abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6272110
Terrorist! Hij heeft genoeg bloed aan zijn handen!

Dat deze ordinaire misdadiger ooit de Nobelprijs voor de Vrede heeft gekregen heeft de geloofwaardigheid, en dus de waarde van deze prijs, in elk geval in mijn ogen tot nul gereduceerd!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6273140
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 08:44 schreef Bazooka-Eend het volgende:

Discussieren is leuk, maar ga iemand niet aanvallen op het gebrek aan relevante kennis dat hij zou hebben.

ok excuus.
quote:
Mijn informatie put ik uit de colleges die ik nu volg bij een universitair hoofddocent moderne midden-oosten geschiedenis, dus dat is naar mijn idee redelijk betrouwbaar.
Welke school als ik vragen mag?
Volgens mij is zowat heel de wereld het erover eens dat de Falangisten (christelijke militie) die kampen zijn binnengegaan.
Je kan erover discusieren of Sharon op de hoogte was of niet, en of hij had moeten tussenkomen.

Maar dat het Israelisch leger die moorden heeft gepleegd is echt niet waar.

Als ik dat van een docent zou horen zou ik toch wel materiaal voorleggen waaruit dat zou blijken.
Ben je wel zeker dat ie dat zo verteld heeft?

pi_6273157
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 12:04 schreef Strolie75 het volgende:
Dat deze ordinaire misdadiger ooit de Nobelprijs voor de Vrede heeft gekregen heeft de geloofwaardigheid, en dus de waarde van deze prijs, in elk geval in mijn ogen tot nul gereduceerd!
Ach, het was een moment van hoop.

Persoonlijk zou Clinton die prijs meer verdiend hebben, maar als ze hem aan een israelier geven moeten ze hem ook aan een palestijn geven. Niet meer dan politiek.

maandag 14 oktober 2002 @ 14:03:10 #29
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6273561
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 09:02 schreef Ch1ller het volgende:
Zuiver objectief gezien is het moeilijk te oordelen over de oprechtheid van Arafat: op dit moment heeft hij de middelen niet om actie te ondernemen.
Dat heeft hij wel, alleen dat is hij minder populair wat hem zijn baantje kan kosten. Arafat zit daar meer voor zichzelf als voor het doel om de kwestie tot een vreedzaam einde te brengen.
quote:
Deze middelen worden structureel vernietigd door Sharon cs met steun van de VS. Dat zegt dus wel iets over de oprechtheid van die partijen. De geschiedenis leert dat Arafat dubieuze acties op zijn naam heeft staan (wie niet), maar de laatste 15 jaar zet hij zich toch echt in voor vrede.
Waarom roept hij dan op tot jihad?
Tsja .....
pi_6275136
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 12:04 schreef Strolie75 het volgende:
Terrorist! Hij heeft genoeg bloed aan zijn handen!

Sharon heeft net zo goed bloed aan zijn handen, hij is immers ook aangeklaagd in Belgie voor oorlogsmisdaden.Ik zie dus niet zo veel verschil tussen die twee.

Menachem Begin heeft trouwens ook de nobelprijs voor de vrede gekregen.De joodse terreurgroep Irgun, die door hem geleid werd, was verantwoordelijk voor de bomaanslag op het King David Hotel, gericht tegen de toen Engelse bezetter.Er zijn wel meer aanslagen geweest door diverse joodse terreurgroepen, met hetzelfde doel als wat de Palestijnen doen.
Er zijn dus meer overeenkomsten dan verschillen tussen beide partijen.

pi_6275200
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 15:46 schreef schatje het volgende:
Sharon heeft net zo goed bloed aan zijn handen, hij is immers ook aangeklaagd in Belgie voor oorlogsmisdaden.Ik zie dus niet zo veel verschil tussen die twee.
Sharon heeft geen nobelprijs gekregen, ook roept hij niet op tot Jihad.

Ach, als Saddam heel lief tegen de wapeninspecteurs doet krijgt hij hem misschien volgend jaar!

pi_6275455
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 15:49 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Sharon heeft geen nobelprijs gekregen, ook roept hij niet op tot Jihad.

Daar heeft u gelijk in!
  maandag 14 oktober 2002 @ 17:04:58 #33
11998 Ch1ller
Ja, ow, goh, .... nee
pi_6276683
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 14:03 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Dat heeft hij wel, alleen dat is hij minder populair wat hem zijn baantje kan kosten.
[..]

