abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138616487
Hey allemaal even een vraagje,

Heeft er iemand ervaring met een turbo kitje op een peugeot 206
er zit nu een 1.4 motortje in vind het wel geinig om er een pssttt geluidje op te maken....

Voordat er mensen gaan roepen je er geen verstand van en je weet niet wat het gaat kosten....

Heb vrij veel ervaring op het gebied van tunen dus dat komt wel goed...

Nu zit het zodat ik weer een hobby project zocht in de richting van een supra of skyline.. maar het meisje kan en wil geen afscheid nemen van haar 1e autotje en leek me leuk om er een widebody kit op te zetten en hem een nieuw wit kleurtje te geven de motor is zogoed als nieuw en heeft een lage km stand vandaar dat ik geen 2.0 liter in wil bouwen maar een turbokitje en laag afgesteld is voldoende ik heb gegoogled maar kan er vrijweinig over vinden

alvast bedankt en hoop op beetje reacties waar ik wat aan kan hebben ..
pi_138616928
Typische usernaam weer.

Het is mij overigens niet duidelijk, of je voor het vermogen gaat of alleen voor het geluid. Voor het geluid van wastegate, zijn er goedkopere alternatieven dan een complete turbo erop te monteren.

Wanneer je voor het vermogen gaat, vergeet niet dat je ook de ECU moet remappen. Iets waar velen (ikzelf ook niet) geen verstand van hebben.
  maandag 7 april 2014 @ 17:10:18 #3
404847 Zeetakje
wat niet rekt dat scheurt wel
pi_138616937
Over wat voor een turbokit hebben we het? Merk, prijs, etc.

Tevens, áls je aan het beunen gaat, blijf dan in godsnaam van Skylines en Supra's af. (Als je die tenminste kan betalen want dat betwijfel ik)
pi_138616985
quote:
er zit nu een 1.4 motortje in vind het wel geinig om er een pssttt geluidje op te maken....
quote:
Heb vrij veel ervaring op het gebied van tunen
:')

Als je echt meer vermogen wil: neem een 206 RC blok. Waarom veel meer geld in een 1.4 motor steken die met een beetje overdruk gelijk gaat detoneren.
pi_138617325
Verder dan 0.2/0.3 bar ga je niet kunnen, ga je verder dan pingel je de boel door het plafond heen.
ja je kan je compressie verlagen etc etc etc.

Kortom gaat je veel geld kosten, als je er zoveel over wist had je geen topic geopend.

ik ga toch wel een lijstje voor je maken:
1. turbo/IC/slangen en olie/KVS leidingen.
2. custom made manifold en DP
3. Piggyback EFI omdat je eigen ECM geen maps heeft om met overdruk om te kunnen gaan
4. alles inbouwen (kost je VEEL tijd en geld)
5. dan mappen, jij kan dat niet (weet ik zeker) en dat gaat ook veel tijd en geld kosten.
6. ik vergeet vast wel eea.

En dan heb je 30pk meer (MAX) :') , go for it, wel een project-topic maken hé?

[ Bericht 11% gewijzigd door eXplorer1 op 07-04-2014 17:25:52 ]
life happens while you're pusing the throttle.
pi_138618016
quote:
99s.gif Op maandag 7 april 2014 16:59 schreef civicforlive het volgende:
Hey allemaal even een vraagje,

vind het wel geinig om er een pssttt geluidje op te maken....

Heb vrij veel ervaring op het gebied van tunen dus dat komt wel goed...

leek me leuk om er een widebody kit op te zetten en hem een nieuw wit kleurtje te geven

:') :') :')

sjonnie alert!!!
Volgens mij heb je alleen ervaring met polyester en plamuur... :')
pi_138618843
Sow..bovenstaande reacties gaan weer lekker..

Wat is vrij veel ervaring met tunen?
pi_138619266
Trekken die zuigertjes, drijfstangen en lagers het wel met een turbo? :?
pi_138619508
quote:
9s.gif Op maandag 7 april 2014 18:13 schreef Gummiebeer het volgende:
Trekken die zuigertjes, drijfstangen en lagers het wel met een turbo? :?
Met minimale druk heel misschien als het blokkie niet al teveel km's heeft gemaakt (en dan nog met goed onderhoud)
Veel meer als de eerder genoemde 25/30 pk winst zal er ook niet uit te halen zijn..kosten baten gezien is het vrij nutteloos.
pi_138619560
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:19 schreef Charged het volgende:

[..]

Met minimale druk heel misschien als het blokkie niet al teveel km's heeft gemaakt (en dan nog met goed onderhoud)
Veel meer als de eerder genoemde 25/30 pk winst zal er ook niet uit te halen zijn..kosten baten gezien is het vrij nutteloos.
Dacht ik al. Dan kan TS toch beter chiptunen? Zal dan maar een schamele 10-15pk opleveren maar voor de langere duur een betere optie.
Oh wacht..het ging om het pssjjtt geluid..tja.
pi_138619645
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 18:21 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Dacht ik al. Dan kan TS toch beter chiptunen? Zal dan maar een schamele 10-15pk opleveren maar voor de langere duur een betere optie.
Met een 1.4 zou ik uberhaupt niet veel doen persoonlijk maar dat is ieder zijn ding.
(Inruilen tegen een 205 gti,wel de 1.9)
pi_138619668
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:23 schreef Charged het volgende:

[..]

Met een 1.4 zou ik uberhaupt niet veel doen persoonlijk maar dat is ieder zijn ding.
(Inruilen tegen een 205 gti,wel de 1.9)
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
Schaars goed maar ohzo leuk! ^O^
pi_138620424
Gewoon een compressor in de koffer dan een luchtspuit in je inlaat en als je gas geeft lucht er in spuiten.. kosten 60 euro..
Bij de gamma..
pi_138620503
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:47 schreef DutchOven het volgende:
Gewoon een compressor in de koffer dan een luchtspuit in je inlaat en als je gas geeft lucht er in spuiten.. kosten 60 euro..
Bij de gamma..
Gaat niet, beetje motor trekt 800cfm oid, dat levert die compressor bij lange na niet.
pi_138620592
Hij kan et toch proberen... Kan hij weer iets doen ...
pi_138620615
Had je een paar jaar geleden niet zoiets van een fluitje oid welke je in het eindstuk kon schroeven voor een "turbo" geluid?

Edit,gevonden...
http://www.autostyle.nl/c(...)uk/uitlaatfluit.html

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2014 18:54:06 ]
pi_138620849
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:52 schreef Charged het volgende:
Had je een paar jaar geleden niet zoiets van een fluitje oid welke je in het eindstuk kon schroeven voor een "turbo" geluid?

Edit,gevonden...
http://www.autostyle.nl/c(...)uk/uitlaatfluit.html
Best wel sneu eigenlijk. :')
pi_138620856
Voor de gene die geen vertrouwen in me hebben

heb een corsa a gehad daar een 2.0 gsi ingehangen
een civic coupe alleen optisch gestyled
en een bmw cabrio naar 240 pk en 375 nm getunend

als ik echt wil knalle pak ik me honda cbr wel

de reden dat ik het 206je wil hobbyen is omdat mijn vriendin er geen afstand van wil doen
dus reden genoeg voor mij om die aan te pakken heb al een widebody kit besteld laten hem in het wit overspuiten en wil er gewoon een turbo kitje op niks bijzonders geen grote vermogens maar wel het geluid en klein beetje meer

als ik ff weet hoe ik hier foto's van mijn vorige projectjes kan uploaden doe ik dat wel

enne @Zeetaktje de supra komt er zeker nog en over mijn financieen hoef je je geen zorgen te maken ben geen 19 jarige met een krantenbaan ( waar overigens niks mis mee is )
pi_138620880
Och..kijk dit dan maar eens...een review ervan..
http://www.tuning-gids.nl/turbowhistler.htm
pi_138620930
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:58 schreef civicforlive het volgende:

de reden dat ik het 206je wil hobbyen is omdat mijn vriendin er geen afstand van wil doen
dus reden genoeg voor mij om die aan te pakken heb al een widebody kit besteld laten hem in het wit overspuiten en wil er gewoon een turbo kitje op niks bijzonders geen grote vermogens maar wel het geluid en klein beetje meer

als ik ff weet hoe ik hier foto's van mijn vorige projectjes kan uploaden doe ik dat wel

enne @Zeetaktje de supra komt er zeker nog en over mijn financieen hoef je je geen zorgen te maken ben geen 19 jarige met een krantenbaan ( waar overigens niks mis mee is )
Maar met die ervaring weet je vast ook dat je de zuigers, drijfstangen ed het niet lang volhouden met een turbo kitje. ;)
pi_138620999
quote:

Luister, als je al dat technische en kosten shit buiten het verhaal laat dan heeft nog geen zin, een turbo die op 0.3 bar draait klinkt niet als een jet en blaast niet hard af. Ik vind mijn td04 die op 1.3 bar draait al tegenvallen, laat staan de ertenschieter die je op de peug wil monteren.
pi_138621071
quote:

Vertrouwen,och,dat zal wel goed zitten dat je het kunt,maar waarom?
Kost veel,brengt weinig...
Voor het geld dat een nette ombouw met zich meebrengt is echt wel iets leuks te koop waar je meer fun mee kunt hebben als projectje.

Je moet het uiteindelijk allemaal zelf weten,het is je eigen geld maar eerlijk gezegd denk ik dat je dan beter uit bent op een 206 forum als hier...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2014 19:04:08 ]
pi_138621138
Ik meen serieus dat ik echt een turbo erop wil maar als dat echt niet gaat zal ik toch aan een motorswap met turbo moeten denken hoopte eigenlijk dat er wel van die turbo setjes waren voor de 206 compleet
pi_138621413
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:03 schreef civicforlive het volgende:
Ik meen serieus dat ik echt een turbo erop wil maar als dat echt niet gaat zal ik toch aan een motorswap met turbo moeten denken hoopte eigenlijk dat er wel van die turbo setjes waren voor de 206 compleet
Swap is de betere optie,bedenk je echter ook wel dat je niet alleen met een motor klaar bent,ophanging,remmen,electronica,(evt. omkeuren) enz,enz..
pi_138621428

http://www.mijnalbum.nl/Album=PLJALABM#73WLHY43

die van de gsi en mijn motor willen niet uploaden maar
dit waren me vorige projecten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')