abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2014 @ 16:31:32 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138330155
N.a.v. de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y

zondag 30 maart 2014 @ 17:04:20 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138331142
Haha bubseltje, je had precies het goede onderschrift bij de foto! :D O+ Smaakte de komkommer? :Y)

Tally _O-
pi_138331366
Wij hebben de foef, voorste billen etc. discussie pas ook gehad i.v.m. L. We noemden het dus voorste billen, maar met het oog op de naderende basisschool zijn we nu overgestapt op plasser. Als ze wat ouder is maken we er denk ik nog wel wat anders van, maar voor nu voldoet plasser wat mij betreft.

Voor jongens vind ik het een stuk makkelijker trouwens.
  zondag 30 maart 2014 @ 17:26:16 #4
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138331703
Ja ze heeft er wat stukjes af gehapt/sabbelt :Y)

Toen jullie begonnen met hapjes hoe vaak boden jullie wat aan? Een keer per dag of vaker?

En slabben met mouwen lijken ons wel handig hebben jullie daar misschien ervaring mee?
pi_138331848
Ja bubsel, wij hebben een paar silly billiez met mouwen en ik ben er echt fan van, anders bleef ik kleertjes wassen in verband met vieze mouwtjes bij elke maaltijd. Het voordeel van de silly billiez was dat ze in de was altijd weer schoon werden, ongeacht wat erop zat en ze waren een soort van waterdicht. Maar ze zijn dus wel duur en dat is gelijk het grootste nadeel. Er zijn vast goedkopere alternatieven te vinden.
  zondag 30 maart 2014 @ 17:40:02 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138332046
Ik stroop de mouwen gewoon op, gaat prima ^O^
  zondag 30 maart 2014 @ 19:31:10 #7
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138335577
Zo tof, net lekker met z'n drieën aan tafel gegeten *; Wat een geluksmoment! En T. zat heerlijk aan sperziebonen te knagen O+
  zondag 30 maart 2014 @ 19:39:41 #8
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138335855
Lb dat kan natuurlijk ook ^O^

Nikki die hou ik in het achterhoofd heb er nu veel goede verhalen over gelezen.

De prijzen van de Pampers worden anders bij sommige pakken las ik net op www.luierinfo.nl

Klikt goed Gotc O+
  zondag 30 maart 2014 @ 19:43:49 #9
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138335998
Dank nog voor het warme welkom hier O+

Mini mus is trouwens echt net een vogeltje: onstilbare honger, vaak woest op zoek naar de borst en nog zo lekker pluizig O+

Weet niet meer wie het vroeg, maar zijn slechte start kort samengevat: ingeleid bij 37+5 ivm zwangerschapsdiabetes. Na de geboorte had T. hierdoor te lage bloedglucose. Daarbij kwam dat hij min of meer gelanceerd is bij de geboorte. Dat zagen we niet helemaal aankomen, hij kwam bij de eerste perswee terwijl het infuus met remifentanil nog vol open stond :{ T. kwam daardoor helemaal versuft ter wereld :{ En na een paar dagen werd hij geel en moest hij onder de lamp. Voordat we naar huis mochten waren we bijna een week verder...

Nu we thuis zijn lijkt T. z'n gemiste tijd met mij in te willen halen. Hij wil alleen maar bij mij zijn en zolang dat kan is hij intens tevreden O+ Best intensief icm zieke peuter die mij ook niet meer los wil laten nadat ik een week weg was. Ik voel me een beetje geleefd door al die dubbele mamabehoefte :') O+ :Z
Oude (on)bekende.
  zondag 30 maart 2014 @ 20:13:58 #10
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138337092
Oef mus, das een heftig kraamweekje geweest zo te lezen. Fijn dat t nu goed gaat allemaal! Geniet van t gekroel, maar vergeet jezelf ook niet he! :*

Gotc, samen eten O+ gezellig!

Meiske heeft vannacht 4 uur achter elkaar geslapen *O* dat voelt als uitslapen joh :') lekker!

Oh en, nu we het over postpartum haarcellen hadden he, hoe zat het met jullie postpartum gewichtsverlies? Zijn de wonderlijke plaatjes en verhalen van klap en Nikki ( :9 ) standaard of hebben jullie ook trager afscheid genomen van de zwangerschapskilo's? Ik weet dat ik met mezelf in t reine moet komen en zulks, maar ik had stiekem toch gehoopt dat die 10 overgebleven kilo's wel langzaam zelf hun biezen zouden pakken alvast (mup is 4 weken nu O+ )
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 30 maart 2014 @ 20:19:16 #11
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138337284
Ach, die kilo's.. moet nog 12kg vd 25kg en ben al 4 maanden niks afgevallen, ondanks 4x per week hardlopen en gezond eten+drinken :{ Het schijnt bij ontzwangeren te horen en bij diverse mensen hier viel het ineens na 9 mnd eraf.. ik vind er iig geen hol aan ;(.
Waarschijnlijk niet wat je wilde horen :P Misschien gaat het bij jou wel vanzelf!

Mus, heftige kraamperiode :* Red je het allemaal een beetje? Ook met jouw herstel?
pi_138337581
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:26 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ja ze heeft er wat stukjes af gehapt/sabbelt :Y)

Toen jullie begonnen met hapjes hoe vaak boden jullie wat aan? Een keer per dag of vaker?

En slabben met mouwen lijken ons wel handig hebben jullie daar misschien ervaring mee?
Hier een keer per dag, namelijk in de morgen want als hij dan een of andere reactie zou hebben of krampjes dan zou hij daar 's nachts geen last meer van hebben. Was een tip van de ouwe rotten ;)
  zondag 30 maart 2014 @ 20:38:03 #13
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138338155
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:27 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Hier een keer per dag, namelijk in de morgen want als hij dan een of andere reactie zou hebben of krampjes dan zou hij daar 's nachts geen last meer van hebben. Was een tip van de ouwe rotten ;)
Dat is idd erg slim van die ouwe rotten!

De zwangerschapskilo's waren er met 8 dagen af... Maar daarna ging ik flink vocht vasthouden en daarna het spiraal heeft weer wat kilo's in de plus gedaan.

Mus wat heftig doe maar goed kroelen met hem :*
  zondag 30 maart 2014 @ 20:43:07 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138338461
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:38 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Dat is idd erg slim van die ouwe rotten!

De zwangerschapskilo's waren er met 8 dagen af... Maar daarna ging ik flink vocht vasthouden en daarna het spiraal heeft weer wat kilo's in de plus gedaan.

Mus wat heftig doe maar goed kroelen met hem :*
Ik heb niet stilgestaan bij dat mogelijke effect van de Mirena :o Zou dat het zijn..
pi_138338843
Mus wat ben je een gewilde moeder O+
Tis niet helemaal vlekkeloos verlopen maar zo te horen komt t helemaal goed met jullie! ^O^
  zondag 30 maart 2014 @ 20:52:28 #16
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138338987
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:19 schreef GotC het volgende:
Mus, heftige kraamperiode :* Red je het allemaal een beetje? Ook met jouw herstel?
Dit was natuurlijk niet de kraamweek die we in gedachten hadden en het was en is best pittig. Gelukkig ben ik beter uit de bevalling gekomen dan ik er in ging! De eerste dag had ik last van naweeën en spierpijn en dat was het :D Ik kan alle toestanden dus relatief goed handelen :Y

En zwangerschapskilo's :{w Ons buurmeisje vroeg gister of we nog een baby' tje krijgen :Y) Ik ga er maar van uit dat het net als de vorige keer vanzelf goed komt :') Helaas niet binnen een paar weken KP, maar na 6 maanden zat ik weer op mijn normale gewicht. Zonder er iets speciaals voor te doen.
Oude (on)bekende.
pi_138339146
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:52 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Dit was natuurlijk niet de kraamweek die we in gedachten hadden en het was en is best pittig. Gelukkig ben ik beter uit de bevalling gekomen dan ik er in ging! De eerste dag had ik last van naweeën en spierpijn en dat was het :D Ik kan alle toestanden dus relatief goed handelen :Y

En zwangerschapskilo's :{w Ons buurmeisje vroeg gister of we nog een baby' tje krijgen :Y) Ik ga er maar van uit dat het net als de vorige keer vanzelf goed komt :') Helaas niet binnen een paar weken KP, maar na 6 maanden zat ik weer op mijn normale gewicht. Zonder er iets speciaals voor te doen.
:*
Heb je een draagdoek trouwens? anders mag je mijne lenen? hij is blauw :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138339404
Gotc wat klinkt dat als een fijn eetmoment! O+

Mus wat heb je een heftige kraamweek achter de rug. Geniet van je nieuwe gezinnetje. En best lastig hè om je aandacht te verdelen tussen peuter en baby('s). Ik moet er ondanks dat peuter het echt heel goed doet echt nog even mijn weg in vinden.

En KP het komt vast goed met de kilo's hoor. Je hebt nog 8 maanden ontzwangeren te gaan hè. .
pi_138339495
Zonder bijlezen, sorry, gooi ik er even een vraag in: we willen over een paar weken naar Italië op vakantie. Met de auto en dan een beetje rondreizen. Campingbedje mee, buggy vandaag gekocht, maar is zo'n kinderstoel-to-go (zo'n ding wat je aan een stoel hangt) nou een aanrader of zouden ze bij hotels en restaurantjes ook gewoon kinderstoelen hebben? :@
Sarcasme. Herken het.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:07:50 #20
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138339898
Thanks dames. Ik ben een tikje ongeduldig geloof ik, maar daar heb ik wel meer last van bij de doelen die ik voor mezelf voor ogen heb :Y)

Spirit, ik geloof toch niet dat ik daarmee zou gaan zeulen, want voor dat ene restaurantje die er geen heeft staan kan d'r best op schoot gezeten worden. Denk ik. Maar Mijnes is dus nog maar 4 weken, dus so much voor mijn ervaring.
pi_138340125
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:07 schreef Kimpossible het volgende:
Thanks dames. Ik ben een tikje ongeduldig geloof ik, maar daar heb ik wel meer last van bij de doelen die ik voor mezelf voor ogen heb :Y)

Spirit, ik geloof toch niet dat ik daarmee zou gaan zeulen, want voor dat ene restaurantje die er geen heeft staan kan d'r best op schoot gezeten worden. Denk ik. Maar Mijnes is dus nog maar 4 weken, dus so much voor mijn ervaring.
Nja, maar als onze spartelkoningin op schoot zit tijdens het eten, wordt er dus niet gegeten (tenzij zij eet, maar zodra dat op is, moet ze weer alles zien/pakken/draaien). En ik heb dus werkelijk geen idee of hotels enzo standaard kinderstoelen hebben staan en of die dan niet te smerig voor woorden zijn :@

Overigens mijn antwoord op je vraag: er zit hier nog 10kg aan, maar mijn hele eetpatroon is tijdens en na de zwangerschap veranderd, dus dat is ook meteen de reden dat dat gewicht prima wordt onderhouden :@
Sarcasme. Herken het.
pi_138340129
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:01 schreef Spirit82 het volgende:
Zonder bijlezen, sorry, gooi ik er even een vraag in: we willen over een paar weken naar Italië op vakantie. Met de auto en dan een beetje rondreizen. Campingbedje mee, buggy vandaag gekocht, maar is zo'n kinderstoel-to-go (zo'n ding wat je aan een stoel hangt) nou een aanrader of zouden ze bij hotels en restaurantjes ook gewoon kinderstoelen hebben? :@
Ik ga er vanuit dat ze overal wel een simpele kinderstoel hebben staan. En als ze die niet hebben (sjieke dure tenten) ben je er waarschijnlijk ook niet echt welkom met een kleintje... :@ Maar misschien is dit wel te simpel gedacht
  zondag 30 maart 2014 @ 21:13:40 #23
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138340187
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:55 schreef bitterend het volgende:

[..]

:*
Heb je een draagdoek trouwens? anders mag je mijne lenen? hij is blauw :P
O+
Ja, het zelf doeken. En kleine T lijkt het ook wel fijn te vinden :Y Vanmiddag is hij lekker in de doek mee geweest naar de speeltuin en daar heb ik hem op een bankje in de zon zitten voeden O+

Nikki, idd best even zoeken. Alle oude routines moeten opnieuw vorm krijgen. En het is multitasken op topniveau :Y
Oude (on)bekende.
pi_138340638
Multitasken op topniveau dekt de lading helemaal inderdaad. Zo'n peutertje slokt ineens veel meer energie op dan normaal.

Maargoed, de peuter doet het hier wel heel goed en ze heeft vanmorgen zelfs bijna een uur met een broertje op schoot gezeten. Als hij dan huilt gaat er een speentje in, ze aait over zijn bolletje, praat tegen hem en is gewoon heel lief. Ik zou het zelf niet beter doen geloof ik. En als ik haar dan zo lief bezig zie word ik helemaal emo. O+ :'( O+
  zondag 30 maart 2014 @ 21:22:24 #25
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138340667
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Multitasken op topniveau dekt de lading helemaal inderdaad. Zo'n peutertje slokt ineens veel meer energie op dan normaal.

Maargoed, de peuter doet het hier wel heel goed en ze heeft vanmorgen zelfs bijna een uur met een broertje op schoot gezeten. Als hij dan huilt gaat er een speentje in, ze aait over zijn bolletje, praat tegen hem en is gewoon heel lief. Ik zou het zelf niet beter doen geloof ik. En als ik haar dan zo lief bezig zie word ik helemaal emo. O+ :'( O+
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')