Welke middelen dan? Stenen?
quote:
Waarom roept hij dan op tot jihad?
Deze jihad (eigenlijk foute term) druist niet echt in tegen vrede: het doel is dat de bezetter zich terugtrekt, geen algehele vernietiging.
Van ieder volgens zijn bekwaamheid, voor ieder volgens zijn behoefte
pi_6277273
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 15:46 schreef schatje het volgende:
Sharon heeft net zo goed bloed aan zijn handen, hij is immers ook aangeklaagd in Belgie voor oorlogsmisdaden.
Maar niet vervolgd !!!
En volgens mij ook niet voor oorlogsmisdaden, maar daar ben ik niet zeker van

En raad eens wie er achter de klacht zat? Jawel, Abou Jahjah

Overigens kan ik jou ook aanklagen voor vanalles in Belgie, dat is echt zo moeilijk niet.

pi_6277385
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 17:04 schreef Ch1ller het volgende:
Deze jihad (eigenlijk foute term) druist niet echt in tegen vrede: het doel is dat de bezetter zich terugtrekt, geen algehele vernietiging.
Goh, kun jij het verschil horen? Wat knap! Want die terrorist gaf er echt geen uitleg bij. Hij schreeuwde gewoon "Jihad, Jihad, Jihad"...en toen greep de persvoorlichter in en moest de camera uit.
pi_6355430
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 13:31 schreef battlesickloner het volgende:
Volgens mij is zowat heel de wereld het erover eens dat de Falangisten (christelijke militie) die kampen zijn binnengegaan.
Je kan erover discusieren of Sharon op de hoogte was of niet, en of hij had moeten tussenkomen.

Maar dat het Israelisch leger die moorden heeft gepleegd is echt niet waar.

We hebben allebei en beetje gelijk. Ik heb het nog even opgezocht, en het was inderdaad een Christelijke militie, maar 's nachts hebben Israelishe troepen de boel in het stadion bijgelicht vanuit helicopters zodat de moordpartij door kon gaan. Sharon is voor zijn betrokkenheid veroordeeld door het Israelisch hooggerechtshof, en net voordat toen hij zijn straf moest gaan uitzitten of dat het proces weer verder ging werd hij premier. Maar hij wist ervan, en daarom zijn veel Israeliers ook niet gek op hem.
pi_6362859
quote:
Israel: International justice for Sabra and Chatila victims
As the world marks the 20th anniversary of the massacres in the Sabra and Chatila refugee camps in Beirut in September 1982, and on the eve of a hearing on the case before the Belgian Court of Cassation, Amnesty International today reiterates that the Belgian criminal justice system has jurisdiction under international law to conduct a criminal investigation into the killings.

"After over 20 years of suffering, the survivors and relatives of victims of the massacres have a right to know the truth and to see those responsible brought to justice for crimes under international law," Amnesty International said.

"Allowing the Belgian criminal justice system to conduct such an investigation as an agent of the international community is the least the world can offer to the survivors and relatives of victims of the massacre as they commemorate the 20th anniversary of these atrocities," the organization added.

Amnesty International hopes that the Belgian Court of Cassation will review the previous ruling by a Belgian court which led to the suspension of the criminal investigation into the killings of at least 900 Palestinian civilians in Sabra and Chatila. The investigation had been ordered by a Belgian investigating magistrate.

Should the Court of Cassation fail to allow such an investigation to resume, Amnesty International will be calling for a reform of the law. Belgian law should continue to allow courts to investigate persons suspected of war crimes, crimes against humanity and genocide regardless of where they are, and to seek their extradition to Belgium for trial based on universal jurisdiction.

Background
On 18 June 2001, 23 survivors of the 1982 killings in the Sabra and Chatila refugee camps filed a complaint alleging that Ariel Sharon, then Minister of Defence and now Prime Minister of Israel, Amos Yaron, then Brigadier General commanding Israeli forces, and other Israeli military officials and members of the Phalange (Lebanese Christian militia), are responsible for war crimes, crimes against humanity and genocide in connection with these killings.

In July 2001, Belgian juge d'instruction (investigating magistrate), Patrick Collignon, opened a criminal investigation into the 1982 killings. After an intervention by a lawyer acting on behalf of Israel, the investigating magistrate suspended the investigation on 7 September 2001. Following a hearing on 15 May 2002 about whether a Belgian prosecutor may resume the suspended criminal investigation of the 1982 killings by the Phalange as well as allegations that the Phalange had carried out large-scale "disappearances" with the knowledge of or under the supervision of Israeli forces after the killings, the Indictment Chamber of the Court of Appeal effectively stopped the investigation of the case by Belgian prosecutors.

pi_6362887
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:24 schreef Bazooka-Eend het volgende:

[..]

We hebben allebei en beetje gelijk. Ik heb het nog even opgezocht, en het was inderdaad een Christelijke militie, maar 's nachts hebben Israelishe troepen de boel in het stadion bijgelicht vanuit helicopters zodat de moordpartij door kon gaan. Sharon is voor zijn betrokkenheid veroordeeld door het Israelisch hooggerechtshof, en net voordat toen hij zijn straf moest gaan uitzitten of dat het proces weer verder ging werd hij premier. Maar hij wist ervan, en daarom zijn veel Israeliers ook niet gek op hem.

je hebt helemaal gelijk. Door het aanhoudende geweld in Israel wilde de mensen nu iemand als president die "hard" was en dus hebben ze voor Sharon gekozen. Nu kan je wel gaan roepen dat hij een misdadiger is, maar dat hebben de Palestijnen van hem gemaakt. Hij is gewoon het antwoord op het Palestijnse terreur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')