Sinds gisteren ben ik toegelaten tot de beta van Blendle. (Voor wie niet weet wat Blendle is,
hier een een uitleg.)
Een interessant idee natuurlijk, dat je tegen betaling alle artikelen van kranten kan lezen.
Ik was dus ook erg benieuwd toen ik dit weekend een bericht kreeg dat ik Blendle alvast kon uitproberen. Helaas is een van de mensen achter Blendle dat vervelende mannetje Alexander Klöpping. Je kent hem vast wel als dat ventje dat af en toe met z'n macbook bij DWDD mag vertellen wat hij nou weer een week geleden op het internet heeft gelezen. Echt zo iemand die trots is om zichzelf "nerd" te noemen en op televisie komt omdat die voor digibeten (aka Mathijs) een leuk verhaaltje kan vertellen.
Deze satire laat wel duidelijk horen wat er zo vervelend aan hem is.
Afijn, ik ben ook niet zo kinderachtig dat ik alles waar Klöpping mee te maken heeft principieel vermijd. Blendle leek gewoon een tof concept.
Goed, met kloppend hart logde ik in dus voor het eerst in. Dan komt al meteen de eerste teleurstelling: Blendle heeft een soort twitterconcept en zonder ook maar iets te doen volgde ik al 30 mensen, dat eigenlijk volledig bestond uit incestueuze groepje BN'ers die vaste gast zijn bij de DWDD. Wat boeit het mij nou wat Giel Beelen, Paul de Leeuw en Nico Dijkshoorn lezen? En natuurlijk, Klöpping zelf. Na al deze mensen uit mijn volglijst gegooid te hebben kwam ik op de voorpagina van Blendle. Opnieuw leek het weer net twitter: je ziet alle artikelen die momenteel "trending" zijn en commentaar van gebruikers bij de artikelen.
Zo zag mijn trending pagina eruit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen maar artikelen over hemzelf en alle gebruikers zijn van die marketeers en "social media" experts

. Een grote Klöppingbubbel. Gatverdamme.
Mijn klacht lijkt mij wel duidelijk: Blendle heeft teveel Klöpping en bestaat alleen maar uit vriendjes en volgelingen van dit ventje.