Je bent niet serieus, maar aan het trollen. Oke, zeg dat dan.quote:Op maandag 14 april 2014 17:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Afschaffing HRA leidt tot een hoger netto loon. Iemand die zijn zaakjes op orde heeft, heeft er geen last van.
Bij het verleggen van de AOW leeftijd gaat het niet om pensioenaanpassingen...
Afschaffen HRA bespaart miljarden. ... dat is gewoon een feit.quote:Op maandag 14 april 2014 17:18 schreef macondo het volgende:
[..]
Je bent niet serieus, maar aan het trollen. Oke, zeg dat dan.
Maar kost degenen met hra dus ook miljarden.quote:Op maandag 14 april 2014 17:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Afschaffen HRA bespaart miljarden. ... dat is gewoon een feit.
Door die besparing kun je de IB verlagen. Overigens dan ook de huurtoeslag afschaffen.quote:Op maandag 14 april 2014 17:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar kost degenen met hra dus ook miljarden.
Ja, je kan de IB verlagen maar dat zal je dan generiek moeten doen. Dan nivelleer je dus heel behoorlijk. Kan een keuze zijn maar is wellicht niet heel logisch.quote:Op maandag 14 april 2014 17:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Door die besparing kun je de IB verlagen. Overigens dan ook de huurtoeslag afschaffen.
Dat vind ik nogal een aanname.... je vertrouwt er dus op dat de overheid de IB verlaagt als de HRA afgeschaft wordt.quote:Op maandag 14 april 2014 17:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Afschaffing HRA leidt tot een hoger netto loon. Iemand die zijn zaakjes op orde heeft, heeft er geen last van.
Zou dat niet gebeuren, dan zou ik tegen de afschaffing van de HRA zijn. Ik ben voor als het leidt tot minder IB, tegen als het leidt tot het door de overheid verbrassen van dat geld aan andere zaken.quote:Op maandag 14 april 2014 17:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een aanname.... je vertrouwt er dus op dat de overheid de IB verlaagt als de HRA afgeschaft wordt.
Wat mij betreft naar rato verdelen over de verschillende schijven of van boven naar beneden als opmaat naar een vlaktax.quote:Op maandag 14 april 2014 17:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, je kan de IB verlagen maar dat zal je dan generiek moeten doen. Dan nivelleer je dus heel behoorlijk. Kan een keuze zijn maar is wellicht niet heel logisch.
Tsja, de HRA is nu het tegenovergestelde van nivelleren, dus afschaffen zou een logische keuze zijn. Vergeet niet dat grofweg 80% (schatting hoor!) van Nederland op een of andere manier gesubsidieerd woont. Schaf dat allemaal af, en het scheelt vooral heel veel rondpompen.quote:Op maandag 14 april 2014 17:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, je kan de IB verlagen maar dat zal je dan generiek moeten doen. Dan nivelleer je dus heel behoorlijk. Kan een keuze zijn maar is wellicht niet heel logisch.
dat kan niet en zal niet gebeuren.quote:Op maandag 14 april 2014 17:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Afschaffen HRA bespaart miljarden. ... dat is gewoon een feit.
Waar zit dan die besparing van miljarden in?quote:Op maandag 14 april 2014 19:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou dat niet gebeuren, dan zou ik tegen de afschaffing van de HRA zijn. Ik ben voor als het leidt tot minder IB, tegen als het leidt tot het door de overheid verbrassen van dat geld aan andere zaken.
Dus de huizenmarkt is al 121 jaar een kankerzooi eigenlijk volgens jou.quote:Op maandag 14 april 2014 20:44 schreef Zith het volgende:
Gaat men nou echt, in 2014, discussieren over de HRA?
Die economische discussie is jaren geleden al geweest, uitslag is ook al jaren bekend: HRA verziekt de woningmarkt.
Met de HRA bespaar je miljarden. Die kun je besteden aan belastingverlaging. Wat is daar moeilijk aan?quote:Op maandag 14 april 2014 20:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar zit dan die besparing van miljarden in?
Als je miljarden minder uitgeeft terwijl je ook miljarden minder binnenkrijgt dan bespaar je per saldo nog niet veel.
Niet volgens mij; volgens de leidende Nederlandse en OECD economen.quote:Op maandag 14 april 2014 20:58 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dus de huizenmarkt is al 121 jaar een kankerzooi eigenlijk volgens jou.
Dus dat je de contect niet hoort, doet niet ter zaken?quote:Op maandag 14 april 2014 21:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Niet volgens mij; volgens de leidende Nederlandse en OECD economen.
Contect?quote:Op maandag 14 april 2014 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus dat je de contect niet hoort, doet niet ter zaken?
Zoals halcon ook bewijst?
Hehehe, ik ga niet mee discussieren over de HRA. Het is geen 2010 meer joh!quote:Op maandag 14 april 2014 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus dat je de contect niet hoort, doet niet ter zaken?
Zoals halcon ook bewijst?
excuus dat je posting niet werd genegeerdquote:Op maandag 14 april 2014 21:13 schreef Zith het volgende:
[..]
Hehehe, ik ga niet mee discussieren over de HRA. Het is geen 2010 meer joh!
Hoeft ook niet persee over de HRA, dat de NL huizenmarkt wat aan de zieke kant is heeft meer redenen dan alleen de HRA. En ach ziek is ook maar betrekkelijk.quote:Op maandag 14 april 2014 21:13 schreef Zith het volgende:
[..]
Hehehe, ik ga niet mee discussieren over de HRA. Het is geen 2010 meer joh!
Precies. Je koopt een huis van 2 ton, 6% was 12k belasting. Stel 4 % rente, krijg je ongeveer 280 euro HRA terug per maand. Duurt 3,5 jaar voordat er sprake is van een voordeel op fiscaal gebied dat je een huis koopt ipv huurt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Al die huilies over de HRA heb ik nooit horen klagen over een overdrachtsbelasting van 6%. Daar hebben ze allemaal van meegeprofiteerd. Nu er weinig woningen verkocht worden gaan ze ineens wel klagen...
De huizenprijzen zijn m.i. juist gestegen door die achterlijke belasting, niet primair door de HRA .
Triest volk.
Stel je koopt een auto voor veel minder dan 2 ton, betaal je zo die 12k belasting, en kan je tot in de eeuwigheid wachten op je fiscaal voordeel.....quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:26 schreef macondo het volgende:
[..]
Precies. Je koopt een huis van 2 ton, 6% was 12k belasting. Stel 4 % rente, krijg je ongeveer 280 euro HRA terug per maand. Duurt 3,5 jaar voordat er sprake is van een voordeel op fiscaal gebied dat je een huis koopt ipv huurt.
In onze samenleving beschouwt men het over het algemeen als positief als mensen eigenaar zijn van hun huis. Meer betrokkenheid, minder verwaarloosde huizen - en wellicht nog meer sociale effecten (sociale cohesie etc).quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stel je koopt een auto voor veel minder dan 2 ton, betaal je zo die 12k belasting, en kan je tot in de eeuwigheid wachten op je fiscaal voordeel.....
Waar baseert "men" dat op? Zeker niet op onderzoek: The cult of home ownership is dangerous and damaging?quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:47 schreef macondo het volgende:
In onze samenleving beschouwt men het over het algemeen als positief als mensen eigenaar zijn van hun huis.
Mij bekruipt het gevoel dat jij maatschappelijk ergens buiten de boot gevallen bent, en je nu uit een soort van frustratie boos bent op de overheid, instanties en mensen waarmee het wél goed gaat. Klopt dat?quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar baseert "men" dat op? Zeker niet op onderzoek: The cult of home ownership is dangerous and damaging?
Wellicht niet op dat onderzoek. Maar waar denk je dat mensen beter mee omgaan, hun eigen bezit of andermans bezit?quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar baseert "men" dat op? Zeker niet op onderzoek: The cult of home ownership is dangerous and damaging?
Wellicht moet men huren ook maar met 21% BTW gaan belasten. Net zo'n logische vergelijking.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stel je koopt een auto voor veel minder dan 2 ton, betaal je zo die 12k belasting, en kan je tot in de eeuwigheid wachten op je fiscaal voordeel.....
En een BPM als je verhuist van het ene naar het andere huurhuis.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht moet men huren ook maar met 21% BTW gaan belasten. Net zo'n logische vergelijking.
En betalen voor het toetreden tot een nieuwe gemeente net zoals bij een VvEquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En een BPM als je verhuist van het ene naar het andere huurhuis.
Jaja dus omdat ik in een koopwoning zit en een heleboel andere mensen ook, hebben huurders dus moeite met een huis vinden/krijgen. Tenminste totdat je genoeg verdient om zo in een particuliere huurwoning te stappen want dan is het geen enkel probleem natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben ook wel degelijk voorstander van het afschaffen van de overdrachtsbelasting. Het verplicht aftikken van een fors bedrag bovenop de kosten die een verhuizing toch al met zich meebrengt, is een extra drempel voor mensen om te verhuizen naar een meer passende woning. Bijvoorbeeld dichter bij het werk, of beter passend bij de (gewijzigde) gezinssituatie of levensfase.quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Al die huilies over de HRA heb ik nooit horen klagen over een overdrachtsbelasting van 6%. Daar hebben ze allemaal van meegeprofiteerd. Nu er weinig woningen verkocht worden gaan ze ineens wel klagen...
De huizenprijzen zijn m.i. juist gestegen door die achterlijke belasting, niet primair door de HRA .
Triest volk.
Mee eens.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel degelijk voorstander van het afschaffen van de overdrachtsbelasting. Het verplicht aftikken van een fors bedrag bovenop de kosten die een verhuizing toch al met zich meebrengt, is een extra drempel voor mensen om te verhuizen naar een meer passende woning. Bijvoorbeeld dichter bij het werk, of beter passend bij de (gewijzigde) gezinssituatie of levensfase.
Als iedereen nou een huis koopt, en dan verhuurt aan elkaar. Dan kan je van huis naar huis hoppen zonder overdrachtsbelasting.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel degelijk voorstander van het afschaffen van de overdrachtsbelasting. Het verplicht aftikken van een fors bedrag bovenop de kosten die een verhuizing toch al met zich meebrengt, is een extra drempel voor mensen om te verhuizen naar een meer passende woning. Bijvoorbeeld dichter bij het werk, of beter passend bij de (gewijzigde) gezinssituatie of levensfase.
Wat zijn eigenlijk de argumenten voor de overdrachtsbelasting? Nu is het idd gewoon een verhuisboete...quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dingen die al jaren bestaan trekken we niet zo snel in twijfel.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de argumenten voor de overdrachtsbelasting? Nu is het idd gewoon een verhuisboete...
Dat kan nu ook al.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:52 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Als iedereen nou een huis koopt, en dan verhuurt aan elkaar. Dan kan je van huis naar huis hoppen zonder overdrachtsbelasting.
De overheid heeft een gat in zijn hand, dus ze pakken wat pakken kunnen.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de argumenten voor de overdrachtsbelasting? Nu is het idd gewoon een verhuisboete...
Ik heb samen met mijn vriendin in het verleden totaal ruim 50.000 euro aan overdrachtbelasting betaald (paar woningen), HRA in oude gevallen mag dus blijven bestaan want is een sigaar uit eigen doos van de koper.quote:Op donderdag 17 april 2014 21:44 schreef FrankElst het volgende:
Overdrachtsbelasting afschaffen en HRA lager.
Is dat ook weer opgelost
2 verschillende behandelingen met belastingaftrek gaat nooit werken.quote:Op donderdag 17 april 2014 23:16 schreef FrankElst het volgende:
Voor bestaande gevallen dus de HRA intact houden.
quote:Op donderdag 17 april 2014 23:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
2 verschillende behandelingen met belastingaftrek gaat nooit werken.
Het zal er vooral om gaan hoe creatief er gerekend is.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:12 schreef Halcon het volgende:
Waar verbrassen Nederlanders hun geld dan allemaal aan?
pensioenfondsenquote:Op vrijdag 18 april 2014 15:12 schreef Halcon het volgende:
Waar verbrassen Nederlanders hun geld dan allemaal aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |