Gisteren met vriendin lief naar de Titanic Expo in Amsterdam geweest (iedereen aan te raden, erg indrukwekkend) en onderweg daarheen kwamen we langs een Burger King. Dat kwam mooi uit want ik had honger. Even een hamburgertje halen dus
Nadat ik mijn burger binnen record tijd in mijn handen gedrukt kreeg werd mij ook nog het bonnetje en een kraskaart overhandigd. Een kraskaart? Oh leuk, dan kan je wat winnen. En verdomd! Ik had gewonnen! 3 de zelfde icoontjes die goed waren voor ¤15,- of ¤10.000,- euro!

Toch lekker, 14 euro winst op een hamburger.
Maar toen keek ik eens wat beter en zag ik dat het ging om de Vriendenloterij

Thuis gooi ik post van deze oplichters steevast ongeopend in de papierbak want ze verzinnen iedere week weer iets anders om het te laten lijken alsof de post niet van een loterij komt. Of dat je zogenaamd iets gewonnen hebt, of je je even wil inschrijven zodat je het kan claimen

Zo ook dit kraskaartje. Natuurlijk was het geen gelukje dat ik had gewonnen, iedereen wint waarschijnlijk met die dingen. En die 15 euro, die krijg je natuurlijk alleen als je een paar loten koopt a 12 euro nog wat.
Dus bij deze gefeliciteerd, Vriendenloterij, jullie hebben me eindelijk te pakken terwijl ik was afgeleid door mijn hamburger. Even een momentje van blijheid voor dat kaartje in de afvalbak verdween
Klacht: Achterbakse reclame tactieken van loterijen.
Bonus klacht: Treinen hadden op de heen EN terugweg 5 minuten vertraging
Anti-klacht: Hamburgers van Burger King