abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2014 @ 11:35:20 #1
422449 Livyatan
kcaB eB ll'I
pi_138322158
Ik heb soms dromen die me dingen vertellen of die me zelfs iets voorspellen.

Nee ik ben niet iemand die geloofd in geesten en dat soort onzin, maar ik geloof wel dat er misschien energieën zijn die je kunt waarnemen en waardoor je dingen dus gewoon ''weet''.

Zo komt de laatste tijd geregeld een bepaalde jongen in m'n dromen voor. De desbetreffende jongen zit op m'n school, hoewel ik geen idee heb wie hij verder is en wat hij daar doet. Ik heb hoogstens 2 keer oogcontact met hem gehad.

Maar doordat hij nu al een paar keer in m'n dromen is opgedoken heb ik het idee dat m'n onderbewuste me misschien probeert te vertellen dat ik hem moet leren kennen. Alleen heb ik geen idee hoe. Ik ben namelijk vrijwel zeker over het feit dat ik ga stoppen met m'n opleiding aan het eind van het jaar en daarna zal ik hem ook nooit meer zien.

En momenteel zie ik hem ook bijna nooit. Het moet net toeval zijn dat ik hem weer eens in de kantine zou zien.

De jongen in kwestie is daarbij een Afghaan, althans dat denk ik gebaseerd op zijn uiterlijk en de fatsoenlijke baardgroei op jonge leeftijd. En indien niet dan is het iets anders van die richtingen, wat de kans dus vrijwel 100 maakt dat het een moslim is. Iets dat erop wijst dat hij nogal ver van me af zal staan, althans de dingen om hem heen.

Dus zouden deze dromen werkelijk iets betekenen of kan ik het beter gewoon naast me neerleggen?
pi_138322375
quote:
5s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:35 schreef Livyatan het volgende:
Ik heb soms dromen die me dingen vertellen of die me zelfs iets voorspellen.

Nee ik ben niet iemand die geloofd in geesten en dat soort onzin, maar ik geloof wel dat er misschien energieën zijn die je kunt waarnemen en waardoor je dingen dus gewoon ''weet''.

Zo komt de laatste tijd geregeld een bepaalde jongen in m'n dromen voor. De desbetreffende jongen zit op m'n school, hoewel ik geen idee heb wie hij verder is en wat hij daar doet. Ik heb hoogstens 2 keer oogcontact met hem gehad.

Maar doordat hij nu al een paar keer in m'n dromen is opgedoken heb ik het idee dat m'n onderbewuste me misschien probeert te vertellen dat ik hem moet leren kennen. Alleen heb ik geen idee hoe. Ik ben namelijk vrijwel zeker over het feit dat ik ga stoppen met m'n opleiding aan het eind van het jaar en daarna zal ik hem ook nooit meer zien.

En momenteel zie ik hem ook bijna nooit. Het moet net toeval zijn dat ik hem weer eens in de kantine zou zien.

De jongen in kwestie is daarbij een Afghaan, althans dat denk ik gebaseerd op zijn uiterlijk en de fatsoenlijke baardgroei op jonge leeftijd. En indien niet dan is het iets anders van die richtingen, wat de kans dus vrijwel 100 maakt dat het een moslim is. Iets dat erop wijst dat hij nogal ver van me af zal staan, althans de dingen om hem heen.

Dus zouden deze dromen werkelijk iets betekenen of kan ik het beter gewoon naast me neerleggen?
De grote vraag is vooral: Val je op Nederlandse, of op buitenlandse jongens?
  zondag 30 maart 2014 @ 11:57:13 #3
422449 Livyatan
kcaB eB ll'I
pi_138322626
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De grote vraag is vooral: Val je op Nederlandse, of op buitenlandse jongens?
Op Nederlanders sowieso niet, die zijn me allemaal te dun.

Over het algemeen val ik vooral op mannen met donker haar en lichte ogen. Maar inmiddels ben ik erachter dat er zo nu en dan wel eens afghanen zijn die ik er wel goed vind uitzien. Hoewel dat niet echt m'n voorkeur heeft.

Het belangrijkste is dat het er een beetje stevig uitziet. Iets dat je lekker kunt vastpakken.
pi_138322759
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:57 schreef Livyatan het volgende:

[..]

Op Nederlanders sowieso niet, die zijn me allemaal te dun.

Over het algemeen val ik vooral op mannen met donker haar en lichte ogen. Maar inmiddels ben ik erachter dat er zo nu en dan wel eens afghanen zijn die ik er wel goed vind uitzien. Hoewel dat niet echt m'n voorkeur heeft.

Het belangrijkste is dat het er een beetje stevig uitziet. Iets dat je lekker kunt vastpakken.
Hier kun je wellicht de baard vastpakken.
pi_138322775
Heb ik ook. Heb je ook veel déjà vu's?
  zondag 30 maart 2014 @ 12:02:40 #6
422449 Livyatan
kcaB eB ll'I
pi_138322802
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:01 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hier kun je wellicht de baard vastpakken.
LOL. Nee, zo lang is hij niet. Hij heeft een nette korte baard.
  zondag 30 maart 2014 @ 12:03:33 #7
422449 Livyatan
kcaB eB ll'I
pi_138322828
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:01 schreef Snowbells het volgende:
Heb ik ook. Heb je ook veel déjà vu's?
Ja klopt. Maar Déja Vu's hebben te maken met een foutje in de doorschakeling van signalen in het systeem. Dat heb ik eens opgezocht :P
pi_138323199
Plak je er niet veel aan vast van de betekenis van de droom.

Ik heb een iemand die ik regelmatig zie in mijn dromen en dan echt tegenkom , ja ik vind het vreemd en soms toevallig maar ga er niet een hele betekenis aanhangen. Als het wel zo zou zijn dan kom ik daar na verloop van tijd wel achter.
  zondag 30 maart 2014 @ 12:28:00 #9
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_138323417
quote:
5s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:35 schreef Livyatan het volgende:

Lol, het ene stellig als onzin bestempelen maar dan wel iets geloven wat van dezelfde gradatie onzin kan zijn :D

Verder droom je dus over iemand meer dan 1 keer... Zou er niet teveel achter zoeken. Zeker geen voorspellende gaven van je onderbewustzijn terwijl je hem überhaupt alleen maar hebt gezien.
we dan
  zondag 30 maart 2014 @ 12:28:17 #10
422449 Livyatan
kcaB eB ll'I
pi_138323425
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:20 schreef formerjellybean het volgende:
Plak je er niet veel aan vast van de betekenis van de droom.

Ik heb een iemand die ik regelmatig zie in mijn dromen en dan echt tegenkom , ja ik vind het vreemd en soms toevallig maar ga er niet een hele betekenis aanhangen. Als het wel zo zou zijn dan kom ik daar na verloop van tijd wel achter.
Maar om erachter te komen moet je soms actie ondernemen toch? Anders kom ik er misschien nooit achter. Stel dat hij wel een speciaal persoon zou kunnen zijn en ik het dan zomaar voorbij laat varen.

Misschien zit ik er totaal naast, maar dan weet ik dat tenminste ook weer.
  zondag 30 maart 2014 @ 12:29:08 #11
374089 DeVogelverschrikker
DeVogelverschrikker
pi_138323445
Heb ik ook wel eens. Zo was de oude kraamverzorgster een geest, rende ik van de trap en stond ik ineens in de huiskamer van een vriend.

Zombieinvasie op school ook :')
En dat mijn docent Engels in de Action werkte enongesteld werd....

True story....

Edit: Oja, toen m'n broer zei; 'Gedraag je niet als 'n fcking ninja!', heb ik serieus gedroomd dat ik een ninja was tegen de Chinese maffia..... :')
Ik schrik vogels af...
  zondag 30 maart 2014 @ 12:30:21 #12
422449 Livyatan
kcaB eB ll'I
pi_138323488
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:28 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Lol, het ene stellig als onzin bestempelen maar dan wel iets geloven wat van dezelfde gradatie onzin kan zijn :D

Verder droom je dus over iemand meer dan 1 keer... Zou er niet teveel achter zoeken. Zeker geen voorspellende gaven van je onderbewustzijn terwijl je hem überhaupt alleen maar hebt gezien.
Nou ik bedoel zoals telepathie.

Heb je nooit die momenten waarop je aan iets denkt en iemand binnen een paar seconden daarna over dat thema begint terwijl het totaal niet voor de hand lag. Ik geloof dan toch dat zo iemand je gedachtegang heeft opgevangen. Onze hersenen produceren immers een energieveld.
  zondag 30 maart 2014 @ 12:32:21 #13
422449 Livyatan
kcaB eB ll'I
pi_138323548
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:29 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
Heb ik ook wel eens. Zo was de oude kraamverzorgster een geest, rende ik van de trap en stond ik ineens in de huiskamer van een vriend.

Zombieinvasie op school ook :')
En dat mijn docent Engels in de Action werkte enongesteld werd....

True story....
Ik heb wel vaker dingen gedroomd die werkelijk uitkwamen zonder dat ik het had kunnen zien aankomen. Dus nee, niet alle dromen zijn zomaar dromen. En soms vertellen dromen je iets vanuit het onderbewuste.
  zondag 30 maart 2014 @ 12:34:03 #14
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_138323595
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:30 schreef Livyatan het volgende:

[..]

Nou ik bedoel zoals telepathie.

Heb je nooit die momenten waarop je aan iets denkt en iemand binnen een paar seconden daarna over dat thema begint terwijl het totaal niet voor de hand lag. Ik geloof dan toch dat zo iemand je gedachtegang heeft opgevangen. Onze hersenen produceren immers een energieveld.
Ik geloof wel in telepathie hoor. Is voor zover ik weet ook wel bewezen (of in ieder geval heel aannemelijk gemaakt) d.m.v. experimenten met tweelingen. Maar veel mensen vergeten alle keren die ze niet aan hetzelfde dachten. Uiteindelijk krijg je in je leven een paar keer dat je beide aan hetzelfde denkt. Lijkt heeeeel speciaal omdat je alle keren vergeet (of niet door hebt of normaal vindt) dat je niet hetzelfde thema bedacht. Maar de meeste mensen pakken de 99,9% van de keren dat je niet beide aan hetzelfde dacht niet op in hun redenaties.
we dan
  zondag 30 maart 2014 @ 12:36:06 #15
422449 Livyatan
kcaB eB ll'I
pi_138323655
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ik geloof wel in telepathie hoor. Is voor zover ik weet ook wel bewezen (of in ieder geval heel aannemelijk gemaakt) d.m.v. experimenten met tweelingen. Maar veel mensen vergeten alle keren die ze niet aan hetzelfde dachten. Uiteindelijk krijg je in je leven een paar keer dat je beide aan hetzelfde denkt. Lijkt heeeeel speciaal omdat je alle keren vergeet (of niet door hebt of normaal vindt) dat je niet hetzelfde thema bedacht. Maar de meeste mensen pakken de 99,9% van de keren dat je niet beide aan hetzelfde dacht niet op in hun redenaties.
Nja, ik heb het met mijn moeder dus echt aan de lopende band. Daarom juist. Wij hebben gewoon echt ontzettend veel momenten waarop we beiden tegelijkertijd hetzelfde zeggen.

Of de een zegt iets en de ander zat daar net aan te denken.
  zondag 30 maart 2014 @ 12:40:54 #16
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_138323790
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:36 schreef Livyatan het volgende:

[..]

Nja, ik heb het met mijn moeder dus echt aan de lopende band. Daarom juist. Wij hebben gewoon echt ontzettend veel momenten waarop we beiden tegelijkertijd hetzelfde zeggen.

Of de een zegt iets en de ander zat daar net aan te denken.
Bij mensen waarmee de band sterker is of je veel mee omgaat komt het ook eerder voor. Zeg dus ook niet dat het telkens toeval is als je aan hetzelfde denkt. Maar bij veel mensen wel meer dan ze willen laten voorkomen.

Een beetje zoals het McClintock-effect.

http://en.wikipedia.org/wiki/Menstrual_synchrony

Deels moet je ook niet vergeten dat als je veel met elkaar omgaat je elkaar ook goed leert kennen. Dan is het ook minder verbazingwekkend als je beide sneller weet wat de ander gaat zeggen en er een zeker gevoel bij krijgt (om maar wat te noemen). Maar zal deels ook wel samenhangen met telepathie, dat kan ik best geloven.
we dan
  zondag 30 maart 2014 @ 12:50:24 #17
422449 Livyatan
kcaB eB ll'I
pi_138324058
Dus als ik het goed begrijp is het algemene advies om hem gewoon te vergeten?
  zondag 30 maart 2014 @ 12:51:45 #18
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_138324094
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:50 schreef Livyatan het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het algemene advies om hem gewoon te vergeten?
Dat hoeft niet. Je kan hem ook benaderen zonder dat je over hem hebt moeten dromen toch... Gewoon doen wat je zelf wil of denkt dat het beste is. Maar niet persé doen omdat je over iemand gedroomd hebt... dan kan je in de toekomst de meest rare dingen wel gaan doen als je ergens een keer over droomt.
we dan
  zondag 30 maart 2014 @ 12:56:36 #19
422449 Livyatan
kcaB eB ll'I
pi_138324201
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:51 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Je kan hem ook benaderen zonder dat je over hem hebt moeten dromen toch... Gewoon doen wat je zelf wil of denkt dat het beste is. Maar niet persé doen omdat je over iemand gedroomd hebt... dan kan je in de toekomst de meest rare dingen wel gaan doen als je ergens een keer over droomt.
Da's waar.

Maar dan komt er nog een ander probleempje. Hoe benader je iemand waarmee je eigenlijk geen enkele verbinding deelt zonder het te laten overkomen als een homo ding.

Normaal stapt een jongen immers niet zomaar op een wildvreemde jongen af omdat hij hem wel oke lijkt. Meestal zit daar dan wel iets achter.

Dus het blijft sowieso een beetje lastig.
pi_138324343
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:28 schreef Livyatan het volgende:

[..]

Maar om erachter te komen moet je soms actie ondernemen toch? Anders kom ik er misschien nooit achter. Stel dat hij wel een speciaal persoon zou kunnen zijn en ik het dan zomaar voorbij laat varen.

Misschien zit ik er totaal naast, maar dan weet ik dat tenminste ook weer.
Dat is onzin dan is het geen voorspellende droom maar maak je hem voorspellend.

Mijn dromen wat dat betreft waren altijd kleine soort preview maar ik liet me niet er door leiden of een betekenis aan plakken want meestal was later dat ik zonder er wat aan deed al bleek wat er was.

Ik denk eigenlijk meer als ik dit lees dat je gewoon leuk vind en er daaraan een speciale betekenis aan plakt.

Mijn ervaring is dit als je droomt dat je een speciaal contact met iemand hebt en het zou voorspellend zijn dan komt degene wel in je leven zonder dat je er speciaal dingen voor hoeft te doen. Het enige wat een droom geeft is een kleine vooruitblik. Het is niet dat je droom je opdrachten gaat sturen.
pi_138324492
Wauw. Niet in geesten geloven maar wel in voorspellende dromen. Hoe zouden die dromen in hemelsnaam voorspellend moeten zijn? Hoe kan je überhaupt verder in de tijd kijken? Laat staan dat je eigen hersens in staat zijn om een dergelijke complex iets uit te voeren.
Ik geef nog eerder meer kans op het idee dat doordat je steeds meer over hem gaat denken je er steeds meer mee bezig bent en hence, over hem gaat dromen. Laat dromen lekker voor wat ze zijn en ga er niet al Freudian op.

Trouwens, als je stellig geesten ed. ontkent, ga dan ook niet zo wazig doen over energieën (worden geesten ook niet vaak als energie omschreven?). Het is of alles of niets.
Als je die jongen leuk vindt(?) stap er dan gewoon op af en ga je niet verstoppen onder het mom dat je dromen je er op af stuurde.
  zondag 30 maart 2014 @ 13:12:46 #22
422449 Livyatan
kcaB eB ll'I
pi_138324536
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:09 schreef MrGuma het volgende:
Als je die jongen leuk vindt(?) stap er dan gewoon op af en ga je niet verstoppen onder het mom dat je dromen je er op af stuurde.
Ik ga het proberen. Hoewel ik niet goed weet hoe. Wat zeg je tegen zo iemand? ''Hey, ik dacht ik kom eens een praatje maken'' out of the blue. Moet eens goed nadenken hoe ik dat überhaupt op gang wil laten komen dan.
pi_138324642
wrm maak je je opleiding nie af
is beter voor jou
1e jaar hbo zeker
  zondag 30 maart 2014 @ 13:21:01 #24
422449 Livyatan
kcaB eB ll'I
pi_138324704
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:17 schreef rumiii het volgende:
wrm maak je je opleiding nie af
is beter voor jou
1e jaar hbo zeker
2e jaar. Omdat het niet meer lekker loopt, ik heel veel niet heb gehaald en het ook niet echt leuk vind. Denk gewoon niet dat dit het voor me is.

Dus als ik hem wil leren kennen moet het binnen korte tijd.
  zondag 30 maart 2014 @ 14:01:24 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138325676
Je hersenen maken een willekeurig beeld en plakken daar vervolgens het gezicht van die jongen op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')