Fout. Er is helemaal geen strafzaak voor nodig.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:25 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is alleen in strafzaken het geval.
In dit soort gevallen wordt er volgens mij meestal van uit gegaan dat het de echte vader is en kan een DNA-test alleen als bewijs tegen worden gebruikt.
Fout en fout.quote:Op zondag 30 maart 2014 08:57 schreef screamworks het volgende:
Heb je de zwangerschap erkent bij de gemeente?
Ik weer het fijne er niet vanaf, maar als je het niet erkent hebt, hoef je toch ook geen alimentatie te lappen? Zowel erkent, dan heb je ook recht op omgang!
Nee en nee.quote:Op zondag 30 maart 2014 08:57 schreef screamworks het volgende:
Heb je de zwangerschap erkent bij de gemeente?
Ik weer het fijne er niet vanaf, maar als je het niet erkent hebt, hoef je toch ook geen alimentatie te lappen? Zowel erkent, dan heb je ook recht op omgang!
Je wordt niet gedwongen. De rechter bepaalt wat er in zo'n geval verder gebeurt (als de 'vader' het DNA-onderzoek weigert).quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Fout. Er is helemaal geen strafzaak voor nodig.
Iedere moeder kan aan de rechter een gerechtelijke vaststelling van het vaderschap verzoeken. Als de man weigert, zal de rechter vaak concluderen dat hij dus wel de vader is.
https://www.jurofoon.nl/n(...)voor-vaderschapstest
Het lijkt mij overigens vrij normaal dat de vader financieel bijdraagt aan zijn kind. Of vind jij dat de maatschappij die kosten maar voor zijn rekening moet nemen?
Het heeft ieg niets met een strafzaak te maken, zoals jij stelde.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:07 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Je wordt niet gedwongen. De rechter bepaalt wat er in zo'n geval verder gebeurt (als de 'vader' het DNA-onderzoek weigert).
Ik heb nergens gezegd dat ik het niet normaal vind dat de vader alimentatie betaalt.
Bij een strafzaak word je wel gedwongen. Bij een civiele zaak zoals deze niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Het heeft ieg niets met een strafzaak te maken, zoals jij stelde.
En als de vader weigert mee te werken:
"Concreet betekent dit dat wanneer een vermeende vader weigert mee te werken, de rechter doorgaans de conclusie daaraan zal verbinden dat de man daadwerkelijk de biologische vader van het kind is. Ontkenning van het vaderschap en weigering van medewerking hebben in dit geval dus weinig zin. "
Dit inderdaad.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:44 schreef speedcore het volgende:
ex probeert je te mindfucken en niet zo`n beetje ook. sms d`r maar dat ze de tering kan krijgen en niet meer contact opneemt tot ze echt een kind heeft gekregen en als het echt zo ver mocht komen en ze vraagt om geld, eis dan een omgangsregeling en bewijs dat het van jou is. de aanval is de beste verdediging
Dat is een enkeltje naar het gevang.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:33 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Gewoon ff met de kleerhanger er doorheen, opgelost
Het is dat of je elke maand blauw betalen aan alimentatie voor een kind wat je nooit zal zien en je ook niet mag (gezien het feit dat TS en zn ex niet echt goed uit elkaar zijn gegeaan)quote:Op zondag 30 maart 2014 16:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een enkeltje naar het gevang.
Als je een omgangsregeling wil is dit niet de goede manier om het aan te pakken.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:44 schreef speedcore het volgende:
ex probeert je te mindfucken en niet zo`n beetje ook. sms d`r maar dat ze de tering kan krijgen en niet meer contact opneemt tot ze echt een kind heeft gekregen en als het echt zo ver mocht komen en ze vraagt om geld, eis dan een omgangsregeling en bewijs dat het van jou is. de aanval is de beste verdediging
Nee, in het voordeel van het kind.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:17 schreef Ixnay het volgende:
Wat een slecht systeem.
Alles in het voordeel van die vrouwen weer.
Helaas wordt het huidige systeem omtrent het betalen enzovoort misbruikt of gebruikt als drukmiddel.quote:
Wie moet het dan betalen?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:54 schreef elbowpudding het volgende:
[..]
Helaas wordt het huidige systeem omtrent het betalen enzovoort misbruikt of gebruikt als drukmiddel.
Ik vind het belang van een kind het belangrijkst. Als een ouder die het kind alleen opvoedt niet kan rondkomen, dan moet door de andere ouder wat worden bijgedragen. Ik vind alleen dat die alimentatie echt alleen voor het kind moet zijn.quote:
Ik denk niet dat een vrouw die ongewenst zwanger is, dat zo ziet.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:30 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jazeker. En het voordeel van het kind is dat de vrouw altijd wint....
De kosten van het kind zouden gewoon eerlijk verdeeld moeten worden. Waarom vind jij dat 1 ouder meer zou moeten bijleggen dan de ander?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:35 schreef elbowpudding het volgende:
[..]
Ik vind het belang van een kind het belangrijkst. Als een ouder die het kind alleen opvoedt niet kan rondkomen, dan moet door de andere ouder wat worden bijgedragen. Ik vind alleen dat die alimentatie echt alleen voor het kind moet zijn.
Bijleggen naar grootte van de portemonnee.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
De kosten van het kind zouden gewoon eerlijk verdeeld moeten worden. Waarom vind jij dat 1 ouder meer zou moeten bijleggen dan de ander?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |