abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138304409
Hoi,

Ik ben van plan zelf van de week mijn toilet glad te gaan stucen. Heb dit nog nooit gedaan maar wil het wel eens proberen.

Nu kon ik geen afrij profielen vinden voor 3 mm. Is het ook mogelijk stucstops te gebruiken in plaats. Er is maar een hele minimale laag nodig om de muur vlak te krijgen.

Ben ook materiaal bij elkaar aan het verzamelen en vroeg me af wat het verschil is tussen een spackmes en een gipsmes?

Ben van plan Knauf 'finish pro' te gaan gebruiken. Iemand hier ervaring mee? Dit ivm de minimale laagdikte voor rotband en de maximale laagdikte van fix en finish.

Alvast bedankt!
  Redactie Frontpage zaterdag 29 maart 2014 @ 19:24:06 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_138304561
Als je de muur alleen maar vlak wilt maken, zou ik Fix 'n Finish gebruiken. Dan laat zich wat fijner verwerken dan Rotband, maar maar is naderhand ook gemakkelijk na te schuren met hoge korrel.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_138304655
Maar fix en finish is minder flexibel qua gebruiksmogelijkheden dan finish pro. Laagdikte e.d. Volgens de website
  Redactie Frontpage zaterdag 29 maart 2014 @ 19:36:09 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_138304979
Jij wilde toch alleen de muur strakmaken, ipv een hele corrigerende laag erop? Dan is F&F prima materiaal.
  Redactie Frontpage zaterdag 29 maart 2014 @ 19:37:40 #5
38148 crew  Innisdemon
pi_138305022
Spack/Gipsmes is in mijn optiek niet nodig bij zo'n klus. Gewoon strakmaken met je spaan, en evt na het opdrogen licht opschuren daar waar randjes zijn onstaan (die je toch niet gaat voorkomen als amateur, en da's ook niet erg)
pi_138306076
Maar wat is het verschil dan tussen een spackmes en een gipsmes?
  Redactie Frontpage zaterdag 29 maart 2014 @ 20:25:39 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_138306672
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:08 schreef jasperve het volgende:
Maar wat is het verschil dan tussen een spackmes en een gipsmes?
Niets. Verschillende benamingen voor een stucmes.
pi_138306695
Boeiende vraag. Ik zie dat een spacmes dunner is dan een gipsmes, van Knauf. Respectievelijk 0,4 en 0,7 mm.

Dus het een is stugger dan het ander.

Doel lijkt me beide om je pleisterwerk dicht te trekken na het schuren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:25 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Niets. Verschillende benamingen voor een stucmes.
Dat is dus duidelijk niet waar als Knauf ze naast elkaar verkoopt.
Laat die handjes wapperen!
pi_138308248
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:26 schreef Gieliovd het volgende:
Boeiende vraag. Ik zie dat een spacmes dunner is dan een gipsmes, van Knauf. Respectievelijk 0,4 en 0,7 mm.

Dus het een is stugger dan het ander.

Doel lijkt me beide om je pleisterwerk dicht te trekken na het schuren.

[..]

Dat is dus duidelijk niet waar als Knauf ze naast elkaar verkoopt.
Vandaar ook mijn vraag ;) Weet iemand hier het antwoord op?

En of het mogelijk is stuc stops te gebruiken om af te rijen?
pi_138308407
Ligt aan het model stucstop... dat is precies hetzelfde als een afrijprofiel....
pi_138308804
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:07 schreef Gieliovd het volgende:
Ligt aan het model stucstop... dat is precies hetzelfde als een afrijprofiel....
Ik had deze in gedachten:

http://www.bouwmaat.nl/St(...)tml?JumpTo=OfferList

Weet iemand trouwens of je een grof of fijn schuurbord nodig hebt na het stucen? En zijn dit losse sponsen of doe je gewoon lang met zo'n ding?
pi_138308914
Probleem daarmee is dat de 3 mm kant niet in het midden zit zoals bij een ander type stucstop. Kans is dat hij gaat kantelen.

Een fijn schuurbord, daarmee bedoel je waarschijnlijk een voegbord. Een grof schuurbord, is met een dikke oranje spons.. Die gaan best lang mee volgens mij.

Zijn los ook verkrijgbaar, maar vraag me niet hoe je die op de plank monteert haha.
pi_138309300
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:18 schreef Gieliovd het volgende:
Probleem daarmee is dat de 3 mm kant niet in het midden zit zoals bij een ander type stucstop. Kans is dat hij gaat kantelen.

Een fijn schuurbord, daarmee bedoel je waarschijnlijk een voegbord. Een grof schuurbord, is met een dikke oranje spons.. Die gaan best lang mee volgens mij.

Zijn los ook verkrijgbaar, maar vraag me niet hoe je die op de plank monteert haha.
Ik bedoel: welke gebruikt met normaal voor het sponsen, dat na het messen moet gebeuren? Is dat een fijn of grof model.
pi_138309905
pi_138325536
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:40 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]
Kan het aan de foto niet echt zien...
pi_138325558
mp75 gebruiken dat smeert veel makkelijker weg
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties