abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 maart 2014 @ 16:32:03 #1
106559 puss_in_boots
[DPC]FOKschaap.KEESsie
pi_138118882
Dit jaar houden de DPC (Dutch Power Cows) traditiegetrouw weer een stampede in april. Als FOK!schapen team helpen we die kudde koeien om bij een door DPC gekozen project een mooi resultaat te halen. De koeien worden in 5 teams verdeeld en team FOK!schaap doet als 6e team mee.
Dit jaar helaas (nog) steeds geen mooie openingspost van dit topic. Slechts een schaamteloze ctrl+c ctrl+v van vorig jaar (en het jaar ervoor), credit voor LightLuke en cctl01.

Zet je computer in voor een goed doel!
Doe mee met FOK!schaap en help mee met het in kaart brengen van het heelal. DPC heeft een stemronde gehouden en als overduidelijke winnaar is daaruit gekomen het project theSkyNet POGS. Dit is een astronomieproject waar het spectrale dekkingsgebied van GALEX, Pan-STARRTS1 en WISE bij elkaar wordt geharkt, om een multi-wavelength UV-optical-NIR melkweg-atlas te maken van het 'nabije' universum.


Het gaat allemaal heel simpel, met een software programma doe je berekeningen; het zogenaamde Distributed Computing.
De software is zo gemaakt dat het je computer absoluut niet langzamer maakt, het gebruikt je idle CPU time en draait dus geruisloos op de achtergrond.
Hierbij wordt precies bijgehouden hoeveel jij hebt bijgedragen aan het project.
Zo kun je de competitie met anderen aangaan, met Fok! doen we dat in teamverband!



Voor meer informatie en hulp kun je op tweakers.net terecht. Bij wijze van uitzondering kun je daar 1 keer in het jaar gewoon je vraag stellen zonder afgebrand te worden.. Schaam je niet om hier of daar iets te vragen.

Hoe doe ik mee?

Ben je enthousiast geraakt om je pc in te zetten voor de wetenschap en met FOKschaap de strijd aan te gaan met de Tweakers? Heel mooi, doorloop een paar stappen en je bent een FOKschaap!

In het tweakers topic ´het maken van teams´ staat veel meer info en er staat ook beschreven hoe je je moet aanmelden.
Eventueel kun je [DPC]FOKschaap~ voor je naam zetten als je na de stampede ook doorgaat met dit project, in de statistieken word dan automatisch een subteam gemaakt, voor de stampede is dit niet noodzakelijk.

Als je je computer hebt ingesteld, meld je je dan hier aan of als je een tweakersaccount hebt in dit topic. . Om het de teamsamenstellers makkelijk te maken is het ook nodig om je 5 cijferige userid te vermelden.

Stampede statistieken: http://pogs.qik.nl/stampede.php
Deze worden tot 1 april nog dagelijks gereset

Gezocht: iemand met een tweakers account (ondergetekende heeft die niet) om het team door te geven.

FOK!schaap team:
15744 [DPC]FOKschaap~KEESsie
15787 cctl01 ?? (is al wel aan het proefdraaien zie ik)

[ Bericht 1% gewijzigd door puss_in_boots op 24-03-2014 16:59:46 ]
Join World Community Grid today!
Help projects like: Discovering Dengue Drugs - Together, FightAIDS@Home, Help Conquer Cancer, Human Proteome Folding - Phase 2, Nutritious Rice for the World, The Clean Energy Project
pi_138183664
KEESsie, ik ben dit jaar sowieso van de partij met de stampede. Ik zit alleen weinig op fok! de laatste tijd. Mijn plan was om in team subteam The Cowminator te gaan, en dan wel onder 1 account samen met Thedon46 vanwegen het inzetten van een gezamelijke computer.

Maar na jou berichtje hier kriebelt het wel een beetje om voor FOK op te komen en proberen een kleine community van hier uit mee te krijgen. Je hebt me aan het twijfelen in ieder geval.
Ik speel nu ook met de gedachten van een merge/fusie van de teams, maar da's misschien meer iets voor in geval van nood / lage opkomst.

Edit... Zelfs mijn ava op GOT is nog klaar voor FOK!schaap
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:42:53 #3
106559 puss_in_boots
[DPC]FOKschaap.KEESsie
pi_138185414
Ik was er al bang voor dat het niet zo hard zou lopen, laatste jaren wordt het steeds minder, ook bij DPC hebben ze er nu nog maar 27. Ik zie trouwens dat Dukebox mij al wel in een FOKschaap team gezet heeft.
Dit topic heb ik maar geopend zodat degenen zonder tweakers account (waaronder ikzelf) in ieder geval de kans hebben zich op te geven.

Voorstel: Nog een paar dagen wachten en anders maar geen FOKschaap team helaas.
Dan mag je mij ook wel bij de The Cowminators laten toevoegen.
Join World Community Grid today!
Help projects like: Discovering Dengue Drugs - Together, FightAIDS@Home, Help Conquer Cancer, Human Proteome Folding - Phase 2, Nutritious Rice for the World, The Clean Energy Project
pi_138353564
Kom op mensen! Mee doen kan nog...
KEESsie ik heb nog een plekje voor je gereserveerd...
  maandag 31 maart 2014 @ 09:05:25 #5
106559 puss_in_boots
[DPC]FOKschaap.KEESsie
pi_138353957
cctl01, wil jij even een berichtje op tweakers zetten dat ze KEESsie bij The Cowminators in de wei moeten zetten?

WCG heb ik net gepauzeerd dus nu alleen nog pogs voor KEESsie.
Join World Community Grid today!
Help projects like: Discovering Dengue Drugs - Together, FightAIDS@Home, Help Conquer Cancer, Human Proteome Folding - Phase 2, Nutritious Rice for the World, The Clean Energy Project
pi_138468736
Hier ook bij het fok-team... jammer dat het geen Fok!Schaap meer is... daar werd ik toch persoonlijk altijd wel vrolijk van!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')