Zal wel een dag zijn geweest waarop er iets anders heel belangrijks werd uitgezonden. Iets met hoge nieuwswaarde ofzo. Of dat die aflevering tijdens de Superbowl is uitgezonden?quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:33 schreef Meke het volgende:
[..]
Woa, enig idee welke die hele slechte is?
Je moet even goed kijken voor het op valt maar het zijn geen kijkcijfers maar IMDB score. Dus met andere uitzendingen zal het niet veel te maken hebben gok ik.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:31 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Zal wel een dag zijn geweest waarop er iets anders heel belangrijks werd uitgezonden. Iets met hoge nieuwswaarde ofzo. Of dat die aflevering tijdens de Superbowl is uitgezonden?
"Scrubs" My Night to Remember (TV Episode 2007) - IMDbquote:Op woensdag 2 april 2014 19:31 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Zal wel een dag zijn geweest waarop er iets anders heel belangrijks werd uitgezonden. Iets met hoge nieuwswaarde ofzo. Of dat die aflevering tijdens de Superbowl is uitgezonden?
Het was iets te rommelig en chaotisch. Dat geflits tussen die jaren had iets minder gemogen in het laatste seizoen, wat mij betreft. Laatste seizoen had wat dat betreft gewoon een seizoen met de bruiloft, de scheiding en daarna een aantal afleveringen van de maanden daarna, met Tracy.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:23 schreef DragonFodder het volgende:
Prima einde.Ted's dochter zei het het beste: "This is not the story of how you met our mother. It's the story of how you're in love with aunt Robin".
Dat is het leeuwendeel van de 9 seizoenen natuurlijk wel een belangrijk thema geweest: hoe Ted en Robin steeds weer bij elkaar komen. Juiste observatie dus van de dochter van Ted. Mooi ook hoe blijkbaar dit einde destijds al is opgenomen, dus altijd een optie is geweest en vanaf het begin zo bedacht. De twee voornaamste kritiekpunten die ik heb op de slotaflevering:
-De dood van the mother had meer ruimte mogen krijgen, dit was eerder in het seizoen heel mooi gedaan met een Ted die volschoot, nu vond ik het een beetje "oh ja, inmiddels is ze dood". The mother had meer verdiend.
-Deze laatste aflevering bevat meer plotontwikkeling dan het hele verdere 9de seizoen bij elkaar. Daarbij optellende dat veel van het negende seizoen uit 'filler episodes' bestaat, had dat beter uitgesmeerd kunnen worden.
Maar verder heel knap hoe zoveel plotdraden nog bij elkaar gepakt worden. Niet alles was even geslaagd, maar alles bij elkaar vind ik het een prima slot.
Maar dat is dan ook niet de reden waarom hij het verhaal verteld aan zijn kinderen. Het gaat er om hoe hij terug wilt naar Robin na een aantal jaar.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:35 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Het was iets te rommelig en chaotisch. Dat geflits tussen die jaren had iets minder gemogen in het laatste seizoen, wat mij betreft. Laatste seizoen had wat dat betreft gewoon een seizoen met de bruiloft, de scheiding en daarna een aantal afleveringen van de maanden daarna, met Tracy.
Overigens vind ik het eigenlijk wel een beetje een soort van minachtend richting Tracy/de moeder, alsof het uiteindelijk niet zo relevant was hoe Ted haar ontmoette.
off topic, maar zo slecht vond ik seizoen 9 van Scrubs niet. Het was niet zo goed als de 8 seizoenen ervoor, maar nog steeds uiterst vermakelijk.quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:22 schreef Evertjan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
die heeft Zach Braff pas nog zelfs gereettweet dus ik denk dat hij S09 ook niet echt goed vond
Klopt idd, maar het klonk toch een beetje als: "die Tracy is eigenlijk niet zo boeiend" vond ikquote:Op donderdag 3 april 2014 11:54 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook niet de reden waarom hij het verhaal verteld aan zijn kinderen. Het gaat er om hoe hij terug wilt naar Robin na een aantal jaar.
Ze hebben de scene met de kinderen 8 jaar geleden opgenomen en daaruit bleek al dat Ted niet meer met de moeder was (ik weet niet zeker of ze ook zeggen dat ze dood is in dat stuk) en dat hij weer voor Robin moest gaan volgens de kinderen. Dus in die zin stond het einde wel vast. Wat er met de rest van de personages gebeurde kunnen ze wel hebben veranderd natuurlijk.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:09 schreef Qi1 het volgende:
Ik vraag me overigens af of ze dit einde al 8 jaar geleden vast hadden staan. Of zouden ze gewoon gaan kijken hoeveel seizoenen de serie het uithield en er daarna een einde aan schrijven?
Ah, dat wist ik niet meer. Zo lang geledenquote:Op donderdag 3 april 2014 15:11 schreef Operc het volgende:
[..]
Ze hebben de scene met de kinderen 8 jaar geleden opgenomen en daaruit bleek al dat Ted niet meer met de moeder was (ik weet niet zeker of ze ook zeggen dat ze dood is in dat stuk)
En vooral hebben gerektquote:en dat hij weer voor Robin moest gaan volgens de kinderen. Dus in die zin stond het einde wel vast. Wat er met de rest van de personages gebeurde kunnen ze wel hebben veranderd natuurlijk.
Haha die neiging heb ik ook idd. Is ook echt zo lang geleden.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:41 schreef Rosario het volgende:
Net even de pilot gekeken, alles klopt nu nog beter mijns inziens.
Even gezocht, de dochter zegt:"Mom's been gone for six years now." Ze zegt niet letterlijk dat ze dood is inderdaad.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:41 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik niet meer. Zo lang geledenMaar ze zeiden zeker niet dat ze dood was volgens mij. Was ook niet leuk geweest.
Ik ook... Het voelt gewoon niet als een waardig afsluit.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:57 schreef Mss het volgende:
Ik ben nog steeds chagrijnig van die laatste ep
Ik begon met de pilot.. Ben alweer bij aflevering 7. Wat lang niet meer gekeken zegquote:Op donderdag 3 april 2014 16:41 schreef Rosario het volgende:
Net even de pilot gekeken, alles klopt nu nog beter mijns inziens.
Serieus? Gezien de historie van de serie had ik het raar gevonden als de serie niet met een plotwending was geëindigd.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:45 schreef formerjellybean het volgende:
Eigenlijk vind ik het gewoon achterlijk je laat ons 9 seizoenen elke keer weer verhaal aan de kinderen horen over de moeder om haar gewoon dood te laten gaan en hem uiteindelijk weer met Robin te laten gaan.
Ik voel me eigenlijk als kijker een beetje in de zeik genomen........
Het is niet handig om de nadruk op de moeder te leggen. Immers, ze was maar een zeer beperkt onderdeel van een verhaal over 5 vrienden op zoek naar een geschikte partner om mee oud te worden.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:45 schreef formerjellybean het volgende:
Eigenlijk vind ik het gewoon achterlijk je laat ons 9 seizoenen elke keer weer verhaal aan de kinderen horen over de moeder om haar gewoon dood te laten gaan en hem uiteindelijk weer met Robin te laten gaan.
Ik voel me eigenlijk als kijker een beetje in de zeik genomen........
Hoe verzin je het?quote:Op donderdag 3 april 2014 21:28 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik ben overigens allang blij dat Lilly nooit met Ted of Barney naar bed is geweest. Dat had de serie geen goed gedaan.
Dat was 9 seizoenen lang mijn angstquote:
Ja precies , de serie heet zelfs how I met your mother, en dan het einde zo raar want het was eigenlijk dat iedereen toch wel naar ontknoping toelopen , en dan is het gewoon een anti climax.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:28 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het is niet handig om de nadruk op de moeder te leggen. Immers, ze was maar een zeer beperkt onderdeel van een verhaal over 5 vrienden op zoek naar een geschikte partner om mee oud te worden.
Ik ben overigens allang blij dat Lilly nooit met Ted of Barney naar bed is geweest. Dat had de serie geen goed gedaan.
Lilly heeft wel met Robin gekustquote:Op donderdag 3 april 2014 21:28 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het is niet handig om de nadruk op de moeder te leggen. Immers, ze was maar een zeer beperkt onderdeel van een verhaal over 5 vrienden op zoek naar een geschikte partner om mee oud te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |