abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2014 @ 12:05:34 #61
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138394349
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:

Edit:
Overigens denk ik dat het niet de belasting van Engeland bedoelt maar die van het Verenigd Koninkrijk. Of is de belasting daar inderdaad per landsdeel verdeeld?
Ik betaal volgens de regels van Engeland en Wales. Dus niet Schotland of NI. ;)
reset
  dinsdag 1 april 2014 @ 12:15:51 #62
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138394622
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 01:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een vriend ging op stage in de VSvA en kwam o.a. terug met het verhaal dat ze daar erg goedgelovig zijn. Hij vertelde dan over Hansje Brinkers (overigens een verzinsel uit de VSvA) en dat werd door iedereen geloofd. Ze werden pas achterdochtig als hij vertelde dat wij als Nederlandse schoolkinderen na schooltijd allemaal een half uur moesten oefenen met onze vinger in de dijk.

Overigens wordt dat verhaal ook verteld in taalboekjes voor de lagere school in Iran. Maar dan heet het jongetje Petrus.
Die ga ik onthouden :D
  woensdag 2 april 2014 @ 11:43:17 #63
277865 Sejt
Ondertitel
pi_138429962
Hier in Denemarken weet men gelukkig wel waar Nederland en Amsterdam ligt, maar dat mag je ook wel verwachten.
Daarentegen is het normaal om 'Holland' als land, 'Hollandsk' als taal en 'Hollænder' als persoon te zeggen. De tegenhanger van Nederlands zijnde 'Nederlandene' wordt amper gebruikt, dus ik probeer het niet eens.
De meeste Denen kennen Nederland best goed, al spreken ze de namen van steden e.d. natuurlijk verkeerd uit. :)
I love my mispoken words.
pi_138440008
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:
Ik word altijd geërgerd als ik voor Hollander uitgescholden word.
In elke Europese taal zijn er aparte woorden voor Nederland en Holland, ik heb het opgezocht.
Toen Beatrix jaren geleden op staatsbezoek ging naar Rusland bleek dat ongeveer de helft van de Russische ondervraagden het verschil tussen Holland en Nederland wist.
Er zijn verhalen over asielzoekers die boos waren dat ze in Holland dachten aan te komen, terwijl ze naar Nederland wilden gaan.
Ik maak dan weer vaak mee dat ze of het ene of de andere naam kennen. Ook de vertaling in eigen taal verschilt vaak. In China zeggen ze 'holan of helan', in Japan is het weer 'olanda' en in Korea zeggen ze 'niedelande'.

In België maken ze ook onderscheid ;( Als ze Hollander zeggen is dat negatief bedoelt en anders zeggen ze gewoon Nederlander.

Had ik Rutte ook niet 'Holland dit Holland dat' horen zeggen bij die top afgelopen week? Z'n Engels was sowieso toch wel grappig. Je zou bijna denken dat hij het erom deed.
pi_138458196
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:15 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Die ga ik onthouden :D
Dat is leuk. ^O^
We hebben hem vorige week uitgevaren, maar hij zou het wel leuk vinden om zo voort te leven.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138458280
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:43 schreef Sejt het volgende:
Hier in Denemarken weet men gelukkig wel waar Nederland en Amsterdam ligt, maar dat mag je ook wel verwachten.
Daarentegen is het normaal om 'Holland' als land, 'Hollandsk' als taal en 'Hollænder' als persoon te zeggen. De tegenhanger van Nederlands zijnde 'Nederlandene' wordt amper gebruikt, dus ik probeer het niet eens.
De meeste Denen kennen Nederland best goed, al spreken ze de namen van steden e.d. natuurlijk verkeerd uit. :)
Moet je de Denen dan eens voorstellen om hun land aan te duiden met Jylland! Dan snappen ze het vast wel. (Aan Jutlanders stel je natuurlijk Sjaelland voor!)

Leuk land, ik ben maar twee weken op vakantie geweest maar heb nog wel eens heimwee. Maar goed: ik ben ook wit.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138458508
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:53 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ik maak dan weer vaak mee dat ze of het ene of de andere naam kennen. Ook de vertaling in eigen taal verschilt vaak. In China zeggen ze 'holan of helan', in Japan is het weer 'olanda' en in Korea zeggen ze 'niedelande'.

In België maken ze ook onderscheid ;( Als ze Hollander zeggen is dat negatief bedoelt en anders zeggen ze gewoon Nederlander.

Had ik Rutte ook niet 'Holland dit Holland dat' horen zeggen bij die top afgelopen week? Z'n Engels was sowieso toch wel grappig. Je zou bijna denken dat hij het erom deed.
Volgens mij is het gewoon een soort luiheid. Nederland is een lettergreep langer en het is in de meeste talen gelijkluidend. In het Fins is het woord gewoon de vertaling van lage landen, net als in de Romaanse talen. (Pays Bas).

Ik heb ooit een brief terug gekregen van een ministerie (stom genoeg niet bewaard!) waarin werd gezegd dat Nederland gebruikt werd voor serieuze en officiële zaken en Holland voor zaken die minder belangrijk waren. Klompen, koeien, molens, tulpen, weed etc. Geen van allen Hollands, trouwens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 april 2014 @ 00:08:33 #68
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138458758
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:00 schreef Kees22 het volgende:

Ik heb ooit een brief terug gekregen van een ministerie (stom genoeg niet bewaard!) waarin werd gezegd dat Nederland gebruikt werd voor serieuze en officiële zaken en Holland voor zaken die minder belangrijk waren. Klompen, koeien, molens, tulpen, weed etc. Geen van allen Hollands, trouwens.
Toerisme: http://www.holland.com/
reset
pi_138458982
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 01:48 schreef Seduzione het volgende:
Okay maar gelukkig gaat dat bij andere landen net zo. Er zijn echt maar weinig mensen die niet zeggen Melbourn of Sidney als de hoofdstad van Australië gevraagd wordt. Zelfde geldt voor Brazilië.

Maar ik zeg meestal gewoon The Netherlands als ik in het buitenland ben. Dan krijg ik meestal terug dat Amsterdam geweldig is met hun coffeeshops.
Perth en Sao Paulo, je hebt dat op school gehad.
pi_138459014
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:08 schreef Individual het volgende:

[..]

Toerisme: http://www.holland.com/
Zou best eens kunnen.
De titel van het tabblad is dan wel weer: Tourism in the Netherlands.

Alsof alle buitenlanders imbeciel zijn!

Said a logical linguist named Rolles,
`As we always call Polish folk ”Poles”,
for better precision
(I am a logician)
we ought to call Dutch people ”Holes”.'

In Holland wonen mensen met holle hoofden. Die hebben ze zodat ze blijven drijven als de dijken bezwijken.
pi_138459020
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:17 schreef Nober het volgende:

[..]

Canberra en Brasilia
pi_138459085
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:18 schreef Seduzione het volgende:

[..]

Canberra en Brasilia
Ja ik zat iig in het goede land.
pi_138459159
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Ja ik zat iig in het goede land.
True lol.
pi_138460714
De Nederlandse overheid werkt blijkbaar ook gewoon met Holland..

http://www.newtoholland.nl/
http://www.studyinholland.nl/

Misschien toch maar eens campagne voeren dan als niet Hollander zijnde :P. Ik begrijp dat de meeste dat hier zijn?
  Moderator / Redactie FP donderdag 3 april 2014 @ 02:30:12 #75
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_138460761
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:17 schreef Nober het volgende:

[..]

Je doet het expres he?

Toch? :'(
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 3 april 2014 @ 08:40:20 #76
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138461994
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 02:18 schreef Speculant. het volgende:
De Nederlandse overheid werkt blijkbaar ook gewoon met Holland..

http://www.newtoholland.nl/
http://www.studyinholland.nl/

Misschien toch maar eens campagne voeren dan als niet Hollander zijnde :P. Ik begrijp dat de meeste dat hier zijn?

Is gewoon zo'n marketingmiep die dat hip vindt klinken :r
  donderdag 3 april 2014 @ 09:09:05 #77
277865 Sejt
Ondertitel
pi_138462406
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Moet je de Denen dan eens voorstellen om hun land aan te duiden met Jylland! Dan snappen ze het vast wel. (Aan Jutlanders stel je natuurlijk Sjaelland voor!)

Leuk land, ik ben maar twee weken op vakantie geweest maar heb nog wel eens heimwee. Maar goed: ik ben ook wit.
Ze begrijpen het ook wel als ik het uitleg, maar 'Holland' is zo ingeburgerd, dat ik het simpelweg overgenomen heb. Het is normaal geworden.
In het Engels daarentegen (buitenlandse collega's etc.) gebruik ik altijd 'The Netherlands' en 'Dutch'.

De vete tussen Jylland en Sjælland is inderdaad bekend ;) Het donkere en lege Jylland tegen het duivelseiland Sjælland. Fyn ligt er ergens tussen voor de lol. 8-)
Oh, en Amager duwen we richting Zweden!
I love my mispoken words.
pi_138467697
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 08:40 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is gewoon zo'n marketingmiep die dat hip vindt klinken :r

:'(
  donderdag 3 april 2014 @ 15:41:11 #79
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138472342
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:47 schreef Speculant. het volgende:

[..]

[ afbeelding ][ afbeelding ]
:'(
Net op de digitale post gedaan, kijken of ze bijten :P
quote:
LS,

Ik heb een opmerking over de naam van uw site. Ik ben eigenaar van een detacheringsbedrijf dat de meeste werkzaamheden in het oosten van het land verricht. Regelmatig zetten wij hiervoor ook personeel uit het buitenland voor in en deze personen verblijven vaak voor korte tot middellange termijn in Nederland.
Helaas komt het erg vaak voor dat uw site vragen on onduidelijkheid veroorzaakt bij die mensen, zij zijn vaak in de war over het verschil tussen Holland en Nederland. Het komt zelfs af en toe voor dat sommige mensen denken dat de informatie op uw site alleen van toepassing is op de provincies Noord- en Zuid-Holland en dat voor de rest van Nederland aanvullende of andere papieren nodig zijn.

Mijn verzoek is dan ook of u nog eens kritisch naar de naam van uw portal wilt kijken en een andere naam verzint die minder verwarring creëert.

Mvg,
Jos de Bakker
pi_138472495
True story:

Hi where are you from?
> the Netherlands
:{
> Holland
O wow, so cool! i have family in Michigan

Only in Murica...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties