http://www.volkskrant.nl/(...)nde-shopmoeder.dhtmlStrekking stukje: Ouders zouden hun kinderen te weinig aandacht geven, en teveel hun eigen leventje willen houden. Ze zouden dingen zonder kinderen, zoals stappen ook leuk vinden (foei!). Ze zouden en zelfs hun eigen hobby's willen houden (dubbel foei!) Ze zouden het idee hebben dat ze best veel op hebben moeten geven voor hun kinderen, en dat vinden ze niet altijd even leuk (hoe dúrven ze!).
Je eigen leven hebben als ouders, dat mag kennelijk niet meer. Althans niet volgens de schrijfster en de reaguurders. En ik zie om me heen ook steeds meer dat ouders hun hele leven om hun prinsjes en prinsesjes laten draaien. Terwijl dat vroeger ook heus niet gedaan werd.
Nu worden verjaardagen bijvoorbeeld middags gehouden 'want Storm heeft 'savonds zijn vaste bedritueel nodig'.

Toen ik kleiner was, niks bedritueel, als kind ging je gewoon mee naar een verjaardag. Je sliep dan boven terwijl de ouders beneden zaten. En overdag kon je als volwassene ook een volwassen gesprek houden. Kinderen moesten zoet in een hoekje spelen. Nu is er geen normaal gesprek meer mogelijk als er kinderen beneden zijn, ieder boertje wordt uitgebreid bewonderd.
Wie niet meedoet aan die gekte wordt in dit stukje weggezet als een gore egoïst.
Wat een onzin zeg.
Klacht: Zuur stukje uit de Volkskrant, dat suggereert dat ouders die niet hun hele leven om hun kind heen laten draaien slechte ouders zijn. Wat een overdreven gedoe om die kinderen tegenwoordig.