abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138406667
België staat volgende zomer voor het eerst sinds 2002 nog eens op de eindronde van een WK voetbal. Op de website van de Wereldvoetbalbond FIFA steekt Jean-Marie Pfaff, de legendarische doelman van de Rode Duivels, vandaag de loftrompet over de huidige generatie Belgische internationals.

"We hebben zoveel jonge spelers en er is zoveel talent dat zijn weg vindt naar grote Europese clubs en daar ervaring opdoet", zegt Pfaff. "Ik vergelijk het een beetje met Denemarken dat in 1992 het EK won. Op elke positie hebben we goede spelers. Daarboven staat een uitstekende staf, met als exponent Marc Wilmots. Hij behoort tot een nieuwe generatie coaches en zorgt voor de bezieling."

Mexico
Pfaff (59) blikt in het gesprek ook terug op het onvergetelijke WK van 1986 in Mexico, waar België vierde werd. "Het was een fantastische Wereldbeker. In de groepsfase waren we niet zo goed, maar daarna werden we steeds sterker. De wedstrijden tegen de Sovjet-Unie (4-3 na verlengingen) en Spanje (5-4 na strafschoppen) zijn de beste matchen die ik ooit heb gespeeld. In de halve finale verloren we niet van Argentinië, we verloren van Maradona."

Waarschuwing
Pfaff besluit het interview met een waarschuwing aan het adres van alle landen die volgende zomer deelnemen aan het WK. "België wordt voor de andere teams in Brazilië een extreem moeilijke tegenstander om te verslaan."
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:23:04 #2
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_138406952
Die gaan keihard op hun bek vallen, ik kan niet wachten.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_138406986
met voetbal ben ik geen belg.
pi_138407148
België gaat er gewoon keihard uit in de groepsfase. Gelijkspel tegen Algerije en verlies tegen Rusland en Zuid-Korea.
pi_138407189
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:27 schreef aspirantspierbundel het volgende:
België gaat er gewoon keihard uit in de groepsfase. Gelijkspel tegen Algerije en verlies tegen Rusland en Zuid-Korea.
We hebben het niet over Nederland he. België gaat gewoon met 9 punten door naar de volgende ronde.
pi_138412172
Nederlaag tegen Rusland, gelijk algerije en winst op zKorea.
Volgende ronde eruit.
pi_138413844
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

We hebben het niet over Nederland he. België gaat gewoon met 9 punten door naar de volgende ronde.
Hou toch op man. Wat stelt België nou voor? Met Dries Mertens die drie turven hoog is win je geen WK hoor. Met die badaap van Chelsea win je ook geen WK.

Wat me ook opvalt is dat zodra die kutbelgen zich weer eens hebben geplaatst voor iets, dat ze zichzelf gaan vergelijken met ons. Nederland is sowieso twee of misschien wel drie klasse's beter dan België, Nederland heeft club bepalende spelers die week in week uit onder druk moeten presteren, België heeft dat niet(Nee Hazard is geen club bepalende speler bij Chelsea)

Conclusie: Belgie heeft niets te zoeken op het WK behalve dat het een leermoment is voor ze
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:49:27 #8
401037 Dr.Smoke
aka oscarmulero
pi_138414192
2de ronde Duitsland of Portugal

:W
pi_138426372
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:42 schreef JenHermes het volgende:

[..]

Hou toch op man. Wat stelt België nou voor? Met Dries Mertens die drie turven hoog is win je geen WK hoor. Met die badaap van Chelsea win je ook geen WK.

Wat me ook opvalt is dat zodra die kutbelgen zich weer eens hebben geplaatst voor iets, dat ze zichzelf gaan vergelijken met ons. Nederland is sowieso twee of misschien wel drie klasse's beter dan België, Nederland heeft club bepalende spelers die week in week uit onder druk moeten presteren, België heeft dat niet(Nee Hazard is geen club bepalende speler bij Chelsea)

Conclusie: Belgie heeft niets te zoeken op het WK behalve dat het een leermoment is voor ze
Nederland heeft een stel spelers uit de Eredivisie, Belgie spelers die in de top spelen in Engeland, Italie, Spanje en Rusland.

Hazard is top bij Chelsea.
pi_138428310
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 09:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nederland heeft een stel spelers uit de Eredivisie, Belgie spelers die in de top spelen in Engeland, Italie, Spanje en Rusland.

Je chargeert een beetje.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_138428751
quote:

[..]

Zoals Fellaini, de klasbak? _O_
Amen.
pi_138431594
quote:

[..]

Robben, Huntelaar, Sneijder(normaal gesproken) v Persie, v/d Vaart(normaal gesproken), en Nigel de Jong..

Dit zijn toch wel grotere spelers van naam die ook wel club bepalend zijn geweest dan die Belgjes die alleen Hazard hebben

En kom op, de hoogste divisie in Belgie is toch van een bedroevend niveau man. Half lege stadions, alleen maar Afrikanen die het moeten hebben van hun lengte en fysiek
pi_138432840
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:32 schreef JenHermes het volgende:

[..]

Robben, Huntelaar, Sneijder(normaal gesproken) v Persie, v/d Vaart(normaal gesproken), en Nigel de Jong..

Dit zijn toch wel grotere spelers van naam die ook wel club bepalend zijn geweest dan die Belgjes die alleen Hazard hebben

En kom op, de hoogste divisie in Belgie is toch van een bedroevend niveau man. Half lege stadions, alleen maar Afrikanen die het moeten hebben van hun lengte en fysiek
:') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_138433224
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:14 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Wacht nou maar jonge, Belgie vliegt er zonder pardon na de groepsfase eruit. 2 nederlagen en 1 gelijk spel. Belgie is niets voor niets al tig jaar niet op een EK of WK eindronde aanwezig geweest. Dacht je nou werkelijk dat Belgie nu het WK even gaat winnen? Schei toch uit man!

Als die Hazard aan de bal komt, dan is het gewoon één grote ren-je-rot show. Kop omlaag en kijken waar het schip strand. Ik heb die jongen met die afro bij Man United gister gezien en ik heb hem niets anders zien doen dan de bal blind naar voren rossen zodat de bal op goed geluk bij Welbeck zou komen.

Nee, Belgie is gewoon een maatje te klein

[ Bericht 6% gewijzigd door JenHermes op 02-04-2014 13:30:10 ]
pi_138433393
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:14 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Haha, kom op he. Geef dan op z'n minst een argument in plaats van alleen maar die smileys.
In Southern Sun
pi_138434293
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:24 schreef JenHermes het volgende:

[..]

Wacht nou maar jonge, Belgie vliegt er zonder pardon na de groepsfase eruit. 2 nederlagen en 1 gelijk spel. Belgie is niets voor niets al tig jaar niet op een EK of WK eindronde aanwezig geweest. Dacht je nou werkelijk dat Belgie nu het WK even gaat winnen? Schei toch uit man!

Als die Hazard aan de bal komt, dan is het gewoon één grote ren-je-rot show. Kop omlaag en kijken waar het schip strand. Ik heb die jongen met die afro bij Man United gister gezien en ik heb hem niets anders zien doen dan de bal blind naar voren rossen zodat de bal op goed geluk bij Welbeck zou komen.

Nee, Belgie is gewoon een maatje te klein
Ik ben ook geen fan van Fellaini. Maar een Kompany , Witsel en Courtois zijn ook zeer goede spelers die bepalend zijn. Kompany is nog belangrijker dan Hazard overigens. Zeker als je De jong en V/d vaart opnoemt en bij België enkel Hazard (en hem nog afbreken) kan niemand je serieus nemen.

Ik zie ze ook geen wereldkampioen worden btw. 1ste ronde overleven en er dan uit.
  woensdag 2 april 2014 @ 14:03:22 #17
401037 Dr.Smoke
aka oscarmulero
pi_138434399
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:59 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Ik zie ze ook geen wereldkampioen worden btw. 1ste ronde overleven en er dan uit.
Net als Nederland ws inderdaad
pi_138434446
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:59 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Ik ben ook geen fan van Fellaini. Maar een Kompany , Witsel en Courtois zijn ook zeer goede spelers die bepalend zijn. Kompany is nog belangrijker dan Hazard overigens. Zeker als je De jong en V/d vaart opnoemt en bij België enkel Hazard (en hem nog afbreken) kan niemand je serieus nemen.
Dit is die keeper van Atleti toch? Die telt niet namelijk

Dan blijft alleen Kompany en Witsel over. Leuke spelers voor bij Zenit idd maar ook daar win je de oorlog niet mee. Met club bepalende spelers bedoel ik spelers die het team bij de hand nemen in moeilijke tijden en wanneer het verwacht wordt. v Persie die zelfhandig Man United naar de kwartfinale schiet met een hattrick. Zo hebben Robben, Sneijder en v/d Vaart ook dit soort diensten verricht.
  woensdag 2 april 2014 @ 14:09:12 #19
401037 Dr.Smoke
aka oscarmulero
pi_138434522
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:05 schreef JenHermes het volgende:

[..]

Dan blijft alleen Kompany en Witsel over. Leuke spelers voor bij Zenit idd maar ook daar win je de oorlog niet mee. Met club bepalende spelers bedoel ik spelers die het team bij de hand nemen in moeilijke tijden en wanneer het verwacht wordt. v Persie die zelfhandig Man United naar de kwartfinale schiet met een hattrick. Zo hebben Robben, Sneijder en v/d Vaart ook dit soort diensten verricht.
Huntelaar past ook wel in dat rijtje vind ik. En met een beetje fantasie Kuijt ook nog wel :9
pi_138435413
De verdediging van België (op de RB na) met de aanval van Nederland en een gemengd middenveld en de Lage Landen worden wereldkampioen!
pi_138435437
quote:
[..]

Wat is dit weer voor onzin?
pi_138435831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:05 schreef JenHermes het volgende:

[..]

Waarom telt de keeper van Atleti niet?
In Southern Sun
  Redactie Sport woensdag 2 april 2014 @ 15:01:51 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138436172
Wat een gechargeer van beide kanten. België had in de poule van Nederland een goede kans gemaakt om door te komen (zeker meer dan Nederland) maar had het daar ook zwaar gehad. Nederland zou de poule van Belgie ook makkelijk door komen, zoals België ook gaat doen.

Maar komt België een van de vijf, zes toplanden tegen hebben zij het ook gewoon moeilijk. Tegen de nummer 2 van poule G wordt al lastig. En anders wel tegen Argentinië.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_138436753
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een gechargeer van beide kanten
Jij ziet zelf toch ook wel dat Belgische spelers niets waard waren voorheen op het afgelopen jaar na. Nederlandse spelers zijn internationaal veel groter dan Belgische spelers. De Bergkampen, Kluiverts, Rijkaards, Overmarsen, van Persies, Sneijders, van Bommels en v/d Vaarts zijn toch vele male beter, en groter wat naam en reputatie betreft dan die paar Belgjes die nu internationaal spelen.

Ik vind dat Belgie zich niet eens mag vergelijken met Nederland op dit gebied.
pi_138436819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom telt de keeper van Atleti niet?
Omdat ik het over veldspelers heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: