abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138430542
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:56 schreef Globali het volgende:

[..]

Vraag dat maar aan die mensen na tien jaar.
Je wilt iedereen gelijk stellen / zien?
pi_138430554
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:11 schreef DrMabuse het volgende:
Via de voorzet van Scorpie : hier de bewuste uitspraken.

[..]

http://politiek.theposton(...)marcouch-marokkanen/
Jezus! Spijker op de kop!
pi_138430559
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:57 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik heb oude Duitse soldaten nu nog zien huilen bij het vertellen van hun ervaringen aan het Oostfront.

Maar ik heb ook soldaten gezien die zonder enige spijt of berouw over hun ervaringen spraken.
Die laatsten ken ik eigenlijk niet. Zelfs harde mensen uit het vreemdelingen legioen hebben uiteindelijk altijd moeite met zaken. Hoe men ook hun best doet net te doen alsof niets raakt. En dat is het moment dat men gevaarlijk wordt.
pi_138430601
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:58 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

In principe wel, ja. Maar we zullen de uitspraak nog moeten afwachten.

Ik weet niet of het feit dat er doodslag mee is gepleegd mee gaat tellen in de strafmaat van het verboden wapenbezit.

Misschien wordt er geoordeeld dat het wapen is afgeschaft om overvallers dood te schieten, in plaats van af te schrikken, dan zal dat zeker meegewogen worden.
Dat is het nare in deze zaak. Er komt niets goeds uit. 2 mensen zijn dood. Die vrouw (en man) hebben daar de rest van hun leven een trauma over. Hen nog meer gaan straffen is eigenlijk niet okay. Dat niet doen maakt wetgeving anders.
pi_138430607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:57 schreef Loekie1 het volgende:
Al die schietgrage Marokkaantjes hebben er in elk geval geen moeite mee.
Dat weet je niet natuurlijk.
Stoer roepen dat je er geen moeite mee hebt is iets anders dan er écht geen enkele moeite mee hebben.
Een trauma kan ook nog na jaren pas gaan opspelen.
pi_138430611
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een van de onderdelen van het probleem. In plaats van dat het toegejuicht wordt dat iemand uit eigen kring wat aan de problemen doet wordt hij als verrader gezien. En echt niet alleen door straattuig met iq <80.
En als je daar op wijst, trekt men weer de racist-kaart, want hé, je mag niet iedereen of een groep over 1 kam scheren.......right?
pi_138430629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:59 schreef Globali het volgende:

[..]

Die laatsten ken ik eigenlijk niet. Zelfs harde mensen uit het vreemdelingen legioen hebben uiteindelijk altijd moeite met zaken. Hoe men ook hun best doet net te doen alsof niets raakt. En dat is het moment dat men gevaarlijk wordt.
Dat jij ze niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Je maakt jouw ervaringen met vrienden van je je uitgangspunt om je gelijk te halen.

Is gevaarlijk.

En kortzichtig.
pi_138430632
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:59 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Je wilt iedereen gelijk stellen / zien?
Nee. Ik geef aan dat normale mensen er over het algemeen wel moeite mee hebben. Zeker jaren later. En het groepje dat er nooit meer op nare manier aan denkt......daar is iets mis mee denk ik.
pi_138430683
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:01 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat jij ze niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Je maakt jouw ervaringen met vrienden van je je uitgangspunt om je gelijk te halen.

Is gevaarlijk.

En kortzichtig.
Gevaarlijk is zeggen dat deze mensen geen trauma hebben omdat zij gelijk hadden. Dat is zeker niet het geval. Dat geeft men zelf ook al aan.
pi_138430716
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:01 schreef Globali het volgende:

[..]

Nee. Ik geef aan dat normale mensen er over het algemeen wel moeite mee hebben. Zeker jaren later. En het groepje dat er nooit meer op nare manier aan denkt......daar is iets mis mee denk ik.
Waarom iets mis?

Ik heb het over doden in functie , natuurlijk niet over de vrouw in kwestie.

Met jouw uitgangspunt zijn uiteindelijk alle soldaten / agenten na het doden van een ander uiteindelijk mensen met een trauma.

Lijkt me op z'n zachtst gezegd kort door de bocht.
pi_138430799
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Waarom iets mis?

Ik heb het over doden in functie , natuurlijk niet over de vrouw in kwestie.

Met jouw uitgangspunt zijn uiteindelijk alle soldaten / agenten na het doden van een ander uiteindelijk mensen met een trauma.

Lijkt me op z'n zachtst gezegd kort door de bocht.
Ik denk dat de meeste van die mensen uiteindelijk wel een soort van trauma hebben inderdaad. En dat kan op allerlei manieren naar buiten komen. Dat ptsd is niet voor niets 'verzonnen'. Maar het komt vaak pas later naar buiten. Vraag het vrouwen van militairen maar.
pi_138430807
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:03 schreef Globali het volgende:

[..]

Gevaarlijk is zeggen dat deze mensen geen trauma hebben omdat zij gelijk hadden. Dat is zeker niet het geval. Dat geeft men zelf ook al aan.
De juweliers in kwestie zijn een andere categorie mensen denk ik ja.

Ben ik met je eens.
pi_138430824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:06 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

De juweliers in kwestie zijn een andere categorie mensen denk ik ja.

Ben ik met je eens.
Daar ging de discussie inderdaad over. Dat andere daar moeten we het een andere keer maar eens over hebben.
pi_138430922
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:06 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste van die mensen uiteindelijk wel een soort van trauma hebben inderdaad. En dat kan op allerlei manieren naar buiten komen. Dat ptsd is niet voor niets 'verzonnen'. Maar het komt vaak pas later naar buiten. Vraag het vrouwen van militairen maar.
Ik ontken nergens dat er trauma's zijn / zullen zijn.

Met mijn interesse voor WO1 en vooral WO2 ben ik er genoeg voorbeelden van tegen gekomen.

Ik zeg wel dat het niet per definitie voor iedereen een waarheid is.
pi_138430948
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:07 schreef Globali het volgende:

[..]

Daar ging de discussie inderdaad over. Dat andere daar moeten we het een andere keer maar eens over hebben.
Is goed.
pi_138430964
foutje
pi_138430986
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:10 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik ontken nergens dat er trauma's zijn / zullen zijn.

Met mijn interesse voor WO1 en vooral WO2 ben ik er genoeg voorbeelden van tegen gekomen.

Ik zeg wel dat het niet per definitie voor iedereen een waarheid is.
In mijn ervaring voor de meesten wel en onderzoeken steunen mij daarin. Vandaar dat er zoveel aandacht voor is tegenwoordig. Het gevaar bij o.a. het vreemdelingenlegioen is dat die steun volkomen ontbreekt. Dan creeer je mensen die totaal losgeslagen zijn.
pi_138431037
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:12 schreef Globali het volgende:

[..]

In mijn ervaring voor de meesten wel en onderzoeken steunen mij daarin. Vandaar dat er zoveel aandacht voor is tegenwoordig. Het gevaar bij o.a. het vreemdelingenlegioen is dat die steun volkomen ontbreekt. Dan creeer je mensen die totaal losgeslagen zijn.
Een deel van de mensen in dat legioen heeft / had vaak al problemen / een voorgeschiedenis.

Dat is denk ik wel een essentieel feit.
pi_138431074
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:13 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Een deel van de mensen in dat legioen heeft / had vaak al problemen / een voorgeschiedenis.

Dat is denk ik wel een essentieel feit.
Klopt. Zou het trauma minder moeten maken. Is meestal niet het geval.
pi_138431105
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:14 schreef Globali het volgende:

[..]

Hoezo minder?

Groter lijkt me meer voor de hand liggen.
pi_138431129
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:14 schreef Globali het volgende:

[..]

Wat een apekool.
pi_138431150
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:15 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Hoezo minder?

Groter lijkt me meer voor de hand liggen.
Met enige voor ervaring zou je minder verwachten? Toch? Maar goed. Die groep is geen goed vb. Nederlandse militairen krijg nu meer psychologische steun omdat men nu inziet wat het doden met mensen doet. Niet voor niets.
pi_138431172
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Wat een apekool.
Nee. Want men komt meestal uit een nare situatie. Niet te vergelijken met mensen in nederland die gewoon een zaak runnen dus.
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 12:18:21 #274
8781 crew  Frutsel
pi_138431180
quote:
'Zwijgende meerderheid' Marokkanen staat op tegen criminaliteit

Bestuurskundige Fouad Aitihda trekt als Marrokaans-Nederlander woensdag aan de bel over de zwijgcultuur in zijn eigen culturele gemeenschap. "Ik voel me niet betrokken bij het handjevol Eindhovense jongeren dat nog het lef heeft om tegen het juweliersechtpaar in Deurne te gaan demonstreren. Ik zou mij eerder diep schamen."
Aitihda voelt zich onderdeel van een 'zwijgende meerderheid' in de Marokkaanse gemeenschap. Hij maakte een Facebookpagina met die naam aan waarop hij een discussie wil losmaken. Ook publiceert hij donderdag een opiniestuk in de Volkskrant:

"Elk weldenkend mens met een beetje beschaving in zich kan geen enkele vorm van criminaliteit goedkeuren of goedpraten, ongeacht de afkomst van de daders," zegt Aithihda. "Hoe lang nog moeten we het tolereren dat onze culturele identiteit telkens weer door een hardnekkige minderheid binnen de Marokkaanse gemeenschap wordt bezoedeld."

Aitihda erkent dat er iets goed scheef zit: "Het is helaas een vaststaand gegeven dat Marokkaans-Nederlandse jongeren oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers."

Armoede speelt rol
Hoogleraar criminologie Frank Bovenkerk presenteerde daarover cijfers bij zijn afscheidsrede in Utrecht in 2009. Inderdaad komen criminele Marokkaans-Nederlandse jongens vaker voor in de politiedossiers. Bovenkerk zag de oorzaak in te weinig sociale controle, een lage sociaal-economische afkomst, niet in het feit dat het Marokkanen zijn.

Aitihda wil daarover in discussie met andere Marokkaanse Nederlanders. "Omdat wij als 'zwijgende meerderheid' vaak het verwijt krijgen dat we nooit onze stem laten horen, hoop ik dat ik hiermee de eerste aanzet heb gegeven voor een maatschappelijk debat, vooral binnen onze eigen gemeenschap."

Beroepsrisico voor criminelen
Medelijden met jongeren op het verkeerde pad heeft Aitihda niet: "Dat je als crimineel doelbewust voor zo'n 'carrière' kiest, met alle risico's van dien, mag nooit en te nimmer leiden tot enige vorm van begrip of medelijden als het een keer fout loopt. Fout gedrag is fout gedrag. Punt."

Evenals Kamerlid Ahmed Marcouch vindt Aitihda dat Marokkaanse ouders hun zoons sneller moeten aanspreken op onmogelijk dure aankopen of vreemd gedrag: "Het is allereerst aan ons zelf om dit probleem bespreekbaar te maken, en de jongens die zich met dit soort activiteiten bezighouden op hun gedrag aan te spreken."

Niet andere kant op kijken
Het is te makkelijk om te zeggen: ik heb er niets mee te maken, vindt Aitihda: "Het zijn wel onze kinderen, broers, neven, buurjongens, vrienden en kennissen. Het is allereerst aan ons zelf om dit probleem bespreekbaar te maken, en die jongens (het zijn vaak jongens) die zich met dit soort activiteiten bezighouden op hun gedrag aan te spreken. Dit gebeurt nu nog veel te weinig."
pi_138431202
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:17 schreef Globali het volgende:

[..]

Met enige voor ervaring zou je minder verwachten? Toch? Maar goed. Die groep is geen goed vb. Nederlandse militairen krijg nu meer psychologische steun omdat men nu inziet wat het doden met mensen doet. Niet voor niets.
Is inderdaad zo.

Alleen hoort doden soms wel bij het soldaat zijn / als soldaat je plicht doen.

Begeleiding is soms zeker noodzakelijk.

Maar je kunt daarin ook doorslaan vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')