abonnement Unibet Coolblue
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 27 maart 2014 @ 16:36:51 #1
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_138230061
Naar aanleiding van dit topic TV / Beste Walt Disney films
Waar de Lion King zo als verwacht als winnaar uit de bus komt.

Kreeg ik het idee voor dit topic om iets te vertellen over minder bekende of zelfs vergeten disney films. Wat zijn jou favoriete minder bekende disney films ? comment hieronder.

ts gaat van start :

Het dappere broodroostertje
film over het dappere broodroostertje die met zijn vriendjes Radio, Dekken en lampie opzoek gaat naar zijn eigenaar. Volgens mij is de film ouder dan Toystory een meer bekendere disney film die qua verhaal veel overeen komsten heeft met deze film.

Oliver en Co
Disney versie van Oliver Twist over de straat kat Oliver die bij een rijk meisje terecht komt.
Toffe film maar nooit zo bekend geworden als bijvoorbeeld de Aristokatten uit dezelfde tijd periode.

De Speurneuzen, Tarkan en de toverketel , en de Reddertjes 1 en 2
In de jaren 70 was het bij disney de trend om films wat duisterder en wat meer volwassen lading te geven dit heeft toen redelijk uitgepakt met de speurneuzen en de reddertjes deel een en twee maar Tarkan en de Toverketel was voor veel mensen te duisteren en toen zijn ze er toch maar weer van afgestapt. De Reddertjes blijft trouwens een van mijn all time classic disney films . Maar ook deze films hebben nooit de status van een Leeuwenkoning of een sneeuwwitje bereikt.


Atlantis en Treasure planet
In de begin jaren van deze eeuw 2000 tot 2009 had disney opeens weer een experimentele fase, Opeens kwamen ze met de duistere science fiction film Atlantis kort daarop gevolgd door Treasure planet, Beide erg donkere, zelfs een beetje saaie disney films. Zonder liedjes en eigenlijk waren de films een soort mix tussen adventure films alle indiana Jones en sciene fiction.


Ducktales the movie en a goofy movie 1 en 2
Uitstekende films gebaseerd op de gelijknamige tv series nou zijn Ducktales en A Goofy 1 nog wel redelijk bekend te noemen maar er zijn maar weinig mensen waaronder ik zelf tot voor kort die weten dat er nog een goofy movie twee bestaat die eigenlijk beter is dan het origineel.
En nu was Ducktales zeker in Nederland erg populair dankzij oa de Donald Duck en de populariteit van Dagobert Duck, In Amerika kennen ze die laatste bijna alleen maar van de disney versie van a Christmas carrol daar is hij dan ook alleen maar bekend onder de naam uncle scrooge.


Home on the range , The Wild, Bolt, Meet the Robinsons, Chicken Little
Allemaal ook uit de tijd van Atlantis en Treasure Island. Nou is Bolt nog wel leuk maar de andere films zijn eigenlijk disney onwaardige en verdienen het eigenlijk ook wel om snel vergeten te worden nee dit was geen goeie periode voor Disney en PIxar heeft ze toen die tijd eigenlijk overeind geholpen. Tegenwoordig zjin ze met Princess and the frog Frozen en Rapunsel weer op de weg terug maar de tijd 2000 tot 2010 was een erg moeilijke tijd voor disney met deze troep films als gevolg.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:52:40 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_138230670
quote:
De Speurneuzen, Tarkan en de toverketel , en de Reddertjes 1 en 2
Tarkan is een Turkse zanger. Je bedoelt Taran. ;) En geweldige film vond ik dat vroeger.

De Speurneuzen is ook prima.

Song of the South past ook wel in dit rijtje.

Veel gedoe om hoe de slavernij van destijds wordt afgebeeld (veels te positief, waardoor het hele schandalige slaven-verleden een aardige 'white wash' krijgt...), maar vond het als kind een leuke film,. en de karakters uit die film (Broer Konijn, Mr. Vos. Mr. Beer, etc) zijn natuurlijk inmiddels flink ingeburgerd bij de NLse jeugd, middels de verhalen in de Donald Duck.
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 27 maart 2014 @ 16:55:08 #3
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_138230760
Song of the south wilde ik er bij zetten maar omdat die zelf nooit heb kunnen zien toch maar niet gedaan. Dat racisme verhaal vindt ik persoonlijk trouwens typische Amerikaanse cultuur ophef onzin.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:58:57 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_138230895
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:55 schreef Dr.Mikey het volgende:
Song of the south wilde ik er bij zetten maar omdat die zelf nooit heb kunnen zien toch maar niet gedaan. Dat racisme verhaal vindt ik persoonlijk trouwens typische Amerikaanse cultuur ophef onzin.
Er valt wel iets voor te zeggen, als in dat de slavernij op zo'n manier afbeelden flink afbreuk doet aan de realiteit. Je gaat bijvoorbeeld ook niet echt een film maken over allemaal leuke gezellige blije mensen in een concentratiekamp.... ;)

Maar ik zie zoiets gewoon als iets uit die tijd, wat betreft films maken. Net zoals ik geen problemen heb met Kuifje in Afrika, of de oude Sjors en Sjimmie boeken, etc etc.

En sowieso ben ik van mening dat je dat soort zaken nooit hoort te censureren door het dan nu aan te passen of het niet meer uit te brengen. Dat is helemaal belachelijk.
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 27 maart 2014 @ 16:59:56 #5
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_138230918
Hercules en Tarzan zijn trouwens een twijfel geval niet omdat ze onbekend zijn maar uit die tijdsperiode is het matige slechtere Mulan het bekendste/populairste.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:12:45 #6
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_138231317
Fantasia 2000
De Reddertjes in Kangoeroeland, overigens wel een doorlopende strip in de Donald Duck geweest/
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_138232599
Taran en de toverketel. Die heb ik vroegah nog in de bioscoop gezien. Ik spaarde ook de stickers voor in het boek O+

Song of the South had mijn vader opgenomen op videoband. Die heb ik écht een ziljoen keer gezien. Pas geleden trouwens nog. Heb hem op dvd :@
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:05:53 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_138233053
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:59 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hercules en Tarzan zijn trouwens een twijfel geval niet omdat ze onbekend zijn maar uit die tijdsperiode is het matige slechtere Mulan het bekendste/populairste.
Tarzan is toch ongeveer net zo bekend/populair als Mulan? Mulan vond ik ook erg leuk trouwens.

The Emperor's New Groove vond ik trouwens ook ERG leuk. Gewoon een grappige comedy, originele setting/verhaal, geen gesappig moralistische bullshit, etc etc.

pi_138300285
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:59 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hercules en Tarzan zijn trouwens een twijfel geval niet omdat ze onbekend zijn maar uit die tijdsperiode is het matige slechtere Mulan het bekendste/populairste.
Volgens mij was Hercules populairder dan Mulan, maar in mijn herinnering waren Disney animaties rond de jaren 90 helemaal niet onbekend. In de Donald Duck stond altijd wel de stripversie van de film en er was ook genoeg merchandise van te vinden.

Het dappere broodroostertje is trouwens ouder dan Toystory en naar mijn mening ook beter. Nu ben ik sowieso niet echt fan van 3D animatie, maar het verhaal spreekt mij ook meer aan. Huishoudelijke artikelen die opzoek gaan naar hun 'baasje' en dan in de natuur terecht komen. dat is toch geweldig bedacht.
ROBODEMONS..................|:(
pi_138303806
Alice in wonderland (kan ook zo in dat andere topic maar goed) is op zijn minst wat in de vergetelheid geraakt. Mooie kleuren, leuk verhaal, wat minder sentimenteel dan gemiddeld, komt nog aardig mee anno 2014. In ieder geval beter dan de versie van Burton uit 2010 want die vond ik slecht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')