abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138701576
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:58 schreef sibella2 het volgende:
Celeste, Hoelang slaapt ze dan? ik denk dat het wel verschil is of ze er 4 of 6 uur tussenlaat! Maar als je productie loopt en het gaat goed, lekker laten slapen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+! Zo herkenbaar! :D O+
pi_138702134
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 20:16 schreef L-E het volgende:

[..]

O+! Zo herkenbaar! :D O+
En dit is de leuke versie, heel hard knijpen in vel is wat minder.
Doen jullie babys ook de kaakklem?! |:( AUW!!

Nog een fotospam: Kijk dan hoe dik J er van wordt!!! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door sibella2 op 10-04-2014 16:08:02 ]
  woensdag 9 april 2014 @ 22:23:09 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138708911
Leuke foto Sibella :D O+

Asy *O* voor de WHO norm!

Pessie, ik zou ook een kolf meenemen.
pi_138712114
Whoepie, voor de WHO norm!

Die plooitjes in de beentjes zijn zo lief hè, sibella. O+ .

Hier heeft I. een half uur hartverscheurend gehuild omdat ze zo last had van winderigheid en een boertje dat dwars zat. Zo'n half uur lijkt dan een eeuwigheid te duren. Pfff. Volgens mij krijgt ze weer teveel lucht binnen tijdens het drinken. Ze drinkt ook zo gulzig en krachtig en verslikt zich vaak. Morgen maar kijken hoe dat anders kan.

Nu ligt ze gelukkig wel heel zacht snurkend naast me. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 9 april 2014 @ 23:40:37 #130
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138713208
Asy *O*

Sibella, spekbaby! O+

Ahw franny wat sneu! Ik merk dat als ik F. Wat steviger vast houd (armen wat meer gesloten om haar heen als een buideltje), dat ze dan minder ziet en woelt en loslaat. Misschien helpt dat?

Ik ben trots! Omdat ik toch moest kolven met die vervelende borst zijn we maar begonnen met het oefenen met de fles en een calma speen. Eerste 2 dagen begreep ze er niks van en dronk ze hoogstens 10 cc, maar vandaag heb ik vanmiddag een keer gevoed en net mijn vriend, beide keren 50 cc! Vanmiddag duurde het nog even voordat ze echt begon te drinken, maar daarnet deed ze zo plop, klokklok! Na de fles leg ik nog even aan voor n slokje realdealborstactie, maar woei O+

En door t kolven is m'n linkerborst bijna niet meer pijnlijk en komt m'n productie ook een beetje terug én zit er alweer 2x 150 cc extra in de vriezer *O*

Wat een jubelpost :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138713619
Jubel ik met je mee, Kim! *O*

Asy, gefeliciteerd met je tweede! En WHO norm gehaald! *O*

LB, bijna langvoedster? :o wow, wat gaat dat snel, maar gaaf zeg! <3

Binnenkort naar het CB, ik ben heel benieuwd. Ik zeg het trouwens vaak wel dat ze nog bv krijgt, niks om geheimzinnig over te doen. ;) En ik voed nog in het openbaar, niet altijd als ze wil, ze drinkt namelijk nog best vaak. :') <3
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_138716232
Asy WHO norm behaald *G*

LB bijna langvoedster *O*

Sibella lekker goed gevoede baby heb jij.

Kim *O*

Hier al 23 maanden bv, WHO norm bijna gehaald *G* *G* *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 10 april 2014 @ 07:57:59 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138716598
Huubke zou ook nog wel vaker willen drinken. Maar dat heb ik aan banden gelegd. Ik vond het wel best. Hij kan prima een alternatief drinken.

Tinuviel, bijna WHO! Whoei!

Ik zag babyspekjes voorbij komen! O+

Kim O+

Franny, sneu hè? Maar op de klok kijken hielp mij ook altijd. Dan voelt het (achteraf) toch iets minder dan een eeuwigheid ;)
  donderdag 10 april 2014 @ 08:42:16 #134
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138717041
Sibella lekkere spekjes idd!

Km, fijn zeg!
  donderdag 10 april 2014 @ 14:34:50 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138726964
Kim, fijn dat het weer beter gaat! *O*

asy, gefeliciteerd met je mijlpaal! *O*

tinu, nog een maandje tot de who-norm! *O*

sibella, heerlijk spek idd ! O+ :Y)

Dot, hoe gaat het nu bij jullie?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 10 april 2014 @ 15:26:22 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138728852
Dat je bij de hunkemuller vraagt naar voedingsbh's en ze antwoordt:

Zowel voor nu als om straks je kindje te voeden?

:'(
pi_138729011
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:26 schreef Kyara het volgende:

En bedankt..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138730072
Omg :o Wat heb je geantwoord?
  donderdag 10 april 2014 @ 16:37:28 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138731335
Dat straks over een uurtje was :')
pi_138731983
Even een vraagje, Stipje laat nooit uit zichzelf los en ik vind het lastig om te bepalen wanneer hij gaat sabbelen. Nu koppel ik hem dus meestal maar na 20 minuten ofzo los, maar ik kan hem dan gewoon weer aanleggen. Moet ik hem dan de tweede borst aanbieden? In het ziekenhuis hebben ze hem gewogen voor en na een voeding (ik weet dat dat niet alleszeggend is) en toen bleek hij genoeg te hebben uit 1 borst dus sindsdien geef ik hem maar een borst, maar als hij nog hapt wil hij toch gewoon door drinken? Hij is ook nog nooit in slaap gevallen aan de borst. En nu heb ik een beetje het idee dat ik met deze tactiek mn productie naar beneden heb gebracht ;( Ik ben dus ook maar meteen weer aan het kolven geslagen en ga morgen weer de lk bellen.

En hoe zit het met het verhaal van veel suikers in voormelk? Dat zei een vpk tegen me, dat Stipje actief wordt van een tweede borst, maar ik vond het maar een vaag verhaal.

Maar wanneer sabbelt hij nu echt? Het echte wegklokken is alleen de eerste minuut of 5. Kan ik dan beter de 10-10 methode aanhouden?
  donderdag 10 april 2014 @ 17:03:19 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138732279
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:26 schreef Kyara het volgende:

+1 herkenbaar :')
  donderdag 10 april 2014 @ 17:05:25 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138732354
Dot, ik vind t moeilijk om te zeggen; E viel namelijk juist in slaap, dus echt loslaten ken ik ook niet.

Maar ik zou iig niet op de klok kijken eerlijk gezegd.
pi_138732538
Maar als ik hem niet afkoppel blijft hij rustig een uur hangen. Vannacht was ik weggedommeld en toen heeft hij dus ook daadwerkelijk een uur gedronken en dat vond mijn tepel niet leuk :')

Zijn er anders misschien filmpjes van een 'goede' voeding en hoe sabbelen eruit ziet?
pi_138732594
Hi Dot. Lees anders dit stuk http://www.borstvoeding.c(...)en-bezig/koliek.html

Staat veel uitleg in!

Ik heb vandaag een anti-krampjes regime gevoerd. I. heeft volgens mij echt last van de sterke toeschietreflex. Ik dacht eerst dat ze zich verslikte uit eigen gulzigheid, omdat ze ook vaak nogal 'aanvalt'. Maar als ik eerst wat melk afkolf heeft ze het veel minder. Als ze zich nu toch een beetje verslikt, stop ik meteen en laat haar eerst boeren voordat ze verder kan drinken. Ik hoop dat we daarmee het hartverscheurende huilen van gisteren een beetje kunnen voorkomen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138732746
Oh en Dot. Als ik goed op I. let, kan ik wel zien of ze alleen sabbelt of echt drinkt. Bij echt drinken zie ik aan haar keeltje dat ze slikt, bij sabbelen zie ik het niet. Ook grappig: als ze al sabbelend in slaap sukkelt en ik haar loskoppel dan gaat na een paar seconden haar mondje weer een sabbelbeweging maken. En het kan best even duren voordat ze doorheeft dat ze nergens meer op sabbelt. Dat geeft voor mij dan ook aan dat ze het niet doet omdat ze wil drinken want dan zou ze het wel sneller in de gaten hebben.
  donderdag 10 april 2014 @ 17:17:18 #146
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138732755
Dot, sabbelen is als het kinnetje/kaakje vlug beweegt en er geen stop-momenten zit. Bij drinken blijft het kinnetje eventjes boven voor hij weer naar beneden gaat. En natuurlijk de slokgeluidjes, als je die hoort kun je er vanuit gaan dat er nog gedronken wordt. Er mag natuurlijk tussendoor wel gesabbeld worden, maar als de rustpauzes daartussen ook helemaal niet meer leiden tot verder drinken, zou ik afkoppelen. En eventueel inderdaad daarna nog een borst aanbieden, totdat daar ook niet meer effectief gedronken wordt.

Ik heb in het begin na 10 min afgekoppeld omdat ik megaveel melk had en meisje ook niet goed oplette, maar inmiddels hebben we dat niet meer nodig. Als jij hetgevoel hebt dat je productie er onder lijdt zou ik niet op de klok letten. Maar weet wel dat het normaal is dat je borsten nu wat meer inregelen op de vraag en daar het aanbod op aan passen. Je borsten zullen dus sowieso niet meer zo gespannen zijn als eerst :)
pi_138733317
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:17 schreef Kimpossible het volgende:
Dot, sabbelen is als het kinnetje/kaakje vlug beweegt en er geen stop-momenten zit. Bij drinken blijft het kinnetje eventjes boven voor hij weer naar beneden gaat. En natuurlijk de slokgeluidjes, als je die hoort kun je er vanuit gaan dat er nog gedronken wordt. Er mag natuurlijk tussendoor wel gesabbeld worden, maar als de rustpauzes daartussen ook helemaal niet meer leiden tot verder drinken, zou ik afkoppelen. En eventueel inderdaad daarna nog een borst aanbieden, totdat daar ook niet meer effectief gedronken wordt.

Ik heb in het begin na 10 min afgekoppeld omdat ik megaveel melk had en meisje ook niet goed oplette, maar inmiddels hebben we dat niet meer nodig. Als jij hetgevoel hebt dat je productie er onder lijdt zou ik niet op de klok letten. Maar weet wel dat het normaal is dat je borsten nu wat meer inregelen op de vraag en daar het aanbod op aan passen. Je borsten zullen dus sowieso niet meer zo gespannen zijn als eerst :)
Ja, ik hoor hem dus wel af en toe slikken, vandaar.

We zijn op advies van de kinderarts en voor mijn gemoedsrust even afgestapt van voeden op verzoek :@ Ik trok het echt niet elk uur... Maar op zich zou ik wel weer terugwillen naar voeden op verzoek, maar ik ben bang dat hij dan weer elk uur gaat komen. En met het half uur omhoog houden zitten we dan dus weer in een heel vervelend ritme.

Ik ga even volledig kolven denk ik, eens kijken wat hij nu drinkt. Als blijkt dat hij maar 40 cc per keer drinkt oid is het duidelijk dat hij gewoon echt vaker moet drinken dan om de 2,5-3 uur nu. Hij was maandag 4200 gram. Met 8 voedingen per dag zou hij dan toch rond de 80-100 cc per voeding moeten zitten?

Ik moet even niet zo ziemelen en gewoon vertrouwen hebben in mezelf en Stipje! Dinsdag is het weer weeguurtje bij het cb, dus eens even kijken wat hij dan weegt :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Dot. op 10-04-2014 17:49:38 ]
  donderdag 10 april 2014 @ 17:55:28 #148
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138733989
Dot, het komt wel goed vrouwke! Plassen, poepen en groeien, dat is het belangrijkst. En volgens mij doet jullie man dat goed, toch?

Richtlijn is 150 ml per kg lichaamsgewicht per dag delen door het aantal voedingen. Bij jullie komt dat dus neer op zon 630 ml per dag, delen door 8 voedingen is hoogstens 80 ml per voeding. En dan voedt je vaak meer en zijn er ook richtlijnen die zeggen 125 ml. Maw: dat moet goedkomen.

Ik hoop dat je vlug het vertrouwen terugvindt, want jullie doen het zo goed :*
pi_138734197
Vertrouwen moet groeien hè, Dot. Dat is er niet zomaar en daar is niks geks aan ook!
Let er wel op dat je met volledig kolven nog niet weet wat hij aan de borst binnenkrijgt. Je hebt een indicatie, maar meer niet.

Dat hij sabbelen op een bepaald moment slikt, zegt niet dat hij drinkt. Ook bij sabbelen komen er drupjes melk en op een gegeven moment slikt hij die door. Dat doet Ellie ook.

Sabbelen/drinken is ook een uiting van zuigbehoefte en mamahonger, zeker niet altijd honger. Maar als hij een grote zuigbehoefte heeft, wil hij wel een uur bij je zijn al heeft hij niet steeds weer honger of betekent het niet dat je productie keldert.

Let voor de hoeveelheid die hij binnenkrijgt op z'n plas- (6-8 keer per dag) en poepluiers (1x per dag- 3 dagen, maar kan ook vaker of minder vaak geloof ik). Die zijn de belangrijkste indicator!

Volgens mij doe je het hartstikke goed. Hopelijk helpt de refluxmedicatie snel. Oh, en mocht hij krampjes krijgen: dat kan, is niet vreemd of zorgelijk.
Home is where the O+ is...
  donderdag 10 april 2014 @ 18:05:15 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138734295
Goed drinken is niet `af en toe slikken` maar regelmatig na elke X aantal zuigbewegingen slikken.

Persoonlijk zou ik niet zo op de getallen en uren letten, maar doen wat voor jou zelf fijn en goed voelt. Hij groeit prima toch? Heeft hij voldoende plasluiers op een dag?
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')