abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138306290
Zes jaar geleden waren we helemaal happy met ons nieuwe appartement in Watergraafsmeer K&W / het nieuwe appartement van het_fokschaap en miss_sly

We hebben er vijf jaar met plezier gewoond, maar voor onze kleine dame is het toch wel fijn om wat meer ruimte te hebben, een tuin en buiten te kunnen spelen met andere kindjes. Bovendien werkt schaap ook regelmatig thuis, en gebeurt dat nu in de woonkamer. Erg lastig uit te leggen dat hij wel aanwezig is, maar geen deel neemt aan onze dag. Een ruimte om te werken, al is het maar een hoekje van onze slaapkamer, zou erg welkom zijn.

Zoals zoveel Amsterdammers die wel Amsterdam willen, maar ook ruimte, groen, een heel huis, wijken we uit naar Amsterdam Noord. Vrijdag gaan we tekenen voor een nieuw te bouwen woning in het project www.hartvanelzenhagen.nl.

And then...we wait. Men verwacht de bouw te starten in mei en dus eerste kwartaal volgend jaar op te leveren. Ons appartement is al verkocht, dus we zijn nu naarstig op zoek naar een tijdelijke huurwoning, ook in Noord, in verband met de continuïteit voor onze dochter: op deze manier kan ze in september al meteen naar de school waar ze de komende acht jaar naartoe zal gaan.

Plaatjes!

De plattegronden!

Begane grond

Deze wordt dus met 2,4 meter over de hele breedte uitgebouwd. De radiatoren verdwijnen en. Komt vloerverwarming.

Eerste verdieping

Het muurtje tussen slaapkamer 1 en slaapkamer 3 willen we laten vervallen. Op die manier hebben we een heel ruime slaapkamer, waar eventueel ook een bureau in kan m te werken. Slaapkamer twee wordt de slaapkamer van onze dochter. Op termijn, later als ze groot is, kan ze naar de zolder als ze dat wil.

Zolder

Aan de achterkant willen we een grote dakkapel en misschien aan de voorkant een groot dakraam.op termijn willen we hier een indeling (laten) maken met een aparte ruimte voor wasmachine/droger en een slaapkamer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_138306461
De laatste fase. Over 2,5 week gaan we verhuizen. Het weekend ervoor ga ik met mijn zus laminaat leggen op zolder en gaan we wat andere dingen in huis doen.
Vandaag is de vloer op de begane grond gelegd, de visgraatvloer. Hij wordt prachtig O+

Hij wordt nog in de olie gezet, en dan in de 'kleur' smoke:
pi_138306556
Op zolder zijn vandaag de kasteeltjes voor de schotten geplaatst:

De schilder komt volgende week nog terug voor wat afwerkingen en natuurlijk de trappen en de vloer op de eerste verdieping! Zo benieuwd hoe dat gaat worden!
pi_138306651
Vandaag waren we ook even bij een gordijnenzaak. Pff, ik vind het moeilijk, hoor. Wat is het toch duur!
Voor de keuken en de badkamer willen we toch wel zo'n plisségordijn dat van boven en beneden open kan. Op de slaapkamers moet het wel echt verduisterend zijn. Ik kan echt niet tegen een lichte slaapkamer, en S volgens mij ook niet. Dus gordijnen met een verduisterende bling, of verduisterende rolgordijnen en een leuk gordijntje voor de aankleding?
Ik dacht nog even aan verduisterende plisségordijnen, maar dat vond ik toch wel erg duur.
pi_138307163
Oeeeeh je vloer, heel mooi!!
En die kastjes op zolder, handig man :Y
:)
pi_138307880
Damn, die vloer is echt mooi. Wordt dat verlijmd?

Wat kost dat nou, als ik zo brutaal mag zijn? Ik overweeg ook de vloer er alsnog uit te trekken....
Laat die handjes wapperen!
pi_138308003
De ondervloer wordt eerst verlijmd. Foto nog in het vorige deel.
De visgraatvloer wordt verlijmd en genageld met hele kleine nageltjes.
Kost als ik me niet vergis ongeveer 100 euro/m2, inclusief leggen en afwerken.
pi_138308076
Die vloer! Wat wordt die onwijs mooi!
  Moderator zondag 30 maart 2014 @ 19:37:59 #9
5428 crew  miss_sly
pi_138335804
De vloer ligt er helemaal in en zal dan dus morgen in de olie worden gezet! Ik ben zo benieuwd!

Verder zijn we vanmiddag nog 'even' binnengelopen bij een interieurspeciaalzaak. Eigenlijk voor oriëntatie mbt plisségordijnen met top-down-bottom-up systeem.
Uiteindelijk hebben we een meetafspraak voor alle ramen, staaltjes meegenomen voor alle ramen en een offerte voor een nieuwe matras :') vooral de nieuwe matras is niet goedkoop, wel erg goed en de man dacht goed mee, ook financieel. Hij was er niet op uit ons financieel uit te kleden.

Het lijkt er op alsof we dus eindelijk ook met de gordijnen eruit zijn.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:48:45 #10
100412 mefke79
komt goed!
pi_138342146
Kijk dat is spijkers met koppen slaan. Ik ben ook zo benieuwd naar de vloer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 09:35:10 #11
5428 crew  miss_sly
pi_138354443
Ik twijfel wel heel erg over de gordijnen. We hebben verduisterende gordijnen voor de slaapkamer bekeken, maar ik ben bang dat ze niet voldoende verduisteren. Ik heb wel echt een donkere kamer nodig om goed te kunnen slapen. Wat is dan slimmer: toch laten voeren met verduisteringsstof, of een verduisterend rolgordijn?
pi_138354660
Als je het echt goed donker wilt hebben, dan kun je misschien toch beter een rolgordijn gebruiken. Wij hebben op de kinderkamers verduisterende gordijnen, en langs de randjes komt daar toch wel licht naar binnen. Het is wel een stuk erger bij het goedkope gordijn van Karwei dan bij het veel duurdere van een speciaalzaak. Het hangt er ook een beetje van af hoeveel groter het gordijn is dan het kozijn, denk ik.
pi_138354716
Tsja, als je een rolgordijn in de dag hangt, komt daar juist weer licht door de kiertjes naar binnen.

Wij hadden op de slaapkamer nog verduisterende rolgordijnen die de vorige bewoonster had laten hangen, maar hebben daar snel een kamerbreed verduisterend gordijn voor gehangen. Overgordijnen vind ik ook een veel warmere uitstraling geven, maar dat is misschien persoonlijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 31 maart 2014 @ 09:52:18 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138354770
Ik zou gaan voor verduisterende gordijnen.
Ik haat het dat rolgordijnen uiteindelijk, na een tijdje gebruik krom gaat staan waardoor er alsnog kieren ontstaan.
Als je gordijnen goed verduisterd zijn en ze vallen ruim om het kozijn heb je nergens kieren etc.

Ah, dat was al gezegd. :@ :+
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 09:59:07 #15
5428 crew  miss_sly
pi_138354892
Ik bedoel dan eigenlijk verduisterend rolgordijn met die verduisterende overgordijnen. Maar wellicht is meteen laten voeren van de overgordijnen dan toch wel verstandiger. Eens kijken wat de offerte gaat zeggen :')
pi_138355208
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik twijfel wel heel erg over de gordijnen. We hebben verduisterende gordijnen voor de slaapkamer bekeken, maar ik ben bang dat ze niet voldoende verduisteren. Ik heb wel echt een donkere kamer nodig om goed te kunnen slapen. Wat is dan slimmer: toch laten voeren met verduisteringsstof, of een verduisterend rolgordijn?
Voorheen hadden we in Ambers kamer een verduisterend rolgordijn met lamellen eroverheen. Nu hebben zowel Amber als Tess gordijnen met een verduisteringsstof erachter. Het is goed donker in hun kamer. Maar zij hebben boven en beneden wel een kiertje met licht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 31 maart 2014 @ 10:46:26 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_138355937
Ik zou voor en en gaan inderdaad :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_138356412
Je kan er altijd nog een rolgordijn bij hangen als de gordijnen niet voldoende zijn.
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 11:19:51 #19
5428 crew  miss_sly
pi_138356721
Dat was ergens ook het idee, maar een verduisterend rolgordijn is ook niet goedkoop en dan moet het nog fatsoenlijk opgehangen...dus meteen laten voeren is misschien wel verstandiger.

Pfff, ik vind de gordijnen tot nu toe echt het lastigste. De rest waren we zo uit :D
  maandag 31 maart 2014 @ 12:15:17 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_138358107
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb mijn hele slaapkamer zwart behangen en ingericht met zwarte kasten en een zwart bed, works like a charm, maar da's niet voor iedereen natuurlijk :P
disclaimer
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 12:55:47 #21
5428 crew  miss_sly
pi_138359182
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb mijn hele slaapkamer zwart behangen en ingericht met zwarte kasten en een zwart bed, works like a charm, maar da's niet voor iedereen natuurlijk :P
haha, ja, dat zal wel werken, maar nee, dat is bij ons geen optie :D Wordt sowieso dan duurder als we alles nieuw moeten kopen in plaats van gevoerde gordijnen :P
  maandag 31 maart 2014 @ 12:57:02 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_138359225
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

haha, ja, dat zal wel werken, maar nee, dat is bij ons geen optie :D Wordt sowieso dan duurder als we alles nieuw moeten kopen in plaats van gevoerde gordijnen :P
Pot zwarte verf valt qua kosten best mee 8-)
Tsja, de beste optie is een rolluik :') maar ik zou in jouw geval gewoon voor double dutch gaan :Y
disclaimer
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 12:58:19 #23
5428 crew  miss_sly
pi_138359263
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Pot zwarte verf valt qua kosten best mee 8-)
Tsja, de beste optie is een rolluik :') maar ik zou in jouw geval gewoon voor double dutch gaan :Y
rolluik heb ik aan gedacht :D maar dat kan niet wegens naar buiten open gaande ramen.
Pot zwarte verf valt wel mee, maar alle kasten vervangen en zo wordt een duur geintje :)
  maandag 31 maart 2014 @ 12:59:18 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_138359302
Daar doelde ik ook op met de pot zwarte verf. Maar verder was ik sowieso niet zo heel serieus, eigenlijk :P
disclaimer
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 13:01:37 #25
5428 crew  miss_sly
pi_138359376
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:59 schreef Stormqueen het volgende:
Daar doelde ik ook op met de pot zwarte verf. Maar verder was ik sowieso niet zo heel serieus, eigenlijk :P
Ik vind onze groene muur zo mooi O+ En hopelijk straks de groene vloer :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')