abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 april 2014 @ 21:09:09 #101
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_139353760
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:01 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh mooi, dit schept al hoop. :)

Hoe zijn jullie (uitgebreide) ervaringen met Champix? Wanneer gestopt tijdens de kuur?
Ik ben dus na acht dagen gestopt. Smaakte niet meer en was er klaar mee. Heb wel de hele kuur afgemaakt. Geen nare bijwerkingen, alleen soms een beetje misselijk, vlak na het innemen van een pil.

Daarna ook nooit meer behoefte gehad aan roken. En ik rookte stug en al vele jaren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_139353783
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 21:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik ben dus na acht dagen gestopt. Smaakte niet meer en was er klaar mee. Heb wel de hele kuur afgemaakt. Geen nare bijwerkingen, alleen soms een beetje misselijk, vlak na het innemen van een pil.

Daarna ook nooit meer behoefte gehad aan roken. En ik rookte stug en al vele jaren.
Netjes! Tot nu toe hou ik het alleen een halve dag vol, daarna is de drang dusdanig erg dat ik maar weer een nieuw pakje haal.

Wat voel je precies?
pi_139353808
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:00 schreef Messina het volgende:

[..]

Iza Cura, basisverzekering.

[..]

Nope ;)
Beter!

overigens geen ervaringen poesopstokje, tenminste niet van mezelf, alleen van mensen in mn omgeving en die zijn wisselend...
mijn ma is er ooit wel 2 mnd mee gestopt, maar weer begonnen om 1 of andere reden...
en een vriendin werd er alleen maar kotsberoerd van en is dus uiteindelijk niet gestopt...
S. 2014
J. 2016
  maandag 28 april 2014 @ 21:11:47 #104
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_139353852
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:09 schreef Poesopstokje het volgende:

Netjes! Tot nu toe hou ik het alleen een halve dag vol, daarna is de drang dusdanig erg dat ik maar weer een nieuw pakje haal.

Wat voel je precies?
Tijdens de kuur, bedoel je?
Ik voelde me heel euforisch, bij mij werkte het echt als een soort Prozac.
En het stoppen met roken was voor mij met Champix een makkie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_139353860
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 21:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Beter!

overigens geen ervaringen poesopstokje, tenminste niet van mezelf, alleen van mensen in mn omgeving en die zijn wisselend...
mijn ma is er ooit wel 2 mnd mee gestopt, maar weer begonnen om 1 of andere reden...
en een vriendin werd er alleen maar kotsberoerd van en is dus uiteindelijk niet gestopt...
Ik heb ergens gelezen dat het verstandig is dat je maagbeschermers er bij slikt, tegen de misselijkheid, klopt dat?
pi_139353897
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 21:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tijdens de kuur, bedoel je?
Ik voelde me heel euforisch, bij mij werkte het echt als een soort Prozac.
En het stoppen met roken was voor mij met Champix een makkie.
Dat wil ik ook :@
  maandag 28 april 2014 @ 21:12:48 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_139353903
Zowel mijn moeder, zus als beste vriendin zijn inmiddels ook al jaren (resp. 5, 4 en 2 jaar) met Champix gestopt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_139353953
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:12 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat het verstandig is dat je maagbeschermers er bij slikt, tegen de misselijkheid, klopt dat?
oh dat zou ik niet durven zeggen..
schrijf je vragen gewoon op voor de verpleegkundige.
S. 2014
J. 2016
  maandag 28 april 2014 @ 21:15:21 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_139354014
Maar ik moet zeggen dat het bij mij het makkelijkst ging. Met name mijn beste vriendin had er aardig last van. Misselijk en prikkelbaar. Maar wel doorgezet en ook alweer vijf jaar rookvrij.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 28 april 2014 @ 21:18:03 #110
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_139354145
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 20:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ik hoop trouwens wel dat geld niet de enige drijfveer is om te stoppen...
En waarom niet dan?

Want het was in eerste instantie wel de reden dat ik gestopt ben.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_139354403
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 21:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

En waarom niet dan?

Want het was in eerste instantie wel de reden dat ik gestopt ben.....
Gezondheid uiteraard ;)
pi_139354493
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 21:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

En waarom niet dan?

Want het was in eerste instantie wel de reden dat ik gestopt ben.....
nou mijn persoonlijke ervaring is dat geldtekort geen goede drijfveer is... tenminste niet als het MOET!Want wat doe je dan als je over een maand of 3 beter in de financieen zit en een zware dip wb stoppen?
ik geloof dat je beter om andere redenen, zoals gezondheid, of gewoon omdat je t zonde vh geld vind,.niet omdat t geld er eigenlijk niet is.
Stoppen met roken gaat makkelijker als je wil ipv moet.

nogmaals dit is mijn persoonlijke ervaring en ik gun poesopstokje alle voorspoed en dat t stoppen relatief makkelijk verloopt.

En ik zeg dus ook nergens dat t niet lukt als geld je drijfveer is...
S. 2014
J. 2016
pi_139354920
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 21:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

nou mijn persoonlijke ervaring is dat geldtekort geen goede drijfveer is... tenminste niet als het MOET!Want wat doe je dan als je over een maand of 3 beter in de financieen zit en een zware dip wb stoppen?
ik geloof dat je beter om andere redenen, zoals gezondheid, of gewoon omdat je t zonde vh geld vind,.niet omdat t geld er eigenlijk niet is.
Stoppen met roken gaat makkelijker als je wil ipv moet.

nogmaals dit is mijn persoonlijke ervaring en ik gun poesopstokje alle voorspoed en dat t stoppen relatief makkelijk verloopt.

En ik zeg dus ook nergens dat t niet lukt als geld je drijfveer is...
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die intens geniet van het roken en niet meer zonder WIL.
Geef je een roker de kans om morgen 100% gestopt te zijn, dan wordt dat écht wel met beide handen aangegrepen.

Of te wel; ik WIL ook heel graag.
Het kost veel tijd, geld, ik stink een uur in de wind, altijd gestressed als ik zonder zit.
pi_139354996
Mijn ervaring is dat je er zelf echt 100%achter moet staan dat het anders niet gaat lukken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_139355274
Mooi, iedereen bedankt voor de tips en ervaringen! :)
Ik ga het donderdag vragen en dan horen jullie weer van me. Wens me succes :)
pi_139355818
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:35 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die intens geniet van het roken en niet meer zonder WIL.
Geef je een roker de kans om morgen 100% gestopt te zijn, dan wordt dat écht wel met beide handen aangegrepen.

Of te wel; ik WIL ook heel graag.
Het kost veel tijd, geld, ik stink een uur in de wind, altijd gestressed als ik zonder zit.
klopt, als jij kan garanderen dat de roker morgen een echte ex roker is zonder de moeite zal 98% ja zeggen, uitzonderingen zijn er altijd.

maar had jij mij een n jaar geleden gevraagd of ik wilde stoppen had ik gezegd, ja maar niet nu, toen had ik geen zin om de energie en inzet er in te stoppen, de eerste periode vond ik gewoon kut, maar in September wilde ik er (mede door de kinderwens) wel alles aan doen om er af te komen... en toen ben ik vd 1 op de andere dag gestopt... inmiddels al ruim 7 maanden geleden.
je hebt moeten, je hebt willen, en je hebt moeten willen... de 1e en 3e werken naar mijn idee gewoon minder sterk...

ik heb 13 jaar gerookt en had iedere jaar wel minimaal 1 longontsteking en luchtweginfectie door mn astma... maar stoppen neeeee joh, dat moest ik willen vd artsen maar ik had er nog geen zin in, ondanks al t gezondheidgezeik...
roken is een onderschatte verslaving als je t mij vraagt...

ik heb trouwens de eerste 2 weken af en toe met een shisha pen op t balkon gezeten, gewoon waterdamp, geen verslavende meuk erin, was puur voor de rookbeweging... klinkt :') maar heeft mij wel.geholpen.
S. 2014
J. 2016
pi_139355976
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 21:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

klopt, als jij kan garanderen dat de roker morgen een echte ex roker is zonder de moeite zal 98% ja zeggen, uitzonderingen zijn er altijd.

maar had jij mij een n jaar geleden gevraagd of ik wilde stoppen had ik gezegd, ja maar niet nu, toen had ik geen zin om de energie en inzet er in te stoppen, de eerste periode vond ik gewoon kut, maar in September wilde ik er (mede door de kinderwens) wel alles aan doen om er af te komen... en toen ben ik vd 1 op de andere dag gestopt... inmiddels al ruim 7 maanden geleden.
je hebt moeten, je hebt willen, en je hebt moeten willen... de 1e en 3e werken naar mijn idee gewoon minder sterk...

ik heb 13 jaar gerookt en had iedere jaar wel minimaal 1 longontsteking en luchtweginfectie door mn astma... maar stoppen neeeee joh, dat moest ik willen vd artsen maar ik had er nog geen zin in, ondanks al t gezondheidgezeik...
roken is een onderschatte verslaving als je t mij vraagt...

ik heb trouwens de eerste 2 weken af en toe met een shisha pen op t balkon gezeten, gewoon waterdamp, geen verslavende meuk erin, was puur voor de rookbeweging... klinkt :') maar heeft mij wel.geholpen.
Ik begrijp het :) Maar nu ga ik wel twijfelen aan mezelf. Ik wil het heel graag, maar onbewust misschien ook weer niet. Frustrerend.
Maar het is me ook niet gelukt om te stoppen voor/tijdens de zwangerschap, dus waarom zou het nu wel lukken? :@
pi_139356109
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik begrijp het :) Maar nu ga ik wel twijfelen aan mezelf. Ik wil het heel graag, maar onbewust misschien ook weer niet. Frustrerend.
Maar het is me ook niet gelukt om te stoppen voor/tijdens de zwangerschap, dus waarom zou het nu wel lukken? :@
sorry :* dat was niet mn bedoeling...

stap voor stap, en stap 1 is bedenken dat je er iets aan wilt doen, stap 2 is informatie/hulp zoeken, nou daar ben je ook mee bezig!
stap 3 volgt vanzelf...

echt meid als ik t kan... rookt je partner ook of niet?
S. 2014
J. 2016
pi_139356163
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 22:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

sorry :* dat was niet mn bedoeling...

stap voor stap, en stap 1 is bedenken dat je er iets aan wilt doen, stap 2 is informatie/hulp zoeken, nou daar ben je ook mee bezig!
stap 3 volgt vanzelf...

echt meid als ik t kan... rookt je partner ook of niet?
Ja maar vóór de zwangerschap ;(
Gefeliciteerd trouwens :*

Ex-partner rookt ook, hij jutte me ook altijd op als ik bezig was met een stoppoging.

Nu woon ik alleen met m'n zoon en kan dus uit de buurt blijven van rokers (vrienden/familie) als het moet. :)
pi_139356446
Je moet het willen. Anders werkt het niet. Bij mij was het koppigheid. Ik hoorde altijd het lukt je toch niet en dacht na 16 jaar roken, wacht maar.

Maar heb nog altijd trek in roken. De trek en zin wordt ook steeds meer, word er gek van.
pi_139356555
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:07 schreef Stimorol- het volgende:
Je moet het willen. Anders werkt het niet. Bij mij was het koppigheid. Ik hoorde altijd het lukt je toch niet en dacht na 16 jaar roken, wacht maar.

Maar heb nog altijd trek in roken. De trek en zin wordt ook steeds meer, word er gek van.
Ik WIL ook heel graag, maar de vorige 50 stoppogingen zijn niet voor niets mislukt. Dus is het mijn onderbewustzijn? Of gebrek aan weerstand?
Ik weet het niet..
pi_139357062
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:01 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja maar vóór de zwangerschap ;(
Gefeliciteerd trouwens :*

Ex-partner rookt ook, hij jutte me ook altijd op als ik bezig was met een stoppoging.

Nu woon ik alleen met m'n zoon en kan dus uit de buurt blijven van rokers (vrienden/familie) als het moet. :)
ja ik ben in sept gestopt, en in dec bleek ik zwanger, in de periode ervoor heb ik ook gezegd dat ik gewoon weer ging roken tot de positieve test... :') niet gedaan hoor.

mijn man rookt nog steeds,.dus t is ook altijd in de buurt, en toch ben ik er nooit meer aan geweest... 75% van mn omgeving rookt ook nog, Ik vind het nog steeds lekker ruiken, maar zou t zelf niet meer willen inhaleren.

t komt goed! en je mag altijd pm-en
S. 2014
J. 2016
pi_139357098
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 22:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ja ik ben in sept gestopt, en in dec bleek ik zwanger, in de periode ervoor heb ik ook gezegd dat ik gewoon weer ging roken tot de positieve test... :') niet gedaan hoor.

mijn man rookt nog steeds,.dus t is ook altijd in de buurt, en toch ben ik er nooit meer aan geweest... 75% van mn omgeving rookt ook nog, Ik vind het nog steeds lekker ruiken, maar zou t zelf niet meer willen inhaleren.

t komt goed! en je mag altijd pm-en
Goed van je! :*

Ja zal ik doen :) Eerst even laten bezinken en Champix regelen donderdag.
pi_139357317
oh en je zoon kan een helw positieve hulp zijn, als jij t gevoel hebt te willen roken,.ga dan lekker met hem naar buiten of een spelletje doen, echte trek duurt maar kort,het is het nicotinemonter in je hoofd wat t je moeilijk maakt.

ik bedacht mij dat de nicotine een vijand was die een spelletje wilde spelen, en ik hou niet van verliezen... Dus ik heb pepermunt en lollies gehaald en als ik het echt heel zwaar had ging ik een pepermuntje pakken of een lolly en. bedacht mij dat het ook weer voorbij trok!
S. 2014
J. 2016
pi_139359486
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oh en je zoon kan een helw positieve hulp zijn, als jij t gevoel hebt te willen roken,.ga dan lekker met hem naar buiten of een spelletje doen, echte trek duurt maar kort,het is het nicotinemonter in je hoofd wat t je moeilijk maakt.

ik bedacht mij dat de nicotine een vijand was die een spelletje wilde spelen, en ik hou niet van verliezen... Dus ik heb pepermunt en lollies gehaald en als ik het echt heel zwaar had ging ik een pepermuntje pakken of een lolly en. bedacht mij dat het ook weer voorbij trok!
Dat heb ik de vorige keren ook geprobeerd :@ Allemaal post it's door het huis met redenen, voornamelijk voor m'n zoon. Hele dag naar buiten, afleiding zoeken. En toch weer breken.

Soms heb ik het gevoel dat ik eerst een week in het ziekenhuis moet liggen voordat ik eindelijk kan stoppen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')