Op basis van dit onderzoek kan worden besloten dat
Vlaanderen, samen met Noorwegen, de meest welvarende
regio ter wereld is.
Eén van de indicatoren van dit onderzoek is de Human
Development Index. Die meet de gemiddelde realisatie in
een land voor volgende deelindicatoren: levensduur en
gezondheid, kennisniveau en levensstandaard.
De Administratie Planning en Statistiek van het
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap heeft deze
berekeningen uitgevoerd voor het Vlaamse Gewest.
Hieruit blijkt dat Vlaanderen samen met Noorwegen
bovenaan de rangschikking staat.
quote:Ze zullen het vast van hun gezondheid en levensstandaard hebben ...
Op zondag 13 oktober 2002 12:52 schreef access het volgende:Eén van de indicatoren van dit onderzoek is de Human
Development Index. Die meet de gemiddelde realisatie in
een land voor volgende deelindicatoren: levensduur en
gezondheid, kennisniveau en levensstandaard.
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 13:19 schreef Youssef het volgende:[..]
Ze zullen het vast van hun gezondheid en levensstandaard hebben ...
Vlamingen scoren een stuk beter in educatie-statistieken dan Nederlanders hoor
quote:Ja dat dacht ik ook.
Op zondag 13 oktober 2002 12:57 schreef hyperfuzz het volgende:
en ik maar denken dat het in belgie altijd zo'n zooitje is in vgl. met nederland
Dit is de officiele lijst:
1. Noorwegen (hier zou dus Vlaanderen moeten staan zonder de Walen )
2. Zweden
3. Canada
4. België
5. Australië
6. Verenigde Staten
7. Ijsland
8. Nederland
9. Japan
10. Finland
Volledige lijst kan je vinden @ http://hdr.undp.org/reports/global/2002/en/pdf/backone.pdf
quote:Goh ik had Zwitserland en Luxemburg ook wel in de top 5 verwacht
Op zondag 13 oktober 2002 15:30 schreef access het volgende:
Als een geheel staat België op de 4de plaats maar aangezien Vlaanderen een eigen parlement, eigen regering en autonomie op verschillende dingen heeft zoals bv educatie stroken regionale statistieken beter met de realiteit.
Dit is de officiele lijst:
1. Noorwegen (hier zou dus Vlaanderen moeten staan zonder de Walen
)
2. Zweden
3. Canada
4. België
5. Australië
6. Verenigde Staten
7. Ijsland
8. Nederland
9. Japan
10. FinlandVolledige lijst kan je vinden @ http://hdr.undp.org/reports/global/2002/en/pdf/backone.pdf
Hoppa!
quote:Je betaalt er veel minder belasting, dus vandaag de slechte wegen. Wallonië is een blok aan het been van Vlaanderen,zonder dat ontwikkelingsgebied zouden ze op 1 staan.
Op zondag 13 oktober 2002 19:30 schreef The_Wanderer het volgende:
was zeker exclusief beoordeling van de wegenkwaliteit
Lol, weer een ultra-kick.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:16 schreef Limsdealer het volgende:
Vlaanderen mag dan materieel zeer welvarend zijn, hier missen we heel wat immateriële welvaart vergeleken met andere gewesten en landen. Hier heb ik al over geschreven in "Vlaanderen mist immateriële welvaart." Men zou daarnaar ook wel eens mogen kijken als men bepaald hoe "welvarend" een bepaalde streek of land is!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom ben je dan liever in Nederland? Schrikken mensen zoals Yvonne je niet af?quote:Op zondag 28 maart 2004 22:45 schreef sweek het volgende:
Vooral het onderwijs en de sociale zekerheid zorgen ervoor België, en vooral Vlaanderen, zo hoog staan... Maar ik ben toch echt veel liever in Nederland hoor..
Omdat de mensen over het algemeen vooral op sociaal niveau een tikje verder zijn, heb ik het gevoel. Maar ook op andere gebieden kan ik me veel beter met hen vinden.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:46 schreef Oppersmurf het volgende:
[..]
Waarom ben je dan liever in Nederland? Schrikken mensen zoals Yvonne je niet af?
quote:Op zondag 28 maart 2004 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou nog riolering....
Ja een hele kunst, dat is net zoiets als bij Nederland alleen de randstad in beschouwing te nemen...quote:Op zondag 13 oktober 2002 12:52 schreef access het volgende:
Op basis van dit onderzoek kan worden besloten dat
Vlaanderen, samen met Noorwegen, de meest welvarende
regio ter wereld is.
Ik vind Noorwegen veel en veel en veel welvarender dan Vlaanderen, zoals gezegd, omdat ze daar massa's ongerepte wildernis hebben waarvan wij hier alleen maar kunnen dromen!!quote:Op zondag 13 oktober 2002 12:52 schreef access het volgende:
Op basis van dit onderzoek kan worden besloten dat Vlaanderen, samen met Noorwegen, de meest welvarende regio ter wereld is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |