abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138558958
Ik heb een aantal nieuwe schoenen geprobeerd deze week. En ik krijg telkens een raar brandernd gevoel in mijn voeten als ik er langer dan 10 min op loop. Ik heb een paar gekocht liepem eerst prima in de winkel maar thuis krijg k een tinteling in mijn voeten een brandend gevoel. Ik heb toen ik andere schoene probeeede maten groter genomen dan mijn eihe maat en precies hetzelfde resultaat. Wat is er met mij voeten aan de hand en wat kan ik hier tegen doen. Ik heb proppen in mijn nieuwe schoenen gestopt want las dat op internet, het maakt je svhoene ruimer alsof je ze al hebt ingelopen maar ik weet nier zeker of dat werkt. Alsjeblieft help me. Ik heb de sneakers pas net een dag
Doei
pi_138559182
gewoon een tijdje inlopen?
pi_138559327
Er zijn veel mogelijke oorzaken voor burning feet syndrome. Je hebt het sinds je nieuwe schoenen hebt. De schoenen zijn dan de meest waarschijnlijke oorzaak. Als je nieuwe sokken had of een nieuw merk waspoeder, zou je daar naar kunnen kijken. Maar dat is denk ik niet het geval? Als je ze nog hebt kan je ook testen of je het hebt op je oude schoenen.

Het meest logisch lijkt me dat de nieuwe schoenen te strak zitten, waardoor bloedtoevoer wordt belemmerd. Of dat er in chemische toevoeging in de stof zit waar je een licht allergische reactie op hebt. Zo kan je een grotere maat nemen, maar ook het grotere maatje is van dezelfde stof als zijn kleine broertje.
pi_138559337
Je voeten zijn (te) verwend
pi_138561246
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:18 schreef Inkoppertjes het volgende:
Er zijn veel mogelijke oorzaken voor burning feet syndrome. Je hebt het sinds je nieuwe schoenen hebt. De schoenen zijn dan de meest waarschijnlijke oorzaak. Als je nieuwe sokken had of een nieuw merk waspoeder, zou je daar naar kunnen kijken. Maar dat is denk ik niet het geval? Als je ze nog hebt kan je ook testen of je het hebt op je oude schoenen.

Het meest logisch lijkt me dat de nieuwe schoenen te strak zitten, waardoor bloedtoevoer wordt belemmerd. Of dat er in chemische toevoeging in de stof zit waar je een licht allergische reactie op hebt. Zo kan je een grotere maat nemen, maar ook het grotere maatje is van dezelfde stof als zijn kleine broertje.
Ik had een grotere en kleinere maat bij drie verschillende sneakers en ik heb nieuwe stokken van de primark gehaald en die heb ik toen aangetrokkens steeds als ik die schoene paste maar die sokken waren wel een beetje vies.
Doei
pi_138562456
of haal inlegzooltjes.
  dinsdag 8 april 2014 @ 08:18:58 #7
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_138639579
Kun je specifieker zijn? Waar op je voet zit de pijn/branderig gevoel?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_138723846
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:18 schreef GrumpyFish het volgende:
Kun je specifieker zijn? Waar op je voet zit de pijn/branderig gevoel?
Onder mijn voet.
Doei
  donderdag 10 april 2014 @ 13:21:32 #9
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_138724380
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 13:07 schreef xLumos het volgende:

[..]

Onder mijn voet.
Onder je hele voet, onder je voorvoet, onder je hiel, etc?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 10 april 2014 @ 13:45:45 #10
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_138725236
TS heeft waarschijnlijk maanden, dan wel jaren lang, elke dag dezelfde schoenen aan gehad en trekt nu andere aan. Pootjes willen niets nieuws en gaan protesteren. 't is maar een gokje.
pi_138727268
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 13:45 schreef MsMessy het volgende:
TS heeft waarschijnlijk maanden, dan wel jaren lang, elke dag dezelfde schoenen aan gehad en trekt nu andere aan. Pootjes willen niets nieuws en gaan protesteren. 't is maar een gokje.
Autistische voeten?
pi_138825198
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 13:21 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Onder je hele voet, onder je voorvoet, onder je hiel, etc?
Voorvoet en in het midden niet echt bij de hiel.
Doei
  zondag 13 april 2014 @ 14:27:58 #13
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_138825362
Van wat voor stof is het gemaakt?
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
  zondag 13 april 2014 @ 17:53:44 #14
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_138833750
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 14:23 schreef xLumos het volgende:

[..]

Voorvoet en in het midden niet echt bij de hiel.
Alleen brandend gevoel/pijn of ook stekende pijn?
pi_138856757
Klinkt als gevalletje tibialis medialis en lateralis die in de knel zetten.

Therapie; andere minder strakke schoenen.
I feel kinda Locrian today
pi_138866648
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 17:53 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Alleen brandend gevoel/pijn of ook stekende pijn?
Vooral brandend
Doei
pi_138903955
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 14:36 schreef xLumos het volgende:

[..]

Vooral brandend
Het lijkt er toch op dat je allergisch bent voor die schoenen, maar waarom alleen bij die schoenen?
Dat is dan de vraag, er zijn zat mensen die een allergie hebben voor lijm e.d. en dan
heb je speciale schoenen nodig, dat heet allergeenvrije schoenen.

http://www.rameau.nl/Producten/Allergeenvrije%20schoenen.html

Maar dat is in jou geval niet van toepassing denk ik want dan zou je ook allergisch zijn voor
je andere schoenen, toch zit er denk ik iets in deze schoenen wat niet in je andere schoenen
zit ben ik bang, maar hoe je dáár achter kan komen zou ik niet weten.

In Spaanse sloffen zit vaak Chroom 6 bijvoorbeeld, daar krijgen ook heel veel mensen
voetklachten van

http://pers.kro.nl/progra(...)paanse_sloffen_terug

Misschien zit er zoiets in, dan heb je wel pech...
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:55:03 #18
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_138924095
Brandende voeten kunnen ook veroorzaakt worden door beweging van de voet door teveel ruimte in de schoen en/of door doorzakken van de voet (=ook wrijving bij elke stap). Dat zou je dan voornamelijk bij de voorvoet verwachten en niet/minder bij de middenvoet (daar zou door overstrekken van je peesplaat dan evt. wel een stekend pijn kunnen ontstaan).
pi_138941599
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 07:17 schreef starla het volgende:
Klinkt als gevalletje tibialis medialis en lateralis die in de knel zetten.

Therapie; andere minder strakke schoenen.
Knappe jongen (of dame) die last heeft van zijn Tibialis medialis en/of lateralis! :{ ;(
Fingerspitzgefühl
pi_139056050
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:08 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Knappe jongen (of dame) die last heeft van zijn Tibialis medialis en/of lateralis! :{ ;(
Hoezo? Entrapment van de plantaris medialis en/of lateralis tak van de n. tibialis wordt vrij regelmatig gezien: http://en.wikipedia.org/wiki/Tarsal_tunnel_syndrome
I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')