abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 april 2014 @ 13:36:47 #126
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_138433639
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 08:41 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

[..]

Echt he, fucking 20 afleveringen over die bruiloft en dan aan het eind ff, "o ja, we zijn gescheiden." _O-
De bruiloft zelf lieten ze toch ook amper zien? Het moment van het 'ja woord'? Daar skipten ze ook overheen. Die bruiloft moest dus nooit een centraal onderdeel zijn. Wel vreemd dat ze dat hele laatste seizoen in die sfeer hebben gegoten...
pi_138433877
Nooit echt in dit topic gekeken omdat ik pas dit seizoen begonnen was met HIMYM, bijna alles achter elkaar kunnen kijken met uitzondering van het laatste seizoen.

Vind het wel echt een leuke serie, ga hem vast nog een keer kijken ooit.

Het einde is een beetje dubbel. The alternative ending had ik misschien mooier gevonden als serie. Maar vond dit einde ook wel wat hebben.
Ja het is sneu dat die vrouw waar hij al die tijd naar op zoek was overleed na weet ik hoeveel jaar relatie. Maar de serie draaide toch altijd ook wel een beetje om Ted en Robin.
Dus ik vind het wel prima zo.
Misschien was het slimmer geweest om het Robin deel als alternative ending op de DVD/Bluray te zetten ofzo als directors cut of weet ik het.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_138434347
Ik vond het einde niet best. Ik heb seizoenen lang de ontwikkeling van Barney zitten te bekijken sinds we weten dat hij gaat trouwen. Sterker nog, het hele laatste seizoen gaat over zijn bruiloft. Hij ontwikkelt zich van een manipulatief figuur naar een eerlijke echtgenoot. En dan na 15 minuten, ha toch niet. En hij is weer helemaal dezelfde Barney uit seizoen 1... Alleen dan zieliger. En dan bezwangert hij ineens een random vrouw... Zonde om een karakter zo op te bouwen en dan in 1 keer weer af te breken.

Dat geld ook voor Robin en Ted. Robin dumpt blijkbaar gewoon haar vrienden als ze succes heeft en Ted zijn verhaal aan zijn kinderen gaat niet over hoe hij de grote liefde van zijn leven (hun moeder) heeft ontmoet, maar is een manier om goedkeuring te krijgen om Robin weer achter na te zitten... net als in aflevering 1 van seizoen 1. De vrouw die hem heeft afgewezen en zei niet verliefd op hem te zijn...

Wat is de boodschap die we van de schrijvers mee krijgen? Mensen veranderen nooit? Aan het einde van 9 seizoenen en 20 jaar later is alles weer terug bij af? Ik vond het erg teleurstellend en gehaast met een aantal flauwe onthullingen. Dit had zoveel beter gekund.
pi_138434466
Vond de boodschap van de finale juist dat mensen wel kunnen veranderen. Robin is er nu wel klaar voor om een stabiele relatie te hebben waar kinderen bij zijn betrokken ( al zijn ze ouder ), terwijl Ted ook enorm is veranderd door zijn ware liefde te hebben gekend. En denk je echt dat Barney in seizoen 1 zo goed was omgegaan met een baby? No way. Dat heeft Robin ook bij hem losgemaakt. Ik zou zeggen dat Lily en Marshall nog de personages zijn die het minst zijn veranderd.
pi_138434909
Prima einde.Ted's dochter zei het het beste: "This is not the story of how you met our mother. It's the story of how you're in love with aunt Robin".
Dat is het leeuwendeel van de 9 seizoenen natuurlijk wel een belangrijk thema geweest: hoe Ted en Robin steeds weer bij elkaar komen. Juiste observatie dus van de dochter van Ted. Mooi ook hoe blijkbaar dit einde destijds al is opgenomen, dus altijd een optie is geweest en vanaf het begin zo bedacht. De twee voornaamste kritiekpunten die ik heb op de slotaflevering:
-De dood van the mother had meer ruimte mogen krijgen, dit was eerder in het seizoen heel mooi gedaan met een Ted die volschoot, nu vond ik het een beetje "oh ja, inmiddels is ze dood". The mother had meer verdiend.
-Deze laatste aflevering bevat meer plotontwikkeling dan het hele verdere 9de seizoen bij elkaar. Daarbij optellende dat veel van het negende seizoen uit 'filler episodes' bestaat, had dat beter uitgesmeerd kunnen worden.

Maar verder heel knap hoe zoveel plotdraden nog bij elkaar gepakt worden. Niet alles was even geslaagd, maar alles bij elkaar vind ik het een prima slot.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_138435148
Na het terugkijken van enkele scenes valt de dood van Tracy wel op zijn plaats.

In de aflevering Vesuvius waar ze aan het einde zegt ''Like a mother would miss her daughter's wedding'', waarna Ted in huilen uitbarst. De speech van de tijdreisaflevering... Toch erg jammer dat het er zo snel is uitgeschreven. Was toch wel erg van het Tracy-karakter gaan houden.
pi_138435657
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 01:26 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Om hier nog even op terug te komen: challenge completed.

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar dit is het einde wat ik ga koesteren. :)
Sjezus, dat was echt een te zoet en liefkozend einde geweest, had ook totaal niet bij de serie als geheel gepast :r

Vind het huidige einde goed passen bij de serie. Waarom zou je anders vertellen over hoe je 9 jaar lang je vrienden en met name Robin leert kennen? Als het daadwerkelijk ging over hoe hij de moeder ontmoette was het logischer geweest om het verhaal te beginnen bij de bruiloft, of zelfs op het perron en daarna een serie te houden over hoe hij de moeder leert kennen tot de kinderen geboren worden.
pi_138435703
Na je 50ste (?) nog even de ex-vrouw van je beste vriend gaan versieren is niet echt conform aan de bro-code though
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_138435746
quote:
11s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:48 schreef Hoogstaande het volgende:
Na je 50ste (?) nog even de ex-vrouw van je beste vriend gaan versieren is niet echt conform aan de bro-code though
Bro code zegt totaal niets over ex-vrouw of vrouw in het algemeen, enkel vriendin. Daarnaast zijn er uitzonderingen zodra ze een 8 of hoger is. :P
  woensdag 2 april 2014 @ 14:53:16 #135
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138435888
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 01:00 schreef jcdragon het volgende:
Eindelijk de laatste afleveringen gezien. Eindelijk kan deze serie afgesloten worden.
Ik vind het wel jammer dat de moeder toch dood is gegaan. Ook al had ik het hier gelezen.
Toch wel jammer dat Ted en Robin weer samen zijn. Maar uiteindelijk toch wel enorm genoten en vermaakt met deze serie.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:')
Dat was echt de slechtste aflevering uit de hele serie.

Nee, uit elke serie die ik ooit heb gezien.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_138436101
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Lost en Dexter niet afgekeken dan?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 2 april 2014 @ 15:12:47 #137
358523 IkStampOpTacos
pi_138436496
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:47 schreef Daeron het volgende:
had ook totaal niet bij de serie als geheel gepast
Waarom niet? Ted heeft eindelijk datgene waar hij 9 seizoenen naar op zoek is. Het is en blijft een feelgood serie. Geen reality.
-
  woensdag 2 april 2014 @ 15:13:16 #138
358523 IkStampOpTacos
pi_138436512
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:59 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Lost en Dexter niet afgekeken dan?
Nooit gekeken, konden me beiden niet echt boeien op één of andere reden.
-
pi_138436524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Serieus?

De serie die in vroeger dagen opviel door zijn 'misdirects' doet nog even een ultieme misdirect die m.i. voor het grootste deel helemaal strookt met de karakters zoals we ze kennen. Ik vind het knap.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_138436596
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nooit gekeken, konden me beiden niet echt boeien op één of andere reden.
Kan je iig garanderen dat die eindes (zeker die van Dexter) VELE malen slechter zijn dan wat er hier verzonnen is.

Persoonlijk vind ik het geen slecht einde, dat Ted alsnog eindigt met Robin vind ik niet de meest logische zet maar het is gelukkig niet rainbows & unicorns (wat ook niet bij de serie zou passen).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 2 april 2014 @ 15:16:00 #141
358523 IkStampOpTacos
pi_138436606
quote:
3s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:13 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Serieus?

De serie die in vroeger dagen opviel door zijn 'misdirects' doet nog even een ultieme misdirect die m.i. voor het grootste deel helemaal strookt met de karakters zoals we ze kennen. Ik vind het knap.
Je hebt het over Lost? Wilde het kijken, maar toen hoorde ik dat het einde dramatisch was en die serie sowieso erg lang is. Had daar geen zin in. Kost zoveel tijd.
-
pi_138436668
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je hebt het over Lost? Wilde het kijken, maar toen hoorde ik dat het einde dramatisch was en die serie sowieso erg lang is. Had daar geen zin in. Kost zoveel tijd.
Ik had het over HIMYM
  woensdag 2 april 2014 @ 15:21:15 #143
358523 IkStampOpTacos
pi_138436774
quote:
3s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:18 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Ik had het over HIMYM
Ben ik het deels met je eens dan. Vooral dat van Barney is zo sneu gedaan en niet echt iets voor hem.
-
pi_138436947
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ben ik het deels met je eens dan. Vooral dat van Barney is zo sneu gedaan en niet echt iets voor hem.
Dat ging vooral allemaal veel te snel wat mij betreft. Ik vond de eerste keer dat hij zijn kind in zijn armen had bijvoorbeeld nogal tenenkrommend, zo overdreven op gevoel gespeeld.
Verder ligt het prima in de karakters Robin en Barney dat ze het uiteindelijk niet volhouden, en dat Barney daarna terugvalt in zijn oude gedrag. Dat vond ik niet vergezocht. Maar in zo'n korte timeframe is het allemaal wel erg snel. Ik las hier ergens dat er 18 minuten uitgeknipt waren. Ik gok dat die 18 minuten het verhaal wat minder abrupt hadden gemaakt (weet ik natuurlijk niet zeker). Ik hoop dan ook op een uncut ep, om die theorie te testen.
pi_138436977
Het is dus gewoon How I met your stepmother.
  woensdag 2 april 2014 @ 15:32:25 #146
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_138437167
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:26 schreef Timwonnacott het volgende:
Het is dus gewoon How I met your stepmother.
How i met aunt Robin.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_138437286
How I wanted to bang your aunt Robin before and after I met your mother
pi_138437462
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:35 schreef Gruisman het volgende:
How I wanted to bang your aunt Robin before and after I met your mother
Daarvoor had ie het allang gedaan ;)
pi_138437870
quote:
3s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:23 schreef DragonFodder het volgende:
Prima einde.Ted's dochter zei het het beste: "This is not the story of how you met our mother. It's the story of how you're in love with aunt Robin".
Dat is het leeuwendeel van de 9 seizoenen natuurlijk wel een belangrijk thema geweest: hoe Ted en Robin steeds weer bij elkaar komen. Juiste observatie dus van de dochter van Ted.
Tja... maar aan de andere kant is er door de hele serie heen het motief hoe Ted steeds net 'The Mother' misloopt. Hij stort zich steeds in relaties met vrouwen die niet 'de ware' zijn. En eigenlijk geldt dat ook voor zijn relatie met Robin. Als hij 'The mother' op het station aanspreekt is het zoals hij het altijd wilde (en merken ze hoe ze elkaar door pech steeds net zijn misgelopen). Dat gaf mij juist ook heel erg een 'its meant to be' gevoel. Ik vind dat einde veel beter passen bij de ontwikkeling van Ted dan dat hij nadat zijn liefde is overleden (helemaal met je eens dat dit veel te snel ging!) hij weer achter Robin aan gaat. De zoektocht en de vondst van 'the mother' voelt daardoor een beetje betekenisloos...
  woensdag 2 april 2014 @ 18:29:03 #150
207863 Obama
Barack Hussein
pi_138442931
Wat een gezeik, het was een leuke finale. Alle losse eindjes zijn aan elkaar geknoopt, vond de emoties (vooral lilly) zeer mooi, veel humor (judge fudge en supreme fudge) en het einde was positief.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')