abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138639297
Dit account is kloon, ik loop al even mee op het forum. Ik zal proberen het verhaal zo kort en bondig mogelijk te houden.
Sinds een jaar geleden is er een kindje in de relatie gekomen nadat we al heel lang bij elkaar zijn. Bij het krijgen van een kind veranderd er veel in het leven en daar kan ik prima mee leven. Waar ik alleen niet op voorbereid was is dat je als personen qua karakter ook blijkbaar erg kan veranderen. Ik heb zelf uit mijn verleden dingen meegemaakt wat mij erg onzeker maakt, dat heb ik nooit gehad. Stond stabiel in het leven, zelfverzekerd en geen uitdaging was te groot.
Zoals ik al schreef veranderen we zelf ook een hoop, vriendinnetje is een hoop veranderd. Met name richting mij. Dit uit zich in korte antwoorden, niet meer kunnen lachen, verloren interesse? Minder genegenheid/intiemiteit.
Ook ik vernader, mede hierdoor. In mijn jeugd heb ik dingen mee gemaakt waar ik nu keihard tegen aan loop. In mijn jeugd is mijn vader overleden, ik ben nu zo bang dat het kan gebeuren en dat mijn kindje zonder pappa komt te zitten.

Ongetwijfeld zullen beide dingen invloed op elkaar hebben. Ik probeer het dan ook bij mezelf te zoeken en mijn mijn vriendin over te spreken. Maar heb er wel moeite mee, het nu even van me af schrijven aan wildvreemden voelt eigenlijk wel goed.

Ik ben eigenlijk op zoek naar advies hoe ik hier mee om kan gaan, of iemand dit dit herkend. Ik heb me lichamelijk laten controleren en afgezien van wat extra gewicht ben ik gezond verklaard. Die angst blijft er alleen in zitten en dat is niet gezond voor een 32 jarige.
pi_138639310
Praat met elkaar! Vertel haar hoe je je voelt.
pi_138639370
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 07:51 schreef Fripsel het volgende:
Praat met elkaar! Vertel haar hoe je je voelt.
Dit.

En ook al laat je je 100x gezond verklaren, de gedachte is er. Ik denk dat je er ook handig aan doet om met een professioneel iemand te gaan praten om alles eens goed op een rij te zetten.
pi_138639553
Zoek therapie, want met de issues die je anders houdt ga je onbewust en ongewild je kind negatief beïnvloeden.
  dinsdag 8 april 2014 @ 08:32:02 #5
423873 FuryOverkill
Go hard or go home.
pi_138639736
hmm, je vrouw dit vertellen helpt denk ik beter dan de mede fokkers gaan doen
  dinsdag 8 april 2014 @ 08:32:12 #6
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_138639740
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:32 schreef FuryOverkill het volgende:
hmm, je vrouw dit vertellen helpt denk ik beter dan de mede fokkers gaan doen
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_138639789
Dit is geen verandering in karakter maar in hoe ze zich voelt.
Praat met elkaar
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:16:24 #8
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138640420
Inderdaad, praat met elkaar.
Jullie hebben beide nu de verantwoording voor een kind, en je bent echt niet de enige die zich daardoor even onzeker gaat voelen, maar meestal wordt dit vanzelf minder, je moet alleen wel met elkaar kunnen praten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138640443
Praat met je meisje en je zult versteld staan van de antwoorden die je van haar krijgt.
pi_138645682
Praten doen we ook wel over. Echter is en blijft het lastig. Ik voel het als een beetje zeuren. Ik heb zitten zoeken maar het bekende pappa en mamma syndroom komt toch wel om de hoek kijken. Ik ga eens proberen hier wat handvaten voor te vinden en mee verder te gaan.

En anders is er altijd nog de optie uit elkaar
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:02:44 #11
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_138646724
Je zit al tijden in een relatie zoals ik lees en hebt een kind samen. Ehm, is het dan niet makeklijk dit samen te bespreken? of kan dat ook niet (meer)?
Je ega is toch je steun in alles?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:03:53 #12
64831 2NutZ
pi_138646772
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 12:28 schreef Danootje het volgende:

Oh wacht... er speelt meer?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_138646806
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 12:28 schreef Danootje het volgende:
Praten doen we ook wel over. Echter is en blijft het lastig. Ik voel het als een beetje zeuren. Ik heb zitten zoeken maar het bekende pappa en mamma syndroom komt toch wel om de hoek kijken. Ik ga eens proberen hier wat handvaten voor te vinden en mee verder te gaan.

Hier schrik ik van. Uit elkaar en dan. Wat lost dat op?
pi_138648081
Mwah er speelt niet meer hoor. Het is meer denk ik dat er moeite is met verandering. Wat ik daarmee bedoel is dat je je voorbereid op een hoop praktische zaken die veranderen. Maar waar je je niet op voorbereid bent is dat er in je koppie blijkbaar ook heel wat veranderd. De rollen zijn anders, drukker, minder vrijheid en je vernaderd als persoon ben ik wel achter gekomen.

Of je als veranderd persoon nog bij elkaar past is lastig te zeggen en geef het ook echt niet zo maar op hoor. Uit elkaar is echt een laatste "uitweg" met alleen maar verliezers in mijn opzicht.
Ik merk gewoon dat ik erg met mezelf worstel momenteel en vraag me af of er meer (verse) pappa's zijn die dit hebben?
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:52:47 #15
64831 2NutZ
pi_138648643
Ik zou echt ALLLLLES op ALLESSSS zetten en er aan doen om mijn kind niet op te laten groeien zonder papa... ook na wat moeilijkheden tussen papa en mama.

Het klinkt gewoon weer zo makkelijk, "anders kunnen we altijd nog uit elkaar" als je daar nu al aan denkt....

Maar goed, zo is de maatschappij ook tegenwoordig. Als het een beetje moeilijk word gelijk maar opgeven.
Heel zonde. "Vroeger" bleef men veel meer bij elkaar om problemen op te lossen en liep men veel minder snel weg.
pi_138648817
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:52 schreef 2NutZ het volgende:
Ik zou echt ALLLLLES op ALLESSSS zetten en er aan doen om mijn kind niet op te laten groeien zonder papa... ook na wat moeilijkheden tussen papa en mama.

Het klinkt gewoon weer zo makkelijk, "anders kunnen we altijd nog uit elkaar" als je daar nu al aan denkt....

Maar goed, zo is de maatschappij ook tegenwoordig. Als het een beetje moeilijk word gelijk maar opgeven.
Heel zonde. "Vroeger" bleef men veel meer bij elkaar om problemen op te lossen en liep men veel minder snel weg.
Ik loop ook niet weg van de problemen hoor, is worstel alleen met met gevoel en heb altijd al moeite gehad om dit te uiten.
Ondertussen heb ik vandaag ook niet stil gezeten en een afspraak met maatschappelijk hulp gemaakt om er over te praten. Dit n.a.v. een eerdere reactie zoek prof. hulp.
Ik erken het probleem en dat is naar mijn mening de eerste stap naar een oplossing!
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:00:06 #17
64831 2NutZ
pi_138648862
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:58 schreef Danootje het volgende:

[..]

Ik loop ook niet weg van de problemen hoor, is worstel alleen met met gevoel en heb altijd al moeite gehad om dit te uiten.
Ondertussen heb ik vandaag ook niet stil gezeten en een afspraak met maatschappelijk hulp gemaakt om er over te praten. Dit n.a.v. een eerdere reactie zoek prof. hulp.
Ik erken het probleem en dat is naar mijn mening de eerste stap naar een oplossing!
Akkoord. Je steekt er gelukkig wel energie in, dat is inderdaad een prima start.
pi_138649583
Kan vanuit de wetenschap kijken dat elke ouder hier tegenaan loopt. Het krijgen van een kind wordt ontzettend geromantiseerd, maar de praktijk valt altijd tegen. Je hebt minder tijd voor elkaar, je krijgt ruzies over de opvoeding, je bent vaker vermoeid etc. Je relatietevredenheid gaat er altijd van achteruit en communicatie is op dit moment zeer belangrijk. Sla je door deze moeilijke periode heen door met elkaar te blijven praten en oplossingsgericht proberen te denken (de relatie verlaten is nou niet echt een oplossing... Slecht voor je kind).
"The past is our definition. We may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it." - Wendell Berry
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')