Niets. Verschillende benamingen voor een stucmes.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:08 schreef jasperve het volgende:
Maar wat is het verschil dan tussen een spackmes en een gipsmes?
Dat is dus duidelijk niet waar als Knauf ze naast elkaar verkoopt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:25 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Niets. Verschillende benamingen voor een stucmes.
Vandaar ook mijn vraagquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:26 schreef Gieliovd het volgende:
Boeiende vraag. Ik zie dat een spacmes dunner is dan een gipsmes, van Knauf. Respectievelijk 0,4 en 0,7 mm.
Dus het een is stugger dan het ander.
Doel lijkt me beide om je pleisterwerk dicht te trekken na het schuren.
[..]
Dat is dus duidelijk niet waar als Knauf ze naast elkaar verkoopt.
Ik had deze in gedachten:quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:07 schreef Gieliovd het volgende:
Ligt aan het model stucstop... dat is precies hetzelfde als een afrijprofiel....
Ik bedoel: welke gebruikt met normaal voor het sponsen, dat na het messen moet gebeuren? Is dat een fijn of grof model.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:18 schreef Gieliovd het volgende:
Probleem daarmee is dat de 3 mm kant niet in het midden zit zoals bij een ander type stucstop. Kans is dat hij gaat kantelen.
Een fijn schuurbord, daarmee bedoel je waarschijnlijk een voegbord. Een grof schuurbord, is met een dikke oranje spons.. Die gaan best lang mee volgens mij.
Zijn los ook verkrijgbaar, maar vraag me niet hoe je die op de plank monteert haha.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |