Ik had Chinese thee in een Chinese supermarkt gekocht, gewoon 2 euro duurder dan via internet bestellen bij een Nederlandse theewinkelquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:45 schreef aijumu het volgende:
[..]
Aardappels zijn helemaal niet zo goed voor je om dagelijks te eten. Wederom elke toko is verschillend in zijn prijzen, goed zoeken welke het beste is, is van belang.
Hou eens op met onzin over voeding te verkondigen wil je.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Toko's zijn doorgaans vreselijk duur.
En je vergeet dat je voor een gezond voedingspatroon als vegetariër juist veel aardappels moet eten. Rijst bevat onvoldoende voedingsstoffen.
Een betastudie, daar noem je ook wat op. Tegenwoordig zijn het kutjes die alfa of gamma studies volgen en verwachten direct na afstuderen een startsalaris van 4000 netto te vangen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Studenten = armoede??
Serieus? Je bent op weg naar een academische status en een dik salaris, dus mag zeker niet zeiken.
Heb met een betastudie altijd gewerkt, 10-20 uur per week.
Studenten zijn niet zielig, zeker niet vereleken met bijstanders.
[modus Halcon en Scorpie aan]quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:28 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar dan heb je ook fulltime opvang nodig, dus dat halveert dat bedrag van 2x minimumloon zowat.
Klopt, ik zit dan niet in de bijstand maar heb een vergelijkbaar inkomen en niemand die mij niet goed kent weet dat.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Verhaal werkt ook andere kanten op, er zijn zoveel mensen in de bijstand waarvan je het niet kan zien, zoals het hoort. Dat zijn gewoon mensen zoals jij en ik die nu even niets anders kunnen dan hun hand ophouden.. en dat idee lijkt me al straf genoeg.
Hear hear.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hou eens op met onzin te verkondigen wil je.
Dat kan zeker, goed zoeken naar de juiste winkels is gewoon belangrijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik had Chinese thee in een Chinese supermarkt gekocht, gewoon 2 euro duurder dan via internet bestellen bij een Nederlandse theewinkelDoe ik ook niet meer
Ik ben het anders met een hoop dingen eens die Halcon en Scorpie zeggen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[modus Halcon en Scorpie aan]
Je moet creatief denken. Kinderopvang is nergens voor nodig. Buren, vriendjes, familie kunnen die opvang prima verzorgen en dat kost dan geen drol.
Denk in oplossingen ipv in problemen.
[modus Halcon en Scorpie uit]
Hou eens op het zielig te doen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[modus Halcon en Scorpie aan]
Je moet creatief denken. Kinderopvang is nergens voor nodig. Buren, vriendjes, familie kunnen die opvang prima verzorgen en dat kost dan geen drol.
Denk in oplossingen ipv in problemen.
[modus Halcon en Scorpie uit]
Ach, jij eet aardappels als lunch?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:31 schreef aijumu het volgende:
[..]
Avondmaal had ik het over dom mens, echt
Ik mag niet eens lenen van de bank, omdat ik een te laag en wisselend inkomen heb.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja, daar kan ik heel kort over zijn. Meesten lenen maximaal bij en de gelukkigen hebben een bijbaantje. De extreem gelukkigen hebben papa en mama die ze zo nu en dan eens wat toestopt. De meesten maken schulden, al is het maar door het bijlenen. Zit je ook nog opgescheept met een huisjesmelker als huisbaas die een schofterig bedrag vraagt voor een klein pishokje ergens 5 hoog achter.
Maar da's offtopic.
Ja demense zijn het gevoel voor verhoudingen een btje kwijt. voor 125 k riant en vrij wonen in de Randstad en zo weinig mogelijk studeren en 4000/maand vangen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een betastudie, daar noem je ook wat op. Tegenwoordig zijn het kutjes die alfa of gamma studies volgen en verwachten direct na afstuderen een startsalaris van 4000 netto te vangen.
Kan jij niet bij de stadsbank van jouw regio aankloppen dan? Ik ben daar verder niet bekend mee maar heb daar wel eens wat over gehoord.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik mag niet eens lenen van de bank, omdat ik een te laag en wisselend inkomen heb.
Hier krijg je ook geen vrijstellingen in de bijstand. Alleen in de schuldhulpverlening en dat geldt voor een heleboel gemeentes.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:38 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nee het minimum loon heeft niet de zelfde rechten ..
want ik krijg geen vrijstelling van gemeente belastingen , riool belastingen en dat soort dingen
Terwijl je in de bijstand daar wel vrijstelling voor krijgt
Dus van die 100 Euro die je meer krijgt ,gaat er al 50 euro op naar de belasting , dus dan houd je nog maar 50 over en huur en zorg toeslag is ook minder dus die 100 euro verschil met de bijstand ben je zo als werkende kwijt .
Heel Azië leeft op die witte korrels, dus zo ongezond zal het niet zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:51 schreef aijumu het volgende:
[..]
Wel soms Rijst, of een zakje Yum-Yum Duck
En elitair dat ze doen jong. Ik maak ze van dichtbij mee, verschrikkelijk. Die zijn er echt heilig van overtuigd dat ze veel geld gaan verdienen ómdat ze een papiertje hebben. Right.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja demense zijn het gevoel voor verhoudingen een btje kwijt. voor 125 k riant en vrij wonen in de Randstad en zo weinig mogelijk studeren en 4000/maand vangen.
Westerse decadentie.
Haha daarom zijn ze ook 1,50 langquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:54 schreef Uccie het volgende:
[..]
Heel Azië leeft op die witte korrels, dus zo ongezond zal het niet zijn.
quote:
Is het ook niet, als basis, en rijst heb je ook nog eens in alle vormen en matenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:54 schreef Uccie het volgende:
[..]
Gevarieerd eten. Da's gezond.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:56 schreef aijumu het volgende:
[..]
Is het ook niet, als basis, en rijst heb je ook nog eens in alle vormen en maten
In megagezond Colombia krijg je bij een "standaardlunch" zowel aardappelen als rijst als yuca/banaan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:54 schreef Uccie het volgende:
[..]
Notenrijst, witte rijst, meer granen rijst, basmati rijst, en zo kunnen we nog even doorgaanquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gevarieerd eten. Da's gezond.
In Azië eet je rijst, 's ochtends, 's middags en 's avonds...ok noodles ofzo kan ook nog.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In megagezond Colombia krijg je bij een "standaardlunch" zowel aardappelen als rijst als yuca/banaan.
Ik val iedere keer tussen wal en schip.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kan jij niet bij de stadsbank van jouw regio aankloppen dan? Ik ben daar verder niet bekend mee maar heb daar wel eens wat over gehoord.
En dat zegt eigenlijk ook wel weer veel. Veel mensen zitten in een situatie waar ze wel uit willen komen, maar niet weten hoe.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:56 schreef Uccie het volgende:
[..]niets mis met wat kleiner dan 1.80m zijn.
Aldus het voedingscentrumquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gevarieerd eten. Da's gezond.
Haha ja ik vind het wel grappig om te zien. Zo verwend, naief en wereldvreemd. Komen ze wel op terug na de eerste sollicitaties waar ze dan inderdaad minimaal 5k eisen en keihard worden uitgelachenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En elitair dat ze doen jong. Ik maak ze van dichtbij mee, verschrikkelijk. Die zijn er echt heilig van overtuigd dat ze veel geld gaan verdienen ómdat ze een papiertje hebben. Right.
Als je nou een waardevol papiertje had, okee.. maar anders kom je gewoon dit topic terecht als zijnde ''luie flikker'' hoor. En eerlijk gezegd ben je dat dan ook wel een beetjemet je pretstudie.
Oh ja, ik vind dat je gelijk hebt hoor. Rijst is prima voer, maar alleen rijst word je op een gegeven moment wel gek van. Ik wel tenminste.. maar da's best wel subjectiefquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:58 schreef aijumu het volgende:
[..]
Notenrijst, witte rijst, meer granen rijst, basmati rijst, en zo kunnen we nog even doorgaan
Creativiteit dat vind ik mooi.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Klopt, ik zit dan niet in de bijstand maar heb een vergelijkbaar inkomen en niemand die mij niet goed kent weet dat.
De meeste hebben zelfs het idee dat ik het heel goed doe, maar je moet gewoon handig worden.
Zo doe ik mee aan een groepje die aan kledingruil doet, ik breng een zak kleding van de kinderen die te klein is en ik krijg een zak kleding in hun maat terug, in goede staat.
En een ander ruilgroepje, zo heb ik vandaag een oud fietsje kunnen ruilen tegen een lading wasmiddel.
Een ander oud fietsje kunnen ruilen tegen wat lekkers voor pasen voor de kinderen en wat knutselspullen voor de kinderen.
En zo zoek je dus oplossingen voor zaken die je nodig hebt.
O wacht, nee, dat kan niet, ik denk niet in oplossingen ik denk in problemen heb ik eerder geleerd in dit topic.
Ijzer en vit. B12.. wat een ander dus uit vlees haalt. In bijvoorbeeld havermoutpap of muesli zit daar meer van in dan in bruin brood.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:40 schreef aijumu het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er gezond is aan ontbijtgranen, en in veel gevallen hangt het aan elkaar vast van de suikers.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat jij echt wel oplossingen zoekt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik val iedere keer tussen wal en schip.
Ik wil een omscholing doen maar kan het zelf niet betalen en voor een studiefinanciering kom ik niet in aanmerking.
Dus een persoonlijke lening om te studeren, kan ook niet.
Toen wilde ik voor 4 jaar naar Denemarken gaan omdat je daar gratis kan studeren, dat laat mijn ex niet toe ivm de kinderen.
Ik ben te laag geschoold voor MBO/HBO werk, ik heb te veel ervaring/ben te oud/ te duur voor ongeschoold werk .
Ik heb gesolliciteerd om te werken bij de post, maar voor een aantal uurtjes ( 6 tot 9 uur), kreeg vandaag telefoon, ze vroegen naar mijn situatie, maar omdat ik zelfstandig werk willen ze me niet aannemen, toen ik naar de verklaring vroeg was zijn uitleg. Daar beginnen we gewoon niet aan.
En nee, geen een bank wil me iets lenen nu.
En als je de situatie hier uitlegt krijg je te horen dat je alleen in problemen denkt en dat je niet voldoende doet.
En pasta kost ook geen drol, groente ook niet, vlees weer wel wat, het is alles eromheen, de snacks, het snoepgoed, de frisdrank wat het duur en ook nog eens ongezond maakt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh ja, ik vind dat je gelijk hebt hoor. Rijst is prima voer, maar alleen rijst word je op een gegeven moment wel gek van. Ik wel tenminste.. maar da's best wel subjectief
Met gevarieerd eten bedoelde ik uiteraard rijst/aardappelen etc.
De gemiddelde VVD-er is vet dik. Maar dat heet dan 'Bourgondiër' en niet 'Tokkie'.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar ik zie ook genoeg rijken met flinke penzen
Vis is ook duur maar zo ontzettend gezond en eigenlijk zou iedereen en zeker opgroeiende kinderen dit minimaal 1x in de week moeten eten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:02 schreef aijumu het volgende:
[..]
En pasta kost ook geen drol, groente ook niet, vlees weer wel wat, het is alles eromheen, de snacks, het snoepgoed, de frisdrank wat het duur en ook nog eens ongezond maakt.
Ik krijg meer en meer respect voor je.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vis is ook duur maar zo ontzettend gezond en eigenlijk zou iedereen en zeker opgroeiende kinderen dit minimaal 1x in de week moeten eten.
Nu gooi ik zeker een keer in de week tonijn uit blik door een pastasalade of koop bij de lidl vis uit de vriezer.
Maar het is nog steeds vrij prijzig.
