abonnement Unibet Coolblue
pi_138282709
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:54 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Zeker weten? :P

Wij zijn met ongeveer hetzelfde aantal en ik weet dat er nog wel iets van 3 FOK!kers tussen zitten.

Alleen nog niemand kunnen betrappen tijdens college. :+
Laptops zijn een zeldzaamheid bij ons, dus denk niet dat ik iemand ga betrappen. :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:55 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Je kunt met de technische variant nog steeds onderzoek doen, maar denk dan aan katalyse chemie, onderzoek naar hoe de apparatuur werkt/verbeterd kan worden, proefmodellen van nieuwe processen uitwerken en testen, etc.

Maar goed, er zijn vrij weinig technologen die een PhD gaan doen, meesten gaan gewoon het bedrijfsleven in aangezien onderzoek niet echt een hot topic is buiten academia wat betreft technisch.
Mja, lijkt me niks, onderzoek is juist tof imo. _O_ Gelukkig is er op het gebied van biotechnologie nog genoeg te ontdekken. :9
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138283023
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:55 schreef belkiss944 het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Na je bachelor Farmacie kun je kiezen voor Farmaceutische Wetenschappen die leidt op tot onderzoeker, of Farmacie die leidt op tot apotheker. Je kunt dus apotheker worden én onderzoeker. (Ik wil zelf trouwens apotheker worden)

Daarnaast kun je een keuze maken uit de volgende masters (UU)

Drug Innovation
Je zoekt aan de hand van nieuwe inzichten in ziekten innovaties op het gebied van medicijnen en vaccinaties, hiermee help je (toekomstige) patiënten.

Geneeskunde, klinisch onderzoeker
Je slaat een brug tussen zorg en wetenschap. Hoe kun je ervoor zorgen dat de gezondheidszorg door nieuwe toepassingen nog beter functioneert? (Selectie)

Biology of Disease
Je vertaalt een ziektebeeld naar een model in een laboratorium. Hiermee bestudeer je de onderliggende mechanismen van ziekten.

Epidemiology
Bij epidemiologie leer je de verspreiding van ziekteverschijnselen te benaderen vanuit de biomedische hoek. Welke medicijnen zijn hierbij effectief?

History and Philosophy of Science
Je combineert geschiedenis en filosofie om onderzoek te doen naar de ontwikkeling van de wetenschap. Welke theorieën en toepassingen zijn voorbij gekomen?

Infection and Immunity
Hoe zien infecties en chronische ontstekingsziekten eruit? En hoe reageert het lichaam? Je analyseert dit en zoekt naar mogelijk strategieën.

Neuroscience and Cognition
In de neurowetenschappen bestudeer je de werking van het brein. Welke hersengebieden hebben bijvoorbeeld invloed op emoties van mensen?

Science and Business Management
Je koppelt wetenschappelijke kennis aan bedrijfskundige vaardigheden. Hoe maak je van een technische innovatie bijvoorbeeld een succesvol product?

Science Education and Communication
Ben je geïnteresseerd in wetenschap en wil je dit overbrengen op anderen? Je kunt bijvoorbeeld aan de slag in het onderwijs of de communicatie.

Toxicology and Environmental Health
Welke stoffen zijn gevaarlijk voor mensen en dieren in het milieu, de werkplek of de voedselketen? Je leert deze te herkennen en te handelen.
Ik snap dat het informatieboekje een prachtig mooi beeld neerzet. En ik geef je gelijk, farmacie opent wel deuren naar meer bedrijfskundige kanten van de farma industrie.

Máár, mijn punt is, in de praktijk nemen Farmabedrijven voor onderzoek alleen gepromoveerde (bio)chemici aan en HBO chemici om het werk uit te voeren. Waarom? Je hebt nou eenmaal die scheikundige kennis nodig en die zit simpelweg niet in het programma van Farmacie omdat Farmacie een beroepsopleiding is waarbij je niet diepgaand scheikunde hoeft te snappen maar alleen reacties tussen medicijnen moet doorhebben. Meer geneeskundig onderzoek wordt vooral gedaan door mensen die de researchkant van Geneeskunde zelf op zijn gegaan, niet door farmaceuten, precies om dezelfde redenen als bij medicijnonderzoek: je hebt niet voldoende diepgaande kennis.

Het probleem is gewoon: je kunt wel een master doen in een bepaalde richting, maar, punt blijft dat je na het afronden van je master alsnog qua kennis en ervaring wat betreft labwerk ver achterloopt op de biochemici en klinisch onderzoekers. Dus vandaar dat ik zeg: als je nu al weet dat je richting medicijnonderzoek wil (zoals velen die Farmacie doen), dat is waarschijnlijk een studie scheikunde beter, helemaal bij een uni die bijvoorbeeld een goede biochemie/medicinale chemie afdeling heeft.

Edit: verder bedoel ik dit absoluut niet als farmacie bashing. Het is een mooie studie, absoluut, maar wel een met een bepaalde doelgroep en waar veel studenten niet een goed beeld van hebben.
pi_138283092
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:58 schreef Rezania het volgende:

[..]

Laptops zijn een zeldzaamheid bij ons, dus denk niet dat ik iemand ga betrappen. :P
FOK!ken op je smartphone bedoelde ik ook. :7

Ik had trouwens even wat tentamens van calculus bij LST bekeken. Toch nog best wel een groot verschil met wat wij krijgen. Terwijl we denk ik hetzelfde boek hebben (Stewart)?
pi_138283150
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:06 schreef Ensemble het volgende:

[..]

FOK!ken op je smartphone bedoelde ik ook. :7
Jonguh, dat kan ik toch niet zien? Weet je hoe klein? _O-
quote:
Ik had trouwens even wat tentamens van calculus bij LST bekeken. Toch nog best wel een groot verschil met wat wij krijgen. Terwijl we denk ik hetzelfde boek hebben (Stewart)?
Hoe? :o Studeer jij ook in Leiden?

En Calculus is dit jaar overhoop gehaald, dus ligt eraan welk tentamen je in hebt gekeken of het relevant is of niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138283319
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:07 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jonguh, dat kan ik toch niet zien? Weet je hoe klein? _O-

[..]

Hoe? :o Studeer jij ook in Leiden?

En Calculus is dit jaar overhoop gehaald, dus ligt eraan welk tentamen je in hebt gekeken of het relevant is of niet.
Nee, ik studeer in Rotterdam. :P Maar op studeersnel kan je bij elke universiteit kijken naar oude tentamens etc. Waren wel calculus tentamens van 2-3 jaar terug.

Maar het is dus heel anders nu dan?
pi_138283470
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:10 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Nee, ik studeer in Rotterdam. :P Maar op studeersnel kan je bij elke universiteit kijken naar oude tentamens etc. Waren wel calculus tentamens van 2-3 jaar terug.

Maar het is dus heel anders nu dan?
Ja, dit jaar een nieuwe curriculum, volgend jaar bij het tweede jaar, jaar daarop bij het derde jaar. Alles is anders nu, ook andere docenten. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138283492
We gebruiken trouwens Pearson New International Edition voor Calculus.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138283954
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:14 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, dit jaar een nieuwe curriculum, volgend jaar bij het tweede jaar, jaar daarop bij het derde jaar. Alles is anders nu, ook andere docenten. :P
Raar dat ze het ineens zo veranderen dan. Gewoon zomaar, of was het echt toe aan vernieuwing?

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:14 schreef Rezania het volgende:
We gebruiken trouwens Pearson New International Edition voor Calculus.
Nooit van gehoord. Maar zal wel ongeveer dezelfde stof bevatten. :+

Mijn boek vond ik niet zo geschikt, was meer gericht op echte techniek studenten. En dan helpt het niet echt als je geen natuurkunde of scheikunde hebt gehad. _O-
pi_138284513
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:23 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Raar dat ze het ineens zo veranderen dan. Gewoon zomaar, of was het echt toe aan vernieuwing?
Nieuwe eisen van het college van bestuur, vakken moesten groter worden, en gewoon veel ontwikkeling op het gebied van life sciences, sommige vakken waren niet meer relevant. Zo hadden we eerst niet standaard bio-informatica, dat was een minorvak, dat wordt een standaardvak.
quote:
[..]

Nooit van gehoord. Maar zal wel ongeveer dezelfde stof bevatten. :+

Mijn boek vond ik niet zo geschikt, was meer gericht op echte techniek studenten. En dan helpt het niet echt als je geen natuurkunde of scheikunde hebt gehad. _O-
Geen idee, mijn boek is gewoon neutraal denk ik. Veel plaatjes, veel voorbeelden, maar weinig over natuurkunde en scheikunde. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138287800
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:31 schreef Rezania het volgende:

[..]

Scheikunde. _O_ Alhoewel ik het op de uni een stuk minder leuk vind door de orbitalen en reactiemechanismen. :') Maar het practicum was wel leuk. :D
Zeker genieten, studie bevalt prima. En verder moet het theoretische aspect natuurlijk ook wel je interesse hebben.
Rekenen we econometrie ook als beta? Veel wiskunde natuurlijk, maar toch niet echt beta wel? (niet dat ik iets tegen econometrie heb hoor :P)

[ Bericht 7% gewijzigd door De-Haas op 29-03-2014 01:18:22 ]
pi_138288382
Wat hebben de beta wetenschappen toch een aantal briljante modellen en concepten voortgebracht:

Groepentheorie, rekenen met eindige verzamelingen en het gedraagt zich exact hetzelfde als rekenen met de normale getallen. Heet ook wel een lichaam. Onderliggende optelstructuur is een groep en wanneer je de niet nul elementen uit het eindige lichaam bekijkt zijn die met betrekking tot vermenigvuldiging ook weer een groep. Een cyclische groep nota bene

Algemene relativiteitstheorie. De zwaartekracht is daar uit gewoon weg beredeneerd. Hoe geniaal.

Sorteren. Er is 1 zo ontiegelijk slim sorteer algoritme, het is eigenlijk een kunstwerk. Heb het natuurlijk over heapsort. Hackersproof ook nog


Wat ben ik blij dat ik een exacte studie heb gedaan en niet zoiets stoms als rechten of bestuurskunde. Je bent wel de rest van je leven vrijgezel maar dat neem ik op de koop toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door LogiteX op 29-03-2014 02:00:39 ]
pi_138288933
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:59 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Who ho ho we hadden net vastgesteld dat natuurwetenschappen hier gewoon onder zouden vallen. Biologie is een natuurwetenschap, ergo ik hoor hier prima thuis ;)
Naar mijn mening niet.
pi_138288966
quote:
16s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

:{w
ff alle LTS'ers samen met razzia... donder ff op.
pi_138290313
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 02:35 schreef Dale. het volgende:

[..]

ff alle LTS'ers samen met razzia... donder ff op.
:')!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138291269
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:39 schreef LogiteX het volgende:

Wat ben ik blij dat ik een exacte studie heb gedaan en niet zoiets stoms als rechten of bestuurskunde. Je bent wel de rest van je leven vrijgezel maar dat neem ik op de koop toe.
Ik heb nog nooit zoveel dates gehad als sinds dat ik in Delft studeer :D
pi_138292363
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:06 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zoveel dates gehad als sinds dat ik in Delft studeer :D
Dat is logisch, jij bent een vrouw, die zijn zeldzaam in Delft.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138293015
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:06 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zoveel dates gehad als sinds dat ik in Delft studeer :D
Je bent een vrouw?
pi_138307937
Haha jup een vrouw, das ook de reden dat ik dates in delft heb :D
pi_138318781
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:57 schreef Mitsu het volgende:
Haha jup een vrouw, das ook de reden dat ik dates in delft heb :D
Ik had ze ook vrij makkelijk kunnen krijgen alleen ik ben geen homo.
pi_138319407
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:57 schreef Mitsu het volgende:
Haha jup een vrouw, das ook de reden dat ik dates in delft heb :D
Als je er goed uit ziet wel, anders ben je ook als vrouw verloren daar.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_138322193
kom er net achter dat wat ik moet doen voor m'n deadline van morgen niets voorstelt :)
pi_138322719
quote:
10s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:37 schreef OllieWilliams het volgende:
kom er net achter dat wat ik moet doen voor m'n deadline van morgen niets voorstelt :)
Da's fijn. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138325568
Nouuuu :') waarom hapt niemand

en zijn mijn comments verwijderd.
pi_138325718
Net even snel geleerd, morgen calculus C dik halen. :7

En daarna lekker een week lang enkel biotech leren, da's wat minder.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138326330
Is er toevallig hier ook iemand die goed is in electronica, en mij uit kan leggen hoe je dit het beste aan kan pakken om tot de stroom in I1 te komen?

  zondag 30 maart 2014 @ 16:58:46 #176
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_138330934
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:29 schreef Mitsu het volgende:
Is er toevallig hier ook iemand die goed is in electronica, en mij uit kan leggen hoe je dit het beste aan kan pakken om tot de stroom in I1 te komen?

[ afbeelding ]
Wet van Ohm denk ik?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_138331410
quote:
11s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:58 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Wet van Ohm denk ik?
Daarmee kom ik er niet geloof ik.
  zondag 30 maart 2014 @ 17:16:44 #178
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_138331449
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:15 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Daarmee kom ik er niet geloof ik.
Oei. Nou veel verder dan mijn middelbare school kennis aan vervangingsweerstanden en parallel/serie dingen kom ik ook niet denk ik :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_138331676
Ooit gehoord van de wetten van Kirchoff?
pi_138331695
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:29 schreef Mitsu het volgende:
Is er toevallig hier ook iemand die goed is in electronica, en mij uit kan leggen hoe je dit het beste aan kan pakken om tot de stroom in I1 te komen?

[ afbeelding ]
Ik denk dat je hiervoor de wetten van Kirchhoff nodig hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')