken voor IIPA's van eigen bodem... Verkrijgbaarheid weet ik niet, ik woon al lange tijd niet meer in Nederland.
• De Molen Storm & Averij
• Emelisse DIPA Hop Serie (El Dorado)
• Troubadour Magma (Vlaams, maar vooruit)

Verder heb ik wel een dot aan IIPA's van BrewDog, Mikkeller, Evil Twin, To Øl enzo geprobeerd... ik weet niet hoe duur die in Nederland zijn.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_139409859
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:34 schreef WJMW het volgende:

[..]

Tja betaalbare imperial ipa's dat is een beetje lastig, is voornamelijk Amerikaans of idd Mikkeller. Die viven idd, maar die is dus niet echt geweldig. Ik had trouwens ook de imperial van mikkeller met mosaic hop. Wat ik echt meesterlijke ipa's vind zijn de noblesse XO, belle fleur en de extase van de dochter van de korenaar. Als je ze in België haalt dan zijn ze best betaalbaar. Verder de Duvel tripel hop 2014 (niet echt ipa natuurlijk, maar wel vrij hoppig en lekker fris). Emelisse heeft ook lekkere ipa's en extreme varianten daarop, maar is wel wat prijziger.
die noblesse extra ordinaire had ik laats ook op, lekker bier, maar dat is geen ipa toch? (wel gedryhopped)
die extase is lekker ja :D
die belle fleur, moet ff denken.. volgens mij had ik die een keer op in een cafe. niet super bijzonder.
van emelisse heb ik nog wat dipa en tipa`s staan. ook lekker.
de hardcore ipa van brewdog is wel een killer. ben benieuwd naar de 'i hardcore you' collab. al zou ik die denk ik niet veel vaker kopen, kostte 3,28 (word miss nog wel als goedkoop gezien) maar voor een biertje die ik ff thuis achterover gooi is dit natuurlijk wel eens een keer leuk maar niet voor elke keer.
pi_139440732
Zomaar 2 six-packs uit de rekken getrokken, want ik had zin in iets nieuws; Good Juju van Left Hand Brewing en Citra Dog van Thirsty Dog Brewing. Ik ken allebei niet, dus hoop dat het wat is. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 1 mei 2014 @ 07:29:43 #122
244673 Psjentje
Je weet wel, die ene baas
pi_139442323
Till The bitter End van De Praght vond ik zelf zeer de moeite waard als IIPA.
Signatures are overrated
pi_139484265
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 01:30 schreef OMG het volgende:
Zomaar 2 six-packs uit de rekken getrokken, want ik had zin in iets nieuws; Good Juju van Left Hand Brewing en Citra Dog van Thirsty Dog Brewing. Ik ken allebei niet, dus hoop dat het wat is. :P.
en dit haal je in nederland?
pi_139486878
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:37 schreef mckroket het volgende:

[..]

en dit haal je in nederland?
Nee, ik woon in de VS. Ook een reden waarom ik praktisch alleen maar bier uit de VS drink, want al het buitenlandse spul dat ik tegenkom vind ik veel te duur. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_139488368
zijn die prijzen in de VS echt zo duur? lees vaak over 10 dollar voor een pilsje op een festival, of de binnenlandse bieren die ook voor enkele dollars over de toonbank gaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')