Dat is zowat duurder dan die dingen zelfquote:Op maandag 24 maart 2014 19:45 schreef Dunnevandale het volgende:
Of je rijdt ermee naar een stenenhandelaar en vraagt of ze voor een tientje er een stuk af willen zagen op de stenenzaagtafel , grote kans dat ze dat wel doen.
Ik heb zo'n heel klein gamma slijptolletje, dat gaat hem zeker niet worden?quote:Op maandag 24 maart 2014 19:34 schreef Attitude het volgende:
Slijpmachine. Zo'n groot en zwaar ding. Maar dan wordt het wel vlak. Een ronding krijgen is niet mogelijk.
Ik ken hier geen steenboeren, dat is ook het volgende probleemquote:Op maandag 24 maart 2014 19:48 schreef Dunnevandale het volgende:
Hahaha he tis wel op een simpele manier te doen met een steenbeitel en een vuistje,
maar dan wordt het nooit mooi recht.
Of misschien als je ze heeeeel lief aankijkt bij de stenenboer dat ze het wel voor 5 Euro doen
Lijkt me dat de mooiste optiequote:Op maandag 24 maart 2014 19:50 schreef Dunnevandale het volgende:
Wat djkoelkast zegt idd,maar dan aan twee kanten inslijpen , het middenstuk wat dan blijft zitten breekt
wel vrij netjes af als je er met veel liefde en zorg een tikje met een hamer op geeft
Mja die hebben voor zover ik weet geen zaag.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:51 schreef Dunnevandale het volgende:
Hmzzzzzzz.....en een tuincentrum in de buurt?
kar ff anders naar een ijzerwarenwinkel. Die hebben wel een diamant slijpschijf te koop. Zonder dat gaat het je niet lukkenquote:Op maandag 24 maart 2014 19:52 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Mja die hebben voor zover ik weet geen zaag.
Ik ga het wel proberen met de slijptol morgen![]()
Ik heb wel geen idee wat voor blad er op zit.
Ze waren hier bezig met de tuin en er werd ook veel geslepen, met hele grote slijpmachine met diamantblad. Dat was dan ook professioneel gereedschap. Je kan het proberen.. Je kan ook met een beitel en hamer doen, als het uiteinde van de steen ergens tegen muur wordt weggemoffeld.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:47 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb zo'n heel klein gamma slijptolletje, dat gaat hem zeker niet worden?
Of een sleufje er in slijpen en dan een mep geven met een moker?
Met de vergrijzing zit er bij jou ook vast wel een "grafzaak" in de buurtquote:Op maandag 24 maart 2014 19:50 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik ken hier geen steenboeren, dat is ook het volgende probleem![]()
Een steenbeitel heb ik niet, dus dit gaat ouderwets niks worden
Als je dat met een schijf doet die voor staal bedoeld is, dan is het ergste wat er gebeuren kan dat die schijf in stukken vliegt.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:39 schreef djkoelkast het volgende:
Ik geef het een gooi morgen, ergste wat er kan gebeuren is dat mijn schijf na 2cm op is![]()
Het is ook heel simpel te doen, je moet alleen wel de spullen hebben.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:46 schreef djkoelkast het volgende:
Ik dacht dat dat gewoon heel simpel te doen was, alleen niet hoe
Wanneer ben je in de buurt?quote:Op maandag 24 maart 2014 21:15 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Als je dat met een schijf doet die voor staal bedoeld is, dan is het ergste wat er gebeuren kan dat die schijf in stukken vliegt.
[..]
Het is ook heel simpel te doen, je moet alleen wel de spullen hebben.
Als ik nu naar de schuur ren, en een 230mm slijptol met diamantschijf pak, dan zijn die bandjes binnen 5 minuten ingekort hoor.
En die vragen er 4x zo veel voor. Het is een budgetoplossing, gewoon alleen zodat er niet zo'n open gat is.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:34 schreef klipper het volgende:
Je had ze beter bij een goeie tegelhandel kunnen halen dan de lokale bouwmarkt, die hebben vaak ook de benodigde tussenmaten van 1 en 2 paaltjes om vrijwel iedere gewenste maat te kunnen maken.
Stukkie rijden gewoonquote:Op maandag 24 maart 2014 22:46 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Volgens je profiel woon je in In de Petto, jammer genoeg is dat niet in de buurt
Haal er dan gewoon twee tegels uit, stamp die boom erin en pleur er een zak grind omheen.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:54 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
En die vragen er 4x zo veel voor. Het is een budgetoplossing, gewoon alleen zodat er niet zo'n open gat is.
Dan heb ik toch geen mooie opstaande rand. Grind is nog veel lelijker.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:52 schreef klipper het volgende:
[..]
Haal er dan gewoon twee tegels uit, stamp die boom erin en pleur er een zak grind omheen.
Dan heb je tenminste een budgetoplossing die er beter uitziet dan deze halfbakken oplossing.
Dat plantgat aanpassen aan de bandjes gaat dus niet omdat TS tegels eruit haalt om daar zijn appelboom in te planten. Hij zal hoe dan ook iets moet aanpassen om het passend te krijgen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:50 schreef BartNH het volgende:
Ik snap het niet, een tuin vol gewassengrindtegels en dan grind lelijk vinden.![]()
Maar goed, je kan je plantgat dus aanpassen aan die randjes.
Verder kan je ook wat tegels op zn kant gebruiken voor verhoging.
Tot slot kan je volgens mij bij de een goede ondersteuning en een welgemikte klap ook wel die pallisade af laten breken bij een zelf gekozen paaltje. De bestaande inkepingen fungeren vast wel als breeklijn. Of het mooi wordt.... Wel budget.
Krijgt die boom wel genoeg vocht met zo'n kleine verhoogde bak, water je het hele terras af of mag het inwateren in de bodem?
Hoezo kleine bak? Er zit toch aarde rondom, ik maak alleen een kleine opening waar hij in geplant kan worden. Hij heeft nog net zo veel aarde rondom. Die randjes houden de wortels niet tegen want ze zijn maar 25cm hoog. Het is puur dat je niet zo'n open gat ziet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:08 schreef BartNH het volgende:
Die boom gaat het toch niet redden in zo'n kleine bak. Zowel te droog als te weinig horizontale ruimte voor wortels.
klemmen zetten en carbid in de gangenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef djkoelkast het volgende:
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het een megaboom wordt.
Het is nu gewoon een oplossing voor dit seizoen, volgend seizoen gooi ik alles weer om en gaat waarschijnlijk een groot deel van de tegels aan die kant van de tuin er uit en plant ik er gras. Nadeel is alleen wel dat het hier stikt van de mollen, dus dat van het gras niet veel overblijft, tenzij ik het helemaal uitgraaf en mollennet ga neerleggen zodat ze niet verder dan dat punt omhoog kunnen.
Nou ja, probleem voor volgend jaar dus
Nee, maar het gaat nu toch anders, dan hoef ik maar 1x te zagenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:27 schreef Snowballed het volgende:
Niet handiger om de tegels om maat van die banden te zagen ipv andersom?
Met mollen vermoorden los je het probleem niet op, dan komt er gewoon weer een nieuwe mol in dezelfde gangen. Ik ga mollengaas leggen onder mijn gras, dan komen ze niet boven.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
klemmen zetten en carbid in de gangen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |