Je hebt een lijst met kleuren en wilt alle kleuren zien die blauw in hun naam hebben ofzo?quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja het is alweer tijd geleden dat ik er wat mee gedaan heb, ik had veel problemen met configuratie onder windows.
Ter voorbeeld, hoe zou je dit in bijvoorbeeld PHP aanpakken?
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 | <?php foreach ($lijstmetKleuren as $k=>$v) { if (strpos(strtolower($v),"blue") > 0) { // gevonden } } ?> |
Dat vind ik echt zo heerlijk met Linq, vrij complexe zaken kun je op prachtige manieren shortcutten.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:40 schreef Chandler het volgende:
ok
[ code verwijderd ]
Jammere van PHP is dat de ene keer je string, zoekwoord hebt en de andere keer zoekwoord, string
zo omslachtig is't nietmaar moet zeggen dat ik het puntjes systeem van Python heerlijk vind .toLower().find('lol') etc
Maar juist shortcutten kan er ook voor zorgen dat de code onleesbaar wordt als het slecht is geprogrammeerdquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo heerlijk met Linq, vrij complexe zaken kun je op prachtige manieren shortcutten.
Uiteraard, je moet het niet overdrijven.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:48 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Maar juist shortcutten kan er ook voor zorgen dat de code onleesbaar wordt als het slecht is geprogrammeerd
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | decimal total = new decimal(); decimal petesTotalNumberOfRolls = petes.Sum(x => x.Value); decimal colinsTotalNumberOfRolls = colins.Sum(x => x.Value); foreach (KeyValuePair<int, int> kvpPetes in petes) { decimal colinsNumberOfThrows = colins.Where(x => x.Key < kvpPetes.Key).Sum(x => x.Value); decimal petesNumberOfThrows = kvpPetes.Value; total = total + ((petesNumberOfThrows / petesTotalNumberOfRolls) * (colinsNumberOfThrows / colinsTotalNumberOfRolls)); } |
Strpos geeft de positie van de gevonden string terug, dus dat kan ook 0 zijn. Om te weten of-ie gevonden is, kun je beter een sterke comparison doen met false (dus === false voor niet en !== false voor wel gevonden). En als je stripos() gevruikt, is toLower() niet nodigquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:40 schreef Chandler het volgende:
ok
[ code verwijderd ]
Jammere van PHP is dat de ene keer je string, zoekwoord hebt en de andere keer zoekwoord, string
zo omslachtig is't nietmaar moet zeggen dat ik het puntjes systeem van Python heerlijk vind .toLower().find('lol') etc
Ook voorbeelden moeten kloppen, je weet nooit wat iemand copy-paste en in z'n applicatie stopt.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:53 schreef Chandler het volgende:
Klopt Tijn, !== moest het zijn maar dan nog, ging even snel om het voorbeeld
Je zou bijvoorbeeld in PHP een library kunnen oproepen met daarin de kleuren. Maar voor de overzichtelijkheid, stop ik de kleuren in een array.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Strpos geeft de positie van de gevonden string terug, dus dat kan ook 0 zijn. Om te weten of-ie gevonden is, kun je beter een sterke comparison doen met false (dus === false voor niet en !== false voor wel gevonden). En als je stripos() gevruikt, is toLower() niet nodig
1 2 3 4 | $colors = array("red", "blue", "yellow"); if $(in_array("blue", $colors) { echo array_search("blue", $colors); } |
Juistquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook voorbeelden moeten kloppen, je weet nooit wat iemand copy-paste en in z'n applicatie stopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
Het punt is dat het niet native in je framework zit, ben wel benieuwd naar de performance op wat grotere collecties.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:59 schreef Tijn het volgende:
Sowieso is Linq natuurlijk gewoon te implementeren in PHP, als je het echt zo graag zou willen gebruiken
Er zijn meerdere libraries te vinden die je zo kunt toepassen, zoals http://phplinq.codeplex.com
In PHP kun je ook gewoon methods chainen...quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo heerlijk met Linq, vrij complexe zaken kun je op prachtige manieren shortcutten.
Tsja, geen idee natuurlijk. Maar ook dan is er vast wel iets te bedenken om het wel te laten performen lijkt mequote:Op donderdag 8 mei 2014 11:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het punt is dat het niet native in je framework zit, ben wel benieuwd naar de performance op wat grotere collecties.
Meh, zal al snel net zo duur zijn als dat ik ben, plus dan moet ik er nog steeds tegenaan ontwikkelen. Voor zover dat uberhaupt mag.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel eens gekeken naar Salesforce (niet opensource) maar wel zeer betaalbaar.
Vooral op lange termijn is in-house natuurlijk veel goedkoper, als je het goed doet. Voor zo'n Salesforce mag je voor een klein team al snel 30K per jaar neerleggen, dus als je dat 10 jaar gebruikt heb je 3 ton verbrand.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:05 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Meh, zal al snel net zo duur zijn als dat ik ben, plus dan moet ik er nog steeds tegenaan ontwikkelen. Voor zover dat uberhaupt mag.
Voorbeeldje?quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:01 schreef Sitethief het volgende:
[..]
In PHP kun je ook gewoon methods chainen...
PDO bijvoorbeeld:quote:
1 2 3 | <?php $row = $db->query('SELECT * FROM `example`')->fetch(); ?> |
Kan, maar ik zou juist dit los van elkaar willen ivm fouten etcquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:19 schreef Tijn het volgende:
PDO bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
Je kunt dit ook heel makkelijk met je eigen classes doen, het is gewoon een kwestie van de methodes zichzelf laten returnen.
Valt juist erg mee, daarnaast is Salesforce perfect om aan te sluiten op je maatwerk omdat je direct een SOAP interface kunt genereren, ik had het binnen een dag aangesloten op een bestaand CMS voor een woningcorporatie.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vooral op lange termijn is in-house natuurlijk veel goedkoper, als je het goed doet. Voor zo'n Salesforce mag je voor een klein team al snel 30K per jaar neerleggen, dus als je dat 10 jaar gebruikt heb je 3 ton verbrand.
Mwah, 135,- euro per gebruiker per jaar is met een klein clubje van 20 man toch een slordige 32.400 euro, toch?quote:
Ga jij maar een maatwerk CRM systeem maken voor een club van 20 man, en ga het ook maar eens supporten en onderhouden de komende 10 jaar. Het is algemeen bekend dat het bouwen van maatwerk nooit opweegt tegen licentie kosten.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah, 135,- euro per gebruiker per jaar is met een klein clubje van 20 man toch een slordige 32.400 euro, toch?
Zal ongetwijfeld in de meeste gevallen zo zijn, maar dan nog is het erg duur, ongetwijfeld nog duurder als je het zelf gaat ontwikkelen maar goed...quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:29 schreef raptorix het volgende:
Ga jij maar een maatwerk CRM systeem maken voor een club van 20 man, en ga het ook maar eens supporten en onderhouden de komende 10 jaar. Het is algemeen bekend dat het bouwen van maatwerk nooit opweegt tegen licentie kosten.
Ik doe dat al. Eenmalig is het een investering voor zo'n club, maar daarna zijn de kosten per jaar om het in de lucht te houden veel lager, waarop het op termijn zichzelf makkelijk terugbetaalt voor een organisatie.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga jij maar een maatwerk CRM systeem maken voor een club van 20 man, en ga het ook maar eens supporten en onderhouden de komende 10 jaar. Het is algemeen bekend dat het bouwen van maatwerk nooit opweegt tegen licentie kosten.
Ik denk niet dat jouw productje ook maar in de buurt komt wat Salesforce bied.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik doe dat al. Eenmalig is het een investering voor zo'n club, maar daarna zijn de kosten per jaar om het in de lucht te houden veel lager, waarop het op termijn zichzelf makkelijk terugbetaalt voor een organisatie.
Nee, zeker niet. Ik denk ook wel dat er organisaties zijn waarvoor zoiets als Salesforce een goede uitkomst is, hoor. Maar ik zie een heleboel simpele, kleine clubs in Nederland waar minder dan 30 mensen werken die wel behoefte hebben aan IT, maar niet aan heel uitgebreide systemen. Die willen gewoon een telefoongesprekje invoeren op een webpagina zodat hun collega's ervan op de hoogte zijn of een reminder krijgen 2 maanden voordat een abonnement van een klant afloopt en that's it. Voor zulke simpele eisen is een maatwerkoplossing helemaal geen gek idee, want dan heb je nauwelijks lopende kosten.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jouw productje ook maar in de buurt komt wat Salesforce bied.
Oh daar ben ik wel mee eens, ik had het meer over wat uitgebreide CRM oplossingen. Het punt wat ik wil maken is dat je je organisatie moet inrichten op product ontwikkeling, en dat dat een hele andere tak van sport is.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Ik denk ook wel dat er organisaties zijn waarvoor zoiets als Salfesforce een goede uitkomst is, hoor. Maar ik zie een heleboel simpele, kleine clubs in Nederland waar minder dan 30 mensen werken die wel behoefte hebben aan IT, maar niet aan heel uitgebreide systemen. Die willen gewoon een telefoongesprekje invoeren op een webpagina zodat hun collega's ervan op de hoogte zijn of een reminder krijgen 2 maanden voordat een abonnement van een klant afloopt en that's it. Voor zulke simpele eisen is een maatwerkoplossing helemaal geen gek idee, want dan heb je nauwelijks lopende kosten.
Ik weet ook niet of het slim is om het écht in-house te doen als je geen IT-bedrijf bent. Ik zou denken dat bedrijven zich beter kunnen richten op hun core business en voor IT-maatwerk eenmalig een bureau of een competente freelancer kunnen inschakelen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het punt wat ik wil maken is dat je je organisatie moet inrichten op product ontwikkeling, en dat dat een hele andere tak van sport is.
Dat is wel waar we hier aan zouden zitten ja.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah, 135,- euro per gebruiker per jaar is met een klein clubje van 20 man toch een slordige 32.400 euro, toch?
Dat hoeft ook helemaal niet. Waarschijnlijk zouden we 90% van de functies nieteens gebruiken en moeten er alsnog heel veel functies bijgeschreven worden. En dat is een handicap die veel kant-en-klaar pakketten hebben. Ze zijn zo uitgebreid mogelijk om een zo breed mogelijke markt te bedienen, maar een maatwerkoplossing hoeft vaak maar een fractie van die functionaliteit te bevatten. En is daardoor ook veel sneller te ontwikkelen en makkelijker te onderhouden.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jouw productje ook maar in de buurt komt wat Salesforce bied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |