quote:Als ik op dezelfde manier doorga zoals nu, gaat er denk ik de komende jaren niks veranderen.
Nu weet je het, wanneer handel je ernaar?quote:Dat ik teveel met mij laat sollen, moeilijk mijn eigen keuzes kan maken en me te afhankelijk voel van hulpverleners, weet ik. Al jarenlang komt de gedachte bij me op: "Waar ben ik mee bezig? Die hulpverlening kleineert me alleen maar. Hulp om je leven op orde te krijgen, bestaat niet; je moet dat soort dingen zelf doen. Ontwikkel je eigen wijsheden in het leven en laat je niet meer vertellen door een stel naieve zweverige zieleknijpers wat goed en niet goed voor je is."
Er is maar 1 klein verschilletje tussen ze en jij. Zij zetten de stap ertoe. Jij blijft passief toekijken, terwijl je het ook beseft.quote:Ik wil niet de schuld op hen afschuiven, maar meer op mezelf dat ik het allemaal toelaat, terwijl de meesten om mij heen wel vanalles bereiken in hun leven.
Die vooruitgaan hoeft denk ik niet jááááááááren te duren. Ik begrijp echt wel dat problemen niet van de één op de andere dag voorbij zijn. Maar ik heb wel het gevoel dat een heleboel omwegen maak om van A naar B te komen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:10 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt een kutdag (gefeliciteerd met je verjaardag) en nou komt alle ellende tegelijk weer naar boven. Daardoor lijkt het nu allemaal extra erg, terwijl je volgens mij best vooruitgang boekt en je je niet elke dag zo kut voelt.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:57 schreef Lienekien het volgende:
Je weet toch wel dat je om de zoveel tijd zo'n topic als dit post?
Beetje retorische vraag, wie wil dat nou nietquote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:56 schreef Re het volgende:
Had je liever gehad dat alles als sneeuw voor de zon zal verbeteren zodat het je geen energie en inzet kost?
Wat ik idd meteen dacht.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:57 schreef Lienekien het volgende:
Je weet toch wel dat je om de zoveel tijd zo'n topic als dit post?
Het kan zelfs decennia duren!... Maar eerlijk gezegd als je er al negatief in staat zal het inderdaad langer duren dan je denkt. En je kunt natuurlijk altijd opzoek gaan naar iets anders, daar waar je eventueel wel gewaardeerd wordt er zijn bergen met mogelijkheden alleen zal je er wel moeite voor moeten doen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:26 schreef Pulzzar het volgende:
Die vooruitgaan hoeft denk ik niet jááááááááren te duren. Ik begrijp echt wel dat problemen niet van de één op de andere dag voorbij zijn. Maar ik heb wel het gevoel dat een heleboel omwegen maak om van A naar B te komen.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:56 schreef Re het volgende:
Had je liever gehad dat alles als sneeuw voor de zon zal verbeteren zodat het je geen energie en inzet kost?
Ik ga dat ene vrijwilligerswerk opzeggen. De bardienst blijf ik gewoon.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:18 schreef Chandler het volgende:
[..]
Het kan zelfs decennia duren!... Maar eerlijk gezegd als je er al negatief in staat zal het inderdaad langer duren dan je denkt. En je kunt natuurlijk altijd opzoek gaan naar iets anders, daar waar je eventueel wel gewaardeerd wordt er zijn bergen met mogelijkheden alleen zal je er wel moeite voor moeten doen.
trouwens over vrijwilligerswerk, er is genoeg aanbod lijkt me... dus zit er vast iets tussen waar je wel waardering/telefoontjes van krijgt..
Niet aan zijn ballen hoop ik? Da's namelijk best vies ..quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:45 schreef Chandler het volgende:
Nee je zorgt zelf dat je dat bent, je kunt zelf ook verder kijken dan je neus lang is.. Oh en je hebt er echt geen ballen voor nodig hoor... gewoon een beetje schijt hebben is genoeg!
De trigger is de zoveelste keer dat er niet of nauwelijks mensen op mijn verjaardag komen. Ik krijg de laatste tijd regelmatig te horen dat ik het zo goed doe, maar als vervolgens dit gebeurt geloof ik er helemaal niks van en denk ik dat ik geen meter ben opgeschoten en dat die mensen me met hun complimentjes alleen voor de gek houden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:08 schreef formerjellybean het volgende:
Focus niet op de mensen die niet komen maar focus op de mensen die wel komen en probeer het gewoon alsnog gezellig te laten worden .
Ik denk namelijk dat je eigen profetie in stand houd. Als je steeds denkt mensen moeten je niet dan ga je er naar gedragen en word je eigen situatie.
Je weet dat je met Borderline gewoon een negatief gedachtepatroon kan hebben en ook naar kan gaan leven, je weet ook dat je dat om kan gooien.
Probeer er van jezelf echt het beste van te maken want je gaat jezelf zo in de wegzitten en je eigen glazen ingooien wil je dat nou echt ??
Daar heb je wel een punt. Ik ben wel van mening dat je ook teveel hulp kan krijgen en zodoende - zoals jij het omschrijft - niet kan vliegen omdat je bij een zuchtje tegenwind al op de grond ligt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:50 schreef Koral het volgende:
Er zijn zoveeeeeel mensen die hulp nodig hebben maar het niet onderkennen. En later als ze oud zijn moet er toch iemand komen om hun reet te helpen afvegen![]()
Wat ik wil zeggen is: het is niet erg om hulp te krijgen. Verder heb je prima je woordje klaar dus sprake van een ongelijkwaardige verhouding met de mensen die hulp bieden is er ook niet.
Een vlieger heeft tegenwind nodig om te kunnen vliegen. Vlieg Pulzzar, vlieg!
Ik ben 34 en die andere vraag heb ik net beantwoordquote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:46 schreef Robuustheid het volgende:
Pulzzar. Ik vraag je iets, dan moet je ook niet alleen blijven toekijken.
Dank je wel!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:52 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Gefeliciteerd TS!![]()
Ga eens opschrijven voor jezelf wat je over 1 jaar bereikt wil hebben. Gewoon een lijst maken. Hoe je dat gaat bereiken mag je dan volgende week bedenken (nu eerst feestje vieren).
misschien moet je het niet als een cirkel zien? Het is net als regen, zon en wind. Het blijft bestaan. Zo ook vele stoornissen. Het is heel menselijk, en gewoonten zijn niet iets wat je opnieuw programmeert alsof je in de sport school even een paar kilo eraf werkt (dat kan al verdomd moeilijk zijn). Verwacht geen wonderen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:05 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Nee hoor.
Maar ik heb het gevoel dat ik het verkeerd aanpak. Als elke keer diezelfde problemen en frustraties opduiken, concludeer ik dat er ergens wat fout gaat. Ik weet alleen niet goed wat en hoe ik eruit kom. Het is niet zozeer passiviteit: ik onderneem echt wel wat. Maar hetgeen wat ik onderneem, doorbreekt de cirkel niet.
Edison heeft ook 2000 manieren gevonden hoe NIET een gloeilamp te maken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:26 schreef Pulzzar het volgende:
"Je moet in actie komen!" Denk je dat ik dat niet tegen mezelf gezegd heb? De acties die ik onderneem, mislukken vaak.
Zou kunnen, maar laten we niet meteen het ergste in mensen zien. Zij hebben namelijk ook de verantwoordelijkheid op zich genomen jouw geestelijke ontwikkeling in goede banen te leiden, iets dat je niet zomaar even af wil kappen. Bovendien zijn zij het niet die bepalen wanneer je zelfstandig bent, dat bepaal je zelf. Dát is immers zelfstandigheid.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:26 schreef Pulzzar het volgende:
Als ze echt iemand willen helpen, helpen ze die persoon zelfstandiger te worden, maar dat betekent dat ze hun inkomsten verliezen, dus ze houden hun clienten bewust een beetje zwak en afhankelijk.
Kijk, heel zelfstandig. Chapeau!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:38 schreef Pulzzar het volgende:
Ik ga dat ene vrijwilligerswerk opzeggen. De bardienst blijf ik gewoon.
Waarom zo druk maken over wat waar en niet waar is, in plaats van accepteren wat is? Door ervaring wordt je wijzer, zegt men, dus ontdek zelf wat voor jou wel waar is, en wat niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:57 schreef Pulzzar het volgende:
En dat gedachtenpatroon: ik weet niet wat waar is en wat niet. Je kan jezelf wijsmaken dat je het allemaal goed doet of allemaal slecht. Maar wat is de realiteit? Wie of wat moet ik geloven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |