abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138233559
Ik wil graag een aantal MDF platen aan "blind aan de muur bevestigen"

Zoals jullie op het plaatje hieronder zien, gaat het om een kussen (in wording) dat bevestigd is op het paneel

Normaal gesproken zou ik het met pluggen en schroeven kunnen vastzetten, maar dan zal ik door de bekleding heen moeten boren en schroeven, dat lijkt me niet praktisch.

Omdat het een rugleuning is, het is belangrijk dat het paneel ook niet te ver van de muur af te komt te staan.

Heeft iemand een idee om dit uit te kunnen voeren?
pi_138233632
Definitief vast?

Dunne MDF plaat aan de muur schroeven, montagekit erop, kussen er tegenaan plakken.

Afneembaar vast?

Bouten in de muur maken, en een "slotgat" vorm in je MDF plaat van het kussen, met het ronde gat onder. Die schuif je over de boutkop.
Laat die handjes wapperen!
pi_138233882
Het beste afneembaar vast, zodat het kussen nog eens opnieuw bekleed kan worden.
Kun je uitleggen wat je bedoelt met een slotgat?

Bedoel je zoiets:

Denk je dat het dan blijft hangen, ook als je er tegen aan gaat zitten --> ik ben met name bang dat het gaat kan uitslijten..

[ Bericht 5% gewijzigd door beninho op 27-03-2014 18:41:15 ]
pi_138235744
hij doelt op 2 gaten van verschillende diameters onder elkaar die samen 1 gat vormen. Het onderste gat is dan zo groot dat je een bout met kop erdoor kan steken, het bovenste gat is zo klein dat alleen de bout erdoor kan en de kop achter het mdf blijft haken.

Je drukt dan de plaat mbv het grote gat tegen de muur over de bout + kop heen en doet vervolgens de plaat naar beneden zodat de kop van de bout de plaat tegen de muur houdt.
  Knikkerking donderdag 27 maart 2014 @ 19:30:21 #5
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138235877
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:27 schreef Holenbeer het volgende:
hij doelt op 2 gaten van verschillende diameters onder elkaar die samen 1 gat vormen. Het onderste gat is dan zo groot dat je een bout met kop erdoor kan steken, het bovenste gat is zo klein dat alleen de bout erdoor kan en de kop achter het mdf blijft haken.

Je drukt dan de plaat mbv het grote gat tegen de muur over de bout + kop heen en doet vervolgens de plaat naar beneden zodat de kop van de bout de plaat tegen de muur houdt.
...en dat 2x tegen het kantelen :)

[edit]
Je zou het ook met magneten (4 stuks per paneel ofzo) kunnen maken.
Als je neodymium-magneten neemt is het zeker sterk genoeg :) Dat is dan zéér makkelijk afneembaar.
pi_138236612
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:27 schreef Holenbeer het volgende:
hij doelt op

Desnoods verstevigen met aan de binnenzijde een stukkie blik.
pi_138252198
Wij hebben zoiets achter het bed. Vastgezet onder op de plint en boven onder het raam kozijn met 3 schuin geslagen koploze spijkers. Onzichtbaar, en redelijk makkelijk weg te halen.
pi_138253102
Kun je de plaat niet gewoon vastschroeven en het kussen vastzetten met klittenband? Kun je het kussen ook nog wassen af en toe.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_138253186
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:00 schreef voederbietel het volgende:
Kun je de plaat niet gewoon vastschroeven en het kussen vastzetten met klittenband? Kun je het kussen ook nog wassen af en toe.
Ik denk dat hij het kussen verlijmt aan het mdf en dan de stof op de achterkant vastniet dus dan gaat dat niet .
pi_138295427
Thanks voor de tips!

Ik ga het foam vastzetten door de stof er strak over te trekken en dan vast nieten..

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:30 schreef Atmoz het volgende:
Je zou het ook met magneten (4 stuks per paneel ofzo) kunnen maken.
Dat is wel een briljant idee! Die kan ik er natuurlijk vrij simpel in laten verzinken.. Natuurlijk de vraag hoe ik dat op de muur kan bevestigen.. Ik ga eens opzoek naar hoe ik dat kan klaar spelen :)

@Gieliovd
Ik snap wat je bedoeld met het slotgat! Dat ga ik even testen.. Als dat werkt heb genoeg aan een paar bouten.. Meest makkelijke manier denk ik.

edit:
Zou dat idee met magneten hiermee kunnen? http://www.sav-webshop.nl(...)-krachtig-p-115.html
pi_138297196
Magneten, mja. Dure neodymium magneten, lastig te monteren....

Nee, dan maar een paar pluggen, bouten en een gaatje.
  Knikkerking zondag 30 maart 2014 @ 11:58:25 #12
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138322663
Met die magneten werk ik wel vaker.
Zo duur zijn die toch niet?

En er zit een gat in waardoor je ze makkelijk kunt monteren met een schroefje :)

http://www.ebay.com/itm/1(...)&hash=item20dbf5cb1d

10 stuks voor ¤ 2,90 (incl. verzenden)

Je moet alleen niet het gat groter proberen te boren (had ik voor een projectje eens nodig)... dat gaat écht niet!! (spatten helemaal uit elkaar c.q. super gevaarlijk)
pi_138331802
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:58 schreef Atmoz het volgende:
Met die magneten werk ik wel vaker.
Zo duur zijn die toch niet?

En er zit een gat in waardoor je ze makkelijk kunt monteren met een schroefje :)
Valt mee in de prijs, die magneetjes uit China.

Laat ik trouwens de magneten verzinken in het hout en plaats ik een metalen plaatje op de muur of juist andersom?
pi_138332015
hier ff kijken :

http://www.probeslag.nl/kast-ophangen/

kost je nog geen tientje, prima nastelbaar . :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_138332980
Hier is een uiterst eenvoudige oplossing voor:

Het is een kwestie van twee mdf latjes en een zaagtafel waarbij het blad schuin kan.
pi_138333089
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:14 schreef lesley het volgende:
Hier is een uiterst eenvoudige oplossing voor:

[ afbeelding ]

Het is een kwestie van twee mdf latjes en een zaagtafel waarbij het blad schuin kan.
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')