En dat terwijl de koolvis al onder de kostprijs verkocht word, visolie is dan weer niet duur, even serieusquote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vis is ook duur maar zo ontzettend gezond en eigenlijk zou iedereen en zeker opgroeiende kinderen dit minimaal 1x in de weke eten.
Nu gooi ik zeker een keer in de week tonijn uit blik door een pastasalade of koop bij de lidl vis uit de vriezen.
Maar het is nog steeds vrij prijzig.
Studenten komen in aanmerking voor vele extraatjes en kortingen. Denk aan vervoer, verzekeringen e.d. Zij hebben geen gezin en wonen doorgaans of thuis of op een kamer. Zij kunnen bijverdienen met kleine baantjes (horeca e.d.) zonder op hun stufi te worden gekort en de ouders zijn wettelijk verplicht hen financieel te blijven ondersteunen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:43 schreef ssebass het volgende:
Hoe schalen jullie de levenstandaard van studenten in?
Moeten studeren wat in theorie 40 uur per week is (voor enkele studies is dit ook zo) en krijgen 250(?) euro per maand. Daar moet alles van betaald worden. Eten, huur, zorgkosten etc. Dus er is nog een laag onder armoede.
Niet iedereen woont in de Randstad... dus niet iedereen heeft de keuze uit veel verschillende markten en toko's in de omgeving.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:45 schreef aijumu het volgende:
[..]
Aardappels zijn helemaal niet zo goed voor je om dagelijks te eten. Wederom elke toko is verschillend in zijn prijzen, goed zoeken welke het beste is, is van belang.
En wie zegt dat ik in de randstad woon?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niet iedereen woont in de Randstad... dus niet iedereen heeft de keuze uit veel verschillende markten en toko's in de omgeving.
Onzin? Ik onderbouw het met een officiële link. Jij roept maar wat.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hou eens op met onzin over voeding te verkondigen wil je.
Die eten dan ook vlees en vis.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:54 schreef Uccie het volgende:
[..]
Yep. Ik ken er ook zo eentje, is nu bezig met een hbo communicatie. Toen hij daaraan begon vroeg ik hem of hij wel had nagedacht of daar ook werk in te vinden was (is er niet). Zegt die knul: "Mijn moeder werkt bij Akzo (als secretaresse in de onderste laag) dus die regelt voor mij wel een baan."..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En elitair dat ze doen jong. Ik maak ze van dichtbij mee, verschrikkelijk. Die zijn er echt heilig van overtuigd dat ze veel geld gaan verdienen ómdat ze een papiertje hebben. Right.
Als je nou een waardevol papiertje had, okee.. maar anders kom je gewoon dit topic terecht als zijnde ''luie flikker'' hoor. En eerlijk gezegd ben je dat dan ook wel een beetjemet je pretstudie.
Je hebt de link er niet bij gepost.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Onzin? Ik onderbouw het met een officiële link. Jij roept maar wat.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je hebt de link er niet bij gepost.
Maar ik ben niet te beroerd het even door google te gooien en kom dan uit op...
Tromgeroffel
![]()
http://www.voedingscentru(...)egetarisch-eten.aspx
Zegt genoeg.
Je weet dat het voedingscentrum het propaganda uitlaatklep van de voedingsindustrie is?
Dit stukje in de tekst zou al genoeg moeten zeggen, dat het volledig niet onafhankelijk is.quote:GoodBite (merknaam)
Tivall (merknaam)
Tofu (tahoe)
Valess (merknaam
Vegetarische Slager/Vleeschmakers (merknaam)
Vivera (merknaam)
Het onafhankelijke voedingsbureau van Unileverquote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je hebt de link er niet bij gepost.
Maar ik ben niet te beroerd het even door google te gooien en kom dan uit op...
Tromgeroffel
![]()
http://www.voedingscentru(...)egetarisch-eten.aspx
Zegt genoeg.
Je weet dat het voedingscentrum het propaganda uitlaatklep van de voedingsindustrie is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |