Dat is ook het verschil tussen ons, jij werkt meer met de grotere cv-ketels. Ik met de kleintjes bij particulieren. En koudetechniek is mooi om te doen. Helemaal als vanaf januari 2015 het chloorhoudend R22 verboden wordt. Werk genoeg in dus.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:09 schreef klipper het volgende:
[..]
Koeling![]()
Wil wel rust hebben als het warm is![]()
Doe ook scope 7 vandaar.
Pertinent fout.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:01 schreef piratenrat het volgende:
de monteur hoort de hoofdtkraan dicht te doen en te verzegelen ivm veiligheid
daarna is de woningbouw verantwoordelijk
laat ie het uitzoeken
Fout.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:01 schreef piratenrat het volgende:
de monteur hoort de hoofdtkraan dicht te doen en te verzegelen ivm veiligheid
daarna is de woningbouw verantwoordelijk
laat ie het uitzoeken
Maar even voor mijn beeldvorming : is 15mbar is 3 min echt zoveel?quote:Op donderdag 3 april 2014 22:15 schreef cvboer het volgende:
[..]
Fout.
Ik had hem wel dichtgedraaid, en de klant daarvoor laten tekenen. Als die hem later weer opendraait, is het niet mijn probleem.
Ja, dat is veel.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar even voor mijn beeldvorming : is 15mbar is 3 min echt zoveel?
Het gaat dan ook niet om het maximale mbar, maar om het aantal liters per uur.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:51 schreef Qwea het volgende:
Ik kan nergens vinden wat de maximale mbar weglek mag zijn
Dan ga ik morgenvroeg maar eens bellen dat men gelijk komt.quote:
En hoe weet je wat je leidinginhoud is?quote:Op donderdag 3 april 2014 22:22 schreef klipper het volgende:
[..]
Het gaat dan ok noet om het maximale mbar, maar om het aantal liters per uur.
De npr3378 deel 1 en 2 verwijzen hier ook nadrukkelijk op.
15mbar in een leidinginhoud van 5 liter is vrijwel niets, bij een inhoud van 50 liter is dit heel wat.
Bij een leidinginhoud van 50 liter zal het lekverlies van 15 mbar in 3 minuten omgerekend nog geen 15 liter zijn, wat natuurlijk veel te veel is.
Bij een leidinginhoud van 10 liter zal dit nog geen 3 liter per uur zijn.
Het maximale lekverlies mag 5 liter per uur zijn, wat natuurlijk voorkomen moet worden, dus voordat het zover is moet je al ingrijpen en het leidingnet herstellen.
*kraan dicht draaitquote:Op donderdag 3 april 2014 22:23 schreef SvdHilt het volgende:
Overigens onvoorstelbaar dat die installateur/inspecteur je niet heeft afgesloten.
Juist omdat jij het gas niet ruikt is het aannemelijk dat het zich ergens ophoopt. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen wat er gebeurt als dit ontsteekt. Nogmaals mijn advies: Direct hoofdkraan sluiten in de meterkast.
Normaal gesproken is de bedrijfsdruk in je binnenleiding ± 28 mbar.
Dat is uit te rekenen. alleen een uitdaging omdat vanuit hier te zienquote:Op donderdag 3 april 2014 22:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
En hoe weet je wat je leidinginhoud is?
Meterstand aflezen en na x uur weerquote:Op donderdag 3 april 2014 22:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is uit te rekenen. alleen een uitdaging omdat vanuit hier te zien
Kennelijk zag hij de mogelijke gevolgen niet, óf hij wist niet hoe hier op de juiste wijze na te handelen.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan ga ik morgenvroeg maar eens bellen dat men gelijk komt.
Als het veel is waarom zegt die dodo dan dat het verholpen moet worden maar niet a la minuut
Hmmz.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is uit te rekenen. alleen een uitdaging omdat vanuit hier te zien
Die kun je berekenen.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
En hoe weet je wat je leidinginhoud is?
Morgen eens naar kijkenquote:Op donderdag 3 april 2014 22:28 schreef klipper het volgende:
[..]
Die kun je berekenen.
12 mm buis koper is 0,08 dm3 per meter
15 mm buis koper is 0,13 dm3 per meter
22 mm buis koper is 0,31 dm3 per meter
28 mm buis koper is 0,49 dm3 per meter
Ik wel: buis in de muur lek, koppeling lek, gaskraan lek.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:47 schreef appelepent het volgende:
-Gasfornuis zelf, zet het kraantje dicht mischien laten de kookpitten gas ontsnappen.
-Of de drukmeter lekt mischien zelf.
kan niet meer opties bedenken.
Ja maar die zijn al genoemd.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik wel: buis in de muur lek, koppeling lek, gaskraan lek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |