quote:
Op donderdag 10 april 2014 17:17 schreef Kimpossible het volgende:Dot, sabbelen is als het kinnetje/kaakje vlug beweegt en er geen stop-momenten zit. Bij drinken blijft het kinnetje eventjes boven voor hij weer naar beneden gaat. En natuurlijk de slokgeluidjes, als je die hoort kun je er vanuit gaan dat er nog gedronken wordt. Er mag natuurlijk tussendoor wel gesabbeld worden, maar als de rustpauzes daartussen ook helemaal niet meer leiden tot verder drinken, zou ik afkoppelen. En eventueel inderdaad daarna nog een borst aanbieden, totdat daar ook niet meer effectief gedronken wordt.
Ik heb in het begin na 10 min afgekoppeld omdat ik megaveel melk had en meisje ook niet goed oplette, maar inmiddels hebben we dat niet meer nodig. Als jij hetgevoel hebt dat je productie er onder lijdt zou ik niet op de klok letten. Maar weet wel dat het normaal is dat je borsten nu wat meer inregelen op de vraag en daar het aanbod op aan passen. Je borsten zullen dus sowieso niet meer zo gespannen zijn als eerst

Ja, ik hoor hem dus wel af en toe slikken, vandaar.
We zijn op advies van de kinderarts en voor mijn gemoedsrust even afgestapt van voeden op verzoek

Ik trok het echt niet elk uur... Maar op zich zou ik wel weer terugwillen naar voeden op verzoek, maar ik ben bang dat hij dan weer elk uur gaat komen. En met het half uur omhoog houden zitten we dan dus weer in een heel vervelend ritme.
Ik ga even volledig kolven denk ik, eens kijken wat hij nu drinkt. Als blijkt dat hij maar 40 cc per keer drinkt oid is het duidelijk dat hij gewoon echt vaker moet drinken dan om de 2,5-3 uur nu. Hij was maandag 4200 gram. Met 8 voedingen per dag zou hij dan toch rond de 80-100 cc per voeding moeten zitten?
Ik moet even niet zo ziemelen en gewoon vertrouwen hebben in mezelf en Stipje! Dinsdag is het weer weeguurtje bij het cb, dus eens even kijken wat hij dan weegt
[ Bericht 4% gewijzigd door Dot. op 10-04-2014 17:49:38 